megamoto_duben2




vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Olej
21.2.2021 v 19:21
zdar chlapi, mám dotaz ohledně oleje do motorky Yamaha XJ 600 v manuálu mám napsán 20w-40 a našel jsem tento https://www.automot...ADS-III-4L-d3316.htm , ten má ale v popisu napsáno, že je pro naftové motory a pro motory s vysokým stupněm přeplňování. myslíte, že ho tam mohu dát?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Olej

23.2.2021 v 20:37 | Nahoru | #31

už to že píšu že je minerální bude asi jeno určení jiné


To zas ne. Minerální jsou i motorkový oleje jako např. Motul 3000 20W50 nebo Repsol Moto Rider 4T 20W50, na který svoje XJ úspěsně provozuju s intervalem výměny 10000km. Zatím je na budíku 120000km bez jedinýho problému
Koudy01> samozřejmě že máš pravdu do starých boxerů HD motorů je minerál neřekl jsem že minerál nikdy , ale vnímej to přeci ve smyslu tazatele : pokud uvažoval o použití M7ADS tak jsem to k jeho pohledu zjednodušil že je to navíc minerál .... protože asi olejích mnoho neví
Stejně jako M8ADS odpovídá 15W 50...takže ve smyslu těchto olejů kterě jsou navíc minerální ( jestli to tazatel vůbec rozlišuje ) se fakt nehodí.
Duke1> Ty ale patříš sem: http://nasetraktory.eu/forum/index.php
Kohlstein> já jsem na německým , nějaká motorka by se taky našla
krokoš> hoa,jsem celoživotní modelář parních lokomotiv v kovovém provedení 1:22,5,ale miluji slovenský termín rušnovodič,to je užasné slovo R

(reakce na) Olej

24.2.2021 v 20:01 | Nahoru | #36
Duke1> Tady na fóru jsou nepoučených hromady, ale to traktor forum, to jsou všech pitomců ultras

Olej

25.2.2021 v 10:49 | Nahoru | #37
Já do XJčka vždycky lil 10W-40 a nikdy nebyl problém. Pokud mě paměť nešálí tak Motul 5100. Mezi výměnama jsem nikdy nemusel dolívat.

2 reakcí na tento příspěvek Olej

26.2.2021 v 12:10 | Nahoru | #38
Podle manuálu tam patří olej s rozsahem od 10W poW40,proč budu radit tam lít 20W50 za stejných podmínek.

(reakce na) Olej

26.2.2021 v 12:18 | Nahoru | #39

Foustka píše: Podle manuálu tam patří olej s rozsahem od 10W poW40,proč budu radit tam lít 20W50 za stejných podmínek.


Moc nerozumím tomu, co píšeš, tak aspoň přiložím obrázek z manuálu.


Naposledy editováno 26.02.2021 12:19:16

(reakce na) Olej

26.2.2021 v 12:50 | Nahoru | #40

Foustka píše: Podle manuálu tam patří olej s rozsahem od 10W poW40,proč budu radit tam lít 20W50 za stejných podmínek.



Nevím, jaký máš manuál, ale já v něm mám do pěti stupňů celsia 10W30 a nad pět stupňů celsia 20W40. Vzhledem k tomu, že to je řadový vzduchem chlazený motor, tak tam 20W50 v létě rozhodně neuškodí. Dávám dokonce 20W60, protože rozdíl v ceně není takový a motor si i ve velkých vedrech spokojeně vrčí. Ono když je potom v létě pořádný pařák a popojíždí se v koloně, tak je absence aktivního chlazení dost znát.

Naposledy editováno 26.02.2021 12:51:30

1 reakcí na tento příspěvek Olej

26.2.2021 v 21:10 | Nahoru | #41
Jo,pokud jezdím v 45 stupních+ anebo nevěřím že ten co psal manuál ví jakou má olej provozní teplotu v jeho motoru za daných podmínek, pak jo.Za mě na běžný ježdění u nás je lepší (bližší) náhrada 10W40 (samozřejmě pokud je motor o.k.a nebo ho nedržím většinu času pod krkem.
Foustka> ...v jeho novym motoru za danych podminek. Blby je, ze nejmladsi XJcka maji dvacet let. Ale to je fuk. Jezdi na co chces, kdyz ti to funguje na 10W40 jezdi pouze dve XJcka z deseti. Proc asi. To neni z manualu. To je skutecnost.

Naposledy editováno 26.02.2021 22:53:01

Olej

26.2.2021 v 23:38 | Nahoru | #43
XJ600S jsem měl a FZS600 > vše 10W40 (Valvoline, Repsol, Castrol) bez problémů. Dnes jezdím jen na Mogul a neměnil bych 10W-40(50).
PS: pokud měníš olej na novou značku doporučuji první výměnu zkrátit interval výměny

1 reakcí na tento příspěvek Olej

27.2.2021 v 01:16 | Nahoru | #44
debaty o oleji jsou uz docela nuda a takova to byvala prdel
Snad se to rozjede, az se budou mazat retezy..to bude tak v dubnu
Kolem cervna by to mohly rozparadit debaty o kozenych a textilnich hadrech.
Cervenec a srpen budou nedockavi novi motorkari cekat po testech tejden na papiry.
V zari se budou podomacku opravovat motorky po bourackach.
V rijnu se zacne zazimovavat.
A v prosinci startovat zazimovane motorky.
Koudy01>Nemusíš tak startovat, mě je to taky celkem fuk, řeší se to tu pořád dokola,všichni jsme tu přes mazání odborníci, no teď je víc na viry, já jen že než na praktické zkušenosti dám raději na tu teorii, mrkl jsem třeba do manuálu a jeden z podstatných konstrukčních prvků co se týče viskozity olej je ložisková vůle a když srovnám limitní ojnice a obecně konstrukční, tak i ta je pořád v toleranci 10W40 do teploty cca 110 stupňů.
Foustka> Já vůbec nestartuju Normální debata v poklidném duchu. Tak jak se sluší a patří. Rozhodně si s tebou budu radši v klidu povídat o oleji než o viru. To je furt ten olej zajímavější téma.

Píšeš do teploty cca 110°C. XJ je vzducháč. V letních teplotách má olej 110°C běžně. A při courání v kolonách není 120°C výjimkou.

Jak jsem psal. Jsou XJčka a jejich uživatelé, kteří na 10W40 spokojeně jezdí. Ale víc XJeček je takových, který na 10W40 spokojeně jezdí tak do 20°C a ve velice poklidném tempu. Jak je tepleji a nebo ji trochu protáhneš, dost to tu 10W40 papká. Původní olej doporučovaný v manuálu je 20W40. K tomu má blíž ta 20W50. Až v nějakým dalším vydání manuálu zmínili i tu 10W40 - myslím až v manuálu k modelům s olejovým chladičem. Tam se zároveň zvedl i interval výměny oleje z 6000km na 10000km.

Naposledy editováno 27.02.2021 17:42:24

(reakce na) Olej

27.2.2021 v 19:46 | Nahoru | #47

roba píše: krokoš> hoa,jsem celoživotní modelář parních lokomotiv v kovovém provedení 1:22,5,ale miluji slovenský termín rušnovodič,to je užasné slovo R



Čau, choď na tému: RC modelári sem! tam sa pochváľ fotkami svojich rušňov. a s tým rušňovodičom si trafil, no, je to krajšie ako strojvedúci. Mne sa zas páči ako rýchlo sa slováci počešťujú. Je to fakt sranda.( Som východniar presťahovaný na juh SK. 3 roky) Rusnáci v Prahe na stanici, citujem: sakra podej mi ten baťoh! Kudy, prosím ťe? Čerez voblak debile! hahaha. Môj vnúčik ( 5 rokov) z Bratislavy, keď sme boli vo Vrchlabí u mladých : dedko, to je blboust, hahahaha. No, s tými parnými rušňami to nebola žiadna sranda, kamoš mi hovoril, že príprava na cestu trvala 10 hodín, rozkúrenie a už ani neviem čo okolo toho, mazanie a ftákoviny.

K téme , s tým olejom , mal som vzducháč Suzuki GS 750 a olej som dával 10W-40 . Po prechode na 10W -50 klesla hlučnosť a spotreba oleju. oba boli Shell a s obrážtekom motorky. Síce do auta, síce neviem či to nazvať autom HTP mi ten 10W-40 žralo strašne tiež Shell, s obrážtekom auta. Po prechode na nejaký neviem aký 10W-40 z Kauflandu , dolial som ho, nemal som ten Shell po ruke tak spotreba oleju klesla. Teda vôbec ho prestalo brať. Čiže následnú výmenu tam nelajem ten z Kauflandu. Už by som to vykonal , ale je tam páska zákaz nákupu lebo Covid-19.
Koudy01> Ono to není tak jednoduchý určit které jsou si blíž, pokud se budeme bavit jen o viskozitě, tak třeba konkrétně u toho ložiska, pokud použiješ při jeho stejné konstrukci, vůli ,zatížení a otáčkách olej se stejnou teplotou na vstupu ale vyšší viskozitou než na kterou je navrženo,dojde ke snížení průtoku a olej se zahřeje na vyšší teplotu při které může nastat jeho rychlejší degradace, bavíme se samozřejmě hodně teoreticky, jen chci naznačit proč si myslím že je lepší olej se stejnou viskozitou za provozní teploty,samozřejmě do toho zasahují další vlastnosti oleje jako je třeba jeho hths, i přes to si myslím že kvalitní 10W40 je lepší volba.
Foustka> Debatuje se s tebou podobně jak s kerutem. Ten si taky valí teorii, i když v praxi některý věci fungují trochu jinak. Já dám na praxi. Ty na teorii (já ani nevím, co je hths). To je v pořádku. Nikdy se sice neshodneme ale to asi není v tomto případe ani potřeba. Nejde o život

(reakce na) Olej

28.2.2021 v 06:27 | Nahoru | #50

Jarrinn píše: debaty o oleji jsou uz docela nuda a takova to byvala prdel
Snad se to rozjede, az se budou mazat retezy..to bude tak v dubnu
Kolem cervna by to mohly rozparadit debaty o kozenych a textilnich hadrech.
Cervenec a srpen budou nedockavi novi motorkari cekat po testech tejden na papiry.
V zari se budou podomacku opravovat motorky po bourackach.
V rijnu se zacne zazimovavat.
A v prosinci startovat zazimovane motorky.



Čaau, zabudol si na Kratimírov pindík a objavila sa nová užitočná téma o erekcii, teda o nedostatočnej erekcii. Ináč toto fórum chválim , lebo pri tých naších plkoch sa človek niekedy dozvie aj užitočné informácie , ktoré mu môžu zachrániť teda ak nie život, tak aspoň si nerozbije hubu. Bola tu raz debata, ako sa niekto vyplieskal viac krát na križovatke pri brzdení a jeden diskutujúci, upozornil na skutočnosť so zaoxidovaným dotykom piestika hlavného valca prednej brzdy a brzdovou páčkou. Tiež som spadol a už už som chcel meniť brzdové hadice, motka totiž pri brzdení nič nič a potom zrazu bloklo koleso. Ako bol ten dotyk zaoxidovaný tak ten piestik tlačilo do strany a pri zvýšení tlaku to naraz skočilo a koleso bloklo. Stačilo to namazať, stáva sa to motkám čo stoja vonku , málo jazdené vek cca 15 rokov +.

Ináč k tým olejom , čo to je to hhts? Či ako to bolo u tých olejov. Ináč z tých olejov som aj tak debil ale aspoň viem, že na fľaške oleju pre motorky je nakreslená motorka a pre autá je nakreslené autíčko .
Koudy01> Ono asi jedno bez druhýho dobře nefunguje viz. Kerut HTHS určuje odpor proti pohybu a má podstatný vliv na tloušťku mazacího filmu,to má zase vliv na vznik mezního mazání,třeba tady.

Foustka píše: Koudy01> Ono asi jedno bez druhýho dobře nefunguje viz. Kerut HTHS určuje odpor proti pohybu a má podstatný vliv na tloušťku mazacího filmu,to má zase vliv na vznik mezního mazání,třeba tady.



Dík za vysvetlenie. Mám otázku je nejaký popis o tom HTHS na fľaške s olejom? Neviem uvediem konkrétny príklad. U endura Husqvarna TE 449 je predpísaný olej Castrol Power 1 10W40. Kúpil som to a pôvodný majiteľ tam dával Motul 5100 10W40 a ja zásadne po kúpe a to som aj každému odporúča,l pokračujem v používaní olejov . Motoul mi tlačilo do sania motor hrčal strašne , raz som tam dolial Shell AX-7 10W40 čo som mal pre inú motorku a nastalo rapídne zlepšenie , hlavne mi ho netlačí už do sania. Teraz jazdím na ten Shell. Preto sa pýtam na to HTHS možno je iné u tých olejov.

(reakce na) Olej

3.3.2021 v 14:03 | Nahoru | #53
krokoš> HTHS výrobci moc neuvádí, správnou hodnotu by mělo zajistit dodržení požadované výkonnostní normy a u oleje pro motorky s mokrou spojkou dodržení normy JASO,která sama o sobě vylučuje oleje s nízkou hodnotou HTHS protože ty musí obsahovat více modifikátorů tření což je proti funkci spojky.Problém nebude v tom žes použil špatnou klasifikaci oleje ale spíš v kvalitě daného oleje,ony zdaleka nejsou stejný i když splňují stejnou normu, nebo něco v motoru.Já o ni psal jen proto že u 20W40 bude o něco vyšší než u té 10W40, ale ta pokud bude kvalitní, dosáhne lepší parametry než 20W50,samozřejmě za podmínek pro které výrobce motoru určil 20W40...

Olej

5.3.2021 v 16:41 | Nahoru | #54
No a co mol 4t 10w-50? Teraz ho mam v moto aktualne a pozdava sa mi. Pri dalsej vymene prejdem na 10w-60 rovnako mol 4t. Motor ide pekne, ticho. Zvnutra je cisty.
Volba kvoli 4val vzduch a pri 10w40 bol horuci prilis hlucny. Kawa zr7
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klepání v motoru Yamaha XJ 600 Švejk13 20 29.3.2021 v 13:06 Švejk13
baterie Yamaha XJ 600 Yamaha XJ 600 Martens89 10 27.3.2021 v 00:01 Borntobewild
XJ 600 s diversion Yamaha XJ 600 Martens89 5 25.3.2021 v 10:41 Koudy01
Jak je stará [1, 2] Yamaha XJ 600 Robertek 57 28.2.2021 v 12:58 Maxipes_Fík
Prachovky kyvné vidlice [1, 2] Yamaha XJ 600 Robertek 36 26.2.2021 v 08:04 Robertek


TOPlist