už to že píšu že je minerální bude asi jeno určení jiné
To zas ne. Minerální jsou i motorkový oleje jako např. Motul 3000 20W50 nebo Repsol Moto Rider 4T 20W50, na který svoje XJ úspěsně provozuju s intervalem výměny 10000km. Zatím je na budíku 120000km bez jedinýho problému
Stejně jako M8ADS odpovídá 15W 50...takže ve smyslu těchto olejů kterě jsou navíc minerální ( jestli to tazatel vůbec rozlišuje ) se fakt nehodí.
Foustka píše: Podle manuálu tam patří olej s rozsahem od 10W poW40,proč budu radit tam lít 20W50 za stejných podmínek.
Nevím, jaký máš manuál, ale já v něm mám do pěti stupňů celsia 10W30 a nad pět stupňů celsia 20W40. Vzhledem k tomu, že to je řadový vzduchem chlazený motor, tak tam 20W50 v létě rozhodně neuškodí. Dávám dokonce 20W60, protože rozdíl v ceně není takový a motor si i ve velkých vedrech spokojeně vrčí. Ono když je potom v létě pořádný pařák a popojíždí se v koloně, tak je absence aktivního chlazení dost znát.
Naposledy editováno 26.02.2021 12:51:30
Naposledy editováno 26.02.2021 22:53:01
Snad se to rozjede, az se budou mazat retezy..to bude tak v dubnu
Kolem cervna by to mohly rozparadit debaty o kozenych a textilnich hadrech.
Cervenec a srpen budou nedockavi novi motorkari cekat po testech tejden na papiry.
V zari se budou podomacku opravovat motorky po bourackach.
V rijnu se zacne zazimovavat.
A v prosinci startovat zazimovane motorky.
Píšeš do teploty cca 110°C. XJ je vzducháč. V letních teplotách má olej 110°C běžně. A při courání v kolonách není 120°C výjimkou.
Jak jsem psal. Jsou XJčka a jejich uživatelé, kteří na 10W40 spokojeně jezdí. Ale víc XJeček je takových, který na 10W40 spokojeně jezdí tak do 20°C a ve velice poklidném tempu. Jak je tepleji a nebo ji trochu protáhneš, dost to tu 10W40 papká. Původní olej doporučovaný v manuálu je 20W40. K tomu má blíž ta 20W50. Až v nějakým dalším vydání manuálu zmínili i tu 10W40 - myslím až v manuálu k modelům s olejovým chladičem. Tam se zároveň zvedl i interval výměny oleje z 6000km na 10000km.
Naposledy editováno 27.02.2021 17:42:24
roba píše: krokoš> hoa,jsem celoživotní modelář parních lokomotiv v kovovém provedení 1:22,5,ale miluji slovenský termín rušnovodič,to je užasné slovo R
Čau, choď na tému: RC modelári sem! tam sa pochváľ fotkami svojich rušňov. a s tým rušňovodičom si trafil, no, je to krajšie ako strojvedúci. Mne sa zas páči ako rýchlo sa slováci počešťujú. Je to fakt sranda.( Som východniar presťahovaný na juh SK. 3 roky) Rusnáci v Prahe na stanici, citujem: sakra podej mi ten baťoh! Kudy, prosím ťe? Čerez voblak debile! hahaha. Môj vnúčik ( 5 rokov) z Bratislavy, keď sme boli vo Vrchlabí u mladých : dedko, to je blboust, hahahaha. No, s tými parnými rušňami to nebola žiadna sranda, kamoš mi hovoril, že príprava na cestu trvala 10 hodín, rozkúrenie a už ani neviem čo okolo toho, mazanie a ftákoviny.
K téme , s tým olejom , mal som vzducháč Suzuki GS 750 a olej som dával 10W-40 . Po prechode na 10W -50 klesla hlučnosť a spotreba oleju. oba boli Shell a s obrážtekom motorky. Síce do auta, síce neviem či to nazvať autom HTP mi ten 10W-40 žralo strašne tiež Shell, s obrážtekom auta. Po prechode na nejaký neviem aký 10W-40 z Kauflandu , dolial som ho, nemal som ten Shell po ruke tak spotreba oleju klesla. Teda vôbec ho prestalo brať. Čiže následnú výmenu tam nelajem ten z Kauflandu. Už by som to vykonal , ale je tam páska zákaz nákupu lebo Covid-19.
Jarrinn píše: debaty o oleji jsou uz docela nuda a takova to byvala prdel
Snad se to rozjede, az se budou mazat retezy..to bude tak v dubnu
Kolem cervna by to mohly rozparadit debaty o kozenych a textilnich hadrech.
Cervenec a srpen budou nedockavi novi motorkari cekat po testech tejden na papiry.
V zari se budou podomacku opravovat motorky po bourackach.
V rijnu se zacne zazimovavat.
A v prosinci startovat zazimovane motorky.
Čaau, zabudol si na Kratimírov pindík a objavila sa nová užitočná téma o erekcii, teda o nedostatočnej erekcii. Ináč toto fórum chválim , lebo pri tých naších plkoch sa človek niekedy dozvie aj užitočné informácie , ktoré mu môžu zachrániť teda ak nie život, tak aspoň si nerozbije hubu. Bola tu raz debata, ako sa niekto vyplieskal viac krát na križovatke pri brzdení a jeden diskutujúci, upozornil na skutočnosť so zaoxidovaným dotykom piestika hlavného valca prednej brzdy a brzdovou páčkou. Tiež som spadol a už už som chcel meniť brzdové hadice, motka totiž pri brzdení nič nič a potom zrazu bloklo koleso. Ako bol ten dotyk zaoxidovaný tak ten piestik tlačilo do strany a pri zvýšení tlaku to naraz skočilo a koleso bloklo. Stačilo to namazať, stáva sa to motkám čo stoja vonku , málo jazdené vek cca 15 rokov +.
Ináč k tým olejom , čo to je to hhts? Či ako to bolo u tých olejov. Ináč z tých olejov som aj tak debil ale aspoň viem, že na fľaške oleju pre motorky je nakreslená motorka a pre autá je nakreslené autíčko .
Foustka píše: Koudy01> Ono asi jedno bez druhýho dobře nefunguje viz. Kerut HTHS určuje odpor proti pohybu a má podstatný vliv na tloušťku mazacího filmu,to má zase vliv na vznik mezního mazání,třeba tady.
Dík za vysvetlenie. Mám otázku je nejaký popis o tom HTHS na fľaške s olejom? Neviem uvediem konkrétny príklad. U endura Husqvarna TE 449 je predpísaný olej Castrol Power 1 10W40. Kúpil som to a pôvodný majiteľ tam dával Motul 5100 10W40 a ja zásadne po kúpe a to som aj každému odporúča,l pokračujem v používaní olejov . Motoul mi tlačilo do sania motor hrčal strašne , raz som tam dolial Shell AX-7 10W40 čo som mal pre inú motorku a nastalo rapídne zlepšenie , hlavne mi ho netlačí už do sania. Teraz jazdím na ten Shell. Preto sa pýtam na to HTHS možno je iné u tých olejov.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 | H1d30k | 13 | 5.9.2023 v 13:20 panTerek |