globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Dobré dopoledne všem, řeším dilema. Uvažuji že bych pořídil lepší motorku na cestování se spolujezdcem.
(F800R) dohromady jsme 125/60kg.
Můžete mi někdo, kdo již máte vyřešeno a nebo jste řešili stejný problém poradit?
Převážná část bude stoprocentně po asfaltu. Ale podle toho co čtu na internetu tak vesměs GS jezdí po asfaltu. vy co máte
A další otázka: Rťák a rádiem vy co jej máte. Posloucháte ho za jízdy nebo je to zbytečný doplněk? Děkuji všem za příspěvky.
Anketa: jakou?
R1250 RT
23%
10
R 1200 RT
14%
6
R1200 GS
5%
2
R1250 GS
47%
20
nebo GSA
12%
5

Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2021 v 11:38 | Nahoru | #1
RT i GS(A) jsou vyborne motorky. Osobne bych vybiral spis podle toho, jak by vam byla ktera pohodlna.
RT je kapotovana a v lete se na ni muzes docela zahrat i kdyz si snizis stit. Na jare a na podzim tohle naopak muze byt vyhoda. Chlazeni vzduchem je lepsi na GS.

Ohledne radia - zalezi na vysce jezdce. Ja mam 2 metry a i pres nejvic vytazeny stit mi fici na helmu, takze mam celkem aerodynamicky hluk, takze v rychlostech nad 70-80 km/h stejne slysim houby. Jenze pokud jsi mensi a schovas se za stitem, tak je v pohode slyset i pri vyssich rychlostech. Osobne bych si uz moto s radiem nekoupil, ale dostal jsem dobrou nabidku na vystavenou funglovku se vsim vsudy, takze ho mam. Je hezke ho mit, ale kdyz neni, tak o nic neprijdes.

Osobne vlastnim RT i GSA z roku 2017 a RT je lepsi na delsi dalnicni presuny, kdezto GS je mi pohodlnejsi na courani se po vedlejsich silnicich. Na vasem miste bych si pujcil motorky na testovaci jizdu a zkusil, jak se vam na ktere sedi.

Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2021 v 11:41 | Nahoru | #2
Čo presne je "převážná část"?

Plus záleží i na výške, ak je niekto menšej postavy, GS mu môže byť veľké, RT je síce ťažšie, ale menšie - na druhej strane, čo som skúšal 1200 RT LC, tak mi prišlo, že ani nesedím na motorke, bol som dosť izolovaný od prostredia. Čo môže byť výhodou aj nevýhodou.

Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2021 v 13:29 | Nahoru | #3
Nedávno byl na tohle někde srovnávací test (myslím že to bylo převzaté z Mottoradu a bylo to v Motocyklu). Jestli na cestování cendura, nebo cestovní silniční moto. A zrovna u BMW vyhrálo GS.

1 reakcí na tento příspěvek Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 21.2.2021 v 12:08 | Nahoru | #4
Záleží kolik na to máš peněz, reps. o jaký by se jednalo ročník.
RT mělo oproti GS více možností výbavy, třeba vyhřívaná sedla, tempomat, rádio. A to bylo pro pohodlné cestování výrazné plus.
Teď už všechno z toho můžeš mít i na GS, kromě rádia. Vlastnil jsem dvouvačkové RT (2010+) v plné výbavě a rádio byla skvělá věc. Poslouchal jsem i při jízde na dálnici, neměl jsem se slyšitelností problém. Jsem na hudbu zvyklej a používám i při soustředění na práci, takže mám tuhle potřebu asi trochu víc posunutou. Rádio na motorce (resp. na RT) je prostě skvělá věc a bez něj bych si ho nekoupil.
No ale RT jsem prodal a mám zase GS, resp. několik GS. Ač bylo RT skvělé, neměl jsem čas/chuť/možnosti jezdit dálky a já už jsem lapenej možnostma vyjet si na nějakou horší cestu, šotolinu, plánovat zase trochu divočejší cesty, i když na ně možná nevyjedu. Jasně, šotolinu projedeš na čemkoli, ale GS tam prostě víc patří. A nemusíš se děsit toho, že si poškrábeš kapoty.
Má volba a doporučení je tedy GS, pokud tě tyhle boční cestičky lákají a rád bys vyzkoušel i cesty více tímhle směrem. Pokud preferuješ maximální pohodlí a jenom asfalt, RT je skvělá volba a určitě kup s rádiem, resp. plnou výbavou.

Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2021 v 16:52 | Nahoru | #5
U mě vyhrálo R 1200 RT LC a za těch najetejch 55oookm mam stejnej názor. Jezdim 90% ve dvou a na kafe i na dálku. Volba pneu pak naznačuje limity a mimo asfalt je fajn nezapomenout vypnout stabilizaci )

Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2021 v 23:29 | Nahoru | #6
Ahoj,

jsem v podobne situaci, akorat ze jsem v lete 2019 koupil nove RT1200 v plne palbe - po 100t sleve protoze to byla jeste 1200 z roku 2018.
Je to super motorka, draha pri nakupu a bohuzel rychle ztracejici cenu v provnani s GS - za veci jako radio ti nikdo 30t navic neda...
Motorka stala v lete 2019 499t, ted ma najeto 20t a realna prodejni cena je kolem 400t... GS a jeste vice GSA tak rychle neklesaji. Z pohledu investice je urcite lepsi GSA.
Pred tim jsem 14 let jezdil na GS1100 a pak 2.5 roku na GSA1200 (z roku 2011).
Na GSA jsem v tezkem terenu v severni Kanade a v Gruzii videl, ze je na me nalozena motorka pri mych 173cm prilis vysoka a tezka.
Proto jsem se rozhodl koupit RT na Evropu a plan byl koupit k ni GS1150 na cesty po svete. Ted mam ale 4 mesicni dceru takze s cestama po svete je konec...
Zustal jsem s RTckem. Na silnici je to lepsi motorka nez GS nebo GSA - byt vim, ze srovnani se starsimi modely neni uplne koser, ale ma nekolik vychytavek ktere ji na silnicich v Evrope delaji lepsi nez GS. I presto ze je na silnici lepsi, presmyslim ze RT prodam a vratim se zpet ke GS nebo GSA.

Jak vidim vyhody po najetych 20t
- motorka je od pocatku navrhovana ciste na silnice - zadny kompromis
- perfektni ochrana pred vetrem - zvlastne s velkym stitem od Wunderlichu - na dalnicich uzasny
- elektricky nastavitelny stitek - pri dlouhych presunech super vec
- kufry propojeny s centralnim zamikanim - nepotrebujes klic, v porovnani s klasickyma kuframa nebo nedej boze hlinikacema naprosto uzasny... treba na helmu na parkovisti. Vse je tak snadne a rychle... Klicenku mas stale v kapse a pri odchodu od motorky zmacnes talcitko, vse se zmakne, pri prichodu jednim stisknutim vse odemknes.
- vyhrivana sedla - pri jizdach kolem 0 nebo se zenskou pri chladnejsim pocasi na podzim
- motorka je za jidy velice obratna. I s 276kg se krasne vodi a v zatackach se paradne vyradis. Ma nizsi teziste nez GS a pokud jsi mensi jako ja, tak se s motorkou na miste lepe manipuluje.
- na dlouhe cesty opravdu super stroj
- sedlo a madla pro spolujezdce - sestra se mnou jezdila na GSA i RT a RT jasne vyhralo - nevim jak GSA od roku 2013...
- repraky hraji opravdu dobre a muzes hudbu poslouchat i na dalnici - musis mit alespon trochu pootevreny stitek aby se zvuk do helmy dostal.

No a nevyhody...
- pro nekoho jsou stupacky vysoko a boli ho kolona pri celodenni jizde - Wunderlich dela snizene o 3cm. Nekomu pozice na GS prijde pohodlnejsi
- po celodenni jizde je hmotnost znat. Jezdivam na dlouhe jednodenni vylety do Rakouska ktere maji kolem 800-1000km a v pozdnich odpolednich hodinach pri projizdeni ostrych zatacek uz citim vahu motorky. Ale mozna ze uz taky starnu... Nocni dalnicni navrat je OK - tempomat, eletricky nastavitelny stitek a super svetla :)
- v lete muze byt horko, ale zadna hruza
- je to nevyhoda??? motorka je draha a na novou se urcite vyplati havarijni pojistka. Me stoji 15t za rok. Na cenu motorky odekvatni cena, ale zase za 15t mas spoustu benzinu... Kdyz mi spado GSA tak byl skrabanec na padaku a rohu kufru. Nic se nestalo. Stejny pad na RT by stal opravdu ranec... V tom je GS k nezaplaceni a drobne sramy takovym motorkam slusi ;) Na RT se sice delaji ruzne padaky ale me se to nelibi a nikdy nedostahnes toho co s GSA a hlinikacema. Takze havarijni pojistka :)
- poslouchat hudbu za jizdy z repraku je takovy zvlastni a svobodnejsi nez repraky v helme, ale pokud chces solidni zvukovy projev tak je stejne lepsi kvalitni repro do helmy. Nektere tony z repraku pri vyssi hlasitosti zanikaji. Nevyhodou je take to, ze nejde radio sparovat s telefonem - spotify z telefonu v reprakach neuslysis... Musis tam dat flashku naformatovaou na FAT32 - mam Android nevim jak je to s Applem. Skakat mezi pisnickama jde pouze po jedne, neumi to skakat po slozkach. Jestli to cele stoji za 30t nevim... Rocnik 2021 uz to ma jinak

Tim jak ma RT dobrou ochranu proti pocasi tak muze byt trochu nudne. Do Jizni ameriky uz na motorce nepojedu tak se alespon po celem dni poprat s poradnou bourkou :) RT je super ve dvou na cesty nejen k mori ale treba na vylet k Neziderskemu jezeru. Pro samotnyho jezdce je treba super na sluzebku do Holandka abys tam dojel rychle a mohl fungovat. RT se nevyrovna autu, ale dojedes mnohem svezejsi nez na GSA - natoz GS - a cestou zpet se o vikendu vydovadis v Ardenach a pak nonstop po dalnici domu... Na ty moje polosilene cesty do Rakous je to perfektni.

Takze proc vlastne premyslim o GS a GSA kdyz RT naplnuje vse co opravdu potrebuju? Ted kdyz jsem to sepsal tak ani nevim. Musim si to jeste v hlave srovnat aby z toho nebylo jen pozerstvi na GSA (jeste bych si k te 30l nadrzi mohl dat na cesty po Evrope kanystriky na kurfy :))) ) nebo nenaplnitelna touha vratit se do nedavneho svobodneho zivota bez dcery pro jejiz usmev bych udelal cokoli ale dalky mi chybi...

Nevim jestli ti muj popis nejak pomuze, sam mam v hlave zmatek... :)

Mej se krasne a hodne najetych kilometru bez nehod.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 Včera v 19:21 ja1
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 8.4.2024 v 13:26 Kajatko
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska


TOPlist