globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm
10.2.2021 v 20:23
Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jaký motard by byl "nejvhodnější" na (aspoň občasnou) jízdu ve dvou. S přítelkyní dáme oba dohromady tak 100kg pro předsatvu.
Moje požadavky jsou, aby to byl 4takt (kvůli spotřebě), obsah těch 125ccm a aby se na to případně daly bez problémů najít náhradní díly tady v Česku.
Uvažoval jsem nad Blatou nebo nad Yamahou XT, ale nikde jsem bohužel nenašel nějaké zkušenosti s jízdou ve dvou - max jsem se načetl o nějkém "brnění" u spolujezdce, ale moc nevím, co si pod tím mám představit.
Bylo by ideální, kdyby to bylo do 45 000,-, samozřejmě to může být i míň.
Předem všem moc děkuji!
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

11.2.2021 v 17:58 | Nahoru | #31
PetrZmek> Je fakt, že v normální stavu tady v Česku je to těžkou koupit. Nebo nějakou činu novou. Ono to vyjde na stejno. Starý Japonec zas bude mít plno poruch a nová čina nějakou dobu vydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

11.2.2021 v 18:34 | Nahoru | #32
DrDNA01> Moc děkuju, tohle mi fakt pomohlo a bylo to něco, co jsem se potřeboval dozvědět z téhle diskuze.
Když už mám tu čest s "majitelem Blaty" , tak se chci zeptat, jak je na tom s opravami. Co jsem takhle koukal na ty Blaty v různých bazarech, každej člověk tam dělal hrozně moc věcí a nebyly to zrovna blbosti.
Ptám se proto, abych si nekoupil motorku a pak mi zbytečně nestála doma, protože bych neměl na její opravu. Chápu že se někdy něco může pokazit, ale spíš mě zajímá, jestli na tom v tomhle směru není nějak abnormálně náročná.
Pro tu Blatu bych byl už asi rozhodlej, ale bohužel jediný, co mě "odrazuje" od její koupě jsou ty věci, které na tom už byly dělané, ve zkratce se prostě bojím její poruchovosti, tak bych byl rád, kdybych dostal radu od jejího uživatele, abych na toto téma nemusel zbytečně zakládat další diskuzi.
Předem děkuji.

(reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

11.2.2021 v 18:39 | Nahoru | #33
willsteven> Nějaké Číně se chci právě vyhnout.
Mně totiž přijde, že třeba uživatelé všem známé Yuki se dělí na dva typy. Jeden je ten, co jezdí pořád a neopravuje vůbec nic a druhej je ten, že si zajezdí jednou za čas a naopak opravuje pořád.
A do takovýho risku se mi popravdě vůbec nechce, ještě ke všemu v mém věku, když by se peníze na opravu sháněly těžko.
Každopádně díky!

Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

12.2.2021 v 12:27 | Nahoru | #34
popřemýšlej i o MZ 125 SM, má to plných 11 kw a díly jsem sehnal v pohodě i v Česku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

Skvělá odpověď, děkuji! 12.2.2021 v 13:13 | Nahoru | #35

PetrZmek píše: DrDNA01> Moc děkuju, tohle mi fakt pomohlo a bylo to něco, co jsem se potřeboval dozvědět z téhle diskuze.
Když už mám tu čest s "majitelem Blaty" , tak se chci zeptat, jak je na tom s opravami. Co jsem takhle koukal na ty Blaty v různých bazarech, každej člověk tam dělal hrozně moc věcí a nebyly to zrovna blbosti.
Ptám se proto, abych si nekoupil motorku a pak mi zbytečně nestála doma, protože bych neměl na její opravu. Chápu že se někdy něco může pokazit, ale spíš mě zajímá, jestli na tom v tomhle směru není nějak abnormálně náročná.
Pro tu Blatu bych byl už asi rozhodlej, ale bohužel jediný, co mě "odrazuje" od její koupě jsou ty věci, které na tom už byly dělané, ve zkratce se prostě bojím její poruchovosti, tak bych byl rád, kdybych dostal radu od jejího uživatele, abych na toto téma nemusel zbytečně zakládat další diskuzi.
Předem děkuji.



No hele, je treba si uvedomit, ze za tu cenu budes kupovat motorku, co ma 20 let a bohuzel na ni vetsinou jezdili stejny pacienti, co nemaji penez na zbyt a tedy na opravy. Nikdo jiny si takovou dvacu nekoupi. Navic se jich prodalo par a nejsou dily na bazaru. Jakoze zadny. Tak to proste je. Navic teda Blata je docela bytelne udelana, osazena docela dobrejma komponentama a motokrosarsky vymyslenou konstrukci plastu. Takze neni problem ji obout na spunty a prastit s ni na motokrosove trati (mluvim o enduru, protoze ho znam z domu), nebo s tim obcas na parkovisti pri motardovym treningu wheelie prastit. Motorku staci vetsinou zvednout a jet dal. Podle toho ty motorky dneska vypadaji. Za ctyricet bude proste pobita. Ale ne vzdy to musi mit vliv na funkci.

Co se tyce motoru, mel jsem malinko cerny svedomi, ze jsem do toho synka uvrtal, tak jsem mu nejdriv pomohl vymenit vonobezku, diagnostikovat zavadu zapalovani a nakonec jsem vzal na sebe velky servis v Blansku. A servisak mi na me vsetecne dotazy o poruchach rekl, ze konstrukcne ty motorky maji docela dobre dimenzovany motor - hlava drzi, klika vetsinou taky (kdyz se hlida hladina oleje). Takze pokud dbas na olej, budes delat "generalku" po dlouhe dobe a jen stylem vymena valce, vymena pistu a par veci kolem. A to se da vcelku rozumne domluvit v tom Blansku (zatim).

Co se beznych poruch tyce, na tech motorkach se sype:
1) volnobezka
S vymenou volnobezky je treba pocitat jednou za cas. Blata ji doda nebo i vymeni.
2) zapalovani
Odchazeji statory, CDI, budiky, nebo civka. Nase motorka ma meneny budik, stator a civku (postupne za ty leta - my menili jen civku)
3) zadni svetlo.
Zadni svetlo je cina, ktera se u nas v podstate uz neda sehnat a jednou za cas z ni odpadne vibracema kryci sklo - samozrejme nekde na ceste a nenajdes ho. Takto jsme i my koupili tu nasi. Blata uz je nedodava, ale podarilo se mi najit na aliexpresu to stejny svetlo za 15 dolaru. Jen si clovek pocka, nez dojde.

No neni to nic neresitelnyho. Kazda motorka ma neco. A na ty roky tvrdyho pouzivani a neodbornyho servisu mi prijde, ze docela drzi. Ale rekl bych, ze je Blata malinko specialitka a je asi lepsi, kdyz si ji koupi nadsenec, ktery je pripraveny obcas nejaky ten chlup pustit a neco si poshanet. Pokud mas opravdu hluboko do kapsy, tak je fakt lepsi koupit neco, ceho jsou mraky, abys mohl dily kupovat tady na bazaru. Treba to CBR.

Preju stastnou ruku..

Edit: Jo jeste jsem si vzpomel, ze se ted v Bllansku menil cep/loziska ulozeni zadni kyvne vidlice. Ale to je neco, co se da u jakekoliv blatomotorky ocekavat po tech letech. A jeste nas cekaji loziska kol, ale to je par drobnych. A samozrejme budes menit retezovku a brzdovy desky. Ale to je spotrebak, jako olej, ci benzin..

Naposledy editováno 12.02.2021 13:20:32

1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

12.2.2021 v 15:27 | Nahoru | #36
2 blaty, jedna BXE a BXM jsou na bazosi zrovna ...

https://motorky.bazo...125-ceska-vyroba.php

https://motorky.bazo...-125-bmx-2011-a1.php

Pěkná by pro tebe mohla být Derbi Terra 125, ale nějak není v nabídce a netuším co to stojí ...

Naposledy editováno 12.02.2021 15:29:10

(reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

12.2.2021 v 20:17 | Nahoru | #37
DrDNA01> Jasně chápu a moc děkuju, pomohl jste mi!
Asi jsem pro tu Blatu rozhodlej, tak to bude snd v pohodě.
Ještě jednou díky!

(reakce na) Jízda ve dvou na motardu o obsahu 125ccm

12.2.2021 v 20:18 | Nahoru | #38
mRKEF> Mám ty Blaty všude shlédnuté, ale moc díky!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist