bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kvalitní baterie
27.1.2021 v 11:45
Ahoj přátelé.Máte někdo skušenost s bateriemi MOTOBAT?Jedná se konkrétně o MOTOBAT MBTX 20U,Ale můžete přidat zkušenosti i s jiným produktem od MOTOBAT i jiných baterií.děkuji.Petr.

(reakce na) kvalitní baterie

28.1.2021 v 16:11 | Nahoru | #31

HornisGSX píše: Hmm to je na hovno!!! Preci jen uz ma neco odrodino a zavodni model by asi nekousla spis neco soft s dlouhou vydrzi

Vsechny vibratory jsou zavodni ... vsechny slouzi na honeni ...

2 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie

28.1.2021 v 18:40 | Nahoru | #32
Mam dvakrát yuasa, obě původní z výroby, jedna 7 let, druhá 8, zatim cajk. Ale přes zimu se starám a jednou za měsíc ji připojim na nabíječku. Ale asi letos preventivně vyměnim, co řikáte na exide? Má někdo zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

28.1.2021 v 22:25 | Nahoru | #33
SuperSic58> exide,co sem zkoumal,aspoň na mojí moto,sou sice levnější,ale mají o dost slabší startovací proud.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

28.1.2021 v 22:34 | Nahoru | #34
33.petr> To si úplně nemyslím, když koukám na Exide 12 V 12 Ah a srovnám s YUASA a MOTOBATT, tak všechny mají startovací proud 200 A. A kvality bych se u Exide nebál.

kvalitní baterie

28.1.2021 v 22:47 | Nahoru | #35
Otazka je jestli to cislo se startovacim proudem neco znamena... protoze si hraju s lithiovyma baterkama mam wattmetr abych mohl kontrolovat startovací proudy apod - 450 jednovalec kroska, zimni start po několikaměsíčním stání - 55-60A(75A špička na zlomek sekundy)
Litrovej dvouvalec 100-110A(125A špička)

Startovano z baterii s teoretickými start proudy 120A a 240A

Jen pro predstavu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

28.1.2021 v 23:09 | Nahoru | #36
SuperSic58> Nejsem si jistý, jestli starší Yuasa z prvovýroby přeci jen nebude lepší, než jakákoliv funglovka z obchodu....

(reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 06:22 | Nahoru | #37

vilemx píše: SuperSic58> Nejsem si jistý, jestli starší Yuasa z prvovýroby přeci jen nebude lepší, než jakákoliv funglovka z obchodu....



No ju, ale každá jednou odejde a věčně nevydržej. Když byly nový, držely napětí třeba po 14 dnech od nabití přes 12,5V, teď jsou tak na 12,3V

kvalitní baterie

29.1.2021 v 07:23 | Nahoru | #38
V Guzzi dala původní Yuasa cca 9 let a něco okolo 70k km.
Teď je tam čtvrtým rokem myslím že Exide. Bral jsem co bylo když bylo potřeba.

To assassin > kdyby mi Exide exla, na kolik vyjde dnes lithium do takového toho litroveho dvouválca?
Pro mě to je něco jako scifi, nic to neváží, nabité za chvilku.. Známý koupil do Guzziny kdysi a když jsem ji vzal do ruky, tak mi to přišlo že držím jen plastovou krabičku. A nevěřil jsem že jsou v tom volty a nastartuje s tím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 08:31 | Nahoru | #39

assassin píše: AveKT> Položení na bok dnes elegantně resi lithiovka uz se daji sehnat za rozumne prachy a min nez třetinová hmotnost



Nemysli si, že o ni neuvažuji! Ale zatím mám baterku v kondici. Daleko víc by mě oslovila lithiovka u mých 6V Jaw. Tam už mi 30 let starý baterie z dražních svítilen přestávají sloužit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 09:40 | Nahoru | #40
AveKT> Na jawu je to uplne v pohode, jelikoz nepotrebujes velkej startovací proud tak muzes použit temer libovolne lifepo4 články, takovouhle jsem delal do jawy kamaradovi:


Dva_hrnce: na litr od cca 2500,-

Naposledy editováno 29.01.2021 09:43:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 18:13 | Nahoru | #41

Zdenek1976 píše: 33.petr> To si úplně nemyslím, když koukám na Exide 12 V 12 Ah a srovnám s YUASA a MOTOBATT, tak všechny mají startovací proud 200 A. A kvality bych se u Exide nebál.


Papír snese všecho a zvlášť Čínskej ten dvojnásob, bez možnosti měření se to blbě posuzuje.
Dvouvál 1200 cm kompres 12/1 startovací proud max.

1 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie

29.1.2021 v 18:30 | Nahoru | #42
Mne nová Motobatt odišla po polroku.Po cca 2tyzdňovej pauze nevládala pretočiť motor...Napätie 12,8V.Po dobití do Full to isté aj pri pokusoch s viacerými nabijačkami...Tak som dobil pôvodnú otvorenú olovenu Yuassu za ktorú som ju menil lebo sa mi nechcelo ju sledovať..dolievat.atď..No a tá mi funguje už ďalšie 2 sezóny a má 7rokov.. . Na Motobatt mi uznal predajca reklamáciu a vrátil peniaze bez ponuky náhradného kusu (čo mi bolo aj zvláštne).Po tejto skúsenosti už by som do druhej Motobatt (aj keď možno išlo naozaj len o "piatkový" kus) tejto značky nešiel...

(reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 18:37 | Nahoru | #43
majec>
Spíš mám dojem že se tady prodává nějakej čínskej ksindl.

(reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 19:19 | Nahoru | #44
kratkej01> Ale to je samozřejmé, že realný max. startovací proud bude jiný než na papíře, ale příspěvek 33.petr jsem pochopil, že mluví o továrních parametrech... Pochybuji, že ty baterie při výběru všechny koupil a měřil startovací proud.

Naposledy editováno 29.01.2021 19:56:51

1 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie

29.1.2021 v 20:01 | Nahoru | #45
exide používám do aut,dobrá cena a výkon. v multině mám teď LP batery,psaný startovací proud 125A a starty dost problémové,půjčil sem si yuazu,startovací proud 210A a chytala bez problémů...u ducati na těch ampérech dost záleží....mám ten dojem...

1 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie

29.1.2021 v 22:58 | Nahoru | #46
Záleží jak se o baterii staráš, v jaké kondici je nabíjení v moto, jakou používáš nabíječku. Mám VARTU YT12B-BS 12Ah/190A (aktivoval jsem si ji sám) již 8let

Naposledy editováno 06.02.2021 18:16:09

kvalitní baterie

29.1.2021 v 23:43 | Nahoru | #47
Autu i moto je to celkem jedno i auto 4 vál benzín karbce jde nastartovat 4 Ah baterkou, záleží asi trochu co na to součastná elektronika.
Starej zanedbanej aku dokáže taky nastartovat tenhle zrovna v kondici není a taky startuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

29.1.2021 v 23:59 | Nahoru | #48
Sidonius78> Tak to máš ještě starou poctivou Vartu, poslední dobou šla kvalita silně do pr..le, sami prodejci ti ji nedoporučí( pro známé)
Majec- Motobatt není moc rozšířená značka a je taky trošku dražší, jestli prodejci ležela na prodejně delší dobu a sral na ní tak to dopadlo jak to dopadlo. Ale i u kvalitních výrobků se sem tam objeví zmetek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

30.1.2021 v 00:07 | Nahoru | #49
33.petr> Neni to lithiovka? Kazdopadne mi prijde, ze to je nejaka spatne zvolena, jestli to ma katalogovej start proud 125A tak se pohybujes na hrane toho co dokaze ... na litrovejch motorkach bejva 10, ale spis 12Ah baterka a ta by mela dat vic nez 125A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

30.1.2021 v 13:23 | Nahoru | #50
assassin> koukam ze se to zda byt ramcve rentabilni prototyp charger/balancer je v priprave, dostanes behem jara na testovani

(reakce na) kvalitní baterie

30.1.2021 v 14:00 | Nahoru | #51
kerut> Jako uplna blbost to asi nebude... uvidime

(reakce na) kvalitní baterie

30.1.2021 v 19:21 | Nahoru | #52
assassin> je to 10AH ale dle katalogu 125A,podobně je na tom ta exide,150-160A,furt je to o dost míň...ta LP tam byla od koupě moto...

Naposledy editováno 30.01.2021 19:23:02

1 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie

30.1.2021 v 19:45 | Nahoru | #53
Taky jsem se po nich už díval, ale když mě odešla ve Versysu, tak jsem tam dal Yuasu, protože ji měli skladem na prodejně.
V ER-5 jsem měl Yuasu z roku 2000 a s ní jsem to i v roce 2013 prodával.
Ve felicii 1,9D jsme dávali kdysi Bannerku a vydržela bezmála 10 let.
V O2 mě baterka měněná v roce 2009 vydržela do 2018, a ještě by asi chvíli vydržela, byla to origo koncernová, jinak výrobce Varta. Dával jsem Exide premium.
V traktoru máme už určitě vic jak 15 let údržbovou Yuasu a furt je ok, ale nechávám ji už skoro trvale na lidl nabíječce.

Naopak kolega z práce má v motorce už kolikrát měněnou v záruce (Varta, Banner). Nutno ale dodat, že vyjede tak třikrát do roka, na nabíječku ji skoro nedává a dobíjení mu prej blbne (litrovej Rotax v italovi).

Ono je hlavní mít baterku nabitou při delší odstávce. Třeba dnešní auta prý jsou schopný nenabít baterku ani po 100km po dálnici, kvůli ekologii... drží dobíjení na 80% aby nezatěžovali alternátor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

30.1.2021 v 21:39 | Nahoru | #54

jirka-mz píše: Třeba dnešní auta prý jsou schopný nenabít baterku ani po 100km po dálnici, kvůli ekologii... drží dobíjení na 80% aby nezatěžovali alternátor.



To tak trochu nemusí být pravda. Zrovna před měsícem jsem si ze zvědavosti kontroloval palubní napětí za jízdy. VW TSI z 2016, baterka EFB od Exide, drželo to asi 14,8-15V asi 300km který jsem strávil na německý dálnici. Zjevně to tedy ládovalo baterku co to šlo a pak teprve začalo to "spořivý dobíjení" během kterýho to drželo 13,4V a během decelerace to lítalo na 15V přičemž sem tam to drželo 14,8V po delší dobu.

K tématu - AGM od mottobatt mi ktm 690 zhebla asi měsíc po záruce (bez varování či zjevné příčiny). Asi zmetek. Dneska není asi žádná značka vyložená záruka že to vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 11:37 | Nahoru | #55
combust> Jak jsi poznal, že elektronika neomezila to nabíjení baterie na 80 %?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 15:54 | Nahoru | #56
Zdenek1976>Nepoznal. Ale když jedu 650 km po dálnici a 300km to drží napětí na 15V tak je mi jasný že to rozhodně nešetří ani benzín, ani baterku a ani alternátor. Je to dost agresivní strategie nabíjení olověný baterie (ta baterka nebyla nijak vyšťavená, držela přes 12,5V).To by si nedovolila ani "supernabíječka z Lidlu". Starší povozy co jsem měl držely 13,8-14,4V a rozhodně by za těch 300km nedobily ten akumulátor víc než tenhle "inteligentní" systém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 16:02 | Nahoru | #57
combust> oni tyhle baterky jsou trochu jiny, maji vyssi napeti… u toho dobijeni zalezi na spouste parametru, teploty, stari baterky atd atd…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 16:56 | Nahoru | #58
assassin> Popiš jak polyesterovej separátor a optimalizovaná mřížka v EFB mění napěťový úrovně oproti standartní CaCa olověný baterce.

(reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 16:58 | Nahoru | #59
combust> spatne napsany, neni vyssi napeti clanku (to je dano materialem elektrod) ale clanek je upravenej aby kousnul vyssi palubni napeti...

(reakce na) kvalitní baterie

31.1.2021 v 18:00 | Nahoru | #60

lubon píše: Sidonius78> Tak to máš ještě starou poctivou Vartu, poslední dobou šla kvalita silně do pr..le, sami prodejci ti ji nedoporučí( pro známé)
Majec- Motobatt není moc rozšířená značka a je taky trošku dražší, jestli prodejci ležela na prodejně delší dobu a sral na ní tak to dopadlo jak to dopadlo. Ale i u kvalitních výrobků se sem tam objeví zmetek



Možná, nabíjím pouze Ctek 5.0 a Optimate6 . Přes zimu vytáhnu z moto , skladuji 15°C , nabíjím 1x za měsíc (pak odpojím).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podložka alternatoru Honda GL1800 GoldWing zjedz 2 10.3.2024 v 23:16 zjedz
Výměna gum přezutí Honda GL1800 GoldWing Polous 16 7.2.2024 v 12:25 Danielodek
Goldwing škube a svítí závada FI Honda GL1800 GoldWing winner820614 6 22.10.2023 v 13:29 winner820614
Kdo vymýšlí takové debiloviny [1, 2] Honda GL1800 GoldWing Tommp3 47 2.9.2023 v 09:46 Číkus
dobrý servis [1 ... 4, 5] Honda GL1800 GoldWing šuma 150 30.7.2021 v 09:13 LuckyLoser


TOPlist