Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Naposledy editováno 07.01.2021 17:45:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: assassin> no pri bohaty smesi tam nejakej asi zbude, zejo.. a wajld tak nejak tvrdi, ze ma nespalenej plyn ve vyfuku protoze ma spatnej predstih a plyn nestihne shoret ( coz je sice tazka samo o sobe, ale polemika nad tim zda tomu tak je neni prdmetem tehle diskuse), ...furt nechapu co na tom nechapes
psal jsi o mereni rozpraseneho benzinu, ano v sani jde o smes - vzduch a kapicky benzinu - ano to se meri spatne (proto se v praxi meri "hmotnost" vzduchu kterej projde sanim a davka benzinu se urcuje dobou otevreni vstriku
a pak nahle pises o detekci plynu ve vyfukovych plynech. on tam ale ten benzin asi nebude v podobe kapicek ne? A jaka je tedy teorie za tim, ze merit v tech plynech obsah propane/butanu je jednodussi nez merit obsah slozitejsiho uhlovodiku - plynu?
me porad prijde snazsi merit ten kyslik, na to totiz existuje hotove , pomerne presne a pouzivane meridlo - nez vyvijet svoje meridlo... ktere vlastne ani nemam kloudne jak zkalibrovat…
cela ta wajldova teorie je nesmysl. predpoklada nefunkcnost/nepresnost te lambdy co tam ma, udela upravu na motoru od oka a jestli je vse ok bude sledovat tim cidlem ktere je od zacatku predmetem spekulace…. takhle proste zadnej technickej experiment neprobiha.
Naposledy editováno 08.01.2021 00:26:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |