Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Takto jsem už najel cca 200 000 km a motor je pořád v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
K tomu přímazu ventilů - moje zkušenosti (byť výhradně s motory koncernu VAG) jsou takové, že je to úplně zbytečný. On současný benzín nemá žádnou zvláštní mazací schopnost, je to spíš takový ředidlo, a jediná výhoda, co se mu dá přiznat, je chlazení sacích ventilů. Ani na jednom z mých LPG motorů (300, 400 a aktuálně 160 tkm) nebyl nikdy problém s ventily (a ostatně ani s ničím jiným). Kontrolka občas ukáže, že ještě žije a pak zase zmizí, nevěnuji jí pozornost.
Poznámka na závěr k tomu mrzačení nebohých motorů :D Suma ujetých km: cca 850 000. Na každém z nich ušetřená koruna. Kolik hezkejch motorek a zážitků za to člověk má, když je nenasype eráru do kasy za spotřební daň benzínu plnýho ekolihu??
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
https://uloz.to/file...tyxG28Xz/zatrest-rar
bral jsem vsechno co by ti mohlo byt k tematu napomocno ale nebylo to vylozene narpocny na "studium", chemii jsem vynechal taky, stejne by jste to ani necetli
prime srovnani podminek gasoline/LPG za stejnejch podminek je prakticky jen v jedne praci..
jinak obecne co jsem to tak zbezne prolit, fs benzin 0,4-0,5m/s, LPG 0,3-0,4m/s (samozrejme ve spalovacim prostoru pri tlaku a teplote,..)
taky bych ze vsech materialu shodne soudil, ze predstih o par stupnu driv urcite neuskodi,..
..no prosekej se tim sam, pripadne si najdi dalsi, neni 5 min googleni ale neni to zas tak narocny
Naposledy editováno 09.01.2021 02:02:48
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Když se řeší směs na lpg, tak na lambda sondě se nic nepozná. ŘJ auta reguluje směs tak, aby to bylo na lambdě v pořádku. Předstih bude nejjednodušší nechat tak, ja je.
Když se jede na plyn, je důležitý je sledovat v datalistu položky LONG a SHORT. Jsou to položky v procentech - o kolik reguluje ŘJ auta směs tak, aby to právě na tý lambdě bylo v pořádku. Vlastně kolik přidá, nebo ubere o proti vstřikovacím mapám nastaveným z výroby. Když jí tam třeba jednotka LPG dává vadnou směs...
Pokud je SHORT třeba 25%, ŘJ auta přidává 25% směsi navíc v aktuálních otáčkách a zatížení, tak aby to na lambdě bylo v pořádku. Takže směs kterou dává LPG jednotka, je chudá. Mínus 25% je zase směs z LPG bohatá a ŘJ auta 25% zase ubírá.
Pokud je LONG (dlouhodobá regulace) třeba 20% , ŘJ auta přidává v celým rozsahu motoru oproti normalu 20% směsi navíc. Je ovlivněna hodnotami SHORT.
Tak jednodušší je nejdřív dorovnat LONG celým rozsahem jednotky LPG. A pak podrobnějš dorovnavat SHORT - ve kterých otáčkách ubrat nebo přidat.
Tyhle položky datalistu umí origo diagnostika Techstream od Toyoty. Nevím jak ostatní. S touhle diagnostikou jsem vyřešil úplně stejný problém i na mém Oplu. (fungovalo to přes obd)
Tak doporučuju najít někoho s touhle diagnostikou. LONG a SHORT dorovnat co nejblíž nule při jízdě na plyn, upravou vstřikování v LPG jednotce. Na mém autě automatická kalibrace LPG jednotky taky nepomohla, přidali jsme v celem rozsahu, od ty doby klid.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |