globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: OT: Předstih na LPG
Dovolím si založit zimní offtopic. Je tu spousta šikovných motorových teoretiků i praktiků, tak třeba mi pomůžete, nebo se tu alespoň známé firmy pohádají a bude zábava.
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?

Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Anketa: Poraďte mi:
Úpravou předstihu se vyřeší chyba P171 a P174
0%
0
Nevyřeší, ale sníží se spotřeba a zvýší výkon.
0%
0
Zvýšení předstihu nemá vůbec smysl.
0%
0
Kromě spotřeby a výkonu se prodlouží životnost ventilů
7%
1
Vyser se na píčoviny a jdi si konečně uklidit tu garáž!
93%
13

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2021 v 14:58 | Nahoru | #1
Mám Mondeo 2.0 duratec HE na LPG a dělá mi to to samé. Řeším to jednou za dva roky před STK, kdy vymažu chyby z ŘJ, pak najedu cca 150 až 200 km jen na benzín a na plyn to přepnu až na STK.
Takto jsem už najel cca 200 000 km a motor je pořád v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 09:51 | Nahoru | #2
Všechny moderní motory s čidlem klepání (nevím, jak konkrétní Previa) pracují automaticky s maximálním možným předstihem na hranici klepání a v případě potřeby jej snižují. Výjimkou jsou přechodové stavy, zahřívání katu a další ekocypoviny. Pakliže LPG jednotka přebírá a modifikuje data originální ECU, je jakékoli laborování s předstihem podlé mého názoru zbytečné. Spíš než úprava předstihu by vyššímu OČ LPG vyhovělo zvýšení komprese, což je ovšem technicky mimo mísu, má-li motoru zůstat schopnost spalovat i benzín.

K tomu přímazu ventilů - moje zkušenosti (byť výhradně s motory koncernu VAG) jsou takové, že je to úplně zbytečný. On současný benzín nemá žádnou zvláštní mazací schopnost, je to spíš takový ředidlo, a jediná výhoda, co se mu dá přiznat, je chlazení sacích ventilů. Ani na jednom z mých LPG motorů (300, 400 a aktuálně 160 tkm) nebyl nikdy problém s ventily (a ostatně ani s ničím jiným). Kontrolka občas ukáže, že ještě žije a pak zase zmizí, nevěnuji jí pozornost.

Poznámka na závěr k tomu mrzačení nebohých motorů :D Suma ujetých km: cca 850 000. Na každém z nich ušetřená koruna. Kolik hezkejch motorek a zážitků za to člověk má, když je nenasype eráru do kasy za spotřební daň benzínu plnýho ekolihu??

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2021 v 23:50 | Nahoru | #3
tak tady mas neco ke studiu chuligane, za odmenu za generator vobdelnicku a za trest za prispevek #195

https://uloz.to/file...tyxG28Xz/zatrest-rar

bral jsem vsechno co by ti mohlo byt k tematu napomocno ale nebylo to vylozene narpocny na "studium", chemii jsem vynechal taky, stejne by jste to ani necetli

prime srovnani podminek gasoline/LPG za stejnejch podminek je prakticky jen v jedne praci..

jinak obecne co jsem to tak zbezne prolit, fs benzin 0,4-0,5m/s, LPG 0,3-0,4m/s (samozrejme ve spalovacim prostoru pri tlaku a teplote,..)
taky bych ze vsech materialu shodne soudil, ze predstih o par stupnu driv urcite neuskodi,..

..no prosekej se tim sam, pripadne si najdi dalsi, neni 5 min googleni ale neni to zas tak narocny


Naposledy editováno 09.01.2021 02:02:48

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2021 v 13:31 | Nahoru | #4
Něco jsem googlil a narazil na tohle vlákno. Udělal registraci abych poradil.
Když se řeší směs na lpg, tak na lambda sondě se nic nepozná. ŘJ auta reguluje směs tak, aby to bylo na lambdě v pořádku. Předstih bude nejjednodušší nechat tak, ja je.
Když se jede na plyn, je důležitý je sledovat v datalistu položky LONG a SHORT. Jsou to položky v procentech - o kolik reguluje ŘJ auta směs tak, aby to právě na tý lambdě bylo v pořádku. Vlastně kolik přidá, nebo ubere o proti vstřikovacím mapám nastaveným z výroby. Když jí tam třeba jednotka LPG dává vadnou směs...

Pokud je SHORT třeba 25%, ŘJ auta přidává 25% směsi navíc v aktuálních otáčkách a zatížení, tak aby to na lambdě bylo v pořádku. Takže směs kterou dává LPG jednotka, je chudá. Mínus 25% je zase směs z LPG bohatá a ŘJ auta 25% zase ubírá.

Pokud je LONG (dlouhodobá regulace) třeba 20% , ŘJ auta přidává v celým rozsahu motoru oproti normalu 20% směsi navíc. Je ovlivněna hodnotami SHORT.

Tak jednodušší je nejdřív dorovnat LONG celým rozsahem jednotky LPG. A pak podrobnějš dorovnavat SHORT - ve kterých otáčkách ubrat nebo přidat.

Tyhle položky datalistu umí origo diagnostika Techstream od Toyoty. Nevím jak ostatní. S touhle diagnostikou jsem vyřešil úplně stejný problém i na mém Oplu. (fungovalo to přes obd)
Tak doporučuju najít někoho s touhle diagnostikou. LONG a SHORT dorovnat co nejblíž nule při jízdě na plyn, upravou vstřikování v LPG jednotce. Na mém autě automatická kalibrace LPG jednotky taky nepomohla, přidali jsme v celem rozsahu, od ty doby klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist