globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: OT: Předstih na LPG
Dovolím si založit zimní offtopic. Je tu spousta šikovných motorových teoretiků i praktiků, tak třeba mi pomůžete, nebo se tu alespoň známé firmy pohádají a bude zábava.
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?

Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Anketa: Poraďte mi:
Úpravou předstihu se vyřeší chyba P171 a P174
0%
0
Nevyřeší, ale sníží se spotřeba a zvýší výkon.
0%
0
Zvýšení předstihu nemá vůbec smysl.
0%
0
Kromě spotřeby a výkonu se prodlouží životnost ventilů
7%
1
Vyser se na píčoviny a jdi si konečně uklidit tu garáž!
93%
13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

8.1.2021 v 00:25 | Nahoru | #1

kerut píše: assassin> no pri bohaty smesi tam nejakej asi zbude, zejo.. a wajld tak nejak tvrdi, ze ma nespalenej plyn ve vyfuku protoze ma spatnej predstih a plyn nestihne shoret ( coz je sice tazka samo o sobe, ale polemika nad tim zda tomu tak je neni prdmetem tehle diskuse), ...furt nechapu co na tom nechapes



psal jsi o mereni rozpraseneho benzinu, ano v sani jde o smes - vzduch a kapicky benzinu - ano to se meri spatne (proto se v praxi meri "hmotnost" vzduchu kterej projde sanim a davka benzinu se urcuje dobou otevreni vstriku

a pak nahle pises o detekci plynu ve vyfukovych plynech. on tam ale ten benzin asi nebude v podobe kapicek ne? A jaka je tedy teorie za tim, ze merit v tech plynech obsah propane/butanu je jednodussi nez merit obsah slozitejsiho uhlovodiku - plynu?

me porad prijde snazsi merit ten kyslik, na to totiz existuje hotove , pomerne presne a pouzivane meridlo - nez vyvijet svoje meridlo... ktere vlastne ani nemam kloudne jak zkalibrovat…

cela ta wajldova teorie je nesmysl. predpoklada nefunkcnost/nepresnost te lambdy co tam ma, udela upravu na motoru od oka a jestli je vse ok bude sledovat tim cidlem ktere je od zacatku predmetem spekulace…. takhle proste zadnej technickej experiment neprobiha.

Naposledy editováno 08.01.2021 00:26:33

(reakce na) OT: Předstih na LPG

8.1.2021 v 01:08 | Nahoru | #2
assassin> tak uz v sani je ten benal prakticky v plynny forme, vzhledem k teplote a tenzi jeho par.. minimalne nejaka cast je v plynny podobe.. merit obsah neceho v sani neni tolik potreba, da se osefovat tryskou nebo jeste lip vstrikem (to co ted pisu neznamena ze mam radsi strikacky, ale diskuse na tema jak lepe smisit obe latky v pozadovanem pomeru, zde je vstrik úpresnejsi a davkovatelnejsi v celem rychlostnim spektru vstupujiciho vzduchu) protoze proudeni vzduchu kanalem se chova predvidatelne (rozumej vztah rychlost/objem neni nahodnej)

jo detekce slozitejsiho uhlovodiku bude obtiznejsi,..

navic je zde jaksi fakt, ze automobilky neladi motory na vykon (bohatsi) ale na emise a spotrebu (stechiometricka) takze v tom ohledu ta lambda, dokonce i ta skokova vyhovuje.. protoze se snazej dostat na hranu stechiometrie z druhe strany, tak aby ve spalinach nebyl kyslik ale rozhodne to neni "jedinej pouzitelnej merici prostredek" (v plynech se provadi kvanta veci, napriklad prumyslovy nitrace) je to proste metoda pro dany ucel nejlepsi..

tzn. kdyz budes ladit motorku na AFR 13 tak ti bude skokovka taky napicu protoze rozdil mezi 10, 12, a 14,7 nepozna.. pozna az 14,8 ze je to chudy..

jezdeni na LPG neni globalni standard ale uchylka par divnejch jednotlivcu (vsechny najdes v tomhle vlakne a napocital jsem jich tusim pet ), takze nemuzes automaticky predpokladat vyuziti jen standardnich prostredku a metod..

ze je to nesmysl bych uplne netvrdil, ten plyn fakt hori pomaleji, jenze kdyz jen pohne predstihem, pohne i tlakama a dalsima vecma, resp. posunout predstih je reseni pokud ma nespalenej plyn ve vyfuku, ale neni to implicitne metoda jak zjistit jestli tam nespalenej plyn ma, a pokud tam neni a je to jen chudy bude to presne jak pises..

resit to osobne v praxi,. tak bych to udelal viz muj prvni prispevek,.. ... ale resit to teoreticky na wajldove aute, sel bych do experimentu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist