globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: OT: Předstih na LPG
Dovolím si založit zimní offtopic. Je tu spousta šikovných motorových teoretiků i praktiků, tak třeba mi pomůžete, nebo se tu alespoň známé firmy pohádají a bude zábava.
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?


Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Anketa: Poraďte mi:
Úpravou předstihu se vyřeší chyba P171 a P174
0%
0
Nevyřeší, ale sníží se spotřeba a zvýší výkon.
0%
0
Zvýšení předstihu nemá vůbec smysl.
0%
0
Kromě spotřeby a výkonu se prodlouží životnost ventilů
7%
1
Vyser se na píčoviny a jdi si konečně uklidit tu garáž!
93%
13

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 23:28 | Nahoru | #61
Redguy>
Podle fotky ten motor vypadá jako z Multikáry M22. Tam se dávala normálně nafta.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 23:54 | Nahoru | #62
Když už řešíte přimazávání, taky se používá přivstřik benzínu...

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 00:44 | Nahoru | #63

Borntobewild píše: Jednak to dokáže google během 5ti vteřin najít a druhak je to jedno.


tak proc si ton kurva nevygooglis a jeste pises ze je to stejny jako u benzinu to je vdek za bleskurychle oziveni pameti do casu stredni, fakt..

..ale koukam koukam, ze se tu rozbiha prakticka termodynamika ..takze byt je mi ze zkratky "LPG" a z mrzaceni nebohych motoru na bliti (rozumej, kdybys resil prestavbu na metyl, to by byla cesta spravnym smerem) tak zitra tema dukladne proctu

Naposledy editováno 05.01.2021 00:47:19

2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 09:38 | Nahoru | #64
... měl jsem hodně starý LPG Vialle, kde byl ještě krokáč, na Mondeu MKII. Díky kvalitě českého LPG mi odcházel co 15-20tkm krokáč na přívodu plynu - Nebyl to vstřik.
Jestli ti to dělá jednou za 100- 200 (odjakživa?) je to asi otravný ...padá to do nouze? Pokud ne, sral bych na to.

Nemá smysl uvažovat trochu opačně ? Poladit dávku pro vyšší otáčky a otevření klapky ? Jakože zmenšit a maličko ochudit?
Tedy je-li tvá teorie o zbytku paliva a O2 správná.... což si tedy nejsem moc jistej. Ale WB lambda by ti měla asi odpovědět, resp. kdybys to prohnal někde přes emise, a navršku v zátěži bys měl zvýšený NOx bylo by to chudý... pokud by tam zbyl kyslík, máš pravdu ty.
To poladění dávky na jednotce vstřiků by mohlo bejt jednoduší, než proměnnej předstih ...ne?

Naposledy editováno 05.01.2021 09:38:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 09:39 | Nahoru | #65
karavanista>
Přívstřik jsem zkoušel zapínat, když jsem si myslel, že ten problém je, že reduktor nestíhá krmit. Ale problém byl jinde. Téma by bylo na další vlákno.
Za mě: přece nebudu jezdit na něco tak drahého jako je benzín. Bych přišel na buben.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 09:50 | Nahoru | #66
t_freedom> dělá mi to to samé. Laděním dávky vstřiku to nevyřeší. Takto jsme laborovali s technikem co mi to LPG instaloval několik dní. Je pravda, že touto laborací se změnil k dobrému průběh výkonu, ale po určitých km to stejně tu chybu zahlásí. Už jsem psal, já na to drbů a řeším to až před STK a motor nevypadá, že by mu to vadilo.
Jinak mám italské Tartariny.

kerut: co ušetřím za provoz auta, to radši nasypu do motorkaření

Naposledy editováno 05.01.2021 09:53:10

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 09:51 | Nahoru | #67

Borntobewild píše: karavanista>
Přívstřik jsem zkoušel zapínat, když jsem si myslel, že ten problém je, že reduktor nestíhá krmit. Ale problém byl jinde. Téma by bylo na další vlákno.
Za mě: přece nebudu jezdit na něco tak drahého jako je benzín. Bych přišel na buben.



Mně teda bylo řečeno, že přívstřik je právě na chlazení například při jízdě na dálnici, takže to mám nastaveno tak, že nad 3.000 otáček je každý osmý vstřik benzín. Ventilů by se to snad týkat nemělo, ale nejsem expert.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 09:51 | Nahoru | #68
Všechny moderní motory s čidlem klepání (nevím, jak konkrétní Previa) pracují automaticky s maximálním možným předstihem na hranici klepání a v případě potřeby jej snižují. Výjimkou jsou přechodové stavy, zahřívání katu a další ekocypoviny. Pakliže LPG jednotka přebírá a modifikuje data originální ECU, je jakékoli laborování s předstihem podlé mého názoru zbytečné. Spíš než úprava předstihu by vyššímu OČ LPG vyhovělo zvýšení komprese, což je ovšem technicky mimo mísu, má-li motoru zůstat schopnost spalovat i benzín.

K tomu přímazu ventilů - moje zkušenosti (byť výhradně s motory koncernu VAG) jsou takové, že je to úplně zbytečný. On současný benzín nemá žádnou zvláštní mazací schopnost, je to spíš takový ředidlo, a jediná výhoda, co se mu dá přiznat, je chlazení sacích ventilů. Ani na jednom z mých LPG motorů (300, 400 a aktuálně 160 tkm) nebyl nikdy problém s ventily (a ostatně ani s ničím jiným). Kontrolka občas ukáže, že ještě žije a pak zase zmizí, nevěnuji jí pozornost.

Poznámka na závěr k tomu mrzačení nebohých motorů :D Suma ujetých km: cca 850 000. Na každém z nich ušetřená koruna. Kolik hezkejch motorek a zážitků za to člověk má, když je nenasype eráru do kasy za spotřební daň benzínu plnýho ekolihu??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 09:53 | Nahoru | #69

t_freedom píše: ... měl jsem hodně starý LPG Vialle, kde byl ještě krokáč, na Mondeu MKII. Díky kvalitě českého LPG mi odcházel co 15-20tkm krokáč na přívodu plynu - Nebyl to vstřik.
Jestli ti to dělá jednou za 100- 200 (odjakživa?) je to asi otravný ...padá to do nouze? Pokud ne, sral bych na to.

Nemá smysl uvažovat trochu opačně ? Poladit dávku pro vyšší otáčky a otevření klapky ? Jakože zmenšit a maličko ochudit?
Tedy je-li tvá teorie o zbytku paliva a O2 správná.... což si tedy nejsem moc jistej. Ale WB lambda by ti měla asi odpovědět, resp. kdybys to prohnal někde přes emise, a navršku v zátěži bys měl zvýšený NOx bylo by to chudý... pokud by tam zbyl kyslík, máš pravdu ty.
To poladění dávky na jednotce vstřiků by mohlo bejt jednoduší, než proměnnej předstih ...ne?


Poladit dávku ve vyšších otáčkách jenom ochuzením nic neřeší. Zase by tam byl kyslík a zase by to házelo chybu. Pokud myslíš, ubrat i vzduch, pak by bylo nejjednodušší dát prkýnko pod plynový pedál. Radši budu čučet na svítící voranžovej vrtulníček než abych přišel o 20kW.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 10:09 | Nahoru | #70
Borntobewild> ... no ve výsledku vlastně ano... prostě nemáš dost času tu směs spálit a musel bys tedy logicky oželet posledních 10% chodu pedálu ... myslel jsem to systémem resetu TPS a pak trochu poladit dávku pro spodní spektrum

... ale za těch 850.000 na motorky by to stálo ne?
Já jsem LPG měl... a ty řeči o tom jak se jezdí za korunu neberu vůbec vážně... to se totiž říká, aby to nasrali ti co jezděj na dehet, nebo beno... v čistý spotřebě asi ano... ale pak příjdou revize, každejch 10let nádrž, tu a tam rozborka zplynovacího reduktoru...a nedej bože když se začne srát něco jinýho... reálně byla úspora asi 30%, aspoň u mě. A v tý době kdy jsem to měl já, byla spotřeba LPG cca. o 10-15% vyšší jak beno... takže taková sláva to nebyla....

Naposledy editováno 05.01.2021 10:11:32

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 10:15 | Nahoru | #71
t_freedom> Zas tak mimo to není. Čistě na palivu to vychází, nádrž vystačí na 500 km a plná stojí plus mínus 500 Kč. A to kolem není tak hrozný, nejhorší je instalace, ta byla 30 tisíc. A jednou ročně koupím a vyměním filtry (300) a nechám udělat revizi (200), takže navrch je jen 500 ročně což je zanedbatelné. Dále čekám časem vstřiky a za 3 roky nová nádrž. Ale momentálně jsem nějakých 1/4 milionu v plusu

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 10:28 | Nahoru | #72

JwKS_Pavel píše: Všechny moderní motory s čidlem klepání (nevím, jak konkrétní Previa) pracují automaticky s maximálním možným předstihem na hranici klepání a v případě potřeby jej snižují. Výjimkou jsou přechodové stavy, zahřívání katu a další ekocypoviny. Pakliže LPG jednotka přebírá a modifikuje data originální ECU, je jakékoli laborování s předstihem podlé mého názoru zbytečné. Spíš než úprava předstihu by vyššímu OČ LPG vyhovělo zvýšení komprese, což je ovšem technicky mimo mísu, má-li motoru zůstat schopnost spalovat i benzín.

K tomu přímazu ventilů - moje zkušenosti (byť výhradně s motory koncernu VAG) jsou takové, že je to úplně zbytečný. On současný benzín nemá žádnou zvláštní mazací schopnost, je to spíš takový ředidlo, a jediná výhoda, co se mu dá přiznat, je chlazení sacích ventilů. Ani na jednom z mých LPG motorů (300, 400 a aktuálně 160 tkm) nebyl nikdy problém s ventily (a ostatně ani s ničím jiným). Kontrolka občas ukáže, že ještě žije a pak zase zmizí, nevěnuji jí pozornost.

Poznámka na závěr k tomu mrzačení nebohých motorů :D Suma ujetých km: cca 850 000. Na každém z nich ušetřená koruna. Kolik hezkejch motorek a zážitků za to člověk má, když je nenasype eráru do kasy za spotřební daň benzínu plnýho ekolihu??


Jsi si jistý, že jednotka opravdu dá maximální úhel předstihu, dokud nezačne motor klepat? Já bych řekl, že má nastavenou křivku pro palivo na které je konstruován a pouze v případě klepání úhel sníží.
Zvýšení kompresního poměru není mimo mísu, U druhé Prévie jsem zvýšil z 9,3 na 11,8 a zároveň zvýšil předstih. Subjektivně mi přijde, že ten motor jede líp, než ten novější, který má papírově o 17kW víc, ale třeba je to jen pocit, mj. protože má kratší převodovku.
S těma ventilama se to má tak, že plyn hoří při vyšší teplotě, takže ventily se opotřebovávaj víc a to jak o japonců, tak u VW. Jenže zatímco VW má hydroštely a zmenšenou vůli, vzniklou zaklepáním ventilů si srovná, japonský ventiů v rukou někoho, kdo vůle pravidelně nekontroluje začne podfukovat a podpálí se. Proto se ten přímaz u VW neřeší.
O "mrzačení motorů" by se dalo hádat doaleluja. Já třeba na Fábii mám na plyn přes 200 tis. a za tu dobu si sama na sebe našetřila. Tzn. na palivu jsem ušetřil víc, než mě stála. V nějaký diskusi jsem čet, jak se maník rozčiloval, že LPG už nikdy, že mu po 600tis odešla hlava, která ho stála 30. Že mu za těch 600tis ten plyn ušetřil na 2 funglovky, nechápe . Auto má sloužit mě a ne já jemu a kecy o podřadnosti LPG . Má vyšší oktanové číslo. Nemá biosložku, nekazí se, je čistčí, produkuje míň emisí. Zasírá míň olej. Ale hlavně poloviční náklady oproti benzínu a dvoutřetinové oproti naftě. Jediná nevýhoda, že trpěj ty ventily a trochu svíčky a cívky. A u některých aut problém s místem na zástavbu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 10:48 | Nahoru | #73

t_freedom píše: Borntobewild> ... no ve výsledku vlastně ano... prostě nemáš dost času tu směs spálit a musel bys tedy logicky oželet posledních 10% chodu pedálu ... myslel jsem to systémem resetu TPS a pak trochu poladit dávku pro spodní spektrum

... ale za těch 850.000 na motorky by to stálo ne?
Já jsem LPG měl... a ty řeči o tom jak se jezdí za korunu neberu vůbec vážně... to se totiž říká, aby to nasrali ti co jezděj na dehet, nebo beno... v čistý spotřebě asi ano... ale pak příjdou revize, každejch 10let nádrž, tu a tam rozborka zplynovacího reduktoru...a nedej bože když se začne srát něco jinýho... reálně byla úspora asi 30%, aspoň u mě. A v tý době kdy jsem to měl já, byla spotřeba LPG cca. o 10-15% vyšší jak beno... takže taková sláva to nebyla....


Jaký si to uděláš, takový to máš. Je to především o nájezdu. A taky na spotřebě auta.
Revize stojí 300,- a je povinná každý rok. Nádrž i s výměnou asi 5 tis. jednou za 10 let. Fungl novej reduktor 1600,- vydržel mi přes 100 tis. Filtry pár stovek, vydrží taky třeba 50tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 11:02 | Nahoru | #74
Borntobewild> u mě byl problém v tom Vialle. Holandskej a na bordel dost citlivej systém. Mě to pak naučili i kluci co nám dělali v práci VZV, takže jsem si reduktor dělal sám. Neskutečný co jsem tam občas nacházel za šlemy a sulfidy. Membrány ztvrdlý po 20tkm a to jsem to co 7-10 otvíral a čistil.
Na českou kvalitu LPG to nebylo dělaný. Zajímavý bylo, že jsem tady měl se zetecem 1,8 stabilně spotřebu přes 9l až 10l/100km...jen co jsem vyrazil do německa a NL najednou jsem jezdil za 8,5 - 9l... měl jsem s tím problémy a nějak mě to už neláká. ... v kombinaci s tím, že mám dnes auto co místo LPG jezdí na CCS, už to nechci

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 11:10 | Nahoru | #75

Borntobewild píše: Jaký si to uděláš, takový to máš. Je to především o nájezdu. A taky na spotřebě auta.
Revize stojí 300,- a je povinná každý rok. Nádrž i s výměnou asi 5 tis. jednou za 10 let. Fungl novej reduktor 1600,- vydržel mi přes 100 tis. Filtry pár stovek, vydrží taky třeba 50tis.


Nebo jeste jinak: ja mam na svem aute na LPG 200+ tisic km. Reduktor je tam puvodni, na vstriky se nesahlo (teda ted pri posledni revizi se menily hadicky, tak se tam vstrikla nejaka sraciccka na cisteni), jen se po 15000km meni filtr a u toho se udela revize. Jinak navyseni provoznich nakladu auta je tim padem zcela zanedbatelne (rekneme +1000-1500 rocne max?)

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 12:10 | Nahoru | #76
Wajld> taxem se tim prokousal.. no jako teorie jde spravnym smerem, a chapu jak to myslis, ale bez experimentu s tim asi nic moc neudelas,.. je tam dost promenych na to abys to takhle mohl strilet vod klavesnice treba rok a stejne na nic neprisel..

na vzduch se vyser (a jak pise assa, ta normalni lambda ti beztak rekne kulovy.. to je takovej feedback kdyz to funguje dobre, na ladeni bys potreboval tu sirokopasmovku) ten ti z toho jak asi spravne uvazujes vlastne nic moc nerekne, muze tam bejt z obou pricin.. bez na to opacnou cestou, vem cidlo LPG a tim mer co je ve vyfuku.. narozdil od benzinu nespaleny LPG celkem i detekujes..

E: koukam na anketu, typuju ze hlasovala zena a vsechny deti ne ?

Naposledy editováno 05.01.2021 12:10:45

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 12:26 | Nahoru | #77
Borntobewild: s předstihem si jistý jsem, pochopitelně v daném konstrukčním rozsahu, ale vždy na max kvůli maximmálnímu točivému momentu, a pak ubírá. Někdy je to vidět na grafech z brzdy, v horších případech (například s nekvalitním palivem) i cejtit za jízdy - motor má propady a váhá, to je okamžik, kdy zasahuje regulace.

K té kompresi. Nejsem si úplně jistej, zda existuje u moderního motoru vůbec nějaká amatérská možnost, jak ji zvednout cca o 2,5 jednotky, ale budiž, dejme tomu. Pak je ovšem nesmysl předstih zvyšovat. Se stoupající kompresi jde předstih vždycky dolů kvůli klepání. Jestliže ten motor čidlo klepání má, stejně si předstih stáhne, jak potřebuje, případně obohatí dávku (prodlouží vstřik), aby neklepal.

Přímaz: ten nevyřeší, že je někdo čuně a sere na vůle. Přímaz je kvůli dosedacím plochám kuželu sedla a talíře ventilu. Kouzlo je v materiálech. Věř nebo ne, Japonci a Frantíci používají v tomto ohledu horší materiál, nežli VW (aspoň něco!) :D

Ostatní: A pokud jde o flame LPG ano či ne, už dávno nikoho nepřesvědčuju. Každej svýho štěstí strůjcem a čím míň nás bude na LPG jezdit, tím menší budou snahy eráru nám na na to nasrat spotřební daň.

OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 12:39 | Nahoru | #78
Jak to vůbec vypadá se snahou EU sjednotit spotřební daně u paliv? Před x lety byly zprávy, že do nějakýho roku (nevím kterýho, ale už určitě uběhnul) se má srovnat daň na LPG i zemním plynu s benzínem, takže by to byl konec, ale pak to nějak zapadlo.

Furt jsem se nedozvěděl jak je to s těma ventilama a benaditem u hliníkový hlavy, je nutný přimíchávat nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 12:51 | Nahoru | #79
Redguy: CNG se postupnými úpravami výhledově srovná s benzínem, LPG je považováno za vymírající druh a bohudík nikoho nezajímá, takže na celoEU úrovni se nechává dožít. Doufám, že bude dožívat dlouho, stačí, že mizí rozumně přestavitelné motory... Pokud jde o "benadit", můj osobní názor je, že motor konstruovaný na bezolovnatý benál jej nepotřebuje. Kdyby jo, bylo by to v manuálu. A jestli jdse o starou kozu z dob olova, pak bych to tam radši dával, stejně jako to dávám do veteránů, byť s ALU hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 13:18 | Nahoru | #80
kerut>
Čidlo je dobrej nápad. Jakou má pracovní teplotu?
Experiment bude, že koupím variátor předstihu, namontuju a zkusím s tím jezdit.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 13:19 | Nahoru | #81

JwKS_Pavel píše: Borntobewild: s předstihem si jistý jsem, pochopitelně v daném konstrukčním rozsahu , ale vždy na max kvůli maximmálnímu točivému momentu, a pak ubírá. Někdy je to vidět na grafech z brzdy, v horších případech (například s nekvalitním palivem) i cejtit za jízdy - motor má propady a váhá, to je okamžik, kdy zasahuje regulace.

K té kompresi. Nejsem si úplně jistej, zda existuje u moderního motoru vůbec nějaká amatérská možnost, jak ji zvednout cca o 2,5 jednotky, ale budiž, dejme tomu. Pak je ovšem nesmysl předstih zvyšovat. Se stoupající kompresi jde předstih vždycky dolů kvůli klepání. Jestliže ten motor čidlo klepání má, stejně si předstih stáhne, jak potřebuje, případně obohatí dávku (prodlouží vstřik), aby neklepal.

Přímaz: ten nevyřeší, že je někdo čuně a sere na vůle. Přímaz je kvůli dosedacím plochám kuželu sedla a talíře ventilu. Kouzlo je v materiálech. Věř nebo ne, Japonci a Frantíci používají v tomto ohledu horší materiál, nežli VW (aspoň něco!) :D

Ostatní: A pokud jde o flame LPG ano či ne, už dávno nikoho nepřesvědčuju. Každej svýho štěstí strůjcem a čím míň nás bude na LPG jezdit, tím menší budou snahy eráru nám na na to nasrat spotřební daň.


V daném konstrukčním rozsahu. To je oč tu běží. Ten motor je stavěn především pro americký nízkooktanový benzín. Ten motor je naladěný na 90 oktanů a já jezdím na 100oktanové palivo. Já myslím, že ta jednotka má pro každé otáčky a otevření klapky výchozí úhel předstihu, který čidlo klepání snižuje. Ale ta hodnota není maximální možná. Je to hodnota, kterou konstruktéři spočítali na 90 oktanový benzín. Když tam dám 100 oktanový benzín, předstih zvyšovat nepotřebuju, jestli se nepletu, kdyžtak mě opravte, 100 oktanový benzín hoří stejně rychle jako 90. Takže konstruktér nemá důvod dávat větší předstih. Z toho 100 oktanového benzínu, nebudu-li měnit kompresní poměr, dostanu úplně stejný výkon jako z té 90.
Když ten předstih upravím variátorem, řj. mi do toho bude hrabat jenom v případě, že začne klepat. A proč by klepal?

Naposledy editováno 05.01.2021 13:37:51

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 13:31 | Nahoru | #82
Borntobewild> no nejak sikovne to chce, to je jasny, misto lambdy tam dej kus trubicky a mer to az kousek dal ochlazeny... netesnost te pri mereni srat nemusi, vyplach to pri rozumnym prumeru odberovyho mista neovlivn.. vono jedno kratky mereni to mozna prezije i primo ve svodu, i kdyz.. ale vzhledem k cene cidla i to jde zkusit... (pripomels mi jak kolega jeste na skole meril teploty v modelarsky turbine, sef chodil kolem, kroutil hlavou, a furt opakoval "tak drahy temoclanky a bude z toho vterina dat.." a k prekvapeni vsech to ty termoclanky normalne, opakovane a dlouhodobe prezivali )

...jinak (OT-spektrak) jsem byl mejlem ujistenej, ze ty teda takovej dobrej (uzasnej, skvelej dokonalej a drahej ) merak zajiste nemas, a zajiste mas jen "nejaky televizni srace",.. ..jo a taky jsem dostal instrukce ze mam "zkouset proklemovavat ruzny veci" ...pod cimz si teda nejsem uplne jistej co si expert konkretne predstavuje
...no jeste tomu chvili dam,.. jako motivuje me, ze me by se to taky hodilo obcas na ladeni nejakyho ghz prizpusobeni a pod.. kurva..

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:14 | Nahoru | #83
Borntobewild: předně pozor na zmatek mezi USA OČ a evropskými, metoda určování je rozdílná a hodnoty nejsou porovnatelné. Jestli jde o amerických 90 oktanů, pak jsi s naším N95 na tom samém. Pokud je motor stavěn na USA regular 87, pak tam jistá rezerva bejt může. U EU auta novější konstrukce s čidlem klepání je použití 98+ OČ přínosné, motor jej umí zvětšeným předstihem využít. Nejde o žádnou rychlost hoření, ta je podobná u všech BA, ale o odolnost vůči klepání, i když to už jde spíš jen o slovíčka.

Nebylo by snazší upravit uložení snímače kliky, aby se dalo s čidlem pohnout? Tím se ECU nijak nerozhodí. Pokud není tak mazaná, aby srovnávala hodnoty polohy klikového hřídele vůči vačkovému (?).

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:17 | Nahoru | #84
Možná by stálo za to zkusit měřit předstih za jízdy. Dvoukanálový osciloskop, napojit na snímač na klice a na cívku. A koukat na změnu při jízdě na N95 a na plyn. Pokud se při přepnutí na plyn hrany na osciloskopu vzdálí. Je-li JWKS předpoklad správně, motor si nastaví maximální možný úhel a variátor je zbytečný.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:24 | Nahoru | #85

JwKS_Pavel píše: Borntobewild: předně pozor na zmatek mezi USA OČ a evropskými, metoda určování je rozdílná a hodnoty nejsou porovnatelné. Jestli jde o amerických 90 oktanů, pak jsi s naším N95 na tom samém. Pokud je motor stavěn na USA regular 87, pak tam jistá rezerva bejt může. U EU auta novější konstrukce s čidlem klepání je použití 98+ OČ přínosné, motor jej umí zvětšeným předstihem využít. Nejde o žádnou rychlost hoření, ta je podobná u všech BA, ale o odolnost vůči klepání, i když to už jde spíš jen o slovíčka.

Nebylo by snazší upravit uložení snímače kliky, aby se dalo s čidlem pohnout? Tím se ECU nijak nerozhodí. Pokud není tak mazaná, aby srovnávala hodnoty polohy klikového hřídele vůči vačkovému (?).


Právěže, nejspíš mazaná je. Navíc to čidlo na vačce je ovlivněno posunem o vvti. Posunout by se musela obě čidla o stejný úhel a to mechanicky dost dobře nepůjde.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:28 | Nahoru | #86
JwKS_Pavel> No taky bych řekl, že ekoz¨mrdi se teď budou spíš soustředit na to, jak zdanit elektřinu, protože LPG do těch nových motorů půjde hůř a hůř.

Myslel jsem starou kozu, co jezdila na olovo. Předpokládám, že do cvajtaktu to smysl nemá (vím, že nemaj ventily)? Ono totiž to olovo údajně zvyšuje oktanové číslo, ale zas se jezdilo na 91čku, takže s dnešním naturalem by neměl bejt problém, ne?

Naposledy editováno 05.01.2021 14:34:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:39 | Nahoru | #87
Borntobewild> jj tim jednoduse overis tu dolni hranici predstihu .. aniz bych chtel z principu oponovat, tak si taky myslim ze bude nastavena "nejak" na benzin a ta hranice bude rozume blizko rozsahu (na benzin) ne nekde brutalne dal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:44 | Nahoru | #88
kerut>
Takže mi vyrobíš jednoduchej měřáček, kterej to bude ukazovat přímo ve stupních. ?
Nedá se ten momentální úhel předstihu vyčíst přes obd?

(reakce na) OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 14:55 | Nahoru | #89
Borntobewild> samozrejme ze ne, hezky si to prepocitej.. z diagnostiky by vycist mozna sel, ale budes muset najit specifikaci atd.. oscik a kalkulacka bude rychlejsi...

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

5.1.2021 v 15:05 | Nahoru | #90
wild: pro me jen to, ze auto minimalne jednou rocne stoji nekde v servisu navic je duvod, proc LPG ne. jak pises auto ma slouzit a ne abych resil nahradni, odvoz atd…

to ze to zabere misto v aute je dalsi minus a dodelavanej bastl co uz jen teoreticky snizuje spolehlivost.

pak omezeni ohledne podzemnich garazi…

me to do auta taky nesmi…. penize nejsou pro me nejdulezitejsi meritko.

myslim si to same o tom predstihu, od prednastavene mapy to podle cidla klepani predstih snizi. ze by se to cilene snazilo zvetsovat predstih az do klepani neverim...

Naposledy editováno 05.01.2021 15:07:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist