Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
K té kompresi. Nejsem si úplně jistej, zda existuje u moderního motoru vůbec nějaká amatérská možnost, jak ji zvednout cca o 2,5 jednotky, ale budiž, dejme tomu. Pak je ovšem nesmysl předstih zvyšovat. Se stoupající kompresi jde předstih vždycky dolů kvůli klepání. Jestliže ten motor čidlo klepání má, stejně si předstih stáhne, jak potřebuje, případně obohatí dávku (prodlouží vstřik), aby neklepal.
Přímaz: ten nevyřeší, že je někdo čuně a sere na vůle. Přímaz je kvůli dosedacím plochám kuželu sedla a talíře ventilu. Kouzlo je v materiálech. Věř nebo ne, Japonci a Frantíci používají v tomto ohledu horší materiál, nežli VW (aspoň něco!) :D
Ostatní: A pokud jde o flame LPG ano či ne, už dávno nikoho nepřesvědčuju. Každej svýho štěstí strůjcem a čím míň nás bude na LPG jezdit, tím menší budou snahy eráru nám na na to nasrat spotřební daň.
JwKS_Pavel píše: Borntobewild: s předstihem si jistý jsem, pochopitelně v daném konstrukčním rozsahu , ale vždy na max kvůli maximmálnímu točivému momentu, a pak ubírá. Někdy je to vidět na grafech z brzdy, v horších případech (například s nekvalitním palivem) i cejtit za jízdy - motor má propady a váhá, to je okamžik, kdy zasahuje regulace.
K té kompresi. Nejsem si úplně jistej, zda existuje u moderního motoru vůbec nějaká amatérská možnost, jak ji zvednout cca o 2,5 jednotky, ale budiž, dejme tomu. Pak je ovšem nesmysl předstih zvyšovat. Se stoupající kompresi jde předstih vždycky dolů kvůli klepání. Jestliže ten motor čidlo klepání má, stejně si předstih stáhne, jak potřebuje, případně obohatí dávku (prodlouží vstřik), aby neklepal.
Přímaz: ten nevyřeší, že je někdo čuně a sere na vůle. Přímaz je kvůli dosedacím plochám kuželu sedla a talíře ventilu. Kouzlo je v materiálech. Věř nebo ne, Japonci a Frantíci používají v tomto ohledu horší materiál, nežli VW (aspoň něco!) :D
Ostatní: A pokud jde o flame LPG ano či ne, už dávno nikoho nepřesvědčuju. Každej svýho štěstí strůjcem a čím míň nás bude na LPG jezdit, tím menší budou snahy eráru nám na na to nasrat spotřební daň.
V daném konstrukčním rozsahu. To je oč tu běží. Ten motor je stavěn především pro americký nízkooktanový benzín. Ten motor je naladěný na 90 oktanů a já jezdím na 100oktanové palivo. Já myslím, že ta jednotka má pro každé otáčky a otevření klapky výchozí úhel předstihu, který čidlo klepání snižuje. Ale ta hodnota není maximální možná. Je to hodnota, kterou konstruktéři spočítali na 90 oktanový benzín. Když tam dám 100 oktanový benzín, předstih zvyšovat nepotřebuju, jestli se nepletu, kdyžtak mě opravte, 100 oktanový benzín hoří stejně rychle jako 90. Takže konstruktér nemá důvod dávat větší předstih. Z toho 100 oktanového benzínu, nebudu-li měnit kompresní poměr, dostanu úplně stejný výkon jako z té 90.
Když ten předstih upravím variátorem, řj. mi do toho bude hrabat jenom v případě, že začne klepat. A proč by klepal?
Naposledy editováno 05.01.2021 13:37:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 69 | Dnes v 08:47 Ozzy_ |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |