globalmoto_duben_nolan





Téma: Offroad vs enduro, jak to máte
 
28.12.2020 v 01:36
Napadlo mě, že i tady se bude pohybovat dost lidí s 4x4, tak mi nedá se nezeptat:

Jak to máte s dovolenou v zahraničí? Jedete vždycky jen a pouze na moto, protože člověk je tak víc součástí měnícího se okolí, nebo jsou dovolené, kdy chcete být přeci jenom víc schovaní, takže sáhnete po offroadu.?

Jaký jsou vaše důvody.?

Kjá začnu; do zahraničí jezdím jenom na mašině, a to z důvodu, že se se svým Patrolem tak daleko bojím :D ale doposud jsem ani nepocítil potřebu, abych musel jet autem, spíš je to zvědavost..

Jinak po Čechách jezdím autem zdatně. Jednu dobu dokonce každý víkend. Dost mě to baví, ale příhodnejch cest je tu málo, takže si člověk koleduje... Ale jinak je to paráda! V tom autě člověk nikam nespěchá a má čas vejrat okolo..


Naposledy editováno 28.12.2020 07:36:39

Offroad vs enduro, jak to máte

4.1.2021 v 22:31 | Nahoru | #121
Tříkolka je logicky dost nestabilní
Najedeš zadním kolem na šutr a než zareaguješ, letíš jak papírový čert neb předek to nezvládne
Proto šly v terénu od válu.
Pokud se Vám ale po nich stýská, kupte si hadraplán - Ivoš Fajman s ním byl až za polárním kruhem

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 01:27 | Nahoru | #122
Deadman> Když jsme s lidma od motorek dorostli do rozmnozovaciho věku, začalo se prechazet na auta. Když přišla rada i na nás a mělo padnout rozhodnutí, jestli do toho 4x4 šílenství také skocime, prubli jsme to v Chile autem z půjčovny, potom jako závaží dali jednu dovcu s partou s několika LR v Rumunsku a zjistili jsme, ze nam to oproti motorkam nic neříká. A to manzelka před tím dobrovolně vyfasovala služebaka Nivu, kterou nikdo nechtěl, v mladí jsem projel par veteranskych akci jak s Kaďourem, tak Jeepem a tatik kseftaril s Nivama, takže par let doma vždycky nějaká byla. Proste jsme zjistili, ze nás to nebere, děti to nebere (ačkoliv jsme ty proutky ohybali hned od narozeni), tak se jen parkrat v roce projedeme tím veteranem lehkou polnackou na zmrzku nebo k rybníku. Ale jít do současného 4x4 nebo jej navíc ještě tunit, tak to jsme zavrhli. Asi je to i o partě. Nevím, dávám tomu 4x4 cirkusu šanci ještě na důchod, kdy už budou děti fuc a na motorky nebude zdraví.


Naposledy editováno 05.01.2021 01:28:56

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 08:55 | Nahoru | #123
Deadman> Podle všeho je nejnadupanější offroad sériová frontera a ty paradoxně zase tolik nestojí

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 09:49 | Nahoru | #124
Deadman> co nějaká dodávka.? Ta by se dala během roku využít i jako daily.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 10:08 | Nahoru | #125

selkie píše: Deadman> co nějaká dodávka.? Ta by se dala během roku využít i jako daily.



... a dala by se do ni dat i ta enduro motorka...

... co treba Vandura? :D

Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 10:41 | Nahoru | #126

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 12:19 | Nahoru | #127
Ono to někteří řeší tak, že jedou obytňákem, kterej není vhodnej do terénu, ale na prdel si zavěsí terenní malorážku frírajd nebo malou betu či něco podobnýho.
Ale viděl jsem i nosič na moto i na obyčejných offroudech. Jenže když se jedou složitý pasáže si nedovedu představit životnost takovýho bazmeku, páč když se jede někam na "expedici" tak už samotný auto je docela přetížený krámama, co se berou sebou.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 12:23 | Nahoru | #128

selkie píše: Deadman> co nějaká dodávka.? Ta by se dala během roku využít i jako daily.



Buchanka by byla ideální

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 14:08 | Nahoru | #129

pma1 píše: Ono to někteří řeší tak, že jedou obytňákem, kterej není vhodnej do terénu, ale na prdel si zavěsí terenní malorážku frírajd nebo malou betu či něco podobnýho.
Ale viděl jsem i nosič na moto i na obyčejných offroudech. Jenže když se jedou složitý pasáže si nedovedu představit životnost takovýho bazmeku, páč když se jede někam na "expedici" tak už samotný auto je docela přetížený krámama, co se berou sebou.



Nikdy jsem úplně nepochopil výhodu obytňáku oproti většímu autu s přívěsným obytňákem. Vyjde to mnohem dráž, nemohu obytňák odpojit, nemám kam dát věci a ještě potřebuji normální auto.

Ale jako vrchol cestování se mi dodávka, v ní silnička, cenduro a za tím obytňák, jeví jako naprostý ideál, snad se k tomu časem dokodrcám .

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 17:28 | Nahoru | #130

selkie píše: Deadman> co nějaká dodávka.? Ta by se dala během roku využít i jako daily.


Wenca24 píše: Buchanka by byla ideální



Jediná dodávka schopná v terénu, o které jsem kdy slyšel, je pouze Buchanka. Perfektní auto na běžně ježdění.

Dobrý teréňák prostě z principu bude vždy auto na hovno pro jakékoliv jiné využití.
Navíc na denní ježdění budu mít vždy sedan nebo kombík, nemám 6 dětí, abych musel jezdit dodávkou. Ostatně dovolenou někde na štěrkovkách např v Bosně zvládám i tím kombíkem. Jen to není ono a nedostanu se na ta nejhezčí místa. Nemluvě o tom, že mě baví zdolávat krpály a říční koryta, což s nízkým podvozkem a bez redukce nejde.

Offroad auto je drahý koníček, dovolit si ho může někdo, kdo ho má na vrcholu priorit a oželí spoustu jiných věcí. A to není můj případ.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 17:34 | Nahoru | #131
Deadman> no a jeste mitsu L300

Naposledy editováno 05.01.2021 17:36:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 17:47 | Nahoru | #132
Deadman> co gazelle 4x4?

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 18:04 | Nahoru | #133
Stev> Co ti udelal? Ten motor nestaci ani na prazdny auto,natoz ho nalozit a vyrazit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 18:22 | Nahoru | #134

Mr.Dreamer píše: Nikdy jsem úplně nepochopil výhodu obytňáku oproti většímu autu s přívěsným obytňákem. Vyjde to mnohem dráž, nemohu obytňák odpojit, nemám kam dát věci a ještě potřebuji normální auto.

Ale jako vrchol cestování se mi dodávka, v ní silnička, cenduro a za tím obytňák, jeví jako naprostý ideál, snad se k tomu časem dokodrcám .


Mám to v zjednodušeným provedení, většinou mi stačí spaní pro jednoho, takže dodávka, sklopná postel z kamionu, dovnitř AJP +/nebo elektrokolo, lednice, nouzový spaní pro druhýho, jsem spokojenej - a řešení asi za dvě kila
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 18:23 | Nahoru | #135
ja az budu velkej…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 19:16 | Nahoru | #136
assassin> tak jo, se hlásím na nějaký ten výlet třeba s kolama...páč enduro jsem už prodal... za pakatel, jak je u mě zvykem...:D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 19:50 | Nahoru | #137
kokonhead> tenhle kram je tak drahej, ze bych mel problem to dat i kdybych je mel ja Enduro uz taky nemam, ale do prirody mi stejne vic pasuje to kolo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 19:58 | Nahoru | #138
assassin> hlavne bys s tim v tyhle podobe byl posranej vzit trnitej ker, natoz treba liznout strom nebo to nekde oprit bokem.. ale co ja vo tom muze vedet, zejo

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 20:00 | Nahoru | #139
assassin> asio, aspoň zbude víc místa na chlast, spaní a tak...přeci jen enduro už vyžaduje moc dalších krámů...tak kdyby se mi to nějakým způsobem podařilo získat, nejreálnější bude tak leda čórka, nebo že by ta kriplměna vystoupala ještě o dalších pár tisíc procent :D, tak nebudu mít problém jej jako pořídit...

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 21:37 | Nahoru | #140
kerut> jo, vetsinou jsem z toho posranej do prvniho karambolu, jak uz je to skrably tak se ridim heslem "material musi trpet"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

5.1.2021 v 22:26 | Nahoru | #141

TomElefant750 píše: Mám to v zjednodušeným provedení, většinou mi stačí spaní pro jednoho, takže dodávka, sklopná postel z kamionu, dovnitř AJP +/nebo elektrokolo, lednice, nouzový spaní pro druhýho, jsem spokojenej - a řešení asi za dvě kila
Čau, Tom



Jo, to je takový první krok. Už jsem pár těchto enduro výletních dodávek viděl i naživo a vypadalo to luxusně, ale všechno to byli blázni, kteří to vylepšovali a vylepšovali až téměř k dokonalosti, takže možná ne úplně reprezentativní vzorky .

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 15:42 | Nahoru | #142

Deadman píše: Jediná dodávka schopná v terénu, o které jsem kdy slyšel, je pouze Buchanka. Perfektní auto na běžně ježdění.



Buchanka je velmi povedené auto a to i po vzhledové stránce, ale jediná určitě není, ale bohužel jsem neměl možnost ji osedlat nemůžu úplně soudit.
Zato jsem vlastnil L300 a to je věc na kterou velmi rád vzpomínám, obuto na 33". V ničem zábavnějším a praktičtějším jsem nejezdil. Teď mám starexe, ale toho jsem terénem pořádně nepovodil. Ale dovedu si ho představit na rumunských hřebenech a uvnitř mít nějakýho trikra. Motorka se do toho vleze.

Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 16:01 | Nahoru | #143
A nebo piaggio porter nebo subaru libero

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 16:44 | Nahoru | #144
jo, tohle se na rozbahnene polnacce urcite nezahrabe.. ..ale jasne, zvedne se to, vetsina z diskuteru tu zaklada vlakna na tema strzenej sroub olejovy vany co si s tim mam pocit, ale zvednout (i po prestavbe parametrove neefektivni, uzkou.. o najezdovym ulhu nemluve..) dodavku to tu da kazdej s prstem v nose jako fakt se bavim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 16:53 | Nahoru | #145
kerut> ta L300 je postavena na podvozku z pajera, ta neco vyjede i v serii… a zvednout to je nasroubovat na to urcene dily… pro amiky….

ten iglhaut sprinter takhle koupis…. odvezes jim predokolku sprintera a neco lehce pres milion….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 17:59 | Nahoru | #146
Mr.Dreamer>
K te 3kolce - kamos kdysi mel Kawasaki KXT 250. Neco malo jsem jsem na tom najel a spolu (ja YZ) jsme pojezdili neco vic. 3 kolky (zvlast terenni a konrketne tohle) jsou slepa ulicka - jednak to nema diferencial, tzn. ze to vubec nezataci a jedinej zpusob jak zatocit je vysednout a urvat to plynem (celkem srdcovka v lese kdy to nejde dobrzdit a riditkama nema smysl se o to pokouset). Dalsi problem je neuveritelna nestabilita - jelikoz to ma pevnou kyvku ktera se nemuze vyhnout do strany, tak cokoliv se trefilo na zadni kolo melo tendenci to poslat do kotrmelcu (zalomit riditka a v 45° leteckej den). Dalsi supr vec v terenu byla, ze to je 3-stopy proste se vymetlo naprosto vse a neslo se tomu moc vyhnout.
Melo to jeste par dalsich bonusu - absence zpatecky, manipulace na miste hotovo a hlavne ten krasne citelnej motokrosovej 250 2t motor :)

Jediny uziti neceho takovyho si dokazu predstavit na rovne piscite plazi, kam ostatne (si myslim) ze to bylo planovane...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 20:13 | Nahoru | #147
assassin> ja narazel na to piagio ta L300 vypada stabilnejs a pokud je to fakt na ramu z pajera pak asi jo.. patrol, frontera, pajero maji pruchodnost +- podobnou, zalezi spis na obuti a tom kdo to ridi (a taky jak moc to ma rad )

z tech ddavek za me to volvo,.. jakej ma ten sprinter podvozek ? ram nebo samonosnou ? tomu bych moc neveril milion nemilion.. navic je to fakt dost vysoky, to taky neni nejlepsi na nejaky kamzikovani skrz vetve..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 20:18 | Nahoru | #148
kerut> Sprinter je samonosnej, předělávají to komplet - na rozdíl od továrního 4x4 sprintera je to trvale 4x4 se trema zamykatelnyma diffama, urcite budou mit nejaky napravnice a jestli je spojují do nějakého ramu netusim - zas tolik me to nezajímalo vzhledem k cene...

Myslim, ze Frontera do te kategorie nepatří, ostatni jsou stavěné pro jízdu v terénu, Frontera bylo spis takove SUV te doby. Ale asi nema smysl se o to hadat, uz jsme se zasekli na tom ze vyjede skoro vse...

Jinak samo, ze sprinter neni pro nejtěžší terén ideál ... me se to ale spis jen libi, nemel jsem zatim problem dostat se kam jsem potreboval s predokolku...

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 20:27 | Nahoru | #149
assassin> zamykatelny dify jsou zaklad, ale samonosna je do terenu na prd.. nebrat..

suv te doby ? ja se z tebe poseru najdi si parametry a muzem diskutovat dal..

jinak "libi" je dobra vlastnost, tam bych se vubec nepřel, ale pokud to nema jezdit expedice srackama tak tak je zbytecny do toho lejt mega.. na vezeni kola/motorky staci jakakoliv dodavka s predkem

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

6.1.2021 v 20:58 | Nahoru | #150

Bobulus píše: Mr.Dreamer>
K te 3kolce - kamos kdysi mel Kawasaki KXT 250. Neco malo jsem jsem na tom najel a spolu (ja YZ) jsme pojezdili neco vic. 3 kolky (zvlast terenni a konrketne tohle) jsou slepa ulicka - jednak to nema diferencial, tzn. ze to vubec nezataci a jedinej zpusob jak zatocit je vysednout a urvat to plynem (celkem srdcovka v lese kdy to nejde dobrzdit a riditkama nema smysl se o to pokouset). Dalsi problem je neuveritelna nestabilita - jelikoz to ma pevnou kyvku ktera se nemuze vyhnout do strany, tak cokoliv se trefilo na zadni kolo melo tendenci to poslat do kotrmelcu (zalomit riditka a v 45° leteckej den). Dalsi supr vec v terenu byla, ze to je 3-stopy proste se vymetlo naprosto vse a neslo se tomu moc vyhnout.
Melo to jeste par dalsich bonusu - absence zpatecky, manipulace na miste hotovo a hlavne ten krasne citelnej motokrosovej 250 2t motor :)

Jediny uziti neceho takovyho si dokazu predstavit na rovne piscite plazi, kam ostatne (si myslim) ze to bylo planovane...



Díky moc za informace. Teď už dává smysl, proč se nikdy nevrátily, čtyřkolka prostě použitelností vykoupí vyšší složitost a cenu .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist