globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
29.11.2020 v 00:31
Ahojme,

tu je nahlad na vyplnanie mrtveho priestoru klukovej komory kvoli sportovej kluke:



Pekny vecer

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

15.12.2020 v 21:07 | Nahoru | #1
Většina problémů s "hranatýma" jawama je hlavně v elektrice. Mám velké Vape a nemusím na to vůbec šahat. Že by byla nespolehlivá taky nemůžu říci. Vždyť jsem na ní dal 19h jízdu z Sebes až do F-M (cca 1100km) a jawa to dala bez problému, od Košic do Žiliny po dálnici v dešti (fakt velký, chytl jsem aquaplanning a málem jsem se posral). Pauzy jen na energeťák, svačinu a tankování. Pokud se něco vysere, tak většinou nějaký díl, co tam je od výroby (tj. 30 let) a není to závada typu "volám odtahovku". Lanka ale odchází nějak často, hlavně spojkové. Taktéž je k opravám velmi přístupná. Dělal jsem kompletní repasi přední brzdy a je to snazší než na kole (zatracené Shimano) a teď jde fakt velmi dobře, brzdí to excelentně. Celková cena včetně pancéřovky, nových šroubů, destiček a těsnění cca 1400kč-láce. Bohužel se v tom vrtá kde kdo, protože to je jawa. Můj názor je, že když se k tomu chová člověk slušně a i to spravuje s citem, tak je to spolehlivý bajk. Vždyť Sucháč na ni objel svět a na motor prý nešahal.
Mám i přímé porovnání s CBF125 a že by byla "století" napřed říci teda nemůžu. Je o hodně úspornější (cca 2,3l/100km) a obratnější, ale jinak jsou to vyrovnané bajky. Co mě ale na CBFku nejvíce štvalo byla "odskakující vidlice". Možná jen potřebuje repas, má už něco naježděno. Zajímavý je ten výkon. CBFko akceleruje solo velmi obstojně, ne o moc pomaleji než 350, ale když se naloží, tak to je úplná tragédie. 90km/h je fakt úspěch. Zatímco s plně naloženou 350 vytáhnu 120 jak nic, zase to ale pak žere jako tank. I ten motor ujde. Mám 638 a ve městě jde pěkně jezdit kolem 2000-3000rpm a je to pohoda. Žádné vytáčení, pěkný lineární průběh a od 3500 se pořádně nadechne a tahá až k 6000 otáčkám.
No ve zkratce, ta Jawa mi dělá fakt velkou radost. I když jsem mohl mít japonce za stejnou cenu, tak nevím, jestli by mě to tak chytlo (příští rok půjdu do fazera nebo bandita, tak uvidím). Mít dokonalou motorku by mě asi nebavilo-prostě diagnóza. Jawu si plánuju nechat, prostě mám pro ten 2t slabost a není to taková tortura na ní jezdit. Mě připadá při mých 178cm velká tak akorát. Důležité je vyvážit kola, což nikdo nedělá, protože to je jawa. Přitom na předním kole mám kolem 100g závaží a na zadku snad 160g (oba ráfky jsou koplé, měnit budu na jaře) a fakt to dělá dost.
Asi mám štěstí na kus, ale ta moje fakt nevibruje nějak moc, je pohodlná a zatím i spolehlivá. Vždy nastartuji na první nakopnutí. Největším omylem je převodovka, ale jinak na každodenní ježdění to je fakt pohodička, příjemnější než auto.
P.S. Má to své mouchy, ale většina z nich jde řešit. Když se to vychytá, tak je to přijatelné. Zase chápu ty, kterým se to nechce/neumí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

15.12.2020 v 22:30 | Nahoru | #2
SkotyCZ> To tvoje nadseni je super. No treba si ho udrzis i po porizeni toho fazera nebo bandita.
Cbf 125 nemuzes moc porovnavat. Trinda je oproti tomu takovej tank. Ma dost slusnej kroutak a dvojnasobnej objem.
Ta nutnost vyvazeni kol bude zapricinena opravdu tema rafkama. Jinak bys asi rozdil nepoznal.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

15.12.2020 v 22:47 | Nahoru | #3

SkotyCZ píše: Většina problémů s "hranatýma" jawama je hlavně v elektrice. Mám velké Vape a nemusím na to vůbec šahat. Že by byla nespolehlivá taky nemůžu říci. Vždyť jsem na ní dal 19h jízdu z Sebes až do F-M (cca 1100km) a jawa to dala bez problému, od Košic do Žiliny po dálnici v dešti (fakt velký, chytl jsem aquaplanning a málem jsem se posral). Pauzy jen na energeťák, svačinu a tankování. Pokud se něco vysere, tak většinou nějaký díl, co tam je od výroby (tj. 30 let) a není to závada typu "volám odtahovku". Lanka ale odchází nějak často, hlavně spojkové. Taktéž je k opravám velmi přístupná. Dělal jsem kompletní repasi přední brzdy a je to snazší než na kole (zatracené Shimano) a teď jde fakt velmi dobře, brzdí to excelentně. Celková cena včetně pancéřovky, nových šroubů, destiček a těsnění cca 1400kč-láce. Bohužel se v tom vrtá kde kdo, protože to je jawa. Můj názor je, že když se k tomu chová člověk slušně a i to spravuje s citem, tak je to spolehlivý bajk. Vždyť Sucháč na ni objel svět a na motor prý nešahal.
Mám i přímé porovnání s CBF125 a že by byla "století" napřed říci teda nemůžu. Je o hodně úspornější (cca 2,3l/100km) a obratnější, ale jinak jsou to vyrovnané bajky. Co mě ale na CBFku nejvíce štvalo byla "odskakující vidlice". Možná jen potřebuje repas, má už něco naježděno. Zajímavý je ten výkon. CBFko akceleruje solo velmi obstojně, ne o moc pomaleji než 350, ale když se naloží, tak to je úplná tragédie. 90km/h je fakt úspěch. Zatímco s plně naloženou 350 vytáhnu 120 jak nic, zase to ale pak žere jako tank. I ten motor ujde. Mám 638 a ve městě jde pěkně jezdit kolem 2000-3000rpm a je to pohoda. Žádné vytáčení, pěkný lineární průběh a od 3500 se pořádně nadechne a tahá až k 6000 otáčkám.
No ve zkratce, ta Jawa mi dělá fakt velkou radost. I když jsem mohl mít japonce za stejnou cenu, tak nevím, jestli by mě to tak chytlo (příští rok půjdu do fazera nebo bandita, tak uvidím). Mít dokonalou motorku by mě asi nebavilo-prostě diagnóza. Jawu si plánuju nechat, prostě mám pro ten 2t slabost a není to taková tortura na ní jezdit. Mě připadá při mých 178cm velká tak akorát. Důležité je vyvážit kola, což nikdo nedělá, protože to je jawa. Přitom na předním kole mám kolem 100g závaží a na zadku snad 160g (oba ráfky jsou koplé, měnit budu na jaře) a fakt to dělá dost.
Asi mám štěstí na kus, ale ta moje fakt nevibruje nějak moc, je pohodlná a zatím i spolehlivá. Vždy nastartuji na první nakopnutí. Největším omylem je převodovka, ale jinak na každodenní ježdění to je fakt pohodička, příjemnější než auto.
P.S. Má to své mouchy, ale většina z nich jde řešit. Když se to vychytá, tak je to přijatelné. Zase chápu ty, kterým se to nechce/neumí.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist