chápu, že se tohle adminům líbit nebude - kdyžtak to hned smažte.
Je tu někdo, kdo by mi vysvětlil toto řadící schéma? Jedna převodovka je Wartburg, druhá Barkas. Jak to funguje? Čím vyšší kvalt na obou převodovkách, tím vyšší rychlost a naopak?
Sorry za offtopic, ale tohle jsou pro mě doposud neprobádané vody.
PS - jaký olej je nejlepší do wartburg motoru? Postačí Mogul TSF?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...
(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...
Robertek píše: Kafoholik - Kdybych sem dal večer fotky jednotlivých komponent, byl bys schopný říct, z čeho jsou? Jsem nenasytnej parchant
Jojo, pokud to poznám. Převodovku z rusáka poznám, z barkase ne. Ale ty dvě převodovky jsou divné, pokud by obě byly z auta co mělo přední náhon a pak ještě hřídel do redukční s předkem....
Každopádně ta přídavka je podle všeho UAZ, to budou ty dvě páky předek a redukce ( nedáš předek, nehneš redukcí a naopak bez přeřazení na velkou nevypneš předek ).
Vidím tam i ruskou páku ruční brzdy, takže tam je asi i zachovaná kardanová ruční brzda, co je součástí redukční převodovky ?
Přední náprava je pod těmi víčky uprostřed nábojů vybavená spojkou. Pokud by se stalo že odejde kloub, nebo kardan, nebo nebudeš prostě chtít aby se to točilo, tak sundáš víčko a veprostřed je šroub jako na torx, ten povolíš a vyjede ozubení ze záběru - přední náprava je vypnutá. To bylo na to, když se v létě jezdilo jen po silnici, tak se tím snížil valivý odpor a klesla spotřeba, náprava za jízdy se vevnitř netočila. Ale samořejmě se musí odpojit obě strany.
Zároveň ale toto někdy způsobovalo protočení v těch zubech, je to slabý místo jako ochrana - šlo to vyměnit snáz než kloub. ( novější ARO a japonci to mají ovládané zvenku ručně, nebo automaty , dají se i koupit extra např. AVM apod.)
Jinak, je to vyloženě hezky udělané. Stavěl to někdo , jakých už dnes moc není.
Motor mazat klidně M2T, to je v pohodě. Ale lepší něco moderního, aby ti tolik nesmrděl pod nos. A nechodil bych na vysoké poměry, tohle je stavěné spíš na víc oleje než na lepší olej, takže 1:33.
Benzín - wartburgy jezdily i na technický benzín, oktanové číslo u dvoutaktu nemá žádný smysl, možná je i vhodnější s nižším.
Ale:
Problém je ale u aktuálních benzínů degenerace už při relativně krátkém odstavení. A líh co to obsahuje, obzvlášť u směsí s olejem. Hodně na to trpí pilky a křováky. Líh možná není v palivech Verva a V power... Takže pokud bys moc často nejezdil, nebo pokud jsou karbce původní, asi bych se radši držel těchto ( staré materiály tím lihem trpí, jako cín na pájených plovácích, slitina karburátoru....) .
Naposledy editováno 01.10.2020 15:26:05
1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...
Traktor je postavený opravdu velmi precizně a smysluplně. Ale:
1) Motor z wartburga se musí bezpodmínečně vyměnit za jiný - výkonová charakteristika dvoutaktu z toho dělá dosti nepoužitelný stroj. Traktor měl problém pohnout se z místa - brzdy zatuhlé nejsou. Je prasklý blok motoru.
2) Je nutné dokonale vyčistit palivový systém - zrezlá nádrž zevnitř, karburátor je ve stavu vzít a hodit do popelnice.
3) Zařazení byť jediného kvaltu na obou převodovkách je u tohoto krásného kusu lidové tvořivosti takřka nadlidský úkol. Zkrátka to nejde - ať už mačkáte spojku jak chcete, hýbete s hnacími hřídeli, nebo ho popostrkujete, prostě nic.
Po dvou hodinách pokusů o zprovoznění, aby alespoň najel na plaťák jsem to vzdal - pán mi v návalu hořkých emocí vrátil zálohu a každý jsme si šli po svých.
Hoši, zvláště Kafoholiku - děkuji vám, že jste mě tak skvěle zasvětili do tajů těchto konstrukčně starých samodělů. Moc jste mě obohatili a vaše moudra v budoucnu jistě využiji
Naposledy editováno 01.10.2020 22:05:42
1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...
Naposledy editováno 07.10.2020 22:04:45
Ti japončíci jsou celkem ok, ale taky to má limity. Jsou většinou moc lehké na nakladač ( balík sena třeba je problém pro ty malé) a je třeba řešit otáčky náhonů a systém závěsu - ne vždy na to pasují euro nářadí. A bývají pomalé pojezdy, což třeba při odvozech něčeho je protivný.
Pokud traktor, tak tohle je perfektní třeba: https://stroje.bazo...93183/zetor-4718.php
A nebo je tam eres: https://stroje.bazo...ejake-dily-navic.php
Naposledy editováno 02.10.2020 12:04:18
Jinak Aro/GAZ s redukční převodovkou je dobrý základ,sice občas chčije prasátko,ale gumičky jsou běžné. Snad jediná nevýhoda malý rejd,zase ručka na kardanu je paráda. Volnoběžku měl warťas i barkas,ale šla vypnout,aby se dalo brzdit motorem.warťas motor na nic,žere jak prokoplý,pokud je místo,vrazit tam z filcky 1.9 naftu s převodovkou,zavařit dif,druhá převodovka z volhy a je to na věky.do toho půlky na přídavce a je tam od plazivek po silniční rychlosti na výběr mraky.