globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření baterie
Ahoj . Motorka dobíjí na volnoběh jen 13,7 V - rozsvítím mlhovky 13,2 V. Chyba je buď v ukostření baterie. Zde je asi baterie ukostřena kabelem do motoru, asi starter. Motor by měl být asi kostřen na rám ? nebo jsou špatné uhlíky alternátoru a kde je a jak vyměnit uhlíky.. Nebo je vše ok a 13,7V je ok.

Otázka : kde mám hledat ukostření , abych to zkontroloval ?
Kolik Vám to dobíjí a jak dlouho vydrží baterka ?

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:38 | Nahoru | #1
Určitě nekontroluj uhlíky, žádné tam nejsou. Nepouštěj mlhovku, není mlha. Kostra - mínus baterie - vede na kostru. Z alternátoru vedou dráty do usměrňovače a regulátoru, regulátor je ukostřený. Alternátor žádnou kostru nemá. 13,7V na volnoběh není úplně nejvíc, ale dá se s tím žít. Víc nemá cenu ti teď radit, pročti si servisní manuál, tam je to polopatisticky.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:39 | Nahoru | #2
Servisní manuál kapitola 19.
IMHO je to v pořádku a uhlíky na alternátoru s permanentníma magnetama budeš hledat marně.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:51 | Nahoru | #3
Mne to dobiji za jizdy se svetly 13,6 a v poho

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2020 v 15:33 | Nahoru | #4
Nějak mi tam chybí základní informace. Máš problém s vybíjející se baterií, nebo se jen snažíš přijít na kloub tomu, proč to jede? Vycházím jen z toho, co mi ukazuje motorka na displeji a podle toho se mi ty hodnoty na volnoběh zdají ok. Když se plazím v kolonách a spíná větrák, leze to klidně ke 12. Přesto jsem přes sezonu nedobíjel a to nic moc nenajezdím.

Naposledy editováno 08.09.2020 15:33:53

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2020 v 16:01 | Nahoru | #5
Nikdo jste mu nenapsal, kolik vám to dobíjí a jak dlouho vydrží baterka.

Dobíjí mě to napětím 14,2 V a baterka táhne dvanáctý rok

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 07:42 | Nahoru | #6
Já už to tam psal, neměřil jsem fyzicky výstup, mám na displeji hodnotu dobíjení, na kolik je to přesný je otázka. Ale přes 14 to neleze, myslím že maximum za jízdy je cca 13.7
Baterii tam mám třetí sezonu a už byla v motorce když jsem jí kupoval, takže jí je tři a víc let.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 08:27 | Nahoru | #7
Muzes mit uz zkorodovane piny v konektoru u startovaciho relatka, kde je i hlavni pojistka. No a potom se podivej na stav konektoru mezi svazkem a regulatorem.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 08:50 | Nahoru | #8
Napětí měř na baterce. Po cestě do budíků je X konektorů, pojistky a spínačka, kde se dohromady klidně volt ztratí. Napětí měř v provozních otáčkách se zaplými normálními světly. Napětí by mělo být v rozsahu 14,1V až 14,6V pro normální životnost baterky.
Na volnoběh to nemusí dobíjet dostatečně, ten alternátor je na klikovce a je dimenzován jen na příkon spotřebičů v motorce, protože regulovat nejde. Regulátor (s usměrňovačem zalitý v jedné krabičce) je svodový, přebytečný výkon alternátoru musí protopit.

V autě je vše jinak: Alternátor je tam poháněn řemenem s převodem zhruba 3x do rychla, aby měl dostatečné otáčky i na volnoběh, je buzený regulovaným proudem rotorem (proto má uhlíky) takže není problém s přebytkem výkonu naddimenzovaného alternátoru, a počítá se s přídavnou výbavou tak tam je z výroby silnější alternátor než je nezbytné.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2020 v 15:20 | Nahoru | #9
Ahoj,
priložený link už pomohol mnohým motocyklistom a pomôže aj tebe. 13V na voľnobeh je luxusný údaj.

http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Seřízení ventilů - nové, nebo použí... Honda NT 700V Deauville fotopetrnovy 25 2.9.2023 v 21:52 OldCrow
Honda NT 700 nestartuje Honda NT 700V Deauville motogp46 11 2.9.2023 v 09:34 kuzmič
Honda NT 700 deauville jde na 1 válec Honda NT 700V Deauville M4rť4s 5 15.10.2021 v 20:07 grizzlion
zvuky při 3500 otáčkách Honda NT 700V Deauville Milda_059 3 24.6.2021 v 17:56 fotopetrnovy
zvuky při 3500 otáčkách Honda NT 700V Deauville Milda_059 0 10.5.2021 v 09:49 Milda_059


TOPlist