motozem_rijen





Téma: Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření baterie
Ahoj . Motorka dobíjí na volnoběh jen 13,7 V - rozsvítím mlhovky 13,2 V. Chyba je buď v ukostření baterie. Zde je asi baterie ukostřena kabelem do motoru, asi starter. Motor by měl být asi kostřen na rám ? nebo jsou špatné uhlíky alternátoru a kde je a jak vyměnit uhlíky.. Nebo je vše ok a 13,7V je ok.

Otázka : kde mám hledat ukostření , abych to zkontroloval ?
Kolik Vám to dobíjí a jak dlouho vydrží baterka ?

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:38 | Nahoru | #1
Určitě nekontroluj uhlíky, žádné tam nejsou. Nepouštěj mlhovku, není mlha. Kostra - mínus baterie - vede na kostru. Z alternátoru vedou dráty do usměrňovače a regulátoru, regulátor je ukostřený. Alternátor žádnou kostru nemá. 13,7V na volnoběh není úplně nejvíc, ale dá se s tím žít. Víc nemá cenu ti teď radit, pročti si servisní manuál, tam je to polopatisticky.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:39 | Nahoru | #2
Servisní manuál kapitola 19.
IMHO je to v pořádku a uhlíky na alternátoru s permanentníma magnetama budeš hledat marně.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2020 v 21:51 | Nahoru | #3
Mne to dobiji za jizdy se svetly 13,6 a v poho

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

7.9.2020 v 22:51 | Nahoru | #4
Zkus tohle. Mně to pomohlo.http://m.motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 11:13 | Nahoru | #5
Zjevne vubec nemas paru jak to funguje, tak ve svem zajmu to sver servisu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 13:50 | Nahoru | #6
Johny_Servis> posledně jsem nechal v servisu skoro 12 tisíc. Repas tlumičů, brzdy, olej, atd. Sem už dělal sám. Jen sem se nikde nedocetl, jestli to dobíjení má být taky jako u auta 14.5V. 13.7V jsem naměřil. Ukostření vede do motoru. A v servisu mi naúčtují novou baterku plus práce za výměnu. Dají nový regulátor (zbytečně). Promerim si obvod dle rady VIZ. výše podle návodu 19. Třeba na něco přijdu. Ale do servisu to dávat opravdu nebudu.

(reakce na) Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 14:00 | Nahoru | #7
fotopetrnovy> že by někdo dával do Hondy nový regulátor zbytečně, to jsem ještě neslyšel, nemělo to být spíš nezbytně?

(reakce na) Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 14:03 | Nahoru | #8

fotopetrnovy píše: Johny_Servis> posledně jsem nechal v servisu skoro 12 tisíc. Repas tlumičů, brzdy, olej, atd. Sem už dělal sám. Jen sem se nikde nedocetl, jestli to dobíjení má být taky jako u auta 14.5V. 13.7V jsem naměřil. Ukostření vede do motoru. A v servisu mi naúčtují novou baterku plus práce za výměnu. Dají nový regulátor (zbytečně). Promerim si obvod dle rady VIZ. výše podle návodu 19. Třeba na něco přijdu. Ale do servisu to dávat opravdu nebudu.



nikde? a co vsechno jsi zkousel? Servisni manual?

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2020 v 15:33 | Nahoru | #9
Nějak mi tam chybí základní informace. Máš problém s vybíjející se baterií, nebo se jen snažíš přijít na kloub tomu, proč to jede? Vycházím jen z toho, co mi ukazuje motorka na displeji a podle toho se mi ty hodnoty na volnoběh zdají ok. Když se plazím v kolonách a spíná větrák, leze to klidně ke 12. Přesto jsem přes sezonu nedobíjel a to nic moc nenajezdím.

Naposledy editováno 08.09.2020 15:33:53

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2020 v 16:01 | Nahoru | #10
Nikdo jste mu nenapsal, kolik vám to dobíjí a jak dlouho vydrží baterka.

Dobíjí mě to napětím 14,2 V a baterka táhne dvanáctý rok

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 18:15 | Nahoru | #11
Já mám tuhle třetí sezonu a byla tam když jsem to koupil.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

8.9.2020 v 19:29 | Nahoru | #12
Mně to nedobíjí (teda špatně, 12,5V volnoběh, při vyšších otáčkách míň) a taky žiju občas to dobiju v garáži a přemlouvám se ten regl vyměnit

(reakce na) Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

9.9.2020 v 06:00 | Nahoru | #13
Maxipes_Fík> mazec. Myslel jsem si, že by to mělo dobíjet přes 14V...

(reakce na) Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

9.9.2020 v 06:07 | Nahoru | #14
milonovo> baterie je cca 3 roky a je k.o. Naměřená 12,1V . Dobíjí to 13.7 bez zapn. Světel a hodnota klesne na 13,2 když sepnu přidavn.svetla. Podle zkušeností u auta to regul. Drží na 14,5V a protože jsem na reg. Nenašel hodnoty, ptal jsem se na vaše zkušenosti, kolik vám to dobíjí...a jestli někdo neřešil korodujici kabel na rámu a pod. Otázka na tebe: kolik ti to dobíjí, a jakou máš životnost baterie.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 07:42 | Nahoru | #15
Já už to tam psal, neměřil jsem fyzicky výstup, mám na displeji hodnotu dobíjení, na kolik je to přesný je otázka. Ale přes 14 to neleze, myslím že maximum za jízdy je cca 13.7
Baterii tam mám třetí sezonu a už byla v motorce když jsem jí kupoval, takže jí je tři a víc let.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 08:27 | Nahoru | #16
Muzes mit uz zkorodovane piny v konektoru u startovaciho relatka, kde je i hlavni pojistka. No a potom se podivej na stav konektoru mezi svazkem a regulatorem.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2020 v 08:50 | Nahoru | #17
Napětí měř na baterce. Po cestě do budíků je X konektorů, pojistky a spínačka, kde se dohromady klidně volt ztratí. Napětí měř v provozních otáčkách se zaplými normálními světly. Napětí by mělo být v rozsahu 14,1V až 14,6V pro normální životnost baterky.
Na volnoběh to nemusí dobíjet dostatečně, ten alternátor je na klikovce a je dimenzován jen na příkon spotřebičů v motorce, protože regulovat nejde. Regulátor (s usměrňovačem zalitý v jedné krabičce) je svodový, přebytečný výkon alternátoru musí protopit.

V autě je vše jinak: Alternátor je tam poháněn řemenem s převodem zhruba 3x do rychla, aby měl dostatečné otáčky i na volnoběh, je buzený regulovaným proudem rotorem (proto má uhlíky) takže není problém s přebytkem výkonu naddimenzovaného alternátoru, a počítá se s přídavnou výbavou tak tam je z výroby silnější alternátor než je nezbytné.

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2020 v 15:20 | Nahoru | #18
Ahoj,
priložený link už pomohol mnohým motocyklistom a pomôže aj tebe. 13V na voľnobeh je luxusný údaj.

http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

15.10.2020 v 15:08 | Nahoru | #19
PROBLÉM VYŘEŠEN
...jsem dal originál baterii z Japonska, a dobíjení je na hodnotě volnoběh 14V

Dobíjení baterie jen 13,7 V , životnost baterky, ukostření b...

15.10.2020 v 15:40 | Nahoru | #20
U mě taky. Vyměnil jsem regulátor a mám 13,8V se světlem.

Asi nějaký umělec dobíjel napětím větším než 14,5V a regl to nedal. To je tak, když nědko nezná rozdíl mezi dobíjením v autě a v mašině.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vynechává, málo táhne + zvuk čerpad... Honda NT 700V Deauville Trio 25 20.7.2020 v 01:47 Trio
Odvzdušnění duálních brzd s ABS Honda NT 700V Deauville fotopetrnovy 13 2.6.2020 v 00:02 Gahan37
Úník vody Honda NT 700V Deauville Trio 6 8.4.2020 v 03:05 Trio
Vnitřní brašny Honda NT 700V Deauville tanoz 14 10.2.2020 v 08:49 Animals21
Cestovní moto střední kubatura [1, 2] Honda XL 650V Transalp, Yamaha TDM 900, Suzuki DL 65... Transalp2005 51 8.11.2019 v 20:57 9458

TOPlist