bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jezdit x nejezdit
4.9.2020 v 03:32
Ahoj, řeším velké dilema spojené s jízdou na moto a to je bezpečnost.
Před pár lety jsem začal na vyjížďky brát výstražnou vestu a celkově to ladím do policejních barev, protože každou vyjížďku bylo něco ze strany ostatních řidičů, tak toto trochu funguje.
I přes tato opatření to jen dnes na cca 200 km výletě to bylo:
nedání přednosti ze strany řidiče osobního automobilu,
vjetí autobusu do křižovatky (ten aspoň začal couvat, abych nemusel zastavovat),
protijedoucí řidič ve škodovce jede 130 v zatáčce na okresce, s celým autem to hází, že fakt nevíte jestli do vás vletí nebo nevletí.

Nemám obavy že udělám něco špatně. Jezdím od mala, ale začíná mi lepit, když vidím co všechno na těch cestách jezdí. Uvažuju o výměně stroje, abych s tím mohl i na dálnici, ale zároveň uvažuju jestli se na to úplně nevysrat...za aktuální sezonu nemám najeto ani 1500 km, každoročně utratím víc za výměnu oleje než za benzín. Věřím že s novým strojem bych se příští rok dostal tak na 5000 km.
Jak se k těmto situacím stavíte vy?

Edit:
Diky za normalni komenty.
Neni mi 20, ale 34, mam 3 deti. Jezdim od 12 let.
Dalnicim se vyhybam protoze mam XT600E.
Premyslet za vsechny idioty na cestach jsem se uz naucil, stejne jako hlidat povrch, najezdy do zatacek... jinak bych vcera nedojel.
Slabsi motorka urcite neni bezpecnejsi, pokud uz mate trochu skill, myslim ze abs a par koniku navic je naopak vyhodou.
Resim urazove pojisteni, at decka neco maj kdyby neco a podle toho se asi rozhodnu.
V aute najezdim i pres 20k rocne a je to obrovsky rozdil, jak se ostatni chovaji.

Predmetem dotazu bylo jak to resite vy, jestli jste strelci kterym je to fuck, nebo mate jine zkusenosti z cest.. nebo si reknete kostky jsou vrzeny. Pripadne jedete choppera.
Motorka me bavi, jinak bych ji nechystal na kazdou sezonu s tim ze tentokrat si zajezdim, ale decka mely prednost.

Naposledy editováno 04.09.2020 13:31:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 12:21 | Nahoru | #1

FJRPEPA píše: Mr.Dreamer>

Tak s těma brzdama nemáš pravdu.
Do rychlosti 120 km zastaví vždy dřív auto a to i obyčejná Škoda Octavia
A navíc v autě umí na brzdu šlápnout naplno kdekdo, ale na motorce to již musíš dost umět.



Zkoušeli jsme to až do zblbnutí a nemáš pravdu . Pokud porovnáváme běžnou motorku a běžné auto, rozdíl je kolem 50% více brzdné dráhy u auta. Čím nižší je rychlost, tím se náskok motorky zvýší. U porovnání sportovní motorky a sportovního automobilu se auto přibližuje (to už otestované nemám, tak přikládám zdroj), ale stále je o něco slabší. Navrch má až očesané závodní auto kde je hmotnost snížená na minimum, protože jediná šance, jak se dostat na skutečně krátkou brzdnou dráhu je mít nízkou váhu a v tom auta příliš nevynikají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 13:00 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer>

Myslet si to můžeš, ale pokud koukneš na jakýkoliv solidní testy, tak je to obráceně než tvrdíš Ty.
Kupříkladu jeden z testů Sršně jenž seděl na FZ1 právě v porovnání s tou Octávkou
Při rychlosti 50 km/h FZ1 5,6 m Octávka 5 m.
Při rychlosti 100 km/h FZ1 28,5 m. Octávka 26,2 m.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist