globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 21:56 | Nahoru | #1
crestik> doprava, neboli kontra, to přece nemusím zkoušet...
Ale když ty řidítka pustíš a jen se nakláníš, aniž bys zapojil nohy, tak ti řidítka půjdou rovnou do zatáčky, to jsem psal ( i zkoušel ) .

A o tom právě okruháři říkají, ze při kontra můžeš na vodě nebo v kalupu snadno ztratit přední kolo, protože v tu chvíli jedeš po jeho hraně a při zastavení klonění je tam i prokluz.
Proto zatáčejí těžištěm, kdy zároveň i ten sklon motorky je menší a kola se odvalují čistě. Využijí lépe přilnavost a méně trpí gumy, zatáčky projedou rychleji bez ztrátových driftů.

Ale to jde jen na okruhu, nebo známým místě. Musí to dělat plánovaně a začít daleko před, trvá to a nejde to moc opravovat.
( a proto závodníci neradi jezdí s hobíky pohromadě, protože jsou nečitelní a jedou jinou stopu).
Zkus to naoplátku, drž plyn dvěma prsty, nebo nastav tempomat a ruce nad gripy, abys mohl kdyby něco zasáhnout. A vykloň vnitřní koleno do zatáčky a rameno i loket taky . A uvidíš že řidítka se nehnou proti ani trochu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 23:14 | Nahoru | #2
Kafoholik> Ale hnou. Vždy nejdříve do opačného směru a poté se srovnají.
Zmatení nastává díky tomu, že pohyby a tlačení tělem je mnohem tupější, má mnohem horší odezvu než pohyb rukama. K tomu připočti, že se nedokážeš dokonale soustředit, co motorka dělá. To je dost náročné, jet a ještě se ji věnovat.
Potom si člověk vsugeruje, že ze se řídítka buď nepohybují nebo jdou rovnou na stejnou stranu, kam jde náklon motorky.

K zamyšlení. A speciálně i pro keruta.
Rozjezd do zatáčky z nulové rychlosti.

1. Stojím nohama na zemi, zatočí přední kolo/řídítka doprava. Neřeším náklon motorky. Rozjedu se. Udělám mírný oblouk vpravo, nakloním se vlevo a jedu vlevo.
2. Zatočím přední kolo vpravo, nakloním motorku mírně vpravo. Rozjedu se a jedu vpravo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist