bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 21:11 | Nahoru | #1
Kafoholik> tak se nehádej a hlavně si to zkus na parkovišti a pak dej vědět, na co jsi přišel. Nachystej se na levou zatáčku a při prvním pokusu škubni řídítkama do levého směru a pak do pravého, co tě víc pošle do levé strany.
Ano, i za klidu to funguje, takže nemusíš ani z garáže...pokud to teda zkoušíš s tím bicyklem a né 200kg motorkou.

Naposledy editováno 27.08.2020 21:14:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 21:56 | Nahoru | #2
crestik> doprava, neboli kontra, to přece nemusím zkoušet...
Ale když ty řidítka pustíš a jen se nakláníš, aniž bys zapojil nohy, tak ti řidítka půjdou rovnou do zatáčky, to jsem psal ( i zkoušel ) .

A o tom právě okruháři říkají, ze při kontra můžeš na vodě nebo v kalupu snadno ztratit přední kolo, protože v tu chvíli jedeš po jeho hraně a při zastavení klonění je tam i prokluz.
Proto zatáčejí těžištěm, kdy zároveň i ten sklon motorky je menší a kola se odvalují čistě. Využijí lépe přilnavost a méně trpí gumy, zatáčky projedou rychleji bez ztrátových driftů.

Ale to jde jen na okruhu, nebo známým místě. Musí to dělat plánovaně a začít daleko před, trvá to a nejde to moc opravovat.
( a proto závodníci neradi jezdí s hobíky pohromadě, protože jsou nečitelní a jedou jinou stopu).
Zkus to naoplátku, drž plyn dvěma prsty, nebo nastav tempomat a ruce nad gripy, abys mohl kdyby něco zasáhnout. A vykloň vnitřní koleno do zatáčky a rameno i loket taky . A uvidíš že řidítka se nehnou proti ani trochu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist