globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...

Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

17.1.2021 v 15:11 | Nahoru | #1
Výdrž
Ta výdrž je pěkná, ale když vidím na FB kolik uživatelů ji klidně mění po roce, po dvou, není blbuvzdorná. Já mám třeba moto v garáži kde asi nemrzne, ale má 13V (možná i 12,8V). Rád bych jí dobil pokud má mít víc v klidovém stavu. Ale jako úplně na to nechci strkat nabíječku za 5stovek, když si rázem můžu udělat škodu přes 10tisíc. Nevím proč k tomu nedávají i osvětový letáček, jak se k ní správně chovat... asi potřebují prodat více baterií. V návodu na straně 331 se leda dočtu , že mám dobít akumulátor když je vybití a to je jako kdy? Až jako nenatočim motor . Nějaký parametry tam být uvedený mohli

Kapacita
Je lehčí a menší a patrně i teplotně odolná, takže jí mohli šoupnout hnedka za motor. Jediný mínus asi ta kapacita, ale možná ne... nevím jaká je závislost u olova jak klesá i napětí v čase při odběru při srovnání s lithiem? Se nechám proškolit. Chtěl jsem najít nějakej graf a jediný co jsem našel, nějakou kresbičku, ale zase je to z ní patrný, teda pokud se to dá srovnat a věřit tomu .

Laickým pohledem se to na mě tváří, že s odebírajícím proudem, tolik napětí neklesá, tudíž při stejných parametrech, abych vůbec nastartoval s OLOVEM max. 50% a s LITHIEM max. 75%. By znamenalo pro start... 12Ah OLOVO max. 6A/h a 6Ah LITHIUM max. 4,5A/h. Jak je to ale ve skutečnosti? Takhle to zas tak moc neprohrálo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2021 v 17:33 | Nahoru | #2
Dušan_Sihelský> Neviděl si ty obrázky výše? 13.86V a 435A. Tohle nastartuje i dieslový auto. Tahle baterka má mnohem lepší parametry než olověná. Určitě má i nějaký nevýhody, ale výhody převažují.
Nabíječku mám Origo Honda, koupil jsem ji s motorkou. Je to obyč Optimate.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2021 v 19:14 | Nahoru | #3
Dušan_Sihelský> Ukradeno na BMWGS
Kromě váhy je výhodou ještě životnost, oproti olovu asi 10x tolik nabíjecích cyklů. Už ani Yuasa není co bývala. Teoreticky by se neměla měnit baterie po průměrných asi 4 letech, ale po 10ti a víc. Uvidíme časem jestli teorie = praxe.

Další výhodou je nulové samovybíjení, když na podzim odstavíš tak na jaře nastartuješ a nemusíš nic dobíjet, u olova co měsíc stání to -20% kapacity.
Pak ještě malá výhoda, že se lithium dobijí mnohem rychleji oproti olovu.

Počet startů než dojde úplně šťáva, jsem nikdy nezkoumal. Matematicky asi 74x když na jeden start počítám 2 sekundy a 200A proudu. Za dobu používání nebyl s počtem startů nikdy problém. Až bude hezky tak můžu vyzkoušet jestli jde třeba 20x po sebě nastartova a chcípnout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist