globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...

Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

22.11.2020 v 10:38 | Nahoru | #1
Dušan_Sihelský> Za mě musím říct, že Africa mě zlobí ze všech motorek co jsem kdy měl nejméně. Cvaknu čudlíkem a jedu.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.11.2020 v 00:19 | Nahoru | #2
dave-lister> Tak o tom žádná, což o to, ono to pak jede a nic z toho zatím neupadlo (to jsem si vzpomněl, že mi tenkrát u nové Jawy 125 Sport upadnul hnedka při první jízdě centrální stojan). Jen je mi divný, že můj předchozí Alp 650, "historický" karburátor, r.v.2003 tyhle zprostředkovaný výpadky nikdy neměl a pokud nějaký neduh byl, tak byl konzistentní...čekal bych v roce 2020 a už několik let co se dělá vstřikování u motorek, že tohle bude dávno vychytaný a není . V časopisech a testech a prodejních číslech se to jeví jako TOP motocykl, kterýmu leda vytknout daleko umístěněj tempomat (popravdě ten mi vůbec nevadí, aspoň se nemusím bát, že si o to tlačítko někde škrtnu).

Už se ani nedozvíme kolik padání do nouzáku třeba v autě stálo lidí život, při např. blbým výjezdu z křižovatky kdy to prostě řeklo omezíme výkon a nejedeme (což se mi stalo u Český pošty s Renaultem Kangoo, ale to byla vylítaná stará vrána a kontrolky tomu svítily jak na běžícím pásu). A takhle mi to přišlo taky, dovolí Ti to jet a nejednou chvilkovej konec, stát se to při napojování před rozjetej kamión, no nevím ,takhle si zkrátka pokrok nepředstavuju. Navíc ten motor není žádnej hi-tech, jedna vačka, čtyři ventily na seřízení šroubky, nijak závratný kompresní poměr... na druhou stranu by to mohlo být mechanicky nesmrtelný a to bylo co jsem v tom viděl a vidím, škoda že té mechanice se neumí v některých situacích podřídit řízení motoru.

Ale já si na tu Afru vážně zvykám a to, že jsem jí vzal kurvu radši přes spojku a víc plynu je na základě předchozí zkušenosti, kdy už se mi to jednou stalo a nechtěl jsem tam stát půl minuty. Jednou se mi s tím totiž stalo, když to takhle chcíplo, tak to na druhý/třetí/čtvrtý nastartování ani neudrželo volnoběh , takže abych se s tím potupně hnul z místa tak jsem odjel nakonec podobně (ale už si to moc nepamatuju, možná jsem tomu dal čas tak 10 vteřin, než se ty jedničky a nuly v tom předimenzovaným softwaru srovnaj . Podobnej pocit jsem z toho měl i na ten druhej rychlej start na videu, zda tomu mohl vadit start s plynem neřeknu, každopádně za jízdy mi to vypadlo prvně, čekal jsem že se srovná po rozjetí, protože jsem cítil už od rozjetí, že to neběží sametově.

Naposledy editováno 23.11.2020 00:21:08

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.11.2020 v 13:17 | Nahoru | #3

dave-lister píše: Dušan_Sihelský> Za mě musím říct, že Africa mě zlobí ze všech motorek co jsem kdy měl nejméně. Cvaknu čudlíkem a jedu.


Já to trochu upřesním. Mám na mysli závady související se startováním, chcípáním a podobně. Vše běží jako hodinky. Cvaknu čudlíkem, přidám plyn a jedu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist