bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...


Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

27.9.2022 v 19:58 | Nahoru | #481
ZdeněkS> napadá mě jediné, jestli po výměně zadní pneu není kolo dotažené šikmo, tudíž vice dře řetěz o rozetu.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

1.10.2022 v 20:33 | Nahoru | #482

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

7.10.2022 v 09:14 | Nahoru | #483
jantov> Ahoj, já před montáží totožného deflektoru - jsem výrazně pociťoval, že mi valí vzduch zespodu do přilby kolem krku a po instalaci deflektoru v pohodě, ale nutno podotknout, že jsem zároveň instaloval deflektory na bocích kapotáže, takže nemohu zcela jistě říct, že pomohl jen ten deflektor na nádrži.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

8.10.2022 v 16:00 | Nahoru | #484
Ahojte. Chcem sa s vami poradiť. Mám CRF1100 AS a pri jazde dolu kopcom keď brzdím motorom tak počujem z motora také čudné zvuky ktoré sa mi nepozdávajú, niečo ako strieľanie do výfuku. Nie som si istý či je to nejaká závada, alebo je to normálne, ako píšem mne sa to nejak nepozdáva. Čo myslíte, mám to riešiť cez servis na záruku, alebo si nemám z toho robiť ťažkú hlavu. Motorka inak šľape normálne.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

8.10.2022 v 17:51 | Nahoru | #485
springb> mám obyčejnou 1000L ale při brždění motorem se chová stejně je to běžný jev

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

15.10.2022 v 18:25 | Nahoru | #486
Bond33> ahoj, ty jsem právě objednal teď a jsem zvědavý, jak to bude fungovat.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

21.10.2022 v 06:32 | Nahoru | #487
Toys> Dělá mi to stejně, nové gumy, vyvážené, ATAS 2021 s Era, když přidám plyn zmizí - jinak to skáče nahoru dolu, mám najeto 12 tis - konzultoval jsem to, technik mi řekl, že můžeme laborovat s nastavením tlumičů, že on může přes počítač nastavit jiné hodnoty než já přes displej (1, 2 osoby, náklad) ale jinak taky nevěděl proč to dělá.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

21.10.2022 v 11:46 | Nahoru | #488
Po přečtení debaty jsem dospěl k názoru, že neexistuje racionální důvod k výměně staré 1000L a manuálem, plynovým lankem bez palivových map za 1100....až na pár koníků navíc a větší krouťák nenabízí nic navíc, co bych potřeboval....ale vy, co je měníte a se ztrátou dáváte na protiúčet tomu zřejmě důvody máte

Abych jen nekecal, pokud jde o vítr, který na Africe fouká do oblasti ramen, existuje plexi Madstat se zatahovacími křídly po stranách...vyrábí to snad amíci...je na ATAS... dle usa fora nejlepší plexi proti větru

https://madstad.com/...0-adventure-sport-es

vyměnil jsme asi 3 plexi /OEM,GIVI.ERMAX/ než jsem skočil u V-STREAM u, střední velikosti...v kombinaci s dodatečně namontovanými prvky k ovládání jeho výšky / batzen screen adjusters/ lze nastavit ideální polohu pro každou výšku, blbě vidím musím používat brýle a jezdím s tím s odklopeným hledím

Naposledy editováno 21.10.2022 11:55:46

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

22.10.2022 v 11:23 | Nahoru | #489
Mám pár známých kteří měnili AT1000L za AT1100 a všichni se shodli na tom: litr je dobrý, ale po přechodu na 1100 už bych neměnil :)
Zkrátka 1100 lepší je, určitě ne zásadně, ale když máš love, dává to smysl, když ne, litr stačí

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.10.2022 v 08:43 | Nahoru | #490
CRF1000>
Já bych třeba svojí litrovou Afriku za jedenáctku vyměnil, ale nelíbí se mi na ní pár detailů. Například ohavné koleno výfuku s katalyzátorem, koncovka výfuku je taky ošklivá, zadní kyvná vidlice je také oproti litru dost ošklivá a pak ty šílený ovladače na levém řidítku jako ze Star Treku. Naopak co se mi líbí je ten barevný displej, a údajně lepší přední světlo.
A co se týká těch dodatečných plexi a deflektorů. Nemám žádný deflektor a mám originální plexi a žádný problém s větrem necítím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.10.2022 v 10:01 | Nahoru | #491
finekohana45> Kdyby ADMIN tohoto fora skutečně fungoval, za to trapné a dotěrné otravování tě okamžitě smaže...takže zaplatť si reklamu umístěnou v reklamách a z debat odtáhni do prdele

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.10.2022 v 11:36 | Nahoru | #492
CRF1000> :D :D

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

29.10.2022 v 09:17 | Nahoru | #493
Vlada> Vypnout Bluetooth... nejde, japonci se zbláznili a prostě si z lidí dělaj prdel. Jak píšeš, můžeš ho vypnout, ale nesmíš vypnout klíček .

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

29.10.2022 v 09:20 | Nahoru | #494
ZdeněkS> Ještě ti při výměně kola mohli taky prohodit podložky a můžeš mít tím pádem řetězová kola v nestejném zákrytu...

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

1.11.2022 v 17:43 | Nahoru | #495
Tady je můj test bočních deflektorů:

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

1.11.2022 v 21:09 | Nahoru | #496
.

Naposledy editováno 01.11.2022 21:12:15

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2022 v 09:02 | Nahoru | #497
foxdive> ty jsi chtěl napsat něco chytrého

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2022 v 12:02 | Nahoru | #498
Je to tak, ale nechcu zbytečně prudit

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2022 v 13:22 | Nahoru | #499
foxdive> chlapče tebe nepoznávám...

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2022 v 13:29 | Nahoru | #500
Ahoj,

taky Vám přijde, že motor na Africe 1100 je docela hodně mechanicky hlučný ?

Hlavně za studena se z pravé strany ozývá takové šustění. Podle mě je to zvuk od pohybu čelních ozubených kol mezi klikovkou a spojkovým košem.

Za tepla to šustění hodně ustane a slyšel jsem to na všech africách. Takže asi ne závada ale vlastnost.

Měl jsem v ruce Yamahu Tenere 700 a tam jsem to skoro neslyšel.

Docela mě to štve na tak drahé "premiovější" motorce. Ale co se dá dělat.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.11.2022 v 13:30 | Nahoru | #501
Honda mohla novou Afriku vybavit velkým plexištítem z Piaggia a doplnit vysouvacími deflektory kapotáže ve stylu FJR1300....Pak by Honza nemusel experimentovat....doufám že po špatných zkušenostech s deflektory si pořídí okapotovaný šestiválcový cestovní speciál a přestane řešit podobní vychytávky

Naposledy editováno 02.11.2022 13:31:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.1.2023 v 06:48 | Nahoru | #502

dave-lister píše: Sema> Asi můžeš, ale na příslušenství má Afrika připravený konektor pod přední maskou.



Ahoj, nemáš popis/foto jak se dostat k tomu připravenému konektoru? Mém novou AT 1100 adv a nerad bych si hned něco zmrvil při demontáži.. Dával jsem přídavná světla a připojil je přímo na baterii. Africa má prý i na to taky připravený štekry pod bočními kapotami, ale taky jsem nenašel odvahu je rozebírat. Čekal bych že to bude přístupné někde pod sedlem apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.1.2023 v 07:15 | Nahoru | #503
Velickin> Přímo na baterii? Takže ti přídavný světla svítí pořád i bez klíčku v zapalování?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.1.2023 v 07:26 | Nahoru | #504
dave-lister> No samozřejmě je tam kabeláž s relé a spínačem na řídítka. Takže svítí jen po zapnutí spínačem. Taky jsem to chtěl zapojit jen se zapalováním, ale nenašel jsem, k čemu to připojit. Nechtěl jsem nic rozebírat. Ještě jsem ta světla připojil přes skrytý přepínač, aby mi to nějaký chytrák třeba nezapnul, když někde parkuju.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.1.2023 v 15:08 | Nahoru | #505
AHoj kluci.. jsem rád za tohle vlákno. Já už měl DCT prakticky objednané a na poslední chvíli to odpískal. Půjčil jsem si to a asi to není pro mě. Já si naprosto uvědomuji benefity ve městě, kde je to ultrapohodlný, ale zjistil jsem, že mě to řazení k tý motorce tak patří, že i když jsem jinak pohodlně a v autě ani redukční převodovku nemám, na motorce prostě řadit chci a basta.. Ale jinak klobouk dolů, jak to mají kluci v Hondě vymyšlený..

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.1.2023 v 21:02 | Nahoru | #506
Velickin> Takže musíš vždy po vypnutí motorky mlhovky vypínačem vypínat? To není moc komfortní, to tě bude zanedlouho s...t. Do jara je čas, tak to vylepši nebo to nechej udělat v servisu, pokud se na to necítíš.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

10.1.2023 v 16:14 | Nahoru | #507
3x sláva když to po 3letech odstraní chcípnutí motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

10.1.2023 v 16:35 | Nahoru | #508
Dušan_Sihelský> A zabralo to?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.1.2023 v 00:37 | Nahoru | #509
dave-lister> Ještě to nemám za sebou. Budu se objednávat. Každopádně mě těší že něco takového konečně přišlo, toto mi dost znechucovalo značku Honda chválit. Kdo ví, třeba to musel nejdřív nékdo "odsrat", aby se tím začli zabývat.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

14.1.2023 v 06:55 | Nahoru | #510
Taky mě přišel ten dopis z Hondy. Je to fajn že to řeší. Jsem zvědaví jestli to opravdu pomůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist