globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdy
7.4.2020 v 15:20
Zdar. Nedá mi to a musím otevřít toto téma.
Motorka má dlouhý chod páčky a začne brzdit ve chvíli když už si skoro mačkám prsty. Takže moc nebrzdí.


Moje situace. Kawasaki ZZR600 rok 1990.
Rozebral jsem kompletně brzdiče. Vyměna všech těsnění. Chtěl jsem předělat systém a obejít rozdělovač do dvou hadic, který dělá problémy při odvzdušnění proto zvolen systém pumpa- dvojité banjo-hadice ke každému brzdiči....... No prostě...... mám tam už třetí pumpu ( rozebral jsem všechno co mám doma ), vrátil i původní systém hadic a pumpy, vyzkoušel všechny kombinace a stále to brzdí až u řídítka. Ať dělám co dělám.
Odvzdušnováno klasicky. Už jsem zkoušel i odvzdušňovat od spodu přes odvzdušnovací ventil.
Měl jsem i tu podtlakovou mašinku.
Zkoušel jsem i nechat přivázanou brzdovou páčku přes den. Rada od motocrosařů.
Takže vyčerpány všechny rady co jsem kde našel nebo slyšel.
Jsem si jistý že nikde nic neteče, nikde nic nepřisává. Při odvzdušňování už nelezou žádné bublinky.
No a těď ta novinka která mě dostala do kolen.
Pokud zapojím jen jeden brzdič vše je v pořádku a pumpa zabíra okamžitě co se jí dotknu. Situace je stejná pokud zapojím i druhý brzdič. TZN. oba brzdiče fungují. Samozřejmě s jedním brzdičem se jezdit nedá.
No tak zapojím oba brzdiče a jsem tam kde jsem začal. V anále !!!!!!

Napadlo mě, že se destičky příliš odtáhnou při povolení brzdy ( třeba zvlněným kotoučem ) a tudíž musím nejprve překonat pohyb destičky ke kotouči a až pak to začne brzdit ( tím by byl způsoben dlouhý chod páčky ) ale to nevysvětluje proč to funguje s jedním brzdičem a taky by to funguvalo dobře když se kolo netočí...... nefunguje. Stejně tak nějaký podtlak v pumpě by mohl způsobit že se destičky více odtrhnou ale říkám pumpy jsem vyměnil.

Už se v tom hrabu třetí týden. Nějaký nápad ?


1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

7.4.2020 v 16:10 | Nahoru | #1
Nemá to 6ti pístkové Tokica (nebo jak se to píše)? Ty mají vadu, že odvzdušňovací šroub níž a tak nejdou pořádně odvzdušnit. Monžná proto se to projevuje u obou, prostě když se sečtou 2x lehce zavzdušněné brzdiče, tak se to samozřejmě projeví víc než jen na jednom.
Já to řešil na ZX12, vše jsem měnil a pořád to bylo takové tupé, vyměnil jsem pak jak brzdiče, tak pumpu.

(reakce na) Brzdy

7.4.2020 v 16:24 | Nahoru | #2
mmks> Nene 4 pistky a zkoušel jsem odvzdušňovat i mimo motorku v různých pozicích

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

7.4.2020 v 18:25 | Nahoru | #3
je ten chod gumový po celou dobu, nebo dlouho nic a až u řídítek jde natvrdo?

(reakce na) Brzdy

7.4.2020 v 18:41 | Nahoru | #4
crestik> dlouho nic a pak tvrdne..... Pak mě zastaví řídítka

2 reakcí na tento příspěvek Brzdy

7.4.2020 v 22:58 | Nahoru | #5

Rozebral jsem kompletně brzdiče. Vyměna všech těsnění.


Nesprávné nebo nesprávně namontované těsnicí kroužky v brzdičích. Pístky se pak po odbrždění vrací hodně daleko zpátky a je potřeba víc kapaliny, aby se dostaly zpět ke kotoučům. S jedním brzdičem je potřeba přemístit z pumpy do brzdiče poloviční množství kapaliny a pumpa to dá.
Jak funguje a jak se deformuje těsnění pístku je na obrázku a další podobné obrázky jsou v odkazu .

(reakce na) Brzdy

8.4.2020 v 07:49 | Nahoru | #6
Kohlstein> no nekecej zkontroluju díky

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

8.4.2020 v 12:10 | Nahoru | #7
mam stejný nazor jako Kohlstein , pístky se ti vracej moc zpět

(reakce na) Brzdy

8.4.2020 v 12:47 | Nahoru | #8
zdenysrx6> jo jo jak jsem psal dávalo by to smysl. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy

8.4.2020 v 19:56 | Nahoru | #9
Kohlstein> ahoj tak určitě mám správně kroužky naměřeno dle vykresu. Prosím ještě jak by šli kroužky špatně namontovat? Je ti čtvercový průřez takže ať tak či tak furt je ti stejné. Díky
shadow88> Materiál? Povrchová úprava? Když to máš smontované, tak to musí jít i změřit, o kolik se pístky hýbou ven a dovnitř.

(reakce na) Brzdy

9.4.2020 v 08:25 | Nahoru | #11
Kohlstein> no asi bych se tam mohl ohnout a vrazit tam spároměrky. Díky za rady

Brzdy

9.4.2020 v 09:11 | Nahoru | #12
Upřímně, pokud je těsnění pístků bez závad a poškození, tak nevidím moc důvod to originální měnit. Aftermarket si s kvalitou a technologií často moc hlavu neláme, viz. různě zpuchřelé manžety na autech, kde originál drží 15-20 let a po opravě je to za 3-5 let děravé.
Na těsnění brzdové kapaliny se bude používat NBR guma, která se po vulkanizaci chlorinuje. Tím se povrch gumy "zatáhne", na povrchu se vytvoří chemické vazby, které zvyšují odolnost, ale taky snižují tření. Bez chlorinace by ti gumové těsnění časem "přirostlo" k okolí, v tomto případě k pístku. To je pro doplnění mé předchozí poznámky o materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

9.4.2020 v 11:52 | Nahoru | #13
Nemám teda dva kotouče, ale živě si pamatuju jakou anabázi jsem měl s jedním, chovalo se to dost podobně, zkoušel jsem to normálně, odsávačkou zespoda a do zblbnutí pořád dokola a i když se to vždycky mírně zlepšilo, pořád to nebylo ono. Někdo mi poradil nechat to nahoře přes noc otevřený. Nakonec jsem opatrně najezdil nějaký kilometry a jel k Ježkovi pro nějaký drobnosti a tam jsme to udělali naposledy, normálně a konečně se to povedlo, takže pokud máš všechno v pořádku, může tam prostě bejt bublina. Já teda nic neměnil, jen jsem si někde blbě protáhnul hadici a musel bych znova sundat vidle, tak jsem si říkal, že bude lepší sundat brzdič. Pak jsem si drbal hlavu.
Čímž Ježkovi ještě jednou děkuju za max. ochotu.

(reakce na) Brzdy

9.4.2020 v 19:20 | Nahoru | #14
milonovo> otevřené jsem to taky měl někdo mi to poradil už dříve. Každopádně já se na tom neprojedu zaprvé mám doklady v depozitu ale hlavně to fakt nebrzdí.... No možná kdybych jezdil do 50 km/h a brzdil hoooodně dopředu. Díky za reakci

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

10.4.2020 v 14:28 | Nahoru | #15
Hele mě to zkraje taky nebrzdilo skoro vůbec, byl jsem fakt rozhozenej, že nedám takovou banalitu, jako odvzdušnit brzdu. Ale zpětně bych řekl, že právě to zabralo, přecejen je to v pohybu a na těch našich tankodromech se ty bubliny sem tam utrhly myslím. Každopádně přeju hodně zdaru.

(reakce na) Brzdy

10.4.2020 v 16:41 | Nahoru | #16
milonovo> Bublinky se ti nevytřásly, na to zapomeň. Ale shadow to může mít podobně - když to nejde na stojanu, tak je potřeba zabrzdit několikrát za jízdy, aby se vibracema od kotoučů ty pístky usadily v těsnění. Za jízdy myslím rozjet to na 60-80km/h.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy

11.4.2020 v 20:23 | Nahoru | #17
Ahoj,řešil jsem něco podobného na mé zxr 400.Repasoval jsem celou brzdovou soustavu (nové pancéřové hadice,nové těsnění pístků a brzd.pumpy) a chovalo se to velmi podobně.Několikrát jsem všechno odvzdušnil (bubliny už žádné) a páčka šla pořád až k řídítku.Pomohla mi jediná věc : odmontoval jsem brzdovou pumpu,zafixoval jsem ji v poloze plnícím otvorem vzhůru,pak jsem odjistil pojistku a vytáhl pístek i s těsněním,naplnil pumpu skoro až po okraj brzd.kapalinou a vložil pístek zpátky tak,aby kapalina vyplnila celý objem pumpy.Ještě všechno jednou odvzdušnil a páčka začala zabíra těměř okamžitě.
Vím,že je to trochu krkolomný způsob (musí se postupovat opatrně a odhadnout správné množství dolité kapaliny),ale mně se perfektně osvědčil.Myslím,že mám stejný typ brzd jako ty (dvojkotouč,čtyřpístky Tokico a dvě hadičky bez mezičlenu),tak si myslím,že by to mohlo zabrat.Domnívám se,že i po několikerém odvzdušnění pořád zůstávalo malinko vzduchu v pumpě a ta nebyla schopna dotlačit pístky až ke kotoučům.Držím palce,ať se zadaří

(reakce na) Brzdy

12.4.2020 v 19:45 | Nahoru | #18
change.> díky zkusím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuju poradit [1, 2, 3] Kawasaki ZZR 600 Kory51 62 27.2.2024 v 21:36 bobasss
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
při neutralu rachoti zuby prevodovk... Kawasaki ZZR 600 ciman 6 11.3.2023 v 19:16 _Michal
Řídítka Kawasaki ZZR 600 Ubuslav 1 6.6.2022 v 19:52 2stroke
Relé Kawasaki ZZR 600 Kawasaki ZZR 600 scorpio30 14 6.5.2021 v 20:01 __RomFox__


TOPlist