bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: EXC nové, nebo bazar
Ahoj, jak z názvu vyplívá, silně mě láká koupě EXC 300, či 350-f. Asi bych nezabředával moc do toho, zda je to dobrý, nebo špatný nápad. Zkušenosti v terénu na moto skoro 0 (Yamaha xt125r), zkušenosti na silnici taky žádná sláva a už jsem na tom chvíli neseděl. Ale jezdím hodně na MTB a lesy, tratě a různé technické srandy mě baví a tak nějak by to chtělo ještě něco dalšího. Moto na silnici mě sice také trochu láká, ale jelikož mám najeto prd a mám krapet strach z provozu, tak mi to nepřijde zrovna zopdovědný. Navíc nemám s kým jezdit. Takže si myslím, že EXC bude nejlepší cesta (asi nejlehčí stroj, slušný podvozek, díly jsou všude).

Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...

Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.

Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.

Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.

2 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 13:22 | Nahoru | #1
Chtěl jsem ti ještě napsat alternativu AJP, koukám, že už to nakous kohlstein... Podvozek by měl být značně dostačující, 250 4t motor se servisníma intervalama na kilometry, nikoliv motohodiny... Na naučení a otrkání myslim ideál, za 70 koupíš a za podobný peníze bys měl dle mě za rok případně prodat (nezohledňuju současnou situaci, která bude mít určitě nějakej dopad). Mně se taky hrozně líběj ostrý KTM, ale pro začátek si myslim že to bude bohatě stačit a chtěl jsem jít taky tohle cestou, než jsem si znovu zkurvil koleno...

Naposledy editováno 02.04.2020 14:10:52

(reakce na) EXC nové, nebo bazar

2.4.2020 v 13:56 | Nahoru | #2
Johnny83> Kup něco s dobrým podvozkem a kolena nebudeš potřebovat! Vidím to podobně - když nezávodíš, tak ti v terénu stačí těch 15-25kW, na enduromrdání je potřeba to rozumně zpřevodovat a hlavně mít v cajku pérování, gumy a vůbec stabilní podvozek, aby když do něčeho nečekaně vlítneš, stačilo udržet se řidítek a nechat kola, ať to poberou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 16:13 | Nahoru | #3

Johnny83 píše: Chtěl jsem ti ještě napsat alternativu AJP, koukám, že už to nakous kohlstein... Podvozek by měl být značně dostačující, 250 4t motor se servisníma intervalama na kilometry, nikoliv motohodiny... Na naučení a otrkání myslim ideál, za 70 koupíš a za podobný peníze bys měl dle mě za rok případně prodat (nezohledňuju současnou situaci, která bude mít určitě nějakej dopad). Mně se taky hrozně líběj ostrý KTM, ale pro začátek si myslim že to bude bohatě stačit a chtěl jsem jít taky tohle cestou, než jsem si znovu zkurvil koleno...



Chlapi vidím to tu už poněkolikátý - fakt si myslíte, že když ten AJP bude jezdit hardenduro v lese a v lomu, že stačí následovat ty servisní intervaly na X tisíc km z manuálu? Vždyť ta motorka by k tomu intervalu podle km dojela za deset let :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F Marek002 4 18.3.2024 v 14:44 Stříbo
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist