bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
29.1.2024 v 13:32
Ahoj, vi nekdo proc ma KTM v zakladu rozdilne pruziny zadniho tlumice? Mam ktm exc 300 a potrebuji silnejsi pružinu takze tam dam origo ze 350.
Jen me tak napadlo proc jsou u 2t v serii mekce pruziny nez u 4t? Oboje jsou z vyroby nastaveny na 75-85kg ale 4t ma pružinu silnejsi. Vaha moto skoro stejna tak nad tim premyslim a nevim proc to tak je. Chci se priucit ?

Diky

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 13:51 | Nahoru | #1
Rozdílný kroutící moment, který působí na zadní kolo/odpružení.

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 14:31 | Nahoru | #2

ramlik píše: Rozdílný kroutící moment, který působí na zadní kolo/odpružení.



To nesedi. Dvoutakt by mel mit podle rychleho googleni vyssi kroutak EXC 300TPI (32,2lb/ft) a EXC350 (22,43lb/ft).

Edit to Norous123: A neni to treba tim, ze porovnavas pruzinu do endura vs motokrosu? Nevim, jen me to napadlo..

Naposledy editováno 29.01.2024 14:34:59

Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 14:59 | Nahoru | #3
4t je dělán na jiný druh terénu + delší přejezdy, tak se počítá s větší tuhostí, než 2T, jelikož ten je koncipován v základu spíše "Hard-Enduro", logicky mi tahle dedukce vychází nejlépe, ale taky se ráda něčemu přiučím.

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 15:08 | Nahoru | #4
Konstrukce zadního tlumiče , prepakovani,

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 15:13 | Nahoru | #5
ja1> oboji ma PDS

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 15:18 | Nahoru | #6
za prve si myslim, ze ty pruziny KTM tak trochu losuje... kdyz to treba porovnam s tabulkama Ktechu tak nekde maji pruzinu na 90kg jezdce, nekde na 60kg ... KTM oboji uvadi na 75kg (priklad, cisla si cucam z prstu)

pokud bysme chteli teoretizovat, tak me napada trakce, dvoutakt ma horsi tak se to treba snazi dohnat mekci pruzinou...

dalsi vec muze byt geo... nevim, jestli maji ty motorky stejnou...

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 16:50 | Nahoru | #7
A ako si prišiel na to,že je u 4t silnejšia?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 16:50 | Nahoru | #8
assassin> jako o me nejde ja uz to mam vyreseno. Ale kdyz otevru manual pro exc 300 2022 tak je tam z vyroby na 75-85kg pruzina 66N
Kdyz otevru manual pro exc-f 350 tak je tam z vyroby na 75-85 pruzina 69N

Nechapu proc to tak je tak se chci priucit.

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 17:01 | Nahoru | #9
a co váha stroje?

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 17:01 | Nahoru | #10
Rick_James>
Manual i to vim kolem jezdi jak 2t tak 4t

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 17:01 | Nahoru | #11
karavanista>
Rozdil 3kg tomu neverim.

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 17:11 | Nahoru | #12
Norous123> jak jsem psal vyse, to jsou jedine duvody co me napadaji. kdyz projdes manual KTM, jednotlive rocniky tak tam je nesrovnalosti vic.
Ja treba na SXF450 mam pruziny na svoji hmotnost (tzn 95-100) podle Ktech a predek jsem nemenil, ten sedel (prestoze KTM pise 75-85) a zadek jsem daval tvrdsi...

plus se dava mekci pruzina pokud chces zlepsit trakci...

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 17:42 | Nahoru | #13
Podle mě to souvisí s tim, že výrobce dvoutakty koncipuje na pomalejší "trialový" ježdění v technickym terénu, kdežto čtyřtakty na rychlou palbu v míň náročným terénu, víc bych za tim nehledal.

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 18:04 | Nahoru | #14
JohnnyS08>
Taky si myslim ze to tak nejak asi bude. Ale je to zvlastni pac treba 350 uz je taky hodne na techniku.

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 18:21 | Nahoru | #15
borci a jeli jste na tech dvoutaktech? Ono je to spis tak, ze ty dvoutakty vetsina zkusenejch jezdcu drti v otacka a pak to leti silene.Naopak spousta ctyrtaktu je provozovana jako traktor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 18:25 | Nahoru | #16

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 18:51 | Nahoru | #17

assassin píše: DrDNA01> ja jo
https://www.motorkar...a/?mid=99245 [/quote]

Ty bys taky asi nerekl, ze se do dvoutaktu davaj mekky pruziny, protoze se s tim oproti ctyrtaktum jezdi plisen..

Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 19:02 | Nahoru | #18
To uz jsem tu psal mockrát, 2t chce lepšího pilota… mrdal se lip sveze na 4t - proto jsem to prodal

Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 19:10 | Nahoru | #19
Proto taky uvazuju o 300. Ne ze by to ze me udelalo lepsiho pilota, ale az bude postavena pred hospodou, tak si tu auru krotitelwndvoutaktu uziju..?

Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 19:14 | Nahoru | #20
Ona teda 300 je kupodivu pro hobika nejvic použitelná - da se s tím prdlat pod priverou a jede to jako slabší 4takt - ty nove se strikackou jeste o to lepe. A ani nebudou mit tak brutálně zaolejovanej vejfuk

Naposledy editováno 29.01.2024 19:14:55

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 21:11 | Nahoru | #21
To vypadá na dvacet příspěvků o hovně. Jeden tady nahodí blbost a ty následné dedukce jsou snad nehodné bělocha znalého písma. Alespoň podle katalogu K-tech, kde 300 EXC a 350 EXC-F stejného ročníku - světe div se - mají stejné pružiny pro stejnou zátěž.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

29.1.2024 v 22:12 | Nahoru | #22
Kohlstein> jak jsem psal, pruziny podle Ktechu davaji smysl, ale podle KTM manualu je v tom odcela casto gulas... proc to tak delaji netusim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

30.1.2024 v 16:57 | Nahoru | #23
assassin> S dvacítkou jsem to přehnala tebe jsem do toho počítat neměl už vůbec, samozřejmě. ... Ale mohl jsi zakročit důrazněji, přiznej si.

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

30.1.2024 v 17:04 | Nahoru | #24
Kohlstein> zas kdybych tu mel korigovat vse co mi prijde jako kravina tak cely dni nedelam nic jinyho ... a bohuzel musim priznat, ze se stane i to, ze se spletu ... vyjimecne

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

31.1.2024 v 17:04 | Nahoru | #25
assassin> Zasa podľa toho, čo som počul, tak sú KTM-ky často jedinečné, prívera je nastavená u každej inak, nastavenie dodatočného vzduchu (tzv. "nastavenie voľnobehu") tiež a pod. Tak možno aj to odpruženie.

1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

22.2.2024 v 12:55 | Nahoru | #26
čím novější model, tím větší ojeb v periferii. Menší pružina=tenší drát=menší náklady. Marketing donutí utratit uživatele za doplňky a ND aby motorka byla schopná provozu dalších X tisíc. Já vyměnil FE350 zaTE300i a první co bylo, tak o 2 třídy tvrdší péra předek i zadek.

Mám cca 83kg bez oblečení.

(reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

22.2.2024 v 13:02 | Nahoru | #27
premikp> Nebude to tím, že namakaný endurák mívá spíš 70 kg?

Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu

22.2.2024 v 13:05 | Nahoru | #28
To je taky možné :D ale v mém věku už se kila shazujou podstatně hůř
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 Norous123 4 10.1.2024 v 17:12 Metric
Clake one light clutch KTM EXC 300 Čapino 15 4.1.2024 v 14:00 Čapino


TOPlist