barth_duben




buttig padaky35 Přidat reklamu

Téma: Pneu do terénu a ofík
20.3.2020 v 22:06
Zdravím pánové, řeším teď obutí na 790 Advíka R do terénu. Jezdím převážně ofík a zatím mi dle doporučení každý radí Mitas E09. Jen chci vědět jestli má někdo zkušenosti a doporučil by něco jiného. Otázka je, že nějaký přejezd jedu po silnici, ale to je minimum. Co by jste doporučili ???
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 07:07 | Nahoru | #1
Špatná motorka na ofík, to ani gumy nezmění.

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 07:23 | Nahoru | #2
Ten kdo ti radi E09 do terenu nejezdi teren, ale sotoliny. Od mitasu koukej na gumy co zacinaji pismenem ,,C,, ....C04,C02,C19 a pod. A jen si pohlidej homologaci na silnici pokud na ni trvas

Naposledy editováno 21.03.2020 07:24:31

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 07:27 | Nahoru | #3
Na offik? Já nazul Metzeler Six Days... a dobrý!

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 08:17 | Nahoru | #4
Xt 754 se mě zdála docela dobrá, ale už je to dyl co sem ju jezdil

(reakce na) Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 08:20 | Nahoru | #5

MungoJerry píše: Špatná motorka na ofík, to ani gumy nezmění.

se pozná odborník

1 reakcí na tento příspěvek Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 08:39 | Nahoru | #6
Jogurtos, prvně gratulace k super stroji mám jí doma už rok a stále nadšení ...bohužel, chybou pro ostrý OFF, jsou široké ráfky, tak rada wácy i MedWeda je ti k prdu, protože běžnou enduro gumu 140/80 dozadu nenazuješ... jedině že objednáš druhou sadu kol, s ráfky šíře jako EXC, což v nabídce je, ale skompletrováno s kotouči, rozetou aj je to 50t ..... i tak nad tím, ale zvažuju...
Z pneu opravdu max. E-09 zadní a předek se, pro lepší vlastnosti, často dává conti TKC80 a nebo se nově, hodně prosazují (nelaciné) pneu MOTOZ, prozkoumej nabídku na:

https://www.rockway.cz/pneumatiky:motoz/

Problém je, že musíš mít zadní bezdušák, dík mimostřednému ventilu v ráfku, tam běžná duše nevydrží a duše s mimostředným ventilem, zatím není dostupná....
Já chci pořád pneu tak 50/50 a pro letošek mám připravené Bridgestone AX41, ale dojmy zatím žádné.... zajímavé jsou i MICHELIN ANAKEE WILD.... ono když zas na moto s 200kg/100PS, nazuješ vyloženě off pneu, s řídkým a vysokým špalkem, tak chování i na opatrném přejezdu po asfaltě je tristní....

Edit.:Jinak máme aktuálně, stejnou kombinaci moto 790R a EXC350 a z Blanska do Nov.Jičína není až tak daleko, tak se můžem (po karanténě ) kontaktovat přes SZ a klidně spáchat nějaký společný pojezd

Naposledy editováno 21.03.2020 15:09:22

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 10:10 | Nahoru | #7
univerzalni pneu jeste nikdy nikdo nevymyslel pneu jako TKC80, E09 a pod. jsou porad jen na suchou sotolinu. jestli to myslis s off jezdenim vazne, sezen tam ostry pneu, jak uz bylo zminovano. pripadne "skoro" ostry, jako je napr. Motoz Euro 6. kompromis je vzdycky na howno. suchou sotolinu a pod. projedes s opatrnosti i se silnicnimi pneu. a tahle motorky by si ostry zaslouzila. bud se drz rozmeru v TP, nebo tam dej idealne uzsi pneu. a neboj se je pak v offu upustit, je to uplne jiny jezdeni. hodim ti sem odkaz na dusi s mimostrednym ventilkem, jen to musim najit. pred casem jsem to resil.

Naposledy editováno 21.03.2020 10:11:36

1 reakcí na tento příspěvek Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 10:29 | Nahoru | #8
tady mas tu dusi

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 11:03 | Nahoru | #9
Koukni na Michelin Tracker na předek. Prý nejsou špatný. Zadek asi nějaká ADV pneu. Tam to bude kompromis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 11:05 | Nahoru | #10

Eso_Rimmer píše: tady mas tu dusi

vím o ní, ale rockway, ji zatím v nabídce nemá a našel sem jí jen v té Australii, kde s dopravou jsem na ceně pneu...

(reakce na) Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 11:10 | Nahoru | #11

PETARDAK píše: vím o ní, ale rockway, ji zatím v nabídce nemá a našel sem jí jen v té Australii, kde s dopravou jsem na ceně pneu...

kamarad ji takhle objednal v Anglii. zkus se podivat v eshopech tam.

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 12:29 | Nahoru | #12
Na větších motorkách v terénu mám rád to, že máš vždy krouťák v záloze, vždy můžeš přidat plyn, nikdy se nedostaneš na limit toho, co motor umí. Proto moc nemusím Cčkové gumy (vzadu, vepředu jsou super), protože ty si říkají spíše o precizní práci s plynem, než o styl dole to chytím pod krkem a neuberu, dokud nebudu nahoře nebo na zemi. Navíc se Cčkové gumy dělají na menší motorky s menšími ráfky, takže často máš o něco užší kontaktní plochu a hlavně mnohem slabší stěny, takže stylem traktor máš vyšší šanci na bouchnutí ráfku.
Osobně jsem velmi spokojený s Pirelli MT 21 pro zadní kolo. Ta guma se chytá na všem, v zimě, v létě, nepochopitelně jsem od doby, co jsem ji nazul, ještě nikde neuvíznul (pokud neberu případy, kdy jsem spadl nebo mi motorka někam neodletěla), což se třeba o E09 říct fakt nedá.




(reakce na) Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 14:08 | Nahoru | #13
M

Naposledy editováno 21.03.2020 14:09:11

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 16:57 | Nahoru | #14
Čau. Taky doporučím Michelin ANAKEE WILD.

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 18:28 | Nahoru | #15
Cokoli jiného než Mitas

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 18:42 | Nahoru | #16
Zdarec. Docela se mi osvědčili Pirelli scorpion rally.( pozor ne STR) Jezdil jsem na svém Bawcovi 1150 GS E-09 I E-10, ale jednoznačně se mi osvědčili tyhle gumy. Vydrží, co se týče průraznosti absolutní nesmysly i na ostrých kamenech a měkkém terénu ( pokud jsou novější ) docela slušně motorku vytáhnou. Nejsou moc drahé (pokud koupíš se starší DOTKOU). Na suché silnici slušně drží. ( pokud to ovšem moc nepřeženeš s náklonem v zatáčkách jako já 3x ). Za mokra je to trochu horší , ale je to daň za jejich tvrdost a odolnost. Absolutní bomba na šotoliny.

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 20:24 | Nahoru | #17
Jestli chces fakt OFF, tak zapomen na gumy typu E09, wild a jim podobny. Ty jsou fajn v lete na suchej podklad.
Na svym advikovy jezdim v zadu Mitas C02, a v predu co se namane, ale s nejakou C gumou od Mitasu taky chybu neudelas. Muj advik ma vzadu origo gumu 150, ale C02 je jen 120 a uplne bezproblemu ji jde jezdit. Neresim ted samozrejme legislativni stranku.

Pneu do terénu a ofík

21.3.2020 v 20:24 | Nahoru | #18
Mrkni sem, shlédni video a vybírej.

https://www.motorkari.cz/tema/?t=215649

Pneu do terénu a ofík

22.3.2020 v 00:16 | Nahoru | #19
vpředu c19 se žlutým pruhem (je homologovaná)
vzadu...dozadu jsem nic nenašel, jezdím kompromisní gumy (990 adv)

Pneu do terénu a ofík

22.3.2020 v 23:19 | Nahoru | #20
Jako enduro laik. k mitas E-9 Ta přední drží asfalt sucho, mokro, i v nule ale v terénu uplně na hovno.Už to nenazuju. Klouže i na suché hlíně,o rozmoklé polničce ani nemluvě. Zadek asfalt sucho,mokro drží dobře,terén louky ,pole,lesní cesty obstojné. Nesmí být moc podmoklo. To pak ta C-2 funguje o dost líp i v bočním vedení.Ale na asfaltu nedej bože mokrém se vlní jak had V 80km/h to už je o držku

Pneu do terénu a ofík

22.3.2020 v 23:22 | Nahoru | #21
Na predek muzes zkusit E-13. Ale taky je to enduropneu, ne krosova.

Pneu do terénu a ofík

22.3.2020 v 23:34 | Nahoru | #22
C-19 ?

Naposledy editováno 22.03.2020 23:49:11

Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 10:55 | Nahoru | #23
dost lidi doporucuje kombinaci Mefo Stonemaster vzadu a Mitas E13 vpredu

1 reakcí na tento příspěvek Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 11:28 | Nahoru | #24
sto lidí sto chutí - třeba MT21 vzadu dle mého není v bahně noc moc, na silnic a šotolině dobré

nevím z hlavy jaký má 790 vzadu ráfek - ale na 950/990 se i na široký ráfek používají endurové 140 a jde to, ale samo že je užší ráfek lepší

každopádně hledáš něco co všichni a ještě nikdo nenašel když bude lepší v terénu (bahně, písku atd.) tak o to bude horší na silnici - ale máš usnadněnou situací tím, že říkáš, že tě zajímá převážně off - pak ty 50/50 gumy ala E-09, TKC80 atd. v klidu vynechej

(reakce na) Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 16:03 | Nahoru | #25

Honza-TA950 píše: nevím z hlavy jaký má 790 vzadu ráfek



790R má v základu na zadku neskutečný atyp v podobě 18x4,5 s exentricky osazeným ventilkem (holt je to bezdušovka). S ventilkem se +- dá při osazení duše poradit, neb se dělají duše s takto umístěným ventilkem, ale na 4,5 dávat 140 nedává smysl.
Edit: otvor pro ventilek na origo ráfkách v ose nevyvrtáš, dráty a jejich prolis/vaničky jsou tak blízko u sebe, že se tam skoro nevejde.

Naposledy editováno 23.03.2020 16:44:16

Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 17:05 | Nahoru | #26
o tom excetrinckém ventilku vím - nevěděl (=byl jsme líný hledat) jsem rozměr, jestli se nepletu tak už na 990 byla taky 4,5" - a 140 se normálně používá, sice víc trpí ráfek neb není tolik krytý ale pokud chceš terénní figury tak moc jinou možnost nemáš - ve 150 "ostrou" gumu abys pohledal....

1 reakcí na tento příspěvek Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 17:35 | Nahoru | #27
990 má ráfek 4,25 a S 12 XC není problém.

(reakce na) Pneu do terénu a ofík

23.3.2020 v 23:02 | Nahoru | #28
lobo6> Se 140 netrpí jen ten ráfek, ale ta pneu se výrazně splácne/deformuje.
Tak já píšu obecně, osobně jsem toto pochopitelně vyřešil jinak

Pneu do terénu a ofík

24.3.2020 v 11:03 | Nahoru | #29
S E09 tak možná na GG abys vypadal mezi GS jako drsňák
pokud se motorka skoro nepodívá na asfalt, tak jdi do MX gum

Pneu do terénu a ofík

24.3.2020 v 11:57 | Nahoru | #30
Na KTM 990 ADV mam vzadu mitas c-02 v rozmeru 120, jde to. Pneu je sice dost roztazena, ale v bahne funguje neskutecne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dual sport 21/18 KTM 790 Adventure R MadMike 7 29.11.2019 v 01:27 MadMike
KTM 790 Adventure KTM 790 Adventure R Pedl 4 27.3.2019 v 12:29 Pedl
Spolujízda pro motorku do DE, NL, B... BMW R 1150 GS Adventure, Ducati Multistrada 1000, BM... coach1 6 26.11.2017 v 12:56 dave-lister

globalmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist