bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 790 Adventure R
DObrý den, rád bych se zde zeptal majitelů na zkušenosti s motorkou KTM 790 Adventure R. V brzké době budu pravděpodobně prodávat svého Transalpa 700 a 790 Advík se mi vždy líbil na cestování cestou necestou. Můžete mi k motu, prosím, říci něco užitečného z vlastních zkušeností? Moc díky

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 Adventure R

23.3.2024 v 20:25 | Nahoru | #1
po Transalpe to bude šok. KTM narozdiel od TA nenormálne ťahá, brzdí a zatáča, tlmiče fungujú už v sérii. Kdežto Transalp naprieč svojim výrobným spektrom nedisponuje žiadnou zo skôr uvedených vlastností.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

23.3.2024 v 20:30 | Nahoru | #2
Destroyer> To všechno je mi docela jasné Ale na Alpovi jsem měl upravené tlumiče, takže fungovaly taky docela dobře. Ale na KTM to bude asi ještě o level výš

Naposledy editováno 23.03.2024 20:31:05

2 reakcí na tento příspěvek KTM 790 Adventure R

23.3.2024 v 20:57 | Nahoru | #3
790-ka je skvelá motorka. Mal som ju 2 roky. Pokiaľ má ešte záruku, tak super. Treba riešiť zadný tlmič a displej. U mňa, všetko vymenené na záruku. Ak chceš jazdiť viac terén, tak o zub menší primár. Gumy kúpiš hocijaké, len pozor na vyosený ventil. Keď si lepší jazdec, tak ťa nič nezastaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

23.3.2024 v 21:20 | Nahoru | #4
Simčo> Můžeš prosit rozvést ten zadní tlumič a displej? Novou motorku kupovat nebudu, půjdu nejspíše do jeté.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2024 v 07:32 | Nahoru | #5
Kratas14> displej sa môže orosiť, občas sa to stáva, aj mne sa raz orosil na 890. Zadný tlmič môže vytiecť, pretože je blízko katalyzátora a hromadí sa tam teplo, rieši sa to tepelným štítom alebo vyhodením katalyzátora.
Staršie 790 mali problém s pridieraním vačiek v hlave, ale možno je to výsledok toho že niekto založil olejový filter naopak? to sa nikdy nedozvieme, percentyl problémov s vačkami bol okolo 0.8% pri kúpe by som ale zhodil motorku na bok a pozrel sitká, či tam niesú špony, práca tak na 10 min a môže ti ušetriť kopu starostí. Najväčším problémom u 790 je spojka, ktorá vydrží málo a náhrada je od recklusse alebo originál KTM novšia je zmenená od 890 pasuje spätne. Olej Motorex je ok ale Motul kvôli spojke by som nepoužil nikdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

24.3.2024 v 08:02 | Nahoru | #6
Destroyer> Moc ti děkuji za tvé odpovědi. Jedná se mi konkrétně o tenhle kus KTM Jelikož to mám relativně blízko od mého bydliště. Za ty peníze má spoustu výbavy a pokud by byla i technicky v pořádku tak si myslím, že super.

Naposledy editováno 24.03.2024 08:03:11

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 Adventure R

24.3.2024 v 08:09 | Nahoru | #7
A ze zvědavosti, jezdíš hodně offroad? Protože ten Alp bude asi o dost pohodlnější než kačena.

(reakce na) KTM 790 Adventure R

24.3.2024 v 08:12 | Nahoru | #8
1705ol> Chci právě začít jezdit více off. Různé TETky atd... Na Alpovi jsem taky jezdil, ale ne tak moc.

Naposledy editováno 24.03.2024 08:13:22

KTM 790 Adventure R

24.3.2024 v 08:20 | Nahoru | #9
potom jo, to asi nic jinýho v této kategorii není.

(reakce na) KTM 790 Adventure R

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2024 v 09:28 | Nahoru | #10
Kratas14> vyzerá dobre, vačky odchádzali pri 20k po kontrole ventilov, takto z inzerátu vyzerá dobre. Veľa veci platí aj pre 790, napríklad tlakovanie nádrže a pod, pokojne si
prejdi môj starší článok https://www.motorka...venture-r-48651.html

KTM 790 Adventure R

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2024 v 06:46 | Nahoru | #11
790r je uzasna motorka.
Ja mel predtim starou afriku, TA600/650 jsem parkrat projel. KTM je skvely nastupce myslim i pro Tebe - silnice i off vzdy s rohlikem na puse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 12:26 | Nahoru | #12

Simčo píše: Treba riešiť zadný tlmič a displej.

So zadným tlmičom som problém nikdy nemal, displej... niekomu sa rosí, mne sa to stalo len po tom, čo som ju nechal stáť na vytrvalom daždi cez noc, ale o pár dní to prešlo. Je pravda, že sa občas (dosť zriedka) vypne a treba použiť klasickú počítačovú fintu (vypnúť a zapnúť moto).

Ale bacha na vačky, pokiaľ ich predchádzajúci majiteľ nemenil. Tie zo 790-ky sa nadmerne opotrebúvajú a mne ich menili po 20k km na záruku. Údajne za 890-kové, ale neviem to overiť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 13:57 | Nahoru | #13
Metric> tie vačky nemali všetky (ako to tu niekto už písal), asi len nejaká blbá šarža. Ja som menoval, len to čo som riešil ja. Boli ešte dáke blbosti, ako zlý moment na motorovej vani, niekomu tiekla chladiaca kvapalina, niektorý menili spínačku. Každá nová motorka má svoje bolesti. U mňa bolo zaujímavé, že na tom tlmiči som mal aj tú clonu od Camel adv. a nevytiekol mi niekde v lese, ale na svižnom presune do Slovinska. Ako celok super motorka. Teraz som kvôli váhe išiel do 690 - ky a to je úplne iný príbeh...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 14:36 | Nahoru | #14
Simčo> Keď tak viacero blbých šarží, pretože koncom sezóny 2020 sa stále predávali chybné kusy.

Mne navyše slzil olej niekde u vodnej pumpy, ale toto je skôr výnimočný problém, nepočul som o nikom inom. Naopak o tlmiči som už počul, ale mne funguje bez problémov bez toho, aby som čokoľvek robil. (Ale jazdím prevážne po cestách, nie off.)

Ešte som zabudol poznamenať jednu vec: Občas majú problémy so studenými štartami. Motor sa naštartuje a po pár sekundách zdochne, treba ho naštartovať aj viac razy. Po tom, čo nabehne, už funguje normálne. Takže pokiaľ sa takto prejavuje, neznamená to, že to je chybný kus. Proste KTM.

Ja zhodou okolností tiež uvažujem o výmene, ale opačným smerom - 790-ka je nepohodlná na dlhšie cesty a do terénu pre mňa veľmi malá.

KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 14:37 | Nahoru | #15
u 790 je ještě problém u termostatu. Plastový domek má oválný nátrubek pro hadici (první zdroj prolínání kapaliny), navíc je chycen dlouhými šrouby, které ho pořádně nepřitáhnou na termostat, bo slepá díra (druhé místo). Náhrada je jednoduchá a dokonce ji KTM prodává v kitu. Prostě jiný domek a kratší šrouby. U mojí to vemena v Autonova Brno vyřešily tak, že tam namatlali nějaký tmel, takže to po roce začlo téct znova. Přitom museli udělat uplně stejnou práci, aby se k tomu místu dostali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 15:58 | Nahoru | #16
Metric> studený štart aj celkovo štartovanie sa zlepšilo keď som dal premapovať pred mesiacom u dealera (Žubor BB). Aj trošku výkon podrástol, ale neviem o koľko, vraj okolo 120HP no neviem, nemeral som, ani ma to vlastne netrápi keďže výkonu je tam dosť.

(reakce na) KTM 790 Adventure R

25.3.2024 v 19:55 | Nahoru | #17
Destroyer> Ja to až tak neriešim, ale možno niekto, kto je zvyknutý na japonca, môže byť prekvapený, že sa motor chvíľku po štarte trochu trápi i na voľnobehu.

KTM 790 Adventure R

28.3.2024 v 21:15 | Nahoru | #18
Ahoj Kratas, měl jsem duka 790 koupeného s nájezdem 5 600km, 3 roky stáří a byl ofiko servisovaný.
po pár jízdách zjištěno netěsnící horní víko ventilů...mapy a stopy po oleji. Dále během měsíce stopy po úniku chladící kapaliny viz. problém "domečku termostatu" který skutečně měl oválný průřez a na něj šla kulatá hadice...jasně uz v KTM museli tušit, že to nebude dobré a nebylo, takže nový inovovaný domeček s kulatým průřezem a kratšími šrouby, zaroveň nové hadice, protože původní byly na vyhození. Nepravidelně problémy se studenými starty, kdy jsem nastartoval až napodruhé, napotřetí. Zvuk studeného motoru nebyl přijemný, znělo to jako, kdyby se to mělo potkat :) Baterka v hajzlu, musel jsem koupit novou (moto házela chybu immobilizéru).
Po sundání víka v cca 9000 km změřeny vůle ventilů...2 ventily mimo tolerance, další na hraně...dokoupil jsem sadu podložek, přípravek atd. a rozvody "poladil" dle výrobce kontrola ventil po 30 000km...no comment.
Poslední problém byly přední kotouče, které už od koupě musely být zvlněné, protože při dobrzdování moto trhavě cukala do řidítek (odvzdušnění, jiné desky, rozhýbání nýtů) nic nepomohlo.
Pak relativně moto fungovala jak měla až na ty studené starty a problémy s cukáním přední brzdy. Po dalším půl roce, když jsem měl nájezd 18 000km jsem se dozvěděl o častém problému s vydřenými vačkami a jal jsem se moto radši pro klid duše prodat. Staral jsem se o ní jak o miminko, prvotřídní servis, olej vše, ale KTM už nikdy více. Zábava s ní byla to jo... ted mám japonce a no problem a spokojenost.
O těchto problémech se mluví na fórech po celém světe a je tristní, že výrobce žádné svolávačky atd. nedělá. I v autorizáku mi na některé problémy napsaly, že o nich ví, ale nejsou řešeny svolavačkou anebo dokonce, že ani nevědí, jak daný problém odstranit viz. studené starty.
Zadní tlumič ani problém s prasklým displejem mě naštestí nepotkal, i tak myslím, že těch průserů nebylo málo.
Asi tak, moje nemilá zkušenost.

Naposledy editováno 28.03.2024 21:19:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 Adventure R

29.3.2024 v 06:42 | Nahoru | #19
Kratas14> Moje zkušenost: hned po představení, na jaře 2019, jsem testoval T700 i ADV790R... a do KTM jsem se zamiloval.... bohužel, v té době, v ČR čekačka cca 1/2 roku, no podařilo se, dík kamarádovi , hned v dubnu, koupit (jako mou 60tou moto ) novou ADV790R u zastoupení v Rakousku.
Dnes najeto 18t, po asfaltě, Bosenských i Rumunských šotolinách a dík Qwertovi i v těžším enduru. Budík se mi nemlží, dík vervě, starty bez problémů, sám jsem si provedl dvě svolávačky: pružina v př. brzd.pumpě a výměna hadice z.brzdy. Při kontrole vent. vůlí v 15tkm vše v toleranci a vačky ok, olej MOTUL 71000 10w50 měním 1x ročně, tedy po 3-5tkm a jinak "samá pozitiva a sociální jistoty"
Dnes už je KTM přezutá na hladkých gumách scorpion trail 2 a slouží hlavně na výlety s ženou na nedělní kafe....

Ono obecně u recenzí, je to tak, že ten kdo má smůlu a koupí "páteční kus", nebo dík neůdržbě má problémy, ten je ventiluje, ale ta většina, které výrobek funguje, ta si užívá a na vypisování, nemá čas

Naposledy editováno 29.03.2024 06:49:41

(reakce na) KTM 790 Adventure R

29.3.2024 v 10:12 | Nahoru | #20

PETARDAK píše: Ono obecně u recenzí, je to tak, že ten kdo má smůlu a koupí "páteční kus", nebo dík neůdržbě má problémy, ten je ventiluje, ale ta většina, které výrobek funguje, ta si užívá a na vypisování, nemá čas

To je síce pravda, ale otázka je, akú chybovosť sme ochotní tolerovať. Ak je povedzme 5%, 19 ľudí z 20 nemá žiaden problém, iba tá jedna výnimka sa trápi, ale neviem, či by si to niekto kúpil. Takže by som určite nezatracoval, ak sem niekto napíše, že mal nejaké problémy.

A konieckoncov to môže byť aj napriek problémom pre daného človeka najlepšia motorka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Doporučení servisu ktm 790 adventur... KTM 790 Adventure R ondrej-ek 2 28.2.2024 v 08:53 Dr.fík
Bosna - červenec 2024 KTM 790 Adventure R rsanda 2 24.1.2024 v 15:20 rsanda
Jih Evropy v lednu dodávkou - offroad KTM 790 Adventure R _Sparrow_ 7 30.12.2023 v 20:05 petr1000001
Reset servisního intervalu ktm 790 adv KTM 790 Adventure R, KTM 790 Adventure Brkoman 2 6.6.2023 v 14:11 Brkoman


TOPlist