prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.
Je fakt že neskutečně drží ale výdrž je tragická. Nemyslím si že Road 4 je o tolik lepší.
na obrázku 5000km.
Po týhle zkušenosti jsem se vrátil k Metzeller Tourance a spokojenost, neklouže, výdrž 9-10tis.
Naposledy editováno 11.12.2019 08:39:10
Koukám, že vyrábí rovněž variantu Pilot Road 4 Trail určenou pro velká endura.
Když jsem přesedlal na LC, na které se Anakee2 nedělají, tak srovnatelnou gumu pořád hledám. První Anakee3 nestály za nic, následující Metzeler Tourance Next výborné na suchu, ale na hadech tancují. Taky po nájezdu 8k+ se zavírají říditka. Následovaly TKC 70, ty se Anakee2 trochu přiblížily, ale stejné to není. Aktuálně testuji Michelin Adventure, ale hlubší poznatky zatím nemám. Na vzducháče bych dal Anakee2.
novej píše: _Michal> Na tohle musím reagovat, pilot road3 dá na 1200GSA max 5000km a to silně pod povolenou mez. Legálně tak max 4000km.
Je fakt že neskutečně drží ale výdrž je tragická. Nemyslím si že Road 4 je o tolik lepší.
na obrázku 5000km.
Po týhle zkušenosti jsem se vrátil k Metzeller Tourance a spokojenost, neklouže, výdrž 9-10tis.
Pěkně sjetá guma na cestovní motorku
selkie píše: Právě, že zakladatel neplánuje jezdit mimo asfalt....
Žádná ze jmenovaných gum (Anakee2, TKC 70, Michelin Adventure) není gumou, vhodnou mimo asfalt (leda tak šotolina za sucha ...) . To jsou silniční gumy s hrubším vzorkem. Nevýhodou na silnici je, že se dost drží podélných nerovností (díky mezerám ve vzorku), výhodou potom chování na vodě, případně měkčí směs. No a na to se přece zakladatel vlákna ptal, ne ?
P.S. Nejsem si jist, jestli existuje "geniílní pneumatika". Vždy je to trochu kompromis.
Z8 int. - předek i zadek na Triumphu,
Z8 int předk, Roadtec01 zadek na K 1200 gt,
Anakee Wild předek a Mitas 09 zadek na GSu
a Mitas Cxx a 754 na ostré.
Asi budeš spokojen. Roadtec se ohříval daleko rychleji než Michelin PR a držel lépe při nižších teplotách. GSo není tak těžké na předku jako Káčko, tak by to mohl se ctí dát i předek. Na vodě jezdím opatrně............zrychluji až tak po týdnu na vodě a myslím, že naposledy mě tak dlouho pršelo na dovolené v roce 2007.
Tak ať se výlet vydaří - mě v tomto období vadí krátký den a nutnost spát pod střechou.
Vlastně ani nevím co si vzít s sebou. Pokud máš tip na něco důležitého, praktického a na první pohled nepotřebného rád si nechám poradit. Mám v plánu sbalit nouzové spaní a vaření, pár kusů spodního prádla pevné boty a čelovku, ale dál nevidím nic zásadně důležitého. Samozřejmě nějakou sadu na defekt a lehké nářadí. Nejedu nikam mimo civilizaci, ovládám místní jazyk, tak jediný zádrhel který by mohl nastat jsou zavřené obchody v době svátků. Díky
Když se to někde, třeba na hotelu, uvaří ve vařicí vodě, zase se ten ztuhlý rosol rozehřeje a je to připraveno k dalšímu zahřátí.
No a potom existuje taková dečka pro psy...............je to na 12V, omyvatelné a mají na tom psi lehávat. Stálo to cca 500Kč a když si to strčíš pod bundu, tak po zastrčení do zásuvky to hřeje................sice ti mrznou ramena a ruce, ale i tak je to příjemné - alespoň moje bába si to chválila - dal jsem jí to místo páteřáku do textilní bundy. Dneska jezdí v kůži, tam by se to asi ani nevešlo.............stejně nevím, kde to skončilo. Možná jsem to uklidil do popelnice
Po cestě domů budeš mít Pyreneje - ty se dají objet okolo moře, ale nevím, jestli bych před nimi nezajel do Barcelony, nezakoupil trajekt do Janova a nenechal se z Janova odvézt domů třeba autem s vlekem. Přes Alpy to domů asi moc nepůjde a objíždět je Francií a Německem je nezáživné a budeš jen mrznout.
Pneu: obul jsem zmíněné Roadtec 01 a málem jsem to svalil při výjezdu ze servisu. Bylo na nule, tak jsem pocit z první zatáčky svedl na trému ze zimy, ale skutečnost je jiná. Kruháč jsem projel v podstatě slalomem a i po 50km se s řidítky v každé zatáčce nepřirozeně peru. Nevím zda půjde o zvyk nebo si pneu nějak sednou, ale motorka do zatáčky skutečně padá a pokaždé musím tlačit řidítka do protipohybu.
Bohužel tyhle všechny věci se člověk dozví až když tu gumu obuje na svou motorku.
Sundal jsem dosluhující sadu Shinko 705 Trail Master, zadek je na konci, ale s předkem pravděpodobně dám ještě jednu zadní. U těchto pneu jsem si doslova liboval, vždy jsem si říkal, že ta motorka snad čte myšlenky. Pouze se mi zdá, že nájezd u těchto pneu nebyl nikterak závratný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |