globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

10.1.2023 v 22:34 | Nahoru | #2581
CRM250R Mk3 1994-1996. Malé změny na podvozku a o něco větší na designu. Našel jsem na ebay fotku prospektu 1994 a odpovídá to i katalogu náhradních dílů.



Naposledy editováno 10.01.2023 22:38:14

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

10.1.2023 v 23:40 | Nahoru | #2582
CRM250AR 1996-1999. Pokus Hondy prodloužit dvoutaktu život na silnicích. Ne, že by to nešlo pomocí katalyzátoru, ale aby byl katalyzátor účinný, musí být pěkně v teple, co nejblíž válci. Což má velký vliv na výkon a tahle metoda našla uplatnění u stopětadvacítek, kde je zákonný limit 11 kW, protože je jedno, jestli je na začátku výfuku clona nebo voština katalyzátoru, plus přisávání vzduchu. Jak to ale provést u motoru, kde by podobné snížení výkonu motorku úplně zabilo? Nejmenší vliv na výkon má katalyzátor v tlumicí koncovce, jenže ten funguje velmi málo při částečných zatíženích. V Hondě ho proto doplnili o zařízení, které má za účel dosáhnout spálení co největšího podílu směsi.
Starší dvoutakty, např. péráky a kývačky, se vyznačovaly tím, že v některých režimech tzv. čtyřtaktovaly - s větrem v zádech při malém otevření plynu byly ve válci, výfuku a v klikové skříni takové tlakové poměry, že se spaliny z jednoho cyklu z válce nevypláchly, ale postupně nařeďovaly čerstvou směsí a hranice zápalnosti dosáhla náplň válce teprve v každém druhém nebo třetím cyklu.
Honda se rozhadla taky čtyřtaktovat a umístila na výfukový kanál CRM250AR obrovskou přívěru, která ho snad skoro zavřela, a zapalování nezapalovalo v každém cyklu, navíc s větším předstihem. Motor opravdu zněl jako čtyřtakt, ale jen v nízkém zatížení. Po přidání plynu se dostal do normálního režimu a měl i normální výkon 29 kW.

AR znamená Activated Radical combustion a vznikly k tomu i nějaké obrázky a video, jak se molekuly uhlovodíků spontánně vznítí, namísto aby čekaly, až je pohltí plamen od svíčky. Jistá podobnost se současnou Mazdou Skyactiv tam je, nebo ne?



Naposledy editováno 10.01.2023 23:53:51

Dva takty jsou víc než dost

10.1.2023 v 23:51 | Nahoru | #2583
Honda CRM250AR vypadá téměř totožně jako Mk3. Hlavní odlišovací znak je motor ve zlaté barvě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.1.2023 v 10:45 | Nahoru | #2584
Ariete> Co je to na tom prospektu z roku 94 ten 3D graf? Díky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.1.2023 v 10:59 | Nahoru | #2585
Ariete> Jen drobne upresneni ohledne toho systemu Skyactiv od Mazdy. Mazda pouziva nekolik systemu: Skyactiv-G, Skyactiv-D a Skyactiv-X. Ten castecne vznetovy, ktery zminujes, je Skyactiv-X.

Naposledy editováno 11.01.2023 10:59:48

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.1.2023 v 19:05 | Nahoru | #2586

mito7 píše: Ariete> Co je to na tom prospektu z roku 94 ten 3D graf? Díky.


Bohužel je to natolik rozmazané, že na to ani moje japonština nestačí. Ale dám ti sem fotku skutečné Mk3.



Naposledy editováno 11.01.2023 19:06:14

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.1.2023 v 19:07 | Nahoru | #2587
Skutečná Mk2

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.1.2023 v 22:27 | Nahoru | #2588
Yamaha RD350 YPVS, za 65 tisíc před lakem, ale nově udělaná klikovka a písty. Taky by to asi mělo mít tu malou kapotu, aby to odpovídalo době vzniku (1983-1986).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.1.2023 v 13:00 | Nahoru | #2589
Ariete> Škoda, myslíš že by to mohla být mapa předstihů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.1.2023 v 19:37 | Nahoru | #2590
Ariete> To se prodávalo někdy před 4 lety, tehdy za 90 myslím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.1.2023 v 22:29 | Nahoru | #2591
kokoška.> To si nemůžeš pamatovat, leda by o byly roky dva. Jo, dal to sem jistý Koudy01 .

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

12.1.2023 v 22:58 | Nahoru | #2592

mito7 píše: Ariete> Škoda, myslíš že by to mohla být mapa předstihů?


Není nad slepou mapu v japonštině, vytvořenou učněm programování v BASICu na superpočítači Sinclair ZX Spectrum.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.1.2023 v 16:32 | Nahoru | #2593
Ariete> Kdysi jsem RD chtěl tak jsem to na bazoši sledoval

Dva takty jsou víc než dost

13.1.2023 v 23:15 | Nahoru | #2594
Suzuki TS 250, asi 1976, na značkách, za 99 tisíc .

Dva takty jsou víc než dost

13.1.2023 v 23:16 | Nahoru | #2595
Jak z obrázku.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

18.1.2023 v 22:57 | Nahoru | #2596
Suzuki GT250 X7 za 95 tisíc na značkách, novinka roku 1978. Jak se píše v inzerátu, 30 HP dokázalo rozohnit tuto novou a lehčí GT250 až na 100 mph. Sání bylo kombinované s rozvodem pístem a jazýčkovými ventily, spotřeba 6 - 10 litrů. Předchozí GT250 tu byly např. v #2416 , #2476 , #2317 . Prodeje zabila Yamaha RD 250 LC a Suzuki mohla začít znovu - následovala RG250 v roce 1983, zde v #2116 .


Naposledy editováno 18.01.2023 23:03:19

Dva takty jsou víc než dost

18.1.2023 v 23:01 | Nahoru | #2597
V Japonsku se GT250 X7 jmenovala RG250E.

Dva takty jsou víc než dost

19.1.2023 v 16:13 | Nahoru | #2598
To RD vypada jako model 31K, ale predni svetlo je nejakem moc moderni a budiky jsou z novejsiho modelu 1WW.
Ale na dnesni ceny je to dost slusna cena, pokud je udelany motor. Jen nova klika stoji ted kolem 15.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.1.2023 v 16:14 | Nahoru | #2599
Vykoukl na me na youtubku totovidejko "Kdo zabil 2T"

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

19.1.2023 v 22:32 | Nahoru | #2600
havlis_de>
Je to asi dva měsíce, co jsme měli motokrosovou diskusi "4T nebo 2T, co jede víc?". Tímhle #329 to začíná.

Dva takty jsou víc než dost

20.1.2023 v 21:15 | Nahoru | #2601
Aprilia SX 125 za 75 tisíc . Dělala se v letech 2007-2013, 11 kW, Euro 3 a nikdy neměla ovládání přívěry. Stejně jako RX 125 z #7 . Nebo 11kW verze předchůdkyně MX 125 (#1321 s dodělaným ovládáním). Proti MX má taky menší přední kotouč, dá se to ale předělat (SX 125 z #313 ). Jaký je mezi těmi verzemi rozdíl, je vidět na obrázku u RS 125 v #1287 . Další MX 125 v #2265 nebo #493 . No a jak si s tou přívěrou poradit, aby chodila, je naznačeno v #1295 .
Pak se ten inzerát už dá číst kapku jinak:

Aprilia sx125 origo motard 2t. Vykon dle technicke dokumentace 11kw. Skutečný výkon po odebrani vyfukove privery 23kw. Nejlepsi motorizace Rotax 2t. Motor po oprave valcove sady. Najeto cca 500km. Motorka vybavena povinou vybavou. Automaticke primichavani oleje do smesi, benzinu. Motorka v TOP stavu, pneu 70%. Lze řídit od 16 let se skupinou A1 .


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 10:59 | Nahoru | #2602
Ariete> Navážu na přehled Maico strojů z #2460 . Neslavné Maico Alpha 1 z roku 1982, ve verzi 250 ccm, za 86 tisíc .

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 20:22 | Nahoru | #2603
Se zaujetím jsem si přečetl článek na hlavní stránce, co všechno má na svědomí Roberto Gallina , a mezi tím vším je tam zmínka i o rámu Benelli 125 Jarno. To je u nás prakticky nesehnatelná věc. Moc se jich neprodalo. Po představení na podzim 1987 a náběhu výroby na jaře 1988 to trvalo už jenom rok, když Alejandro De Tomaso značku definitivně utnul. Jarno byla drahá, během roku vlastně i designově zastaralá kombinace super rámu s lacinými díly (vidlice) nebo naopak věcí, které motorku zdražovaly (dva přední kotouče). Ten drahý rám nakonec nebyl vůbec vidět pod laminátovou kapotáží. A málokdo taky věřil, že by se Benelli vydala lepší cestou v případě potřeby nějakého servisu nebo dostupnosti náhradních dílů. Vždyť v Benelli už téměř celá 80. léta pouze oprašovali motorky vzniklé v předchozím desetiletí a sem tam nějakou další i vyrobili.

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 20:33 | Nahoru | #2604
Alejandro De Tomaso byl někdo jako Edward Lewis z filmu Pretty Woman - vyčuchat firmu ve finančních potížích, levně koupit, vytěžit, co se dá, rozparcelovat a rozprodat. S tím rozdílem, že co se mu líbilo, to si nechal a jeho superauta De Tomaso byla kdysi vyhlášená. Sám jsem jedno De Tomaso Mangusta kdysi měl. Ale spokojený jsem s ním nebyl. Dveře vrzaly a nelícovaly, víko kufru nedrželo, k motoru nebyl vůbec žádný přístup, jelo to strašně pomalu, na každou stranu to mělo jiný rejd a strašně to žralo tu plochou baterku.

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 20:55 | Nahoru | #2605
Benelli 49 America někdy z let 1965-1970, dohodou . Z doby před příchodem De Tomasa v roce 1972.

Ten motor už tu jednou byl v #1625 . Ta krabička trčící z levého víka skrývá řadicí automat (jak se asi dá čekat ). Motory s ručním řazením rukojetí na řidítkách (s pedály i se stupačkama) tuhle věc nepotřebovaly, tam stačila jednoduchá páčka pro posunutí trnu v ose hřídele převodovky a následné spojení kola s hřídelem kuličkami.

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 21:39 | Nahoru | #2606
De Tomaso po svém příchodu do Benelli rozkázal dvě věci. První bylo připravit do výroby a začít vyrábět Benelli 2C, dvoudobé dvouválce o objemu 250 ccm a 125 ccm, a dále jednoválce 125 ccm. Konstrukčně už bylo v té době vše nachystané.
Zde v #2090 , #2375 , #2380 - vše 250 ccm, jen pod značkou Moto Guzzi, kterou De Tomaso koupil v roce 1974.
Benelli 125 2C tu byla v #1156 a následně v #1159 .
Jednoválec tu byl v #1486 pod názvem Trail, jinde jako Enduro, ale v Itálii se to jmenovalo Cross. 1971 / 1972:


Druhou věcí bylo inspirovat se Hondou CB 500 Four, a to co možná nejvíc, nejlíp nad tím vůbec nepřemýšlet, aby pokud možno do roka vyjely z výroby i první italské čtyřválce - 500 Quattro, odvozená 350 ccm, později zvětšená na 400 ccm (zde v #2381 ), pak taky 250 ccm a nakonec i šestiválcová 750 Sei, v roce 1979 zvětšená na 900 Sei.

Naposledy editováno 21.01.2023 21:42:06

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 21:51 | Nahoru | #2607
Teď budu trošku off topic. Benelli 654 Sport 1986 za 109 tisíc . Čtyřválec z posledního roku výroby, ale ještě do definitivního krachu v roce 1989 se vyprazdňovaly sklady.

Dva takty jsou víc než dost

21.1.2023 v 23:00 | Nahoru | #2608
Když tedy veškerá výroba v roce 1986 v Benelli ustala, pravděpodobně nastal čas, aby se De Tomaso rozhodl, co se značkou a jejím sídlem v Pesaru udělá. Motory se stejně dělaly po celou dobu jeho působení v Guzzi. A pravděpodobně dal značce poslední šanci naskočit na vlnu moderních výkonných stopětadvacítek a dovolil zainvestovat do vývoje. Vznikla tak Benelli Jarno. O podvozku je psáno výše, ale kde se vzal motor? Našel jsem na internetu:

Povědomé tvary? Doplněno o startér a přívěru, je to motor vyvinutý o pár roků dřív pro podobně neúspěšné modely Moto Guzzi 125 Custom a 125 TT, #1043 !
O Benelli Jarno na 125stradali .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.1.2023 v 11:42 | Nahoru | #2609

Ariete píše: Yamaha DT 250 1975, bez vady na kráse a k přihlášení, za 149 tisíc . O silnější DT 400 v #2541 .

Panáček toho má víc, ovšem ty ostatní nejsou úplně v kondici:



no nedělat další čezetu tak by to byl horky kandidát na nového koně v garáži ale ta červená asi

Dva takty jsou víc než dost

23.1.2023 v 22:10 | Nahoru | #2610
Cagiva Mito 525SP, skoro nová (2009, tacho 14k) za 70 tisíc .

V Itálii pokřtěná jako prasátko, sele - maialino
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.


TOPlist