globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otevřená motorka
27.10.2019 v 17:24
Dobrý den, mám dotaz ohledně koupi otevřené motorky na licenci A1. Chtěl bych si koupit motorku již řečenou Aprilii rs 125. Můj dotaz zní. Když budu mít otevřenou motorku (okolo 24 kW) jak mi zjistí, že má víc než 11 kW? Mám to vůbec riskovat ten větší výkon? Má někdo stejný problém? Vím, že mi to můžou zjistit na brzdě, ale to taky moc nevím, co znamená. Děkuji za Vaše odpovědi. :))

Otevřená motorka

27.10.2019 v 18:10 | Nahoru | #1
když budeš jezdit pred policii nejakych 130 tak to nikdo nezjisti ale nvim ted jak je to kdyby si nahodou mel nehodu tak se mi zda ze ti nemusi uznat pojistku

Otevřená motorka

27.10.2019 v 20:08 | Nahoru | #2
A proč by jsi chtěl vlastně otevřenou ? Umíš to v těch rychlostech ovládat v zatáčkách nebo potřebuješ vyšší maximální rychlost na rovinkách?
Zjisti si možnosti možného pruseru a pak nakupuj....já úplně nechápu ze tohle projde přes rodiče.....ale vlastně jaký otec takový syn

Otevřená motorka

27.10.2019 v 20:12 | Nahoru | #3
Vím, že můžu přijít na rok o řidičák.

Otevřená motorka

27.10.2019 v 20:13 | Nahoru | #4
Chtěl bych otevřenou z důvodu většího výkonu na dálnici, a mít ten pocit, že můžu jet víc, jak 120 km/h

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

27.10.2019 v 23:41 | Nahoru | #5
Jezdit po dálnici je blbost, jezdit tam na 125 kolem Prahy je tuplovaná blbost. Akorát tě někdo sejme a požitek z jízdy nula. Takže kvůli tomu si motorku nepořizuj.
Pokud má motorka v papírech 11kW, nikdo nikdy nebude ověřovat reálný výkon. Nemá, jak by to udělal. I kdyby to udělal, tak ty jsi v dobré víře nerozporoval oficiální hodnoty, když jsi si motorku pořizoval a žádné úpravy jsi nedělal. V případě nehody je motorka v 99% případů nějak rozstřelená a nikdo cizí ji nebude ani startovat.
No a třetí věc, když budeš využívat těch +20kW, tak počítej se spotřebou 10l/100km, plus olej 1 litr na 1000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřená motorka

28.10.2019 v 21:46 | Nahoru | #6
Kohlstein> Takže nikdo nezjistí, že mám víc jak 11 kW? Chápeš, co tím myslím. Chci vědět, jestli se ten risk vyplatí nebo ne, za tu větší rychlost.

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

28.10.2019 v 23:49 | Nahoru | #7
První video co jsem našel Ještě jsou různá videa, z měření přímo na silnici
Jestli jsi bystrý, přijdeš se správnou otázkou



Naposledy editováno 28.10.2019 23:49:47

Otevřená motorka

29.10.2019 v 07:42 | Nahoru | #8
No ono to bude dost jednoduchý... pokud chceš RS 125, tak v uzavřeným stavu jich tady stejně moc nenajdeš. Musel bys dodatečně škrtit, abys vyhověl. Což jistě můžeš, ale bude to dost velkej náklad (když to budeš chtít mít garantovaný a nedělat to samo domo) - ale jen za předpokladu, že už v TP těch 11 kW je, jinak se odbornýmu řešení rozhodně nevyhneš.

Jinak to, co je na videu je sice hezký, ale nemyslím si, že PČR disponuje něčím jako je motorová brzda na motorky, která by byla navíc ještě nasaditelná v terénu. Pokud se jim nezdá technický stav, tak posílají na STK a tam jsem motorový brzdy taky ještě neviděl. Takže reálně si myslím, že ti to (zatím) nikdo o hlavu neomlátí.

V případě nehody bych to taky tak horký neviděl, ale asi jde o to, jak velká škoda je ve hře a jak moc snaživí by v pojišťovně byli.

Jinak jezdit s plně otevřenou 2T 125 na dálnici se dá a aj to dělám... cestovní rychlost 120 km/h je možná a nějaký ten prostor na zrychlení pro předjíždění tam taky ještě je. A 10 litrů na sto je spíš extrém a řekl bych, že to je spíš chyba naladění karburátoru. Moje plně otevřená spolkne tak 6-8 podle stylu jízdy..

Otevřená motorka

29.10.2019 v 07:56 | Nahoru | #9
jo a jinak to video se zaměřuje na měření limitu 45km/h u mopedů a skůtrů. Pro měření výkonu otevřený 125 bych očekával trochu sofistikovanější zařízení, než jsou ty dva válečky, na kterých to má problém se udržet. I takhle se jim ta padesátka na tom klepe jak drahej pes a maj docela nervy to tam rozjíždět bez jakéhokoliv zajištění ... by mě zajímalo , jak by to řešili, kdyby jim to z válců spadlo, motorka chytla grip a v lepším případě by to skončilo škodou na kapotách. V horším by se jim rozjela proti zdi.

(reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 08:44 | Nahoru | #10
DenisToman> Neumíš číst? Ještě nemáš papíry a už jsi připosraný?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 10:55 | Nahoru | #11

Frantas píše: První video co jsem našel Ještě jsou různá videa, z měření přímo na silnici
Jestli jsi bystrý, přijdeš se správnou otázkou



To video je ale z měření, jestli má omezovač na 45km/h. Neměří se tím výkon, ale rychlost kvůli omezení řidičáku skupiny AM. Zkus najít video, kde měří výkon v ČR :) Pochybuju, že něco najdeš...

Jinak k otázce zakladatele:

Sám jsem měl otevřený dvoutakt a nikdo nikdy omezení výkonu neřešil. Měl jsem i s omezenou "velkou" motorkou nehodu (skutečně omezenou na 25kW, omezení zapsáno v TP), kde se řešilo mé ublížení na zdraví u soudu, a ani tehdy nikoho omezení výkonu nezajímalo. To samý na technický to nikoho nikdy dle mé zkušenosti nezajímalo. Pokud navíc budeš mít motorku bez záznamu o omezení výkonu v TP, tak můžeš být úplně v klidu... Samozřejmě určité riziko existuje, ale to bys musel mít fakt smůlu a něco např. provést v rychlosti, kterou omezená motorka nejede.

Spíš popřemýšlej o jiných nevýhodách dvoutaktů. O nákladech na provoz, riziku zadření atd. Osobně bych už dvoutakt na silnici nekoupil. Koupil bych 4T enduro a učil se jezdit i mimo silnice ;) Až koupíš větší motorku, tak si uvědomíš, že i ten 2T má furt jenom 125ccm a stejně moc nejede...

(reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 18:36 | Nahoru | #12
MichalTdm> To já dobře vím, ale bylo první co na mě vyskočilo. Však jsem dodával, že je třeba se nad tím ještě zamylet. ( a čekal jsem třeba otázku, jestli takový věci má PACH)
Taky jsem boural s otevřenou dvácou

(reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 21:07 | Nahoru | #13
MichalTdm> Ještě jsem koukal na aprilii rs4 125. Myslíš, že by byla lepší, než "klasická" aprilie? Co by vyšlo lépe na údržbu? Někde jsem slyšel, že 2t je levnější na údržbu, někde že zase 4t je lepší na údržbu..

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

29.10.2019 v 22:46 | Nahoru | #14
Osobně přímo zkušenost s Aprilií RS4 125 nemám. Nejde ji podle mě ale s RS 125 porovnat a jednoduše říct, že je lepší, nebo horší. Prostě jsou jiné. Kromě motoru si myslím, že budou podobné (podvozek, ovládání atd.). A ohledně motoru se zde dostaneme na klasickou diskuzi 2T vs 4T. K tomu je tady na fóru napsáno hodně :)

S údržbou 2T vs 4T to je tak, že má 2T cca 2x dražší provozní náklady (spotřeba benzínu+olej). Teoreticky je na samotnou údržbu levnější, protože u 4T se seřizují ventily nebo případně dělají rozvody, což u 2T není. Ale na celkový provoz je 2T nákladnější (nepíšu tu o ostrých endurech apod., kde je situace jiná kvůli krátké životnosti motorů a nutnosti i u 4T dělat časté generálky motorů). Problém je celkově nižší životnost 2T motoru a poměrně vysoké riziko zadření (např. kvůli chybnému zacházení). Pokud bys musel u 2T dělat generálku motoru, s čímž musíš počítat, tak se dostaneš na mnohem vyšší náklady, než by tě čekaly při údržbě 4T motoru. U 4T motoru je pravděpodobné, že za ty dva roky, než koupíš silnější, budeš jenom měnit olej a nic neřešit. To je obrovské plus. 2T ti taky může vydržet a být spolehlivý, ale chybí mi u něj taková jistota.

Každopádně si musíš u 2T dát velký pozor na nevhodné zacházení: musíš ho poctivě zahřívat pomalou jízdou, než mu naložíš (to platí i u 4T, ale ten kvůli tomu nezadřeš); nesmíš brzdit motorem - tzn. vymačkávat spojku; musíš kupovat vhodný olej (různé 2T oleje se hodí pro různé motory; některé lze použít s oilmasterem, některé ne atd.); pokud nemáš oilmaster, musíš si dát pozor na míchání oleje do benzínu a neměl bys nechávat dlouho namíchaný benzín, jinak může prý hůř mazat atd.

Teď se musíš rozhodnout sám ;) informací je tady dost a kdyžtak se ptej.
Jaký máš vlastně rozpočet na motorku, plánovaný roční nájezd a celkově finance na motorku? I podle toho se rozhoduj. Pokud máš v plánu jezdit málo a máš větší rozpočet, byla by škoda nejít do 2T...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 23:07 | Nahoru | #15
MichalTdm> Teď jsem začal chodit do práce, abych si na ni vydělal. Chtěl bych si ji kupovat za 2 roky, ale už chci mít všechny potřebné informace, a prostě všechny věci okolo toho. Na motorce bych jezdil každý den do školy. +občasný výlet / projížďka. Do motorky dám max. 80k. Jako kupní cenu. Pak samozřejmě různý doplňky, servis atd.. Je samozřejmostí :)

(reakce na) Otevřená motorka

29.10.2019 v 23:32 | Nahoru | #16

DenisToman píše: MichalTdm> Teď jsem začal chodit do práce, abych si na ni vydělal. Chtěl bych si ji kupovat za 2 roky ...


No tak jsme pokecali a nic z toho. Ale to se stává.

Myslíš, že by byla lepší, než "klasická" aprilie?


1. pád od slova Aprilia je, světe div se, zase jenom Aprilia. Kdo tam dává na konec -e, musí být vemeno z Prahe. Stejný pravopis platí pro slova jako Fabia, Octavia, Avia, ...

Otevřená motorka

30.10.2019 v 07:58 | Nahoru | #17
Pane bože, co ti pořád vadí? Jinak cením s láskou tvé komentáře, nevím co bych bez nich dělal ??

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

30.10.2019 v 08:00 | Nahoru | #18
A co meleš "a nic z toho" psal jsem, že se rozmýšlím, tak asi to k něčemu bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřená motorka

30.10.2019 v 12:02 | Nahoru | #19
DenisToman> Dva roky je hodně dlouho a nikdo neví, jestli za ty dva roky budeš nějakou motorku ještě chtít.
Sám jsem za poslední dva roky změnil názor na konkrétní typ další motorky do baráku několikrát, protože na začátku je vždycky nějaký zběsilý nápad, ale po racionální úvaze už je to trošku jinak, a ve finále prostě přišla příležitost, která zvrátila předchozí skoro-rozhodnutí. Rozum a nákup motorky mají společného asi jenom to, že přes mozek je ovládané otevření peněženky.

(reakce na) Otevřená motorka

30.10.2019 v 19:39 | Nahoru | #20
Kohlstein> Chápu, co tím chceš říct. Líbí se mi motorky už od 9 let. A vím, že chci 100% sportovní 125. :) děkuji za tvůj komentář :)

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

1.11.2019 v 10:13 | Nahoru | #21
Stejný problém jsem řešil v 15-ti letech s dcerou. Dopadlo to - viz můj profil.

(reakce na) Otevřená motorka

1.11.2019 v 21:41 | Nahoru | #22
mito7> Promiň, moc nechápu :(

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

1.11.2019 v 21:44 | Nahoru | #23
Co nechápeš? V 15-ti letech jsem dceři pořídil Mito a pro větší bezpečnost na silnici ji ho otevřel. Nechtěl jsem, aby měla problém s předjetím kamionu atd.

Naposledy editováno 01.11.2019 21:50:03

(reakce na) Otevřená motorka

2.11.2019 v 08:08 | Nahoru | #24
mito7> A žádný problém tedy nebyl jo?

1 reakcí na tento příspěvek Otevřená motorka

2.11.2019 v 22:07 | Nahoru | #25
A jaký by měl být problém? Byla s ním na STK, stavěla ji policie...

Naposledy editováno 02.11.2019 22:08:47

(reakce na) Otevřená motorka

3.11.2019 v 10:08 | Nahoru | #26
mito7> Dobře, díky :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2887 1.5.2024 v 12:12 Ariete
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist