1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Snížením tlaku se sice guma ohřeje celkově víc, ale rovnoměrně v objemu, ne jen na povrchu. Větší kontaktní plocha v náklonu dokáže přenést větší síly bez prokluzu (grip) a nepřehřeje se na povrchu.
Samozřejmě záleží na typu pneumatiky. Jezdit na okruhu cestovní gumy místo sportovních má podobný efekt, jako když jezdíš na autě zimní gumy v létě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: Stev> To, že se přefouklé gumy přehřívají a nedrží, není úplně přesně. Na rovince a při brždění se tvrdá guma zahřívá míň. Jenže v zatáčce na okruhu je na tvrdé gumě příliš malá kontaktní plocha, tím se snižuje grip a jak se začne guma po asfaltu posouvat, tak vzniká třením další teplo a už to jede.
Snížením tlaku se sice guma ohřeje celkově víc, ale rovnoměrně v objemu, ne jen na povrchu. Větší kontaktní plocha v náklonu dokáže přenést větší síly bez prokluzu (grip) a nepřehřeje se na povrchu.
Samozřejmě záleží na typu pneumatiky. Jezdit na okruhu cestovní gumy místo sportovních má podobný efekt, jako když jezdíš na autě zimní gumy v létě.
Souhlas, jen to prirovnani se zimakama v lete - ja letos pres leto dojizdim zimaky a funguji mi spis lip nez letni (mam 225 r16 a v tomhle rozmeru continental nema sportovni letni pneu - je to na sportak moc maly kolo, zimaky ale jeste pro sportaky maj i v tomhle rozmeru - ts850p a dela to docela rozdil...)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet | Pospaa1 | 21 | 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366 |
Baterie po X té [1, 2] Honda CB 900F Hornet | VlaHa | 49 | 9.6.2023 v 19:52 mermex |