bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat
28.9.2019 v 22:40
Ahoj,
Koupil jsem od dovozce ojetou hondu CBF 500, ktera je puvodnem z Italie, v hezkem stavu, zachovala a s tim, ze se samozrejme budou muset vymenit naplne, pneu, pravdepodobne i ultrazvuk karbcu, protoze motorka dlouho stala a byl v ni stary benzin. Dovozce vymenil baterii a jednu svicku.

Zkusebni jizda probehla bez problemu, tyden na to po prihlaseni apod mi ji prodejce dovezl domu v cca 14.00, nastartoval v pohode a vse fungovalo. Cca v 15.00 jsem si ji nastartoval jeste a pak za behu zkousel svetla apod a pri spusteni vystraznych se vypla. Neprikladal jsem tomu dulezitost. Cca v 18.00 jsem se prichystal na projizdku a uz nenastartovala. Svetla sviti, starter toci, "kope" jak se snazi naskocit ale nic. Dnes jsem kusil jak startovani se syticem, tak i s plne otevrenym plynem dle navodu hondy a to chytla a chvili bezela a po chvilce zhasla. Pak uz jsem ji zase nenatocil. Behem te chvilky se oba vyfuky zahraly stejne, ale prislo mi, ze tak divne prvni skoro jak kdyby jela jen na 1 valec. Prislo mi to pomalejsi nez co jsem videl na youtube.

Chtel bych se zeptat na 2 veci. Co by mohlo byt za problem? A jak tuto situaci resit? Pocital jsem s tim, ze dam moto do servisu na vymenu naplni a pneu a karburatory az po sezone a zatim budu jezdit, ale vypada to ze ani jezdit nebudu . Po te domluve s prodejcem o dalsim servisu ma vubec cenu ho nejak kontaktovat o tom, ze moto nechyta, nebo to mam nechat servisovat s tim, ze jsem stejne pocital s tim, ze se to bude muset udelat? Preci jen kdyz neco koupim, tak se pocita s tim ze to nejak fungovat bude i kdyz dalsi servis je nevyhnutelny.

Jen pro info, je to moje 1.moto. Jsem zacatecnik.

Diky moc za komenty.

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

29.9.2019 v 00:58 | Nahoru | #1
Nemůžu si pomoci, ale toto skutečně zní jako zanesený karbec/chudá směs, zkus z toho odčerpat benzín a vzít 100ku z od Benziny, někdy to nejjednodušší pomůže :) . Pokud se nechceš karburátor štelovat nebo čistit, tak pak jedině servis, aby ti řekli, co s tím je...

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

29.9.2019 v 06:27 | Nahoru | #2
Vyměnil jednu svíčku, tak to bude slušnej materiál ten dovozce

Najdi palivový kohout a zkus jestli teče benzín.

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

29.9.2019 v 09:03 | Nahoru | #3
Diky za tipy. Ja uz zkusil tam nalit 4l vpower95, nadrz byla skoro prazdna. Tak dnes mrknu na to, zda tece benzin, a pak bych dotankoval do plna neco lepsiho. Pro zajmavost pro sytici to drzelo jen 1000 otacek. Sotva.

1 reakcí na tento příspěvek CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

29.9.2019 v 12:03 | Nahoru | #4
Vymenil jednu svicku?... Noooo tak to bude borec... To bych neudelal ani na stary 350tce..
Povis nam kdo to byl, ten kvalitni prodejce@servismen v jedne osobe?

Naposledy editováno 29.09.2019 12:04:33

(reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

29.9.2019 v 21:09 | Nahoru | #5
no svicka byla nejaka spatna, tak ji vymenil.. vecer jsem jeste potme dolil dalsi benzin a zkusil nastartovat jak se syticem, tak s plnym plynem a bohuzel nic. Rano mu zavolam, zda nema nejaky tip a pak cinknu do Hondy v Hradci Kralove, zda vubec nabizej moznost, ze by si tu motorku ode me odvezli na servis (nevi nekdo, zda tohle bezne servisy nabizeji?)

co se tyce prodejce, tak treba potom az budu mluvit s nim, bude po servisu a budu vedet co a jak a jak k tomu prodejce pristoupi, tak treba potom reknu, kdo to byl, ale zatim bych nerad siril info.. treba se nakonec ukaze, ze jsem s tim udelal neco blbe ja sam.. i kdyz nevim - leda tim, ze jsem si dal lekarnicku pod sedlo a nainstaloval padaky

1 reakcí na tento příspěvek CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

30.9.2019 v 15:33 | Nahoru | #6
A nemohla ta lékárnička něco přiťápnout???Nějakou hadičku.

Vůbec nevím jestli tam nějaká je!!!Jen mě napadla taková možnost.

(reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

30.9.2019 v 16:44 | Nahoru | #7

Ivos píše: A nemohla ta lékárnička něco přiťápnout???Nějakou hadičku.

Vůbec nevím jestli tam nějaká je!!!Jen mě napadla taková možnost.



No taky jsem na to myslel - , když jsem kdysi dávno (v pravěku ) na CB 500 si " přiškrtil " jakousi z těch hadiček a chytlo to pouze na roztlačení a pak to stejně jen chcípalo , prskalo a střílelo do laufu .

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

11.10.2019 v 23:05 | Nahoru | #8
Ahoj,

ještě jednou díky za tipy a píšu, jak to dopadlo. Dokud se to nevyřešilo, tak jsem nechtěl nic dalšího "spamovat". Co se týče té 1 svíčky, tak jsme se asi špatně pochopili s prodejcem - svíčky měnili obě.

Zavolal jsem mu a popsal chybu, tak říkal, že bude asi zanesený karbec. Pro motorku přijel a na vlastní náklady karbce nechal vyčistit, ale problém byl nakonec "přechcané" svíčky. Nevím, jak se mi to povedlo, když tam byly nové. Napadá Vás, jak se mit o mohlo povézt? Četl jsem, že pokud motorka často startuje (což kolem prodeje tak bylo), ale nejezdí, tak se nestihnou vyčistit svíčky, nebo něco na tenhle způsob.

Zároveň jsem u něj nechal udělat olej, brzd. kapalinu, nové pneu, atd. a dnes motorku převzal. Dnes jezdila bez problémů, na první seznámení jsem s ní najel cca 80km a jede pěkně. Co se týče domluvy s prodejcem, tak naprosto v pořádku.

Na víkend hlásí pěkně, tak se chystám na výlet cca 300km ve dvou dnech a snad se hezky projedu.

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

12.10.2019 v 09:03 | Nahoru | #9
Úplně normálně - tvá nezkušenost a neznalost daného typu stroje (to neber jako hanu, není to tak myšleno). Každej starší karbecovej motor s ručním sytičem má svůj postup startování, na kterej musíš přijít. Když startuješ třeba se sytičem, motor ti lehce blafne, hned se uleje a chcípne, a ty to nezaznamenáš a pereš tam sytič dál, je konec. A pak nastává fáze, kdy to zkoušíš bez sytiče i s ním a ono to pořád nestartuje a ty prostě nevíš, jestli je to ulitý, nebo tam ten benzín není.

příklad FZS:
Já třeba při úplně studeném startu nejdřív vytáhnu sytič, pak teprve zapínám elektriku, aby natlačilo čerpadlo a startuju bez plynu. Když blafne a zdechne, nechávám vytažený sytič a jen přidám plyn, motorka vrčí. Za tepla po více jak 5 minutové odstávce bez sytiče, s plynem, jinak budu točit tak půl minuty, než ji přemluvím. Pokud startuju do pěti minut po zdechnutí motoru, lze i bez plynu.

příklad Simson:
Zapnu benzín, nechám naplnit plovákovku, plnej sytič, jedno dvě šlápnutí bez plynu a jakmile naskočí, stahuju sytič. Když mi náhodou nechytne, musím vypnout sytič a zaskákat si na klice, protože pokud bych sytič nechal vytaženej, dalším pokusem uleju svíčku a pak na tom budu skákat o to déle.

Takže to byly dva modelové příklady, ty si najdi ten svůj recept, co ti bude fungovat

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

13.10.2019 v 21:40 | Nahoru | #10
Ahá, já myslel, že je to stejný pro všechny Díky za info.

no já to už startuju za studena se sytičem a je třeba ho tam nechat tak 2 3 minuty klidně, neměřím, ale není to 30s, který jsou udávaný v manuálu myslím. Ale ono zas, když je teď v noci kolem nuly, tak to trvá než se prohřeje no.

Jinak teda už jezdí fajn a od pátku jsem dal 400km a začínám se s ní sžívat a je to kurňa skvělý jezdit na motorce

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

14.10.2019 v 20:47 | Nahoru | #11
tak a půjde do servisu znova..

dnes jsem nastartoval na sytič, běžela na 2 tisíce otáček, pak klesla na 1 a celkově cca po minutě chcípla.. zkusil jsem znova a pochvilce zas.. pak to nechytlo ani bez sytiče bez plynu, tak jsem nastartoval s plně otevřeným plynem, kdyby byla přehlcená a chytla, ale musel jsem rukou držet otáčky kolem 1 tisíce, jinak chcípla. Pak teda nějak už držela, ale když jsem chtěl jet, tak jsem musel dát víc plynu, aby nechcípla na rozjezdu, jinak slabý tah na vyšší převody.. no zkrátka jela na 1 válec..

Jel jsem kolem servisu honda, tak jsem tam rovnou zajel..no říkal pán, že to nejede a ať zkusim znova prodejce, že tam musí být jiný problém, než aby po 400km, co jsem ujel o víkendu měly být v pytli zase svíčky..

tak zítra mi prodejce zavolá zpět, tak uvídíme.. říkal něco o cívce, ale nechce se mu věřit, že s tím po 400km něco je..

1 reakcí na tento příspěvek CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

14.10.2019 v 21:30 | Nahoru | #12
Jakou máš představu, jak dlouho v tom dnešním teplém dni vydrží běžet motorka na volnoběh při plně otevřeném sytiči?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

14.10.2019 v 21:55 | Nahoru | #13

vilemx píše: Jakou máš představu, jak dlouho v tom dnešním teplém dni vydrží běžet motorka na volnoběh při plně otevřeném sytiči?



Necekal bych, ze po takove chvilce chcipne.. Spis, ze cim vic bude ohraty motor, tim vic bude rvat nez ze chcipne.. Jako napr u 120citky.

Ted to nebezelo ani nejak extremne dlouho.

Startuju spatne?

1 reakcí na tento příspěvek CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

14.10.2019 v 23:12 | Nahoru | #14
Tipnu si. Svicky po par stech km cerny jak bota a jsou tam NGK.
Takze mozna vysoka hladina v karburatorech, spatne zavira jehlovej ventil nebo i prasklej plovak.
Jakou mas spotrebu pri klidny jizde? Kolem 4 nebo spis 5-6? Z karbcu je prepad hadickou? Nekape z ni benzin?

(reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

15.10.2019 v 00:03 | Nahoru | #15

Ljuba_HK píše: Necekal bych, ze po takove chvilce chcipne.. Spis, ze cim vic bude ohraty motor, tim vic bude rvat nez ze chcipne.. Jako napr u 120citky.... Startuju spatne?


Některé motorky ano, jiné ne. Můj názor na to, co tady popisuješ je, že to postupně uliješ, až odděláš svíčky.

(reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

15.10.2019 v 07:47 | Nahoru | #16
Slávek-TDM> ano, je tam vracecka do palivoveho ventilu hadickou, odpoledne podivam, jestli je tam nekde pokapany benzin. Jinak spotreba na cca 15 litru 220km hradec kralove-milovice-liberec.. Jel jsem ale sviznou jizdou a pak po dalnici, tak tezko rict ale vychazi cca na 6.8litru..

Prodejce rikal, ze by mohla byt civka spatna nebo jeste neco, ale spis spojene s elektrikou. Rikal ze tyto cr8.. Svicky jsou hodne nachylne na uliti, proto doporucuje startovat bez plynu. Na projizdce jsem se stavil do hondy a popsal problem i to jak to ovladam a nerikal v honde, ze bych delal neco spatne, a nezda se mu ze by se svicky mely tak rychle ulit. Navic rikal, ze chcipnout by to nemelo na sytic, spis tak nejak drzet, kdyz jsem rikal, ze jsem myslel ze by mely otacky rust jak u 120citky..

1 reakcí na tento příspěvek CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

15.10.2019 v 09:10 | Nahoru | #17
Skoro 7 litru je na petikilo strasne moc i pri svizny jizde. Mas to bohaty...

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

16.10.2019 v 08:39 | Nahoru | #18
Tak jsem moto odvez a nejde palivo do jednoho valce, takze pujde znova na cisteni. Je mozne, ze po poslednim vycisteni to jelo, ale kdyz jsem jel na rezervu, tak se utrh nejaky bordel a zacpal to, nevim.

Chtel bych se zeptat: Pokud by jela jen na 1 valec, tak by spotreba byla vyssi diky vetsi namaze na 1 valec?

Dekuju.

Naposledy editováno 16.10.2019 08:46:37

(reakce na) CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

16.10.2019 v 13:36 | Nahoru | #19
Slávek-TDM> jel po dálnici kdo ví v jakých otáčkách, není to silný motor. Z jedné jízdy bych nespekuloval.

Spotřebu bych zatím neřešil, hlavně to vyčištění karbeců včetně nádrže, asi i hadičky, kohout.

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

16.10.2019 v 13:43 | Nahoru | #20
Dobrý je, že všichni čistí karburátory do bezvědomí ultrazvukem, ale nastavujou na originální setup, kterej je po 20ti letech a bůhvíkolika stech tisíc km úplně mimo. Trysky jsou vychozený, jehly ošoupaný a tomu je potřeba přizpůsobit nastavení.

CBF 500 kratce po koupi nestartuje, jak mam reagovat

26.10.2019 v 18:29 | Nahoru | #21
Diky za tipy a napady, moto uz mam zpet a ukazalo se, ze vic veci, co jste radili, bylo spatne.

Ta pricina jizdy jen na 1 valec byl bordek v karbci. Ten vzniknul tim, ze se rozsypal nejaky obehovy filtr v motoru/karburatoru a zanesl se tak karbec.

Zaroven mechanik povidal, ze byla i hodne bohata smes a hodne cernaly svicky. Myslim, ze tam je zas dalsi par
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist