bmw_r1300gs_cartec

Téma: Motoškola - nejde mi to, mám se na to vykašlat
10.7.2019 v 14:10
Tak jsem se rozhodla splnit si dávný sen a udělat si řidičák na motorku. V autoškole mi dali na výběr, zda A nebo A2, ale vzhledem k mé velikosti a velikosti motorky jsem se rozhodla pro A2, ze které dosáhnu na zem téměř celou nohou. Předtím jsem nejezdila nikdy. Na skútru mi to jde, náklony a vše - nebojím se. Ale jakmile dostanu motorku, padám a mám velkou nestabilitu při jízdě krokem a při zastavení, ale myslím si, že to je jen o cviku, motorka má už také leccos za sebou, tak nevím, zda to na můj um může mít také vliv :) Už mi bylo řečeno, že je to na mém uvážení, ale bude mě to stát mnohem více peněz (příplatky za další jízdy) udělat autoškolu. Prý mám na to moc strach - zase aby ne, respekt mám velký, ale naučit se to chci. Budu ještě zkoušet s kamarádem jezdit na padesátce někde po poli, ale myslím, že s tím takový problém mít nebudu, kvůli váze motorky. Máte nějaké obecné rady a tipy? Je mi to líto a jsem vážně demotivovaná (jak kdyby dítěti sebrali hračky :D). To všichni prostě sedli a hned jeli?

Naposledy editováno 10.07.2019 14:14:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškola - nejde mi to, mám se na to vykašlat

15.6.2020 v 19:02 | Nahoru | #91
Metric> Pravda, ale když u sebe nemám jediného motorkáře a pořád se tu točí Landa z Kolína, je to pro mě trochu potíž. Kolín mám trochu z ruky, ten čas taky není nafukovací. Tak jsem to aspoň prolezla, byl tu nějaký článek o Lence, jak ona dělala papíry na velkou. A podle odkazů jsem se dostala až do nějaký asociace autoškol, kde jsou i recenze, dneska tam volala a ačkoli ještě nemám ani přihlášku, ti lidi mi přišli docela fajn. Navíc můj budoucí učitel má malý dítě ve vlastní péči, takže předpokládám, že trpělivost je jeho silná stránka. To se to radí, když máte zkušenosti. Já je teprv sbírám, no...

17.6.2020 v 08:38 | Nahoru | #92
Zrzava_carodejka> Udelej si vikend tady Crazyday a pak ti bude jedno v jake budes autoskole. Jen skoda ze uz nedelaji ty celotydenni. A zalezi kde makas, tak da se to platit i z benefitu.

17.6.2020 v 18:47 | Nahoru | #93
puffybodie> Jediný pracovní benefit mám, že si do práce můžu chodit jak do holubníku. Asi se to tu ještě neví, ale já na mašině neseděla dobrý čtvrt století... a připadá mi, že nevim nic. Kaskadérská "škola" pro někoho, kdo se potřebuje učit základy a ne cvičit krasojízdu... nemyslim, že by tam ze mě byli na větvi. Ale dík za tip.

18.6.2020 v 08:02 | Nahoru | #94
A na jaké motorce jsi seděla před tím čtvrtstoletím? A to jsi na ní jen seděla, nebo i jela sama, nebo tě jen někdo svezl? Moje žena též začala jezdit skoro po 30 letech, ale řidičák má na velké A už z mládí. Tenkrát jezdila chvilku na ČZ 175 a od té doby nic. Začala letos a zatím si chválí výběr motorky. Viz můj profil. Ona, ani já si neumím představit, že by jezdila na něčem těžším. Takže za mě co nejlehčí motorku s dostatečným výkonem a bude to v pohodě.

18.6.2020 v 12:24 | Nahoru | #95
mito7> Myslím, že Jawa ... něco ... nooo, původně jsem měla jet a za mnou měl pro jistotu sedět brácha kamarádky. Jenže jsem přidala plyn a on vystoupil... tak jsem asi 3x obkroužila vesnici, než jsem se dostala na tu správnou polňačku. To ovšem nic neznamená, protože si kromě toho, kde je plyn, spojka, jedna brzda a řazení, nepamatuju vůbec nic

Taky si to myslím. Můj plán je vyhýbat se dálnicím a jezdit si pomaličku po okreskách. Jen mi přijde zbytečný dělat si řidičák na motorku x krát, když to jde na jednou. I s tim, že to asi nebude žádná prdel

18.6.2020 v 13:44 | Nahoru | #96
Tak počítej s tím, že autoškolu budeš dělat na mašině, která výkonem odpovídá zvolené třídě. Jestli jseš chrastítko psovi do podvazků, bude pro tebe "velký Áčko" podstatně obtížnější, než A2, protože se budeš na cvičáku casnovat s velkou těžkou motorkou a třeba to potom nevyužiješ..

18.6.2020 v 22:10 | Nahoru | #97
ynzha> Já nevim, co znamená chrastítko... No, to co píšeš dává hlavu a patu. Řidičák na B jsem dělala ve starý Felicii, bez posilovače. Od tý doby jsem řídila pár aut, s Feldou nesrovnatelný, sice mi pár jízd trvalo, než jsme si na sebe zvykli, ale šlo to... byl mezi nima i Citroen XM. Bourala jsem jen jednou, vlastní vinou, vyletěla jsem ze zatáčky. Přínosné, od té doby si už zatraceně dobře pamatuju, co nedělat.

A proto si myslim, že je daleko příhodnější si v autoškole vyzkoušet to, čeho se bojim (jízda krokem, rozjezdy do kopce, slalom atd.) a pak si to ve svém neexistujícím volném čase, za domácí úkol, procvičit s někým, kdo mě "rozjezdí". Já nemám věšteckou kouli, jak mám teď vědět, jestli něco využiju nebo ne? Asi jsem přirozeně natvrdlá, ale nedává mi to smysl :-/

9.7.2020 v 23:18 | Nahoru | #98
Zrzava: Tak jsem to spěšně pročetla. Jsou i lepší motoškoly. Zkus najít toho pravého instruktora. Já měla štěstí. Jak tu už padlo, z auta v autoškole jsem taky utekla. Řidičák jsem dělala v 18. Do doby, než jsem si udělala před třicítkou papíry na motorku, jsem auto neřídila. Až instruktor v motoškole mě za řidítky zklidnil a naučil mně se nebát. U zkoušek mu šéf nadával, co udělal jedné holce, že si na něj ztěžovala. Musela jsem se ho zastat, pro mně byl dokonalý. Z toho plyne, že ne vždy si lidé sednou a instruktor na moto riskuje svůj život víc. Ono to půjde, zvlášť když je to tvůj sen. Nevzdávej to a jdi rovnou do velké motorky

10.7.2020 v 11:16 | Nahoru | #99
Rovnou na velkou to bude problém. Potřebuješ ji vůbec? Za mě to bylo "A" na 350 ccm a i to byl skok. Dneska když velká má 200 a víc kg a jízdy zručnosti... K tomu např. malá, drobná žena

10.7.2020 v 11:31 | Nahoru | #100
mito7> Ja myslim, ze puvodni tazatelka to vzhledem k tomu, ze naposled se prihlasila v Lednu davno zabalila..... takovych je plno zacatecnic. Nulova ochota venovat dostatek casu cteni teorie, sledovani videii, nejakemu trenovani byt i jen na kole, zajem o zaklady techniky veskrze zadny, hlavne chci vypadat sexy a okoli plne "kamaradu" ktere radi nic mensiho nez 600ccm nema smysl a vsechno to je v hlave.

V horsim pripade skonci v rubrice v novinach, ve strednim pripade to nejak udrou a pak spadnou 20x za rok i pri zastaveni na krizovatce a nechteji jezdit a nebo to vzdaji, protoze realny zajem opravdu jezdit tam stejne nebyl. Protoze kdyz chce nekdo jezdit jako opravdu jezdit, tak si to uzije na jakychkoliv dvou kolech i kdyby to melo jen 50ccm (a i to z kopce jede 100).

10.7.2020 v 12:26 | Nahoru | #101
Vím o čem mluvíš. Před 4 roky dcera (159cm-50 kg), letos manželka (165cm-57 kg) a syn (160cm-49kg/13let) to též s námi trénuje. Takže máme jen 125 ccm a snažím se je co nejvíce odlehčit a přesto mají s nimi problémy při manipulaci na místě. Já (170cm-80 kg) jsem měl nejtěžší 350/639 a časem jsem ji zvládal v pohodě, ale před 30-ti lety . Dnes jsem rád, že máme jen ty 125ccm, které obsluhuji v pohodě, jen se mně nesmí naklonit od sebe, to pak letím i já. Všem doma motorky připravuju, otáčím v garáži atd. Bez pomoci to ani jeden člen rodiny nezvedne ze země. Tož asi tak.

10.7.2020 v 12:50 | Nahoru | #102
mito7> Dneska jsem tu jinde daval video a dam ti to i tady. Si muzete udelat rodinny vikend v garazi s timhle a navzajem pohlidat aby to sebou neflaklo

Ja ted pujdu opet do vetsi a tezsi, ale ne o moc, porad to bude jednovalec a hlavne spise kvuli ergonomie pro mou vysku nez cokoliv jineho. Jakmile se od tebe neco odkloni doprava za rovnovazny bod, tak je uplne jedno jaky to ma objem a kolik ty vazis, meris a jak casto jsi v posilovne, nechytis to a jen si znicis zada. Na to jsou proste padaky uz pak

10.7.2020 v 12:54 | Nahoru | #103
mito7> hele ja mam 168cm, lehce pres 60 kilo, sílu zadnou, ale Guzzinu co ma skoro 240kg ze zeme zvednu, to je o grifu, ne o sile...

Ale jinak souhlas, určitě do zacatku neco lehkeho a ne si rict ze mam rozum tak koupim rovnou 600ccm +...

10.7.2020 v 20:39 | Nahoru | #104

Je to o grifu.

Ze všech větších motorek si koukáme z očí do zrcátek,10 let jsem jezdil na 250kg moto ze který jsem sotva dostal na zem ani jedno odložení.

Naposledy editováno 10.07.2020 20:41:30

13.7.2020 v 21:32 | Nahoru | #105
Podle vás jsem asi anomálie. Dělala jsem si papíry rovnou na velkou, koupila 650 jako první moto. Zvednu ji, otočím a všechno jde... Když se chce A P.S. Na kole nejezdím.

13.7.2020 v 22:14 | Nahoru | #106
ManonkaA> Tvuj profil potvrzuje to co se tu bavime

První dojmy - Počátky byly složité, trochu jsem bojovala s manipulací, ale po roce a pár tisíci kilometrech jsme se sžili a nedám na něj dopustit.

Uteklo ti spoustu super zazitku s mensim strojem po kterem by prechod na to co mas byl mnohem snadnejsi. Rok trvalo se s motorkou szit, bojovat s vahou, manipulaci na miste a dalsi veci zatimco rok se mohlo jezdit na necem mnohem lehcim, v klidu a bez tech starosti to dostat do krve a o to snadneji pak jezdit s necim vetsim. Mas na to vlohy a snahu, tak proto to i vyslo, ale divila by ses o kolik to vse mohlo byt snadnejsi.

Proc myslis, ze i profi jezdci Moto GP, enduro a dalsi jezdi porad i trial a enduro male objemy a lehke stroje a trenuji na kole? Tim, ze by je to na velkem stroji nebavilo to asi nebude Spise to je tim, ze ty lehke stroje davaji neco co tezky stroj dat nemuze a co se jim pak pri jizde na tom tezkem stroji hodi. Kaskaderi taky trenuji porad i na skutru a neni to kvuli tomu, ze by neumeli ovladat velkou motorku.

14.7.2020 v 06:45 | Nahoru | #107
"Mito nezlob se na mě asi jseš špatnej učitel motorku zvedne v phodě i 50 kilová baba.
Je to o grifu"

Záleží jakou motorku, jak a kde spadne. Když dcera spadla, tak nemohli ani dva chlapy co zastavili, jí motorku zvednout a vytáhnout ze škarpy. A to je 125 ccm - poměrně lehká.
Samozřejmě je to o grifu, ale já vím jak vypadá 50-ti kilová baba, moje dcera má 49,5 kg. Ona ta kapotovaná zalehávačka s krátkýma utopenýma řidítkama bez madel se zvedá blběji než klasika s madlama, padákama a vysokýma řidítkama, navíc, když leží tak, že má kola ve vzduchu a proti kopci.

15.7.2020 v 16:22 | Nahoru | #108

puffybodie píše: ManonkaA>

aha, tak to je možné. Mně to přišlo, že bych se musela stejně sžívat s jakoukoliv jinou motorkou, protože mají jinak težiště... Chtěla jsem stroj, který mi několik let vydrží. Nemám ráda změny

15.7.2020 v 16:31 | Nahoru | #109
Puffy: myslím že profi jezdci jezdí malé objemy taky pro zábavu Kolikrát si řeknu, že by se mi něco malého na blbnutí do terénu líbilo.

20.7.2020 v 16:19 | Nahoru | #110
ManonkaA> To sotva, zamestnávateľ by sa asi dosť hlasne ozval, keby robili taký nebezpečný koníček len pre zábavu.

Plus keď si videla hlavne Marqueza, ale aj iných, ako sa na tom asfalte šmýkajú, offroad je super tréning práve na to.

22.9.2020 v 15:24 | Nahoru | #111
mito7> Co se týká toho, zda zvolit skupinu A nabo A2 - ze zkušenosti vím, že moto A nemusí být vůbec horší na zvládnutí než moto na A2, někdy je to i skoro i naopak.
Skupina A2 jsou většinou dvouválce, skupina A bude spíš čtyřválec, který má mnohem hladší, vyváženější, sametovější chod a v nízkých otáčkách není tak ucukaný jako dvouválec. U zkoušky dělají problémy nejvíce právě cviky v pomalých rychlostech. Ano moto A bude asi vždy o něco těžší, to je pravda, ale když jsem jako instruktor dal žákům porovnat jízdu na různých motocyklech na A1, A2 a A, tak většina řekla, že nejlépe se ji jede právě na čtyřválci - na skupinu A.
Taky samozřejmě záleží na učiteli, znám lidi, co učí moto, ale sami prostě nadšenci a motorkáři nejsou..

23.9.2020 v 11:00 | Nahoru | #112
008James> On čtyřválec toho obecně víc odpustí, jak píšeš, nástup výkonu plynulej, navíc většina má krásnej "spodek", takže se dá plynule rozjet i bez plynu..takže se ani nedivím.

23.9.2020 v 14:11 | Nahoru | #113
Je to tak, u nás máme CB500F, příjemná motorka Ale CB650 má jen o cca 20 kg víc, což už není takový rozdíl a ten motor je úplně blbuvzdorny..
Umí to jet plynule na šestku bez plynu, strašně nudná motorka, ale začátečníkům vyhovuje...

29.9.2020 v 11:27 | Nahoru | #114
Sežeň si ochotného kamaráda nejlépe s motorkou podobné té kterou by sis chtěla koupit a trénovat a trénovat ( ps: odměnu kamarádovi dle uvážení ;) )

Edit: ne, nikdo nesedl a hned nejel. Každému to občas chcípne, každý občas zapomene jaký stupeň převodovky tam právě má nebo hledá neutrál a jedničku :)

Naposledy editováno 29.09.2020 11:31:28

29.9.2020 v 13:00 | Nahoru | #115
Motorka Yamaha R6 2019 - bohužel už jsem ji položila ale zvedání mi nepřišlo nějak těžké. Lepší je se k motorce otočit zády, dřepnout a použít sílu nohou. Někdo tady přidával i fotku. Ohnout se k motorce a začít ze všech sil zvedat je buďto na posrání nebo zničení zad
Na druhou stranu zase nejsem úplně křehká dívka
160cm a 66 kg

29.9.2020 v 15:51 | Nahoru | #116
Dana95> Právě, že to je ostuda. U úplného začátečníka se ještě dají přimhouřit oči, jinak už ne.

30.9.2020 v 14:40 | Nahoru | #117

Dana95 píše: Padáš při pomalé jízdě a zastavení? a nezapomínáš dávat nohy na zem? :D mě to připadá že tyhle problémy pramení z nejistoty. Když zastavuješ není žádná ostuda dát obě nohy na zem a při rozjezdu je zase trohu nechat 'šoupat' nebo táhnout po zemi. Ja mám jenom 160cm a stojím buďto na špičkách na obou nohách nebo se musím dost naklonit na stranu, když dávám dolů jenom jednu nohu. Záleží i na motorce. Jet na super sportu, kde člověk skoro leží, bude vždy těžší než třeba cestovka nebo naháč kde se sedí víc vzpřímeně. Jestli se na to máš vyprdnout za tebe nikdo na internetu nerozhodne.......

No já v tomhle ohledu dost radikálně změnila názor, od: výška sedla je ta naprosto nejdůležitejší věc, po: výška sedla absolutně nerozhoduje o tom, jak se budu na motorce cítit. Dokud jsem dosáhla plnohodnotně na špičky (poloha, kdy jsem na špičkách schopná jít, dřepnout...), svádělo to právě k tomu, dávat obě nohy na zem a furt to tak nějak dorovnávat a nikdy jsem se necítila tak stabilní a jistá, jako v případě, kdy teď dosáhnu pouze na špičky palců (nedělám balet, tudíž v této poloze nejsem schopna udělat ni krok, ni dřep) a musím zkrátka vysedat pouze na jednu stranu (nohu). A taky jsem si tak nějak "nechtěně" automaticky prodloužila výdrž v sedle na semaforech . Ale určitě souhlas i za geometrii moto, hmotnost moto a hlavně zmiňovaný osobní postoj k věci, který třeba já teď vnímám jako stěžejní záležitost pro vše. Po velké autoškole jsem se já naopak cítila strašně sebevědomě, ničeho se nebála, do všeho jsem šla po hlavě (s rozumem a citem, ale ne vystrašeně) a ono to podle toho šlo. Pak, po pár letech neježdění s hlavou (postojem) bohužel jinde, už jsem se potýkala se stresem a pochybama a... ono to podle toho (ne)šlo. Ale touha jezdit byla větší...

30.9.2020 v 15:18 | Nahoru | #118

ILA píše: …a musím zkrátka vysedat pouze na jednu stranu (nohu)l...

30.9.2020 v 21:27 | Nahoru | #119
Krejza> jak dlouho je podle tebe začátečník začátečníkem? Však než najezdí potřebné hodiny v sedle tak už se to snad naučí. Šlo mi o to aby se nebála ty nohy dávat dolů ze začátku, a ne že má šoupat nohama až do smrti

5.10.2020 v 08:54 | Nahoru | #120
Dana95> Kéž by tohle byla pravda....
Bohužel je mizivé procento lidí, kteří to umí.
Jinak by to měl zvládnout člověk po/při autoškole, je to jednoduché cvičení.