Sršeň se někde zmínil, že je to úchylný a že se má řidič věnovat provozu a jízdě a ne tomu, zda se s protijedoucím pozdraví nebo ne.
Já rozhodně nikoho, kdo jede v protisměru na motorce neznám a pokud jo, tak nemam šanci ho poznat na tolik, abych ho mohl zdravit, když ho někde potkám.
Tak to dělám palcem nahoru a "přeju tim každýmu šťastnou cestu". Bez ohledu na to, na čem jede..
Mějte se a kolama dolu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
fockewulf píše: Mňojo> pokladní nemá co odpovídat, ta má zdravit jako první
nóó, not šůr ebaut tetHumusus píše: Je to přežitek z dob minulých kdy tolik motorek nejezdilo. Motorek je dnes moc, časem to zanikne.
Dřív se prý zdravili i autaři - stejná značka, potom jen stejná značka a model, potom jen stejná značka, model a barva a nakonec to vymizelo.
Pak tedy Alfy...
Noa, potom tramvaje, autobusy, záchranky, benga (ti dokonce napříč mezi Pach a městapem)...nejvíc mě ale vždycky sundaj linkový spoje, zvláště tramvaje....koho by na těch kolejích asi tak chtěl potkat.?
Naposledy editováno 01.07.2019 10:00:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
stráťa píše: Alfisti se zdraví pořád...
To jiste - rano, kdyz se setkaji v servisu.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
selkie píše: nóó, not šůr ebaut tet
to si můžeš klidně být šůr...jsou pro to i docela pádné argumenty...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
fockewulf píše: to si můžeš klidně být šůr...jsou pro to i docela pádné argumenty...
Rozveď to, to mě zajímá.. Ono už neplatí takový ty ohraný staromódní móresy, že muž pozdraví ženu první, někdo, kdo vleze do místnosti pozdraví, mladší zdraví staršího atd??? Já teda staromódně zdravím i kuchařku u nás v kantýně, šoféra v linkovém autobusu a dokonce i když někoho potkám v lese na procházce se psama. Ještě jsem si nevšiml, že by mě to nějak opotřebovalo hubu ani jiné zdravotní následky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
ynzha píše: Rozveď to, to mě zajímá.. Ono už neplatí takový ty ohraný staromódní móresy, že muž pozdraví ženu první, někdo, kdo vleze do místnosti pozdraví, mladší zdraví staršího atd??? Já teda staromódně zdravím i kuchařku u nás v kantýně, šoféra v linkovém autobusu a dokonce i když někoho potkám v lese na procházce se psama. Ještě jsem si nevšiml, že by mě to nějak opotřebovalo hubu ani jiné zdravotní následky.
Motáš dohromady "dvě situace". Samozřejmě si zdrav koho chceš, kdy chceš a jak chceš.
Zásada ale je, že v obchodě zdraví jako první prodavač/ka stejně jako v autobuse řidič - protože ty jsi významnější než oni, zjednodušeně jim "neseš peníze".
A ani muž nezdraví vždy ženu jako první...muž nadřízený a klidně i mladší nemusí zdravit starší podřízenou ženu...opět je to ale jeho volba.
Pointa spíš byla, že člověk přijde do obchodu a vidí kyselý xicht za pultem, který ani neví, že má zdravit jako první...a neví to skoro nikdo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
ynzha píše: fockewulf> tak když se spousta lidí k prodavači chová jako nadřazenej buran, nemůže se těm kyselejm ksichtům až tak divit.
A co čekaj při tom jak se obchody chovaj k zákazníkům? Zejména supermarkety jsou děs a hrůza - fronty přes půl obchodu, milion pokladen ale otevřený jsou většinou tak dvě. A aby ty zákazníky opravdu dožrali tak ještě v rozhlase přejou příjemný nákup.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
ynzha píše: stráťa> Myslíš, že za to můžou ty chuděry u pokladen, který to nejvíc odnesou?
Jenže to jsou zase dvě odlišné věci. Já bych třeba po prodavačce někde v super hyper neřval, protože ony fakt nemůžou za bordel v cenách co na prodejně někdy je a kvůli frontám už vůbec ne, protože to nechce nikdo dělat a v zavádění samoobslužných pokladen nebo nákupního systému ala Globus jsme sto let za opicema.
Já přijdu do obchodu, nepozdravím a z vysmáté prodavačky je najednou kyselá držka, která si myslí, že má zdravit zákazník. Jedna dokonce po chvilce intenzivního mlčení se na mě vytasila s otázkou "chcete něco"? Tak jsem jí řekl, že ano, aby si našla práci, která ji bude bavit, protože v komunikaci s lidmi/přístupu k nim stojí za hovno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
selkie píše: Medved> to se říkalo i o Ducati...zkoušel jsem obé a nic...
... copak, Tebe ostatní nezdravili ani v servisu?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
fockewulf píše: Jenže to jsou zase dvě odlišné věci. Já bych třeba po prodavačce někde v super hyper neřval, protože ony fakt nemůžou za bordel v cenách co na prodejně někdy je a kvůli frontám už vůbec ne, protože to nechce nikdo dělat a v zavádění samoobslužných pokladen nebo nákupního systému ala Globus jsme sto let za opicema.
Já přijdu do obchodu, nepozdravím a z vysmáté prodavačky je najednou kyselá držka, která si myslí, že má zdravit zákazník. Jedna dokonce po chvilce intenzivního mlčení se na mě vytasila s otázkou "chcete něco"? Tak jsem jí řekl, že ano, aby si našla práci, která ji bude bavit, protože v komunikaci s lidmi/přístupu k nim stojí za hovno.
Vidíš a to je právě ono. Ve skutečnosti v komunikaci s lidma stojíš za hovno ty. Nepozdravíš (úkon který vůbec nic nestojí) a holka si tě zařadí někam do skupiny otravnejch namyšlenejch hňupů, jejichž smysl existence spočívá v otravování života jinejch.. Stokrát můžeš mít (teoreticky) pravdu, ale nedosáhneš ničeho jiného, že otrávíš tu chvilku vzájemné interakce jí i sobě. Pozdravení a úsměv nestojí vůbec nic a i když to nemusíš dělat, výsledek je výhra na obou stranách - princip win - win.. K čemu je mít pravdu (právo, formální úctu..), když výsledek je nasrání na obou stranách? Jakej je problém třeba ráno na firmě pozdravit recepční, uklízečku, podřízené mladší kolegy v kanclu do kterýho vlezu? Jakej je problém hodit na pokladní v obchodě úsměv a říct děkuju pěkně (i když jim tam nechám svoje peníze)? Já to dělám úplně běžně a nemám pocit, že bych u toho byl za čuráka. Třeba ta recepční si mě pamatuje jménem (ve firmě s cca 1500 lidma v baráku) a ochotně a bez problémů pro mě udělá i věci, které nemá v popisu práce (třeba převzetí soukromé zásilky na dobírku..). Mohl bych spolejhat na svoje šediny, post ve firmě, ale proč?? Nějakej pocit, že jsem víc než ta prodavačka, uklízečka, recepční, kolega?? Každej dělá svou práci, tak proč mu ji znepříjemňovat?
ynzha píše: Vidíš a to je právě ono. Ve skutečnosti v komunikaci s lidma stojíš za hovno ty. Nepozdravíš (úkon který vůbec nic nestojí) a holka si tě zařadí někam do skupiny otravnejch namyšlenejch hňupů, jejichž smysl existence spočívá v otravování života jinejch.. Stokrát můžeš mít (teoreticky) pravdu, ale nedosáhneš ničeho jiného, že otrávíš tu chvilku vzájemné interakce jí i sobě. Pozdravení a úsměv nestojí vůbec nic a i když to nemusíš dělat, výsledek je výhra na obou stranách - princip win - win.. K čemu je mít pravdu (právo, formální úctu..), když výsledek je nasrání na obou stranách? Jakej je problém třeba ráno na firmě pozdravit recepční, uklízečku, podřízené mladší kolegy v kanclu do kterýho vlezu? Jakej je problém hodit na pokladní v obchodě úsměv a říct děkuju pěkně (i když jim tam nechám svoje peníze)? Já to dělám úplně běžně a nemám pocit, že bych u toho byl za čuráka. Třeba ta recepční si mě pamatuje jménem (ve firmě s cca 1500 lidma v baráku) a ochotně a bez problémů pro mě udělá i věci, které nemá v popisu práce (třeba převzetí soukromé zásilky na dobírku..). Mohl bych spolejhat na svoje šediny, post ve firmě, ale proč?? Nějakej pocit, že jsem víc než ta prodavačka, uklízečka, recepční, kolega?? Každej dělá svou práci, tak proč mu ji znepříjemňovat?
mám to stejně...
nechtěl bych mít fockeho za šéfa...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
ynzha píše: Vidíš a to je právě ono. Ve skutečnosti v komunikaci s lidma stojíš za hovno ty. Nepozdravíš (úkon který vůbec nic nestojí) a holka si tě zařadí někam do skupiny otravnejch namyšlenejch hňupů, jejichž smysl existence spočívá v otravování života jinejch.. Stokrát můžeš mít (teoreticky) pravdu, ale nedosáhneš ničeho jiného, že otrávíš tu chvilku vzájemné interakce jí i sobě. Pozdravení a úsměv nestojí vůbec nic a i když to nemusíš dělat, výsledek je výhra na obou stranách - princip win - win.. K čemu je mít pravdu (právo, formální úctu..), když výsledek je nasrání na obou stranách? Jakej je problém třeba ráno na firmě pozdravit recepční, uklízečku, podřízené mladší kolegy v kanclu do kterýho vlezu? Jakej je problém hodit na pokladní v obchodě úsměv a říct děkuju pěkně (i když jim tam nechám svoje peníze)? Já to dělám úplně běžně a nemám pocit, že bych u toho byl za čuráka. Třeba ta recepční si mě pamatuje jménem (ve firmě s cca 1500 lidma v baráku) a ochotně a bez problémů pro mě udělá i věci, které nemá v popisu práce (třeba převzetí soukromé zásilky na dobírku..). Mohl bych spolejhat na svoje šediny, post ve firmě, ale proč?? Nějakej pocit, že jsem víc než ta prodavačka, uklízečka, recepční, kolega?? Každej dělá svou práci, tak proč mu ji znepříjemňovat?
Solidní snůška....co k tomu dodat, jediné, co víš jistě je, že nezdravím prodavače jako první, jak se chovám v ostatních případech nevíš vůbec nic .
Navíc jsem už výše psal, že si máš zdravit koho chceš a kdy chceš, že je to tvoje věc. Ptal ses, tak jsem ti odpověděl. Jen jsem upozornil na to, že existují určitá pravidla, o kterých očividně ty ani mnoho ostatních neví nic...proto to tady vypadá tak, jak to vypadá...
Problém jsou naopak podle mě lidi-majitelé firem, kteří nevzdělávají své zaměstnance a otrávení jedinci, kteří nesnáší svou práci. Všimni si, že u "menších řetězců" jako je třeba Tako, CCC, Deichman, řetězce drogerií a podobné...tak sotva vstoupíš, už tě zdraví...protože vítají zákazníka, protože znají základní pravidla slušného chování. V malém obchodě s hudebninami mě taky prodavač-majitel pozdraví jako první tak rychle, že i kdybych se snažil sebevíc, tak to jako první prostě nestihnu, to samé v jednom řetězci vinoték atd. Do těchto obchodů chodím rád, právě proto, že ví, co se sluší a patří a to je právě pointa-spokojený zákazník je zákazník, který se vrací.
Takže tolik ke zdravení v obchodech ...dost mi to připomíná debatu o sundávání helmy na benzince...kde i pan Etiketa (který mimo jiné razí i názor viz výše) říkal, že to nutné není, ale jednodušší lidi neznalé pravidel to může šíleně pohoršovat.
Proč vymýšlet, natož dodržovat pravidla, když je stejně většina lidí očividně znát ani nechce a když se o nich náhodou dozví, tak jsou ještě nasraní, že to dělají špatně, a hledají si jakoukoli výmluvu, aby to mohli dál dělat špatně, namísto toho aby se chytili za nos a zkusili něco změnit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdravíme i koho neznáme
Jinak z Tvého pohledu, zdravím ve firmě všechny, uklízečky, operátory a už mnohokrát (i v bývalých zaměstnáních) se mi stalo, že za mnou ti lidé přišli a řekli mi že jsem jediný kdo je zdraví. Z čehož jsem byl trochu v šoku, protože tohle mi přijde jako absolutní základ slušného chování...
fockewulf píše: ... Jen jsem upozornil na to, že existují určitá pravidla, o kterých očividně ty ani mnoho ostatních neví nic......
Co se tyce zdraveni a podobneho spolecenskeho styku, tak existuje jedno jedine pravidlo - obycejna slusnost. Kdyz nekam vlezu, tak pozdravim a necekam az nekdo pozdravi mne. Zenskou pozdravim automaticky prvni a nebudu zkoumat kolik ji je nebo jak vysoko na spolecenskem zebricku se zrovna nachazi. U chlapu je mi celkem fuk, jestli mne pozdravi oni prvni nebo ja je - tam to je tak, jak to vyjde. Takhle se chovam cely zivot a celkem mi to vychazi.Nicméně já nejsem typ, co by se cítil uraženě, když mě nepozdraví podavač. Nepozdraví, tak nepozdraví-když se alespoň chová slušně, tak mu jen nadiktuju co chci, nedělám mu žádné školení...když má někdo blbé kecy nebo se začne tvářit kysele chovat arogantně, protože jsem ho nepozdravil...tak se k němu chovám stejně nebo rovnou odcházím (to bylo tak promile případů...jestli vůbec)....to jenom tolik k těm kravinám co píšeš o gerojích ynzh-o
Ke zbytku (kde a jak se chovat) se nevyjadřuju. Jsem to já, kdo tady roky tvrdí, že nepohrdá žádným povoláním, protože každá profese je potřeba(jak to vypadá v Římě bez popelářů ví asi všichni). Ale o tom řeč vůbec nebyla...