globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa
Vážení přátelé,
varuji před koupí jakéhokoliv "moderního" motocyklu Jawa 350! To, že má čínský motor nevadí - ALE:
Budete-li potřebovat koupit jakýkoliv náhradní díl, budete mít velké problémy vyrazit z Jawy podrobnosti, tzn. hlavně rozměry (filtry, ložiska, rozvodový řetěz, sekundární převod, řetěz, brzdový destičky, atd.) a budou vám nutit originální - čínský - provedení. Zapomeňte na to, že to najdete v katalogu náhr. dílů; např. pastorek je "ozubené kolo" a to je všechno, co se dozvíte - ani počet zubů ne!
A když se jich zeptáte, tak budou ještě drzí a budou tvrdit, že to sami nevědí(!), protože to výrobce motoru neudává! A tzv. autorizovaný servisy? No, to je ještě horší...
Pryč od takovejch!!!
J. P.

2 reakcí na tento příspěvek Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

6.8.2019 v 22:12 | Nahoru | #1
Zdravim příznivce jedné stopy,
Chtěl bych se svámi podělit o moje skušenosti s Jawou 350 special.Když jsem poprvé viděl Jawu na obrázku říkal jsem si bomba fakt pěkný asi po roce se jsem ji viděl na vlastní oči a mohl jsem si sednout moc se mě to líbilo a byl jsem přesvědčený že si ji určitě jednou koupim ale chtěl jsem se na ni první svést.Podařilo se mi sehnat dealera který ji pujčuje tak jsem zajásal že ji vyskoušim ale nadšení brzo opadlo.Když mi prodejce dával doklady tak přidal pytlík s náhradní svíčkou nářadim a začal ukazovat kde tomu praskaj pojistky a celkem to haněl že je to nic moc. To už začlo bejt podezřely.První start nic moc motorka ani neškytla na druhé zastartování motor začal kopat spátky jako kdyby byl špatný předstih ale nakonec to chytlo a běželo to celkem dobře.Po ujetí asi 2 km jsem se chtěl vrátit fakt hrůza motor furt chcípal nedržel volnoběh na předním kole byla snad boule stašně skákal předek hlavně v menších rychlostech.Motor má tak strašný vibrace že jsem myslel že upadnou budíky.Řazení strašny najít neutral to bylo fakt něco kontrolka není vubec vidět a najít to nohou nebylo jen tak.Přední brzda mě přišla celkem dobrá až na dlouhej krok páčky. Skombinací se zadní brzdou to bzdí docela dost.Motorka jede dobře hlavně na 4 a 5 kolem 100 to táhne dobře.Super byla spotřeba asi 4 litry.S motorkou jsem strávil celé odpoledne a celou jsem si ji důkladně prohlédl a našel jsem spoustu drobností co se mě nelíbili a celkovej dojem a spracování je že je to opravdu celý z číny a za 120 000 to nestojí ani náhodou.Furt to každej srovnává s japoncema 70 let ale k těm to má celkem ještě daleko už jsem jich měl dost ale tohle bylo nejhorší.Smutný bylo že v tp byl majitel přímo fabrika Jawa a nechaj na tomhle vozit potenciání zákazníky motorka byla špinavá a celkově nic moc hlavně ty starty když už to chytlo tak hned chcíplo furt svítila kontrolka motoru a to měla najeto pouhých 8000 km.Na závěr cekově velké sklamání a určitě si ji nekoupim škoda jinak je to moc pěkný.

(reakce na) Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

7.8.2019 v 08:51 | Nahoru | #2
crb> To muselo být příšerné, tak pokažené odpoledne, a ty divoké sny od té doby .. hrůza. Drž se.

(reakce na) Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

1.9.2019 v 18:58 | Nahoru | #3
crb> Tak já jsem se dostal trochu dále - speciála jsem koupil na jaře letošního roku. Motorka vzhledově neměla chybu. Takové vibrace jak píšeš jsem neměl a motorka když jela, tak táhla celkem pěkně. Při bližším pohledu detaily vyloženě čínské. Jak píšeš najít neutrál z jedničky byl velký boj. Navíc kontrolka na slunci není skoro vidět. Starty byly na ostudu - ze začátku jsem musel startovat studený motor pravidelně nadvakrát, později až na třetí pokus. Potom se to začalo celkem sypat - cívka (naštěstí se mi to zastavilo cca 3 km od domu, jinak bych sháněl odvoz), za cca měsíc jsem zase dojel v nouzovém režimu s max. 5 tis.otáčkama a chcípáním na každé křižovatce. Prověřena celá elektrika a palivová cesta. nakonec se musel měnit vstřikovač (to jsem tam lil vždycky jenom benzinu, občas i vervu 100). Naposled začala téct nádrž a popraskalo plexi v místech šroubů. Jinak ty kola házely od začátku a bylo to výškovým nevycentrováním ráfků (nikoliv čínskýma gumama, jak mi pořád tvrdil prodejce). Nakonec po celkem velkém boji a konzultaci s odborníkem na občanský zákoník vyřešeno vrácením motorky. Největší prdel je, že jsem chtěl jít poprvé za můj motorkářský život do nové motorky a užít si bezstarostnou jízdu .... Za sebe musím říct, že do podobnýho experimentu bych už nešel (hlavně kdybych měl od někoho tyhle informace na jaře...) . Budu se držet zase osvědčených starších japonců, od kterých jsem se naštěstí podobných příhod nikdy nedočkal. Tož tak moje reálné zkušenosti se Speciálem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto


TOPlist