bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
30.4.2019 v 20:49
Ahoj chlapy, jako technik amater, nadšenec si udrzbu sveho cb550 delam sam. Pod hlavou mi trochu prosakoval olej, od predchoziho majitele jsem vedel ze cca pred 1500 km byl delanej novej rozvodak a tim pade novy tesneni pod hlvou. Rozhodnul jsem se ze dotahnu hlavu, sundal ventilove viko, hlavu dotahnul. Nandal viko, povolil vsechny stelovaci srouby ventilu na vahadlech. Motor sel bez problemu protocit. Pak jsem se podle manualu snazil udelat vent vule. A nyni nastava problem. Zatimco pred dotazenim stelovacich sroubku se ventily vracely plynule, povymezeni vuli se nektere ventily vraci ( zaviraji ) razem a prasknou pri tom do stelovacich sroubu . Vule jsou dle manualu. Nevim si s tim rady. Pokud by nekdo mnel tip jak z toho ven byl bych moc rad .Diky za napady

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

30.4.2019 v 21:49 | Nahoru | #1
Jako že při otáčení klikovkou některé ventily zůstanou viset a najednou skočí???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

30.4.2019 v 22:19 | Nahoru | #2
kuzmič> Přesně tak. Zvukové to neumím vystihnout, síně cvakne, jako když se zlomí sucha větev.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

30.4.2019 v 22:53 | Nahoru | #3
pari> Logicky mě napadají dvě věci:
Unavené, nebo popraskané pružiny, které vrací ventily do sedel...
Nebo spíš bych se přikláněl k verzi zadřených vodítek ventilů, kdy dřík bude ve vodítku chycený, ale po chvíli síla pružiny odpor překoná a ventil do sedla skočí, protože vačka je už protočená dál...
Zní to logicky...?

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

30.4.2019 v 23:03 | Nahoru | #4
kuzmič> To zní logicky., nicméně před mým zásahem motor běžel bez zjevných problému. Přikláním se tak k tomu ze jsem něco udělal špatně, ale nevím co by to mohlo být

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

30.4.2019 v 23:29 | Nahoru | #5
No, ještě mě napadá, čtyřtakt pálí každou druhou horní úvrať...
Motorku máš už déle, nebo jsi ji teď koupil..?

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 07:06 | Nahoru | #6
Čau, no, neviem, len sa pýtam, pri výmene rozvodového reťazu sa demontuje hlava? Sa mi to zdá čudné a nepravdepodobné. Doťahoval si ju momenťákom a podľa poradia? Keď ventil visí je to zlé, pozri pružinu na konkrétnom ventile. Joj, brucho ma z toho bolí, keď na to myslím, držím palce aj na nohách, nech to nie je nič zlé.

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 07:55 | Nahoru | #7
kuzmič> Moto mám cca rok ale najel jsem nani jen asi 700 km.spis si s ni hraju, schanim díly aby se dostala do co nejbližšího stavu k originálu a teď si udělám tohle. Normálně dělám ventily tak ze nastavim váčku do HU 1-4 válce a seridim ty co nejsou v záběru v pořadí dle manuálu, pak otočím do druhé HU na stejným válci a seridim zbytek. Tady to bylo komplikovanější ze po dotažení hlavy a povolení všech štelovacich šroubu vahadel jsem měl volné ventily v obou HU. Začal jsem stěžovat v poloze HU zápalu.

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 08:01 | Nahoru | #8
hele napiš sem jak jsi postupoval se seřízením ventilů, podrobně. myslím že máš jen velké vůle.

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 08:08 | Nahoru | #9
krokoš> Utahovat jsem podle požadovaného pořadí ale je fakt ze jsem momontak neměl k dispozici. Utahoval jsem malou račnou ( dlouhou 12 Cm ) velmi jemne. Některé šrouby mi připadalo relativně volné ale dotažení u nich bylo o max cca 30 st. Vím ze bez momentaku je to riziko a teď si drbu hlavu. Rozvodná se měnil i s mechanismem dotahovaci listy rozvodaku a to se bez sundani hlavy udělat neda

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 08:13 | Nahoru | #10
Vladimir> Vůle mám 0,05na saní a 0.08 na výfuku. Když uvolnit stelovaci srobky a mám tak velké vůle ventily se vrací plynule a tiše. Jakmile je dotáhnu začnou bouchat

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 08:46 | Nahoru | #11
Tak to si ma upokojil, keby boli zlomené pružiny, alebo zadreté vodítka tak to by špatne vracalo stále. Keď to robí len po nastavení ventilov tak robíš zbytočnú paniku, dúfam. To o tej lište si nepísal, len o výmene reťaze, s lištou chápem tu demontáž hlavy.

PS: pozri na stav vačky, nie sú pozadierané ? Práve tam, kde sa dotknú vačky vahadlá, po správnom nastavení ventilu. alebo vyklepané, furt to tam po nich hrkalo, po uvolnení sa dotýkajú inde, kde je rovná plocha. Zobr lupu a skontroluj vačky.

Naposledy editováno 01.05.2019 08:53:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 09:09 | Nahoru | #12
krokoš> To jsi mne moc nepotesil, radši bych měnil všechny pružiny a ventily než vačku. Budu doufat v jinou příčinu, ale bohužel tu tvoji vyloučit nemohu ?

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 09:23 | Nahoru | #13
Já bych čuchal příčinu tady:
cituji: Normálně dělám ventily tak ze nastavim váčku do HU 1-4 válce a seridim ty co nejsou v záběru v pořadí dle manuálu, pak otočím do druhé HU na stejným válci a seridim zbytek.

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 09:24 | Nahoru | #14

pari píše: krokoš> To jsi mne moc nepotesil, radši bych měnil všechny pružiny a ventily než vačku. Budu doufat v jinou příčinu, ale bohužel tu tvoji vyloučit nemohu ?



Nepanikár, len sa na to pozri najprv, to si mal počumieť na ňu, keď si mal dole viečko. Keď to neklepalo pred nastavením tak to nebude také akútne. Keď tam niečo nájdeš..... nastavíš vôle v hornej , alebo dolnej tolerancii , aby to nehrkalo, trošku sa s tým pohráš a poriešiš.. Cez leto pojazdíš a budeš zháňať novú vačku.

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 09:38 | Nahoru | #15
kuzmič> Dobre ale kde viidis chybu ?

Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 15:16 | Nahoru | #16
Joj, ja už viem, čo ti tam klepe. Na tú vačku tlačia ostatné ventilové pružiny a ona skočí a to hrkne. pri pohybe , keď otáčaš kľukou tak vačka má vôľu a skočí a hrkne to o vahadlo, Normálne skontroluj valec po valci, kedy má kompresiu vtedy meraj konkrétny valec, aba bol kuzmič spokojný. Lebo si to popísal, no slušne povedané ako hotentot, možno si to aj dobre robil, ale ten popis ...... Ináč podľa mňa zbytočná panika to hrkanie. Nič tomu nie je poriadne na to pozri a uvidíš ten pohyb vačky , daj si okuláre a poriadne svetlo a pálenku, aby si lepšie videl.

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 16:48 | Nahoru | #17
No, když nastavíš první válec na horní úvrať, kdy jsou oba ventily zavřené, nastává zde nejvyšší komprese a zážeh, ale zároveň na čtvrtém válci bude samozřejmě taky horní úvrať, ale tam se zrovna zavírá výfukový a otevírá sací ventil...
Takže na čtvrtý válec potřebuješ otočit klikovku ještě o jednu otáčku !

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 18:22 | Nahoru | #18
kuzmič> Ok blbe jsem to napsal. Chtel jsem napsat ze kdyz dam 1 valec do horni uvrate udelam na nem ventily tj. Saci a vyfukovy. Zaroven v te poloze mam zavreny a tudis k nastaveni vule pripraveny vyfukovy na 2 valci a saci na 3 valci. Pote otocim o 360 stupnu na znacku zapalovani pro vace 1 a 4. A udelam vuli na 4 valci a zbylych , tj 3. Vyfuk a 2 saci, tedy serizuji ventily na 2 polohy zapalovani
Nicmene ted jsem postupoval tak ze jsem dal do HU 1 valec a udelal ventily pouze na nem. Otocil zalovanim o jednu otacku a udelal totez na 4 valci pote otocil vackou o 180 st na zn HUpro valce 2-3 udelal valec 2 otocil o jednu ot a udelal valec 3. Nicmene muj problem je ze pak nektere ventily “prasknou” Dokonce kdyz udelam pouze 1 valec a ostani sroubky vahadel jsou volny, po otoceni zapalovani o 360st se mi vyfukovy ventil na “udelanem “ 1 valci nezavre plynule nybrz se vrati skokem a ptaskne do vahadla. Stejne tak kdyz jsem skusel udelat ventily pouze u 4 valce a ostatni volne , totez se stane u saciho na 4 valci

Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 18:43 | Nahoru | #19
jen značím, taky mě to čeká a tak abych věděl

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 20:43 | Nahoru | #20
Nemohlo se Ti to lehce potkat? jako když máš přiohlé ventily. Sundal bych hlavu a podíval se na ventily a vodítka. A začal bych kompresí.

Naposledy editováno 01.05.2019 20:44:04

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

1.5.2019 v 21:08 | Nahoru | #21

Vladimir píše: Nemohlo se Ti to lehce potkat? jako když máš přiohlé ventily. Sundal bych hlavu a podíval se na ventily a vodítka. A začal bych kompresí.



Nestraš ho, a ty pari si prečítaj môj príspevok 16. Je to len spätný pohyb vačky čo ju pootočia ostatné pružiny ventilov.

2 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

2.5.2019 v 14:17 | Nahoru | #22
chlapi chci vám na závěr poděkovat za dobře míněné rady. Dospěl jsem k závěru že nastavením ventilů chyba nebude a mám podezření, možná zbytečné, že chyba bude na ose vačka - ventil. Podezření je červíček s kterým se nedá spát natož jezdit. O víkendu má bejt hnusně, budu mít čas, sundám hlavu a uvidím co dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

2.5.2019 v 21:20 | Nahoru | #23

pari píše: chlapi chci vám na závěr poděkovat za dobře míněné rady. Dospěl jsem k závěru že nastavením ventilů chyba nebude a mám podezření, možná zbytečné, že chyba bude na ose vačka - ventil. Podezření je červíček s kterým se nedá spát natož jezdit. O víkendu má bejt hnusně, budu mít čas, sundám hlavu a uvidím co dál.



Si nečítal, čo som napísal????? Čím viac do toho budeš vŕtať tým viac to posereš, to isté robí každý štvorválec, čo som robil som ti napísal , že si daj okuliare a poriadne svetlo a sleduj vačkový hriadeľ ako pri potáčaní skočí, keď povolíš kľuku a to spôsobí to cengnutie vahadla o vačku, nedáva dole hlavu , pomiešaš uloženia vačky stará motorka hlava ti skočí bo je pokrivená prehriata a čo ja viem čo ešte, nič tomu nie je , ale len do toho babri, dačo tomu isto urobíš a potom budeš mať čo robiť.. radšej choď do krčmy a sa opi, to je rozumnejšie. to ťa netrápi, že motorka fungovala pred tvojím zásahom? Do funkčných vecí sa nebabre, a škoda písať, každý svého štestí strújcem, alebo neštestí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

3.5.2019 v 00:53 | Nahoru | #24
pari> chlapi chci vám na závěr poděkovat za dobře míněné rady. Dospěl jsem k závěru že nastavením ventilů chyba nebude a mám podezření, možná zbytečné, že chyba bude na ose vačka - ventil. Podezření je červíček s kterým se nedá spát natož jezdit. O víkendu má bejt hnusně, budu mít čas, sundám hlavu a uvidím co dál.

Nezlob se, ale mě se spíš zdá, že chyba bude právě v tom nastavování ventilů.

Pro začátek dvě otázky:
1: máš demontovány svíčky? ( bez svíček se motorem mnohem lépe otáčí a bez komprese tam nevznikají ty " hrk sem, hrk tam" takty)
2: otáčíš motorem na správnou stranu?

Na učňáku nás seřizování ventilů u čtyřválcového motoru s pořadím zapalování 1-3-4-2 učili následující:

1: demontuj svíčky ( bez komprese se pak motorem mnohem lépe otáčí a nevznikají tam pak ty " hrk sem, hrk tam" rázy, viz výše)

2: motorem otáčej vždy na správnou stranu ( ve směru chodu, ne proti)

3: nastav 1.válec tzv. " do střihu", tzn. píst je v HÚ, výfukový ventil zavírá, současně sací otevírá ( konec výfukového a začátek sacího zdvihu) a seřizuj oba ventily na protilehlém, tzn. 4. válci ( zde jsi v tu chvíli v kompresním zdvihu, válec "pálí" a ventily jsou 100% uzavřeny)

4: pootoč o 180° a máš ve střihu 3. válec. Seřizuješ protilehlý 2. válec viz bod 3.

5: pootoč o dalších 180° a máš ve střihu 4. válec. Seřizuješ protilehlý 1. válec viz bod 3.

6: Pootoč o dalších 180° a máš ve střihu 2. válec. Seřizuješ protilehlý 3. válec viz bod 3.

7: Hotovo, 100% seřízeno. Zadeklovat a jedem!

Pokud ti to i potom bude " hrkat", tak se ventily buď přidírají, (viz příspěvky výše) ale podle mě málo pravděpodobné, nebo se ti důsledkem dotažení těch hlav povolily a přeskočily rozvody a potkává se ti to- nevím, jak to je na tvým motoru- manuál, nebo automat napínák?

Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

3.5.2019 v 01:33 | Nahoru | #25
Potom samozřejmě kontrola a nastavení rozvodů, v případě potvrzení kolize ventilů s písty demontáž hlav, kontrola a oprava ventilů, pístů, ojnic, atd. atd., ale to už je doufám příliš katastrofickej scénář...

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

3.5.2019 v 11:38 | Nahoru | #26
Romans512> Nejsem odborník a rady vítám. Ventily jsem seřizoval bez svíček. Nalezení HU válce 1-4 a jakékoli jiné je bez problému. Problém mi dělalo který z válců 1 a 4 je v HU k seřízení ventilů a který ve fázi střihu a tudíž v poloze pro seřízení nevhodný. Vzhledem k tomu že se nejedná o rozvod OHV musím mít při seřízení nasazený víko a náhled seřizovacími otvory byl pro mne pro pohyb ventilů nedostatečný. Podle manualu by mněl být v zavřené poloze pro seřízení ventilu válce č. 1 i zavřený výf. ventil válce č. 2. Z toho to bodu jsem vycházel a po válci jedna jsem seřídil ostatní ventily dle manualu ( a ve shodě s tebou popsaným postupem) ale s výsledkem odskakováním ventil pružin při zavírání (ventil nezavírá plynule ale rázem s cvaknutím - prásknutím do štel. šrobu).

Pro jistotu seřizoval znovu kdy jsem jako výchozí bod seřízení 1. válce vycházel z HU pístu v době zápalu (dle vymont. svíčky) ale výsledek opět stejný.

Díky za popis i odkaz, ale jak píšu neliším se v postupu a jedinou byť zásadní nejistotu mám v nalezení výchozího bodu.
Domnívám se, že i kdybych postupoval nesprávně, výsledkem by bylo, že by byly ventilové vůle velké ale nemělo by to vliv na rázové zavírání některých ventilů (třech)?

(reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

3.5.2019 v 11:48 | Nahoru | #27
krokoš> Byl bych moc rád kdyby příčina mého problému byly nějak logicky vysvětlitelná. U mého typu moto jsou vahadla ve ventil. víku, tj ventily se stlačují pouze s nasazeným víkem. Vačku uvidím jen bez víka, ale bez něj ( a tím i bez vahadel) bych se bál vačkou otáčet. Jinak je to třeba u prvních modelů CB750, kdy soustava vahadel a jejich vodítek je zvlášť a tam by to bez víka šlo

Prosba o pomoc Honda cb550 ventily

3.5.2019 v 17:40 | Nahoru | #28
To klepkanie bude to , čo som písal, ostatné ventilové pružiny tlačia cez vahadlá na vačku pri pootáčaní, keď povolíš tlak na kľúč ktorým točíš s kľukou tak tá vačka sa trošku potočí a drcne do vahadla , to spôsobí klepnutie. Keď ti motor bržal bez nejakého hluku a hrkotu pred zásahom tak to poskladaj Pozor to nastavenie u motorky piesty chodia ináč ako na aute, nebudem to tu rozpisovať, stále si zisti na ktorom máš kompresiu a ten rob. Radšej päťkrát otoč, aby si videl ako to chodí samo sviečky von a sleduješ kedy máš kompresný zdvih. S tým strihaním je to ináč ako u auta, tak pozor. Samo že točíš len ako sa točí motor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 550 - Nechce točit Honda CB 550 Thiacomo 7 2.4.2021 v 20:19 Eastrider
Rovnání vidlic Honda CB 550 Merouš 3 19.2.2019 v 21:53 Merouš
Dovoz seškrcené motorky ze zahranič... Honda CB 550 Fojes 10 12.11.2018 v 21:26 Fojes
Honda CB 550 Four - indukční cívka/... Honda CB 550 Adis 3 14.11.2015 v 20:28 Vítězslav_Máří
Honda Candy Jade Green - kód barvy Honda CB 500, Honda CB 550 Thiacomo 12 23.4.2015 v 09:19 Thiacomo


TOPlist