globalmoto_kveten





Téma: Benzín
 
10.3.2008 v 18:32
nevíte někdo jaký má vliv na motor 100 oktanový benzín.
Předchozí
1 2
Následující

Benzín

10.3.2008 v 19:18 | Nahoru | #1
zadny, aspon teda na dvoudobej a do ctyr. sem ho jeste nedaval,neim no co by na to rekly ventily

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

10.3.2008 v 20:54 | Nahoru | #2
Jestli myslíš to V power tak mužu říct že to je to cejtit a dost. Je to svižnější jak na tehdy na GS 500E tak na Hornetovi 600
Ale srojí krapanek více no

(reakce na) Benzín

10.3.2008 v 21:15 | Nahoru | #3

Mischel.m>Jestli myslíš to V power tak mužu říct že to je to cejtit a dost. Je to svižnější jak na tehdy na GS 500E tak na Hornetovi 600


howno leda zlatá rybko placebo je svině lol lol lol lol

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

11.3.2008 v 23:11 | Nahoru | #4
re Dingo: To asi ne... Jakožto bývalý chemik vím, že víceoktanový benzíny líp hoří. Tudíž dávají více energie.

Otázka spíš je, jestli to motor seřízenej na 95 oktanů dokáže nějak smysluplně využít.

Takže abych to shrnul. Na 100 oktanech to může jet líp, ale i nemusí. Když to líp nejede, tak by stálo za to ten motor seřídit (tady už spekuluju, ale možná to seřídit jde).

(reakce na) Benzín

11.3.2008 v 23:30 | Nahoru | #5

Bozo>re Dingo: To asi ne... Jakožto bývalý chemik vím, že víceoktanový benzíny líp hoří. Tudíž dávají více energie.



lol lol lol lol lol hahaha ty chemiku lol lol lol tio ti řekl Horst Fuchs že ano a ty mu to žereš lol lol lol

(více oktanový benzín hoří stejně jao méně oktanový, tím spíš pokud je rozdíl jen 5oktanů, více oktanový benzín je odolnější proti detonačnímu hoření - na motoru si pak můžeš dovolit větší předstih a kompresi čímž získáš větší výkon)

Benzín

11.3.2008 v 23:48 | Nahoru | #6
jedním slovem placebo ale chápu, že to musí jet zákonitě lépe, když za to chcou takové nekřesťanské prachy

Benzín

12.3.2008 v 06:10 | Nahoru | #7
Taky se motor méně zanáší, hoření je čistější, méně usazenin v motoru, vliv na výkon bez dalšího minimum.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

12.3.2008 v 06:43 | Nahoru | #8
100 ok je tak sem tam na cisteni motoru ale ze bych to lepsi jelo tak to uplne minimal podle me si akurat jebes motor protoze ten motor je staven na 95 ok pri 100 ok vznikaji veci tlaky a to na delsi dobu neni dobre!!

(reakce na) Benzín

12.3.2008 v 15:05 | Nahoru | #9

kawaboy24>100 ok je tak sem tam na cisteni motoru ale ze bych to lepsi jelo tak to uplne minimal podle me si akurat jebes motor protoze ten motor je staven na 95 ok pri 100 ok vznikaji veci tlaky a to na delsi dobu neni dobre!!



Takže podle tebe je přínos minimální a zároveň v motoru vznikají větší tlaky. To je trochu proti sobě. Všema úpravama ke zvýšení výkonu jde o to, zvýšit tlak v motoru - pracovní tlak, tzn. např. úpravou hlavy válců dosáhnout toho, aby se do válce dostalo více směsi benzínu se vzduchem a tím vznikne logicky při zapálení této směsi větší tlak, což je cílem a z toho plyne větší výkon. Nebo výfukové svody s kn filtrem - důsledek lepší vyplachování a plnění motoru, to má za následek více směsi ve válci před zapálením a tím vyšší tlak po zapálení. Úpravy hlavy ke zvýšení komprese - v tomto případě se dostane do válce stejné množství směsi, ale její tlak před zapálením je větší než v motoru bez úpravy komprese a tím po zapálení vznikne větší tlak, než u motoru bez úpravy a tím dostaneš vyšší výkon.
Pokud by vznikl při použití benzínu 100 místo 95 vyšší tlak, pak je to absolutně super, bohužel to tak není.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

12.3.2008 v 21:21 | Nahoru | #10
Hele Dingo, tohle fakt nechápu. Nejdřív říkáš jak je 100 oktanovej benzín na prd, pak sám říkáš, že "na motoru si pak můžeš dovolit větší výkon" Jsem zmaten

Mimochodem, "odolnější proti detonačnímu hoření" splňuje mojí definici "líp hoří"

Alespoň jsem se kolegovi snažil pomoct, lepší než tvoje "placebo".

Benzín

12.3.2008 v 21:34 | Nahoru | #11
Ve staršim čísle Motocyklu byl test, převzatý z německého Motorrad. testovali tam normální benzin a V-power. Byly čtyři testované stroje, tuším od každé kategorie jeden. (supersport, naked, enduro, chopper)
Předmětem testu bylo zjistit rozdíl mezi benziny. Zkoušel se projev motoru, akcelerace 0 - 100 km/h, motorová brzda a možná ještě něco.
Motory měly po natankování V-Power nepatrně horší zrychlení a nižší výkon!

Benzín

12.3.2008 v 22:21 | Nahoru | #12
Tohle jsem k tomu našel na netu (dalo by se určitě najít i víc, ale kdo to má hledat, že ) zní to docela logicky

Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus. Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování) nejen že se výkon nezvýší, ale nemůže dojít k řádnému spálení paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a to způsobí paradoxně ztrátu výkonu. Naopak v motorech, které jsou na něj technicky připraveny (zejména agregáty s přímým vstřikováním), může zvýšit výkon o jednotky procent. Je ale důležité mít na paměti, že každý motor má svůj oktanový nárok a použití méně oktanového benzinu může způsobit detonace.

je to z těhle stránek
http://news.auto.cz/.../oktanove-cislo.html

(reakce na) Benzín

12.3.2008 v 22:50 | Nahoru | #13

Bozo>Hele Dingo, tohle fakt nechápu. Nejdřív říkáš jak je 100 oktanovej benzín na prd, pak sám říkáš, že "na motoru si pak můžeš dovolit větší výkon" Jsem zmaten

Mimochodem, "odolnější proti detonačnímu hoření" splňuje mojí definici "líp hoří"

Alespoň jsem se kolegovi snažil pomoct, lepší než tvoje "placebo".



lol lol lol hahaha, je vidět, že neumíš číst
napsal sem přesně tohle: více oktanový benzín je odolnější proti detonačnímu hoření - na motoru si pak můžeš dovolit větší předstih a kompresi čímž získáš větší výkon

a o kousek níže si odkázal prakticky na to samý co sem psal lol lol

Bozo>Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování)



Tak si to laskavě ujasni ve svým mozku

Benzín

12.3.2008 v 22:57 | Nahoru | #14
když to vezmu čistě subjektivně a prakticky tak výkon se nezvýšil(a jestli tak minimálně)
jediný výhody co jsem si všiml byly nepatrně menší vibrace...
ale testováno na 98, ne na 100

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

12.3.2008 v 23:24 | Nahoru | #15
tyvole uz zase :)

at si am kazdej leje co chce, do tyhle diskuze uz se neseru :)

(reakce na) Benzín

12.3.2008 v 23:32 | Nahoru | #16

Ozz_>tyvole uz zase :)

at si tam kazdej leje co chce, do tyhle diskuze uz se neseru :)



Ok tak naposled :)

Ja mam v navodu napsano natural s okt. cislem 95, tak ho tam leju, a snazim se vyhybat podezrele levnejm benzinkam (cimz nerikam ze clovek u znackovy nemuze dostat naredenoy svinstvo, ale holt s tim uz se nic nenadela).

Jsem ochotnej brat zelvipower95 (ale nedelam to). Chcat do toho 98 nebo 100 oktanu je imho stejny jako kdysi do aut na special chcat super s tim ze to lip pojede (nejelo, proste byli udelany na special. Aby se super vyuzil, musel by byt jinak nastaveny predstih, jina komprese atd, proste jen zmenit benzin nestaci). Totez plati opacne. 98 ma smysl tam, kde jsou na to motory pripraveny (viz VW motory na 98ku).

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

13.3.2008 v 06:08 | Nahoru | #17
kuwa chlape pridej tam spis ccm nes oktan a uvidis ze to pojede lepe

(reakce na) Benzín

3.11.2010 v 13:28 | Nahoru | #18

kawaboy>kuwa chlape pridej tam spis ccm nes oktan a uvidis ze to pojede lepe


vim je to starý téma ale, když je tak projíždim fakt sranda to číst :D:D:D

Naposledy editováno 03.11.2010 13:29:05

Benzín

3.11.2010 v 13:35 | Nahoru | #19
Dingo má pravdu, pouze PLACEBO, osvědčeno x-krát na motorvé brzdě i technicky- je rozdíl POUZE v tom detonačním hoření, což u motoru stavěném na 95ku nehrozí ani u té 95ky..

Benzín

6.11.2010 v 19:01 | Nahoru | #20
Vliv na výkon žádný, ale např Verva 100 od benziny neobsahuje žádný biosračky, což považuji za výhodu. Hlavně se nenechte napálit klamavou reklamou ala Shell.........

Benzín

6.11.2010 v 20:33 | Nahoru | #21
koukam, ze reinkarnujeme... jo, muze bejt rozdil ve vecech typu podil bioslozek, resp. obecne v aditivaci. Co se tyce puvodniho dotazu, ktery resil rozdil obecneho benzinu lisiciho se jen oktanovym cislem (nikoliv tedy konkretnich typu komercnich benzinu), vyssi oktanove cislo znamena vyssi odolnost proti samozapalum - proti samovolnemu zapaleni vlivem vysokeho tlaku ("detonacni spalovani" je podle me sirsi pojem, kdy z ruznych duvodu dochazi k explozi driv nez by melo - opravte me). Udava se v procentech pomeru oktanu (odolny) ve smesi s heptanem (neodolny), a tudiz jsou pripustne hodnoty 0-100. Hodnoty nad 100 se nekdy pouzivaji k zakodovani vyssi vyhrevnosti paliva, ale to neni pripad tohoto dotazu. Urcity kompresni pomer valce vyzaduje urcite minimalni oktanove cislo paliva (pri dobre konstrukci hlavy a plneni valce) a ten udava vyrobce stroje jako doporucene palivo. Vyssim palivem motoru neuskodite, protoze k samozapalum dochazet nebude (a naopak), ale k narustu vykonu nema jak dojit - vykon je tocivy moment * otacky a tocivy moment je umerny soucinu pracovniho tlaku a zdvihoveho objemu... vse zde zustava konstantni (i tlak, protoze je pouzito palivo se stejnou vyhrevnosti). Komu neni rady nebo mu placebo pomaha, at si klidne dotuje olejarske akcionare...

EDIT: PS: poznamka: koupit olejarske akcie (Shell napr.)

Naposledy editováno 06.11.2010 20:34:07

Benzín

24.11.2010 v 07:36 | Nahoru | #22
Viceoktanovy benzín má větší odolnost proti detonacím, tudíž je vhodné ho používat při úpravách spalovacího prostoru motoru. Se zvyšujícím se oktanovým číslem roste doba hoření paliva tudíž je třeba i upravit předsit. Litím víceoktanového benzínu do sériového vozidla má efekt pouze na peněženku. Myslím, že tohle téma se tu mnohokrát probíralo a věnoval se tomu prostor i v různých časopisech...

Benzín

25.11.2010 v 13:36 | Nahoru | #23
Hosi samozrejme to NEMUZETE POZNAT kdyz nejedete na plnej plyn... Vervu davam a poznat to jde jak na startech tak na reakci na plynu..a to na zx10r tak na drz400e...

Ale vy si tam lejte co chcete je mi to fuk. dobra je i carera od omv to poznam zase na 50konove plechovici co nejede...Tedy citite kazdej kun do kopce.

Benzín

25.11.2010 v 13:43 | Nahoru | #24
Abysme to ještě zamlžili tak f tomhle státě by mě vůbec nepřekvapilo, gdyby benzín deklarovaný u některých benzinek jako 95ka měl ve skutečnosti 93

Benzín

20.2.2012 v 23:02 | Nahoru | #26
má to vliv ale jen na sešláplé motory a to jen aby to nehořelo pokud je sériovej tak to pojede lépe na méně oktanů

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

20.2.2012 v 23:05 | Nahoru | #27

(reakce na) Benzín

20.2.2012 v 23:10 | Nahoru | #28

VlastíkPlamínek píše:



1 reakcí na tento příspěvek Benzín

21.2.2012 v 13:46 | Nahoru | #29
co muzu posoudit tak na 100 oktan( seriovy 2t motor) mi prislo ze se zlepsila reakce na plyn
ale ze by nejak lepe jel se neda řict, co jsem se bavil s ladicema z alpe adria tak zavodni elf ( 8000 kc- 50 litru ) udela -pokud je na to motor nastaven oproti 100oktanovemu shelu pul koně u 125 sp a to se pak vyplati

(reakce na) Benzín

21.2.2012 v 14:39 | Nahoru | #30
aprilialibor> Ten Elf je hlavne okysličenej, takže dostaneš do válce víc vzduchu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist