globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Versys 650 - špatný start, zhoršování
Zdar všem

přikládám odkaz na video k mému Versysu.

https://photos.app.goo.gl/Lb6gCvLX1LKywnySA

Čím dál hůře se startuje, nechytá na první dobrou. Motorka byla 4 dny před natočením vytáhnuta ven a nastartována (chytila ještě dobře), nechal jsem jí nastartovanou asi hodinku a pak dal zpět do vyhřívané garáže.

Poslední startování je na videu, kdy jsem docela potrápil baterku a vůbec se mi to nelíbí.

V technice se moc nevyznám, ale napadají mě dvě varianty čím by to asi mohlo být:
- špatná baterka (nechal jsem jí dobít a zatížit, kolega říká, že je ok)
- dobíjení nestíhá

Napadá někoho, co se s tímto dá dělat?

Děkuji

S pozdravem Kamik



1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování

10.2.2019 v 13:21 | Nahoru | #1
Není to jednoduché a má to mnoho aspektů.
V první řadě je to studený start se vším co přináší, navíc zbytečně - než se olej dostane všude kam je třeba, motor běží "nasucho".
Dále, motor při studeném startu a následném běhu bez zátěže na volnoběh dlouho běží v obohaceném režimu - v extrémních případech benzín jde přes kroužky do oleje a ředí olej. Pokud se v této fázi vypne motor, kdy nadměrné množství paliva splachuje ze stěn válců olejový film, složky spalin vznikající nedokonalým spalováním bohaté směsi (jsou kyselé a agresivní - google "alkalická rezerva oleje") jednak znehodnocují olej a jednak napadají stěny válce a spalovacího prostoru obecně. K tomu ze spalin vykondenzuje voda která je sama korozivní a navíc funguje např. pro oxidy dusíku a síry jako rozpouštědlo za vzniku příslušných kyselin.
Dále je tady samotný olej, který se sám i za hodinu běhu bez zátěže neohřeje na provozní teplotu (I když voda má 100, neznamená to, že už je zahřátý i olej!). To znamená hlavně to, že voda a benzín + další látky které se do něj dostanou při studeném startu se neodpaří - zůstanou v něm naakumulované, tzn. další degradace oleje.
Pak záleží na konstrukci alternátoru a samotné dobíjecí soustavy, některé motorky na volnoběh téměř nedobíjí a i za hodinu běhu na volnoběh nedobijou baterku na úroveň před startem, výsledkem je nakonec vybitá baterka.
Na závěr jeden příklad z praxe, můj děda měl v garáži 1000MB, a už s ní nejezdil, ale chodil jí takhle "pomáhat" - párkrát za rok ji nastartoval, a nechal hodinku bublat. Až ji jednou nemohl nastartovat - startér neotočil motorem. Tak napřed baterka, pak startér ven, pak se s tím zkusilo otočit klikou, no nehlo se to ani o milimetr - sundat hlavu, vanu dolů, až se rozebraly ojnice tak jsem zjistil, že písty se nepohybují ve válcích. Musel jsem je vyndat destrukcí - pístní kroužky přirezly k vložkám válců...
Kdo si o tom chce přečíst něco víc, toho bych odkázal např. na články Jiřího Čecha o motorových olejích, oleje.cz, d-fens.cz, škoda techweb (články, ne fórum) atd...

(reakce na) Versys 650 - špatný start, zhoršování

10.2.2019 v 15:05 | Nahoru | #2
crowack> Jojo,dnešní motory v motorkách,to je nemlich to samý jak 1000 MB...
K tomu elaborátu:
V první řadě studený start-ano,každý start snižuje životnost motoru,ale i v létě...
To co se děje s olejem je pravda,zase u každého startu.
Tyhle věci se ošetří jednoduše:Pravidelná výměna oleje.
Co ser týče zahřívání,můj názor je že je to spíš naopak.Na volnoběh motorka stojí a není ochlazována proudem vzduchu,a vodní čerpadlo má méně otáček a nevytváří takový tlak.Stání na místě by nemělo dělat problém ani strojům který si vyjmenoval ve svém druhé příspěvku,ani v létě,natož v zimě.Co by měli dělat v motorkáři v přecpaném Italském městě?Co se týče dobíjení,standardní alternátory jsou v dnešní době předimenzované a maximální výkon mají někde kolem cca 1500 otáček,což blízko volnoběžným.
Ono obecně by to znamenalo čekat na 20 stupňů,vytočit svíčky a protočit motor až zhasne kontrolka mazání a pak nastartovat.Pak máš jistotu že motoru neubližuješ.
Co se týká přímo těch zimních startů,jsou zbytečné pokud motorka stojí na suchém místě kde nedochází k prudkému kolísání teplot,Na druhou stranu,když to někdo několikrát za zimu nastartuje a nechá to zahřát,určitě motor nezničí.

Naposledy editováno 10.02.2019 15:10:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 aklenot 1 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 3 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S


TOPlist