bbg_listopad_2





Téma: Úprava ovládacích prvků na řídítkách
Ahoj všem,

vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.

Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit

Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.

A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.

Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.

Napadlo mě to vyřešit takto :

Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda

Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.

Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))



Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59

1 reakcí na tento příspěvek Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2019 v 21:05 | Nahoru | #1
Čau, mali ste kúpiť štvorkolku s automatom a sú aj motorky s automatom, mohla v pohode jazdiť. Na ľavú ruku nedávaj nič, ten plyn tam ako namontuješ? Nechaj to ako to je. A spojku daj dole na pravú nohu k brzde z vonkajšej strany. Spojku tak bude môcť zmáčknuť aj bez brzdy a keď stlačí zadnú brzdu tak zároveň stlačí aj spojku a to nevadí. Je to najjednoduchšie riešenie. To je môj návrh. Mimo toho existujú aj štvorkolky čo majú duálne brzdy ako autá, ale do takej prestavby by som sa nepúšťal. Ten môj návrh je najjednoduchšie riešenie a najlacnejšie.Tú pôvodnú páku spojky tam nechať , len k tomu pripojiť ešte jednu páku na nohu ako som písal vyššie. Môžu byť aj na jednom čape s brzdou. držím palce pri prerábke.

(reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách

22.1.2019 v 21:25 | Nahoru | #2
krokoš> Díky moc za rychlou reakci

Čtyřkolku s automatem nechceme, to není ono I když je to s manuálem v tomhle případě složitější, doufám, že se nám to podaří nějak vymyslet

Plyn na levou ruku bychom přehodili myslím celkem snadno, jen ta páčka by musela samozřejmě chodit na druhou stranu. Ale ty dvě páčky na pravý ruce mi přijdou asi moc a ten pocit, že někdy bude chtít přeřadit a místo toho si čapne prudce přední brzdu....z toho mám docela strach

Vidíš, ten nápad se spojkou na pravý noze mě nenapadl To taky nezní úplně špatně, jen při případným přechodu na moto bychom museli vymýšlet znovu, jak to udělat, protože na motorce si nejsem jistej, jestli by se to dalo udělat Ale pro čtyřkolku to je, uznávám, nejspíš lepší řešení, než to moje původní, děkuju!

1 reakcí na tento příspěvek Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2019 v 22:18 | Nahoru | #3
Ahoj, držím palce
1) je tady spoustu debilních dotazů, tak jaképak pranýřování za ten Tvůj
2) máš můj obdiv, jak se staráš
3) myslím, že se dá dělat řidičák i na vlastní motorce, někdo to tu řešil vzhledem k výšce motorky, v autoškole měly jen "vysoké", jeho partnerka potřebovala extra nízkou, jestli si dobře pamatuju, nějakou starost to dalo, ale dopadlo to, a holčina dělala papíry na své motorce. Takže pokud to bude přítelkyni bavit, motorku ji upravíš a bude to v poho
4) jasně, řazení je řazení, přesto, minimálně bych motorku s automatem vyzkoušel
- to řešení ....pripojiť ešte jednu páku na nohu ako som písal vyššie. Môžu byť aj na jednom čape s brzdou. ...od krokoše je super, je to v podstatě obráceně to, co dělaj u aut, nožní ovládání spojky změní(vytáhnou) v ruční ovl. u volantu
5) a i když se neznáme, dovolím si trošku osobně, když mě pila chytla palec levé ruky, úplně první, co jsem doktorovi řekl bylo, že ho potřebuji, abych mohl držet řídítka motorky. No dobře to dopadlo, ve Vysokém jsou neskuteční borci Ale já jsem měl jasno, bez motorky NE, Ty ještě nevíš, jestli to přítelkyni .."..bude samotnou dlouhodobě bavit .."..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách

22.1.2019 v 22:34 | Nahoru | #4
GL1>

za body 1 a 2 děkuju

3) Jj, postup je takový, že musíme koupit motorku, přestavět ji, nechat úpravu zapsat do TP, přihlásit motorku jako vlastní cvičku do autoškoly a na téhle motorce pak může udělat papíry. Je to zdlouhavý, ale vlastně to celý dává smysl, i když je to trochu komplikovaný Výhoda čtyřkoly je, že může legálně jezdit s řidičákem skup. B a naučit se přitom řadit jako na motorce a nějakým základům jizdy.

4) Čtyřkolky s automatem jsme už zkoušeli, ale prostě jak taky píšeš...řazení je řazení a rozhodli jsme se to prubnout a jít do toho

5) Jsem rád, že tvůj palec dopadl dobře Jinak, já to asi špatně napsal...ono ji to samotnou bude bavit, je to totiž totální magor, kterej tomu propadl snad ještě víc než já... Každýmu motorkáři bych takovou holku přál Tím, jak jsem to napsal, jsem měl spíš na mysli, jestli ji to nedá a bude si dělat papíry i dál na motorku, nebo zůstane u čtyřkolky

Každopádně Krokošovo řešení mi fakt dává smysl. Nemáte, prosím, tip na někoho, kdo by byl schopen a ochoten takovou přestavbu realizovat? Sám si na to asi netroufnu. Není problém to společně vymyslet, ale fyzické provedení bych nechal raději na někom zkušenějším.

Naposledy editováno 22.01.2019 22:38:28

(reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách

22.1.2019 v 23:07 | Nahoru | #5
voTTe> vyloženě tip na někoho konkrétního nemám, ale "zlatý český ruce" stále platí. Podle mě to nebude problém, buď profík, nebo ideálně nadšenec, který bude rád, že může pomoci ( i takoví ještě mezi námi jsou ). Ani finančně to podle mě nebude drama. Pro první info bych se poptal u těch, co předělávají ty auta, nebude to třeba vyloženě konkrétní konstrukční rada, ale určitě mají vysledované nějaké zákonitosti/postřehy od uživatelů, možná bude potřeba nějaký převod/redukce ( nevím jak to nazvat ), přeci jenom v ruce a noze máš rozdílný cit, "délka kroku" by měla být stejná, ale střílím od bobu, možná je to nesmysl. Asi se to nepovede napoprvé, nejdřív bych se zaměřil na funkčnost ( prototyp ), po odzkoušení pak doladit esteticky. No a jak to popisuješ, myslím, že Tvoje přítelkyně u 4kolky nezůstane, dvě kola jsou dvě kola ( 4 kolu jsem měl, sice pracovní, dalo se na ní vyblbnout, motorka je motorka )

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 07:03 | Nahoru | #6
Nevím, jestli by tou nemocnou rukou mohla tocit heftem. Ale pokud jo. Co dat spojku na levej heft jako plyn vpravo? Oproti pacce muze mit rukojet asi delsi chod, tak by tam slo dat cestou i nejaky prepakovani jako posilovac. Jen takove napad, ale slo by to asi i na motorku a bylo by to dost jednoduchy reseni.

E: nebo plyn na levej palec a spojku na pravou rukojet misto plynu. Nebo jen spojku na levej palec s nejakym prepakovanim. A nebo koupit neco s hydraulickou spojkou, kterou by mohla levym palcem utahnout, kdyby se ovladani pumpy prizpusobilo na podobnou packu, jako je na te ctyrkolce na plyn.

Naposledy editováno 23.01.2019 07:24:06

1 reakcí na tento příspěvek Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 07:14 | Nahoru | #7
Zdá se mi dobrej Koudyho nápad udělat spojku na levou ruku z plynu, na ten bych dal takovej ten nástavec, aby se dal držet palcem. Pak to dlaní v pohodě utlačí.

Naposledy editováno 23.01.2019 07:16:18

(reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách

23.1.2019 v 07:19 | Nahoru | #8

PetrL3 píše: Zdá se mi dobrej Koudyho nápad udělat spojku na levou ruku z plynu, na ten bych dal takovej ten nástavec, aby se dal držet palcem. Pak to dlaní v pohodě utlačí.



Jojo, asi by tam stacilo zafixovat tohle a pak by to slo dlani v klidu. Ale trosku se te rukojeti musi prece jen drzet a to nevim, jestli muze nebo ne.


Naposledy editováno 23.01.2019 07:20:58

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 09:49 | Nahoru | #9
spojku rekluse nebo jak se to jmenuje

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

23.1.2019 v 09:55 | Nahoru | #10
Kdyz mluvis o terenu a nepouzitelnosti leve ruky, jak to chcete resit, kdyz v terenu pokud jedes dolu tak jsi oprenej o ruce a kdyz letis nahoru nekde ve vyjezdu tak si nedokazu predstavit ze se drzim jen za jeden heft. Kdyz ti ujedou nohy ze stupacek tak bez dvou rukou si to taky nedovedu predstavit.

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 11:42 | Nahoru | #11
Ahoj,
napadlo mě geniálně jednoduché řešení, které používají staré jawy - spojka ovládaná postupným pouštěním řadící páky. Kdybys nějakým způsobem dokázal udělat delší chod řadičky, myslím si, že by následná úprava nebyla vůbec složitá - např. přidělaná lanka na horní a spodní část řp, která by byla svedena do "kolíbky", odtud pak lanko ke spojce...
Jediný mínus je, že na místě nezařadíš neutrál - jedině chcípnout, vyřadit, nebo si pro tyto případy udělat páčku na pravou ruku.

Naposledy editováno 23.01.2019 12:00:47

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

23.1.2019 v 12:40 | Nahoru | #12
Ještě k tomu dlouhému chodu řp - měl bych nápad v záloze, kdyžtak PM...

Naposledy editováno 23.01.2019 12:44:10

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2019 v 10:02 | Nahoru | #13
JEDINEČNÁ RADA JE SPOJKA REKLUSE exp 3.0!!!!!!Meli jsme to na 4řkole s motorem KTM exc pro jednorukeho v půjčovně a ženy natom litali HROZNÝ palby...

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

30.1.2019 v 23:08 | Nahoru | #14
Díky moc všem :) Nejprve jsem byl pro variantu předělání spojky na pravou nohu vedle brzdy, ale ta rekluse spojka vypadá ještě líp a pro slečnu to bude ještě jednodušší a bude se moct soustředit hlavně na to, aby se na tom udržela :) Koukal jsem, že se dělá sada rekluse přímo pro lt-z 400, takže paráda

Všem moc děkuju za rady a snahu pomoct Schválně pak dám echo, jak to funguje!

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

19.2.2019 v 12:35 | Nahoru | #15
Objednána Rekluse Radius X přímo pro LT-Z 400. Bral jsem to přímo od výrobce v USA, protože sehnat tuhle konkrétní spojkovou sadu někde v Evropě je nadlidskej výkon... Dám pak report, jak to funguje, až to namontujeme. Těším se jak malej

Naposledy editováno 19.02.2019 16:17:41

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

21.2.2019 v 06:46 | Nahoru | #16
tak super!!

Úprava ovládacích prvků na řídítkách

8.4.2019 v 13:06 | Nahoru | #17
Aktualizace:

Spojka přišla, přímo na LTZ se vyrábí jediný typ - Rekluse Radius X. Musel jsem samozřejmě ještě doplatit DPH a clo a mohli jsme se pustit do instalace. V balení je 10 lamel, 10 kovových disků mezi lamely, 6 pružinek velkých a 6 malých (ty jsou do exp disku, asi na nějaké donastavení, nepoužil jsem je) a 1 EXP disk, který je ze všeho nejdůležitejší (Tahle skladba jednotlivých věcí se může lišit pro jednotlivé modely). Lamely i EXP disk jsme hodili do sáčku a nechali pár hodin v oleji. Zatím jsme vypustili starý olej a chladicí kapalinu a dále se pustili do rozmontování a vyndání staré spojky. Těšili jsme se, jak to celý zmákneme rychle, ale zdržela nás prasklá trubička na vnitřním spojkovém koši, kterou už evidentně předchozí majitel nebo jeho servisák lepil....no co, objednali jsme nový vnitřní spojkový koš, který dorazil za 5 pracovních dní a další týden se do toho konečně pustili. V manuálu stálo, že se do mezer ve vnějším spojkovém koši mají dávat přiložená "Účka", která průměr mezer o něco snížila a lamely tam tak potom zřejmě líp sedí. Krom toho to ale způsobí ještě jednu věc - že je strašný m*dání tam ty lamely vůbec dostat

No nic, trvalo nám to snad 2 hodiny, ale dostali jsme je tam, vyměnili pružinky za přiložené nové, zavřeli dekl..........a všimli si, že na tom starým vnitřním spojkovým koši zůstal ještě jeden kroužek (jeden jsme přehodili a tenhle přehlídli, protože tam vypadal, jako že je tam nalisovaný a vůbec nešel ani sundat... No...tak jsme si prošli znovu manuál a zjistili, že tam ten kroužek dávat nemáme, že tam totiž nemá být ani ten první, který jsme tam v dobré víře přehodili, aby jako nic nechybělo

Takže víko podruhé dolu, všechno ven a vyndat ten kroužek, co tam už s touhle novou spojkou nemá co dělat. A celou instalaci lamel jsme si mohli vesele zopakovat, abychom se přesvědčili, že to tam opravdu jde tak strašně blbě (fakt nechápu, podle videí na YT jim tam ta lamela vždycky tak krásně zajela a my se s tím tak prali...).

Každopádně po všech těhle peripetiích jsme to už jen celý nastavili na spojkovém lanku (je potřeba ho oproti normálu hodně dotáhnout a nastavit tzv. free play gain za použití přiložené gumičky). Zajetí bylo celkem v pohodě, až na sousedy, kteří nás asi dost nesnášeli - tůrování do 5 tis. otáček a zpátky na volnoběh, rozjezdy na 1, rozjezdy na 2....ale světe div se, fakt to funguje a je to skvělý!

Ještě jednou díky moc všem za pomoc a doporučení. Kdyby se někdo taky pouštěl do montáže rekluse, rád poradím :))

Naposledy editováno 08.04.2019 13:09:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki DR-Z 400 budiky Suzuki DR-Z400 SM jovik 4 Včera v 16:10 cccp
Regulátor dobíjení - doporučení, na... Suzuki DR-Z400E tempest 8 21.10.2019 v 07:42 kovys-moto
Rozvoďák šejdrem Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E Pedl 4 15.10.2019 v 13:14 Pedl
Karburátor Keihin fcr 39 Suzuki DR-Z400 SM Buggan 1 9.9.2019 v 15:05 Propiska7
Malá výška jezdce - výběr motorky Suzuki DR-Z400 SM pankalhotaq 11 6.9.2019 v 14:34 Metric

TOPlist