bbg_listopad_2





Téma: Úprava ovládacích prvků na řídítkách
Ahoj všem,

vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.

Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit

Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.

A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.

Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.

Napadlo mě to vyřešit takto :

Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda

Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.

Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))



Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59

1 reakcí na tento příspěvek Úprava ovládacích prvků na řídítkách

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2019 v 22:18 | Nahoru | #1
Ahoj, držím palce
1) je tady spoustu debilních dotazů, tak jaképak pranýřování za ten Tvůj
2) máš můj obdiv, jak se staráš
3) myslím, že se dá dělat řidičák i na vlastní motorce, někdo to tu řešil vzhledem k výšce motorky, v autoškole měly jen "vysoké", jeho partnerka potřebovala extra nízkou, jestli si dobře pamatuju, nějakou starost to dalo, ale dopadlo to, a holčina dělala papíry na své motorce. Takže pokud to bude přítelkyni bavit, motorku ji upravíš a bude to v poho
4) jasně, řazení je řazení, přesto, minimálně bych motorku s automatem vyzkoušel
- to řešení ....pripojiť ešte jednu páku na nohu ako som písal vyššie. Môžu byť aj na jednom čape s brzdou. ...od krokoše je super, je to v podstatě obráceně to, co dělaj u aut, nožní ovládání spojky změní(vytáhnou) v ruční ovl. u volantu
5) a i když se neznáme, dovolím si trošku osobně, když mě pila chytla palec levé ruky, úplně první, co jsem doktorovi řekl bylo, že ho potřebuji, abych mohl držet řídítka motorky. No dobře to dopadlo, ve Vysokém jsou neskuteční borci Ale já jsem měl jasno, bez motorky NE, Ty ještě nevíš, jestli to přítelkyni .."..bude samotnou dlouhodobě bavit .."..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách

22.1.2019 v 22:34 | Nahoru | #2
GL1>

za body 1 a 2 děkuju

3) Jj, postup je takový, že musíme koupit motorku, přestavět ji, nechat úpravu zapsat do TP, přihlásit motorku jako vlastní cvičku do autoškoly a na téhle motorce pak může udělat papíry. Je to zdlouhavý, ale vlastně to celý dává smysl, i když je to trochu komplikovaný Výhoda čtyřkoly je, že může legálně jezdit s řidičákem skup. B a naučit se přitom řadit jako na motorce a nějakým základům jizdy.

4) Čtyřkolky s automatem jsme už zkoušeli, ale prostě jak taky píšeš...řazení je řazení a rozhodli jsme se to prubnout a jít do toho

5) Jsem rád, že tvůj palec dopadl dobře Jinak, já to asi špatně napsal...ono ji to samotnou bude bavit, je to totiž totální magor, kterej tomu propadl snad ještě víc než já... Každýmu motorkáři bych takovou holku přál Tím, jak jsem to napsal, jsem měl spíš na mysli, jestli ji to nedá a bude si dělat papíry i dál na motorku, nebo zůstane u čtyřkolky

Každopádně Krokošovo řešení mi fakt dává smysl. Nemáte, prosím, tip na někoho, kdo by byl schopen a ochoten takovou přestavbu realizovat? Sám si na to asi netroufnu. Není problém to společně vymyslet, ale fyzické provedení bych nechal raději na někom zkušenějším.

Naposledy editováno 22.01.2019 22:38:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor dobíjení - doporučení, na... Suzuki DR-Z400E tempest 8 21.10.2019 v 07:42 kovys-moto
Rozvoďák šejdrem Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E Pedl 4 15.10.2019 v 13:14 Pedl
Karburátor Keihin fcr 39 Suzuki DR-Z400 SM Buggan 1 9.9.2019 v 15:05 Propiska7
Malá výška jezdce - výběr motorky Suzuki DR-Z400 SM pankalhotaq 11 6.9.2019 v 14:34 Metric
DR-Z 400 Brno a okolí Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S Libor67 1 4.6.2019 v 09:54 Bemonkey

TOPlist