globalmoto_duben_nolan





Téma: Praga ED 610 / Husaberg
4.1.2019 v 19:16
Ozval se mi kolega ze Švédska s dotazem na Pragu ED 610, viz níže. Bohužel, tohle jde mimo mne, tady nemám žádný zkušenosti, znalosti... Je možný, že to má nějaký díly z Husy? Ať už licenční, nebo rovnou koupený? Snažil jsem se letmo projet net, ale žádný takhle podrobný informace jsem nikde nenašel.

"Dear Vojtech,
Have you got any information regarding the Praga ED 610 engine?
I have found that Martin Kratky and Jaroslav Šůs have been involved in the development. Unfortunately I can't find any contact information to them!
See picture below of the engine. The cylinder head looks exactly like Husaberg! I wonder how the engine was developed. Parts must have been bought from other companies.
Best regards
Ralf"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg

7.1.2019 v 17:04 | Nahoru | #1
Beranidlo> Dobrý srovnání!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg

7.1.2019 v 19:28 | Nahoru | #2
sardel> Ono totiž pokud budeš postupovat podle stejného zadání, tak ti vyjde i stejná hlava.
Vyjdeš od střechového spalovacího prostoru se čtyřmi ventily rozevřenými 20-25°od osy. K ventilům uděláš kanály, rozdvojený sací pro jeden karbec a dva výfukové, aby ti vyšel jednoduchý rám. Spalovací prostor obalíš přiměřenou tloušťkou hliníku, pak, kde to jde, umístíš prostory pro chladicí kapalinu. Zvenku znovu obalíš hliníkem. Kam se svíčkou, když shora bude vačka a sací kanály se ti nechce moc ohýbat? - půjde tedy z boku sešikma.
Vačkový hřídel musí být co nejkratší, vačky úzké, čert vem životnost. Hnát se to bude řetízkem, pro který se na levé straně vytvoří krabicový prostor. Ventilové pružiny budou v jakési ohrádce, nad kterou postavíš víko rozvodu. Aby se ušetřilo, je vačka napůl uložená přímo ve víku a vahadla i čepy úplně.

Stejnou věc můžeš udělat chlazenou vzduchem a výparným teplem metanolu, pro tentokrát s ložisky a vahadly pod víkem, nikoli ve víku, a výsledek bude vždycky podle následujícího obrázku, jedno, jestli se bude jmenovat 897, 884, 898 nebo 896.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist