Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)
1.1.2019 v 15:40
Zdravím, v listopadu jsem si koupil skútra 125 (čínského) , přešel jsem na něj z velké motorky a za necelé dva měsíce jsem najel cca 1500km, jezdím na něm každý den, ať už prší, nebo sněží, využívám ho přesně tak, jak jsem chtěl a moc mě to baví ne každému sedne velká motorka, někomu víc ta menší, sám bych dřív nevěřil, že mě bude nejvíce bavit malý Číňanek .
No ale teď k tématu, máme nový rok, a tak jsem si říkal,co bych si tak dál za předsevzetí, no a napadlo mě, že bych si rád zajel někam na tom mém skútru na mototrip, a aby to stálo za to, tak aby to bylo trochu dobrodružnější, takže Bosna, Rumunsko, Ukrajina...?
Nehledám sebou nikoho, jsem trochu samotář, tak že pojedu sám mi nevadí a možná i vyhovuje, nevím, ale uvidím.
Jen jsem se chtěl zeptat, jestli takhle někdo taky jezdí, např na skútru, betce, nějaké 125, nebo na takové cesty berou všichni jen větší endura? Nebo na malorážkach jezdí jen puboši a chlapíci do roboty, nebo na ryby...a já se jen zbláznil...?
nebo je víc takových jako já, kteří ten stroj mají rádi a neberou jen jako přibližovadlo, jen jim vyhovuje víc než velká motorka...
Popřípadě jestli máte i fotky malorážek z cest, jak jsou nabalene, z různých pěkných míst, tak můžete dát, budu rád

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 16:23 | Nahoru | #1
Něco jsem na malorážce projel. Jak sám a sám , tak i v bandě.

Najel jsem i něco na 650 cenduru a když přijdu do garáže, téměř vždy radši vytáhnu pinďu a velkou mašinu jen když jedu někam dál (500km +) a nebo tam potřebuju být rychle.
Na malorážce si všechno prohlídneš, moc nehrozí, že bys někde překračoval nějaký stupidní limity, z bahna i škarpy to vytáhneš bez pomoci a je to vůbec tak nějak víc na pohodu. Musíš ovšem přetrpět někdy i ten opruz, jako například přesun přes Maďarsko do Rumunska a tak. Ale s tím je třeba počítat,..

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 16:32 | Nahoru | #2
No nevím, jestli je to malorážka, ale na své Jawa 250 jsem dal Francii s Jawou 350+PAV jsem projel takřka celou republiku a na svém Manetu S125 totéž. Nedělá mi problém najet za den 300 a více Km. Jen se toho nesmíš bát a musíš mít motorku v pořádku

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 16:34 | Nahoru | #3
Dvakrát jsme si na Sardinii půjčili 125 čínský skútr a pokaždé během třech dnů najeli necelých 700 km. Vždy ve dvou a s bagáží. Vnitrozemí, daleko od turistických letovisek. Doporučuji, má to něco do sebe takové cestování. Mnohem líp si vychutnáš krajinu a užiješ cestu. Je to sice ještě docela vzdálené tomu co plánuješ ty, ale pro inspiraci ti tu hodím dvě fotky

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 18:33 | Nahoru | #4
Cestování na malorážce je ta největší sranda. Na všechno máš porád dost času i když jedeš full gas. Takže se můžeš pořádně kochat.
Máš z té cesty daleko víc a je to i zajímavej zážitek.

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 19:12 | Nahoru | #5
Nedávno tady bylo podobné téma
https://www.motorkari.cz/tema/?t=208444

Nevím jakého máš číňana, ale já mám Maxona 125 a nedokážu si představit jet na něm někam dál. Jezdí se na něm pěkně a je zatím spolehlivý, ale jeho maximální rychlost když nefouká protivítr je poctivých 85 km/h a toho musím dřít nadoraz.
To znamená že mě každý předjíždí v lepším případě a v horším když za mnou jede ženská nebo důchodce, kteří i přes mé uhejbání se mě bojí předjet, tak dokonale ucpu silnici. To je potom vopruz a né pohodová jízda.
Chce to mít stroj který dokáže držet krok se silničním provozem, tak aby jsi ten jednoválec neuštval

Naposledy editováno 01.01.2019 19:13:59

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

1.1.2019 v 20:44 | Nahoru | #6
Díky za reakce
Jawičky bych jako malorážky taky bral
Že delší přesuny budou opruz, s tím počítám, budu se pokoušet jezdit co možná nejvíc po dvojkových, trojkových silnicích, aby byla alespoň trochu zábava a abych nebyl brzdou na hlavních tazích, nebudu si dělat žádný plán, prostě ať si užiju každý km, třeba nakonec projezdím jen Slovensko, nebo ČR, fakt nevím, o to mi nejde, jen si užít 14 dní, ale to Rumunsko by mě třeba fakt lakalo
Jinak mám Yuki fairy a tam je maximalka taky okolo 80 (tacho ukazuje i 100, ale hodně to přeměřuje)
Za kolik se dá půjčit skútr na té Sardinii? Nebo jestli máte zkušenosti z půjčovnami po Evropě, nebo po světě, za kolik se dá kde půjčit třeba na den,tyden na ten skútr?

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 20:53 | Nahoru | #7
Kdysi jsme jeli s kámošem na dvácách kolem našich hranic plus kus Slovenska a Rakouska. Do dneška můj nejlepší moto zážítek.

(reakce na) Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2019 v 21:32 | Nahoru | #8
jawa46> Letos jsem měl za 33 éček, před dvěma lety asi za 20. Těch 33 bylo v okolí téměř nejdražší ale ... mám dva metry, za sebe koc, měl jsem svoje brašny a počítal jsem s vyšším nájezdem, tak jsem musel objet asi tři půjčovny než jsem našel stroj na kterej se pohodlně a bezpečně vejdeme a kam v pohodě uchytím zavazadla.

(reakce na) Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2019 v 12:35 | Nahoru | #9

Motogpmania píše: Nedávno tady bylo podobné téma
https://www.motorkari.cz/tema/?t=208444

Nevím jakého máš číňana, ale já mám Maxona 125 a nedokážu si představit jet na něm někam dál. Jezdí se na něm pěkně a je zatím spolehlivý, ale jeho maximální rychlost když nefouká protivítr je poctivých 85 km/h a toho musím dřít nadoraz.
To znamená že mě každý předjíždí v lepším případě a v horším když za mnou jede ženská nebo důchodce, kteří i přes mé uhejbání se mě bojí předjet, tak dokonale ucpu silnici. To je potom vopruz a né pohodová jízda.
Chce to mít stroj který dokáže držet krok se silničním provozem, tak aby jsi ten jednoválec neuštval



Právě že jízda na malorážkách nebo veteránech je fakt pohoda i na dlouhé vzdálenosti. Když jezdím na kejvajdě, nebo Manetu, tak mám cestovní rychlost 65 - 70 Km/h a zatím jsem nedělal brzdu provozu. Pokud někdo neumí předjet uhýbající motocykl, není brzdou motorka, ale ten co neumí předjet, takže bych si z toho hlavu nedělal. Jinak zásadně jezdím mimo dálnice a snažím se vyhýbat i hlavním tahům (pokud to jde), protože tam je to kvůli silnému provozu na dvoustopém stroji o život a to i pokud jedu na stroji, který dokáže bez problému udržet s provozem krok

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2019 v 16:23 | Nahoru | #10
Spousta lidí mně má za blázna ale já jezdím na Pionýru. Je to určitě extrém, ale je to o pohledu na svět, adrenalínu, o výzvě. Byl jsem 3x v Rumunsku, Srbsku, Kosovu, Albánii, Černé Hoře, Bosně .... Výzva byla 3200km Balkánem za 10 dnů. Je to prostě jen něco jiného.
Ale třeba jsme jeli 2016 na skútrech 125 jižní Vietnam - 2350 km, 2017 taky na skútrech Kambodžu -1700 km a zrovna jsme už 3 týdny v Barmě - 2200 km s TukTukem.
Svět patří těm co se neposerou!
Ž ij svůj život a dělej to co ti bude dělat radost a na ostatní se vykašli.

(reakce na) Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

2.1.2019 v 17:14 | Nahoru | #11
Vlada-Katka> tak to je masakr
Na pionýrů jsem taky jezdil a neumím si to na tom představit, ale jo, možná i uměl, kdyby byl v dobrém stavu a uměl si to po cestě poopravovat (něco opravit umím, ale ne vše)
Máš někde nějaké fotky z cest, třeba rajče?

Cestování na malorážkach (50,125,skutry, mopedy)

2.1.2019 v 17:48 | Nahoru | #12
Jsou to už dva roky co jsme jeli Balkán.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist