Potřeboval bych pár rad, koupil jsem si Aprilku ročník 2008 a nalezl jsem pár chyb.
1.Nechce mi na první start startovat, jen na roztlačení, pokud už je zahřátá tak startuje krásně ale když jí nechám dýl třeba 8h tak už schladne a jsem nucen jí roztlačit což u takové motorky je obtížnější než u fichtla na kterým jsem to bral jako normální způsob startování, ale přejdem zpátky k Aprilce, mám otevřenou verzi: přívěra Ducati energia a řídící jednotka NIPPONDENSO 071000-0910 QCA91 která je vykuchaná tak tam by problém být neměl, ale zaskočila mě svíčka která podle informací co tam patří za svíčku (nejlépe NGK BR10EG nebo iridová) ale u mé Aprilie je tato: NGK B9EG tak by mě zajímalo jestli tato svíčka je vhodná pro otevřenou verzi a pokud ne tak jestli by koupě svíčky která tam patří podle výrobce opravila problém se startováním.
2.Na tachometru se mi nepřičítají ujeté km, všechno funguje ale ujeté km nenabývají na displeji, tak bych rád věděl jaké to můžou být závady a jestli se nachází problém v elektronice nebo v motoru.
3.Našel jsem nezapojený kablík pod sedačkou a nevím kam patří a k čemu slouží přikládám foto kablíku.
A poslední věc by mě zajímala a to je: Když jedu tak Aprilce se nechce nad 7tis. otáček prostě trvá než se otevře přívěra, takže pokud předjíždím tak mi to znemožňuje bezpečně rychle předjet překážku, vím zní to blbě ale když jezdím s tátou tak on předjede auto a já mám problém protože pod 7tis. otáček nedosáhnu rychlosti která by mi umožňovala předjet auto a když dojde k otevření přívěry tak už jede jako drak, proto by mi zajímalo co to může způsobovat jestli by to mohla dělat i ta svíčka kterou jsem zmiňoval. Na solenoid jsem se díval ten funguje krásně, namazal jsem ho trošku vazelínou abych měl jistotu, a podle volnoběhu a přidání plynu vše souhlasilo podle návodů, (návody a rady čerpám ze stránky Aprilia Tech a z youtube) ale ne vždy je tam všechno co by mi vyřešilo moje problémy.
Další a snad poslední věc co mě napadla, tak koukal jsem se na přívěru v jakém stavu se nachází a hýbat se hýbe ale je jaksi zabroušená ve prostřed jakoby jí někdo brousil, je nejspíš originální tj. hliníková s ocelovým lakem na povrchu ale ten už je ošoupaný, přikládám fotky:
To by bylo asi všechno, předem děkuji všem co budou ochotní mi pomoct s těmito problémy které mě trápí.
PS: Pokud je někde pravopisná chyba moc se omlouvám snažil jsem se to napsat nejvíce srozumitelněji aby to pochopila většina lidí.
Naposledy editováno 08.12.2018 01:05:04
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
@kokoška. Dám tam iridovou a lanko přívěry běží plynule bez záseků ale je značně poškozené tak ho vyměním.
@mito7 Musel by jsi na ní jet aby se ti zdálo že to není úplně normální. Zkušenosti za 500 najetých km: Na 3ku jsem se to snažil vytočit a prostě přes 6tis. se nedostanu pokud neotevře přívěra, drží třeba 20sec a pak otevře přívěra otáčky bleskové narůstají a jede jak má prostě jak kdyby ti jí držel řetěz a ty ho uštípneš a motorka vystřelý.
Nebo ještě jedna příhoda na dálnici tak chci předjet auto a na 5ce mi nechtěla otevřít přívěra otáčky 7-8tis. a rychlost max. 112km/h auto nemohu předjet a takhle mi to drželo minutu možná délé, pak zničeho nic otevřela a měl jsem tam 160, což si myslím že není úplně normální jev.
(reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
RAVE přívěra má dvě polohy a časování výfuku ve spodní poloze spolu s délkou výfuku dává největší točivý moment při asi 7500rpm - viz. čárkovaná křivka výkonu na diagramu. Mezi břitem přívěry a pístem musí být ta mezera 0,4mm, aby se to za žádných podmínek nepotkalo. Nikasilové válce se po poškození běžně převrtávají až o 2mm, takže po zvětšení průměru válce je potřeba doladit přívěru. Pozvednutím přívěry na dorazu je možné vyřešit totéž, ale změní se i časování. Tím se dostáváme k tomu, že ubroušením přívěry zespodu je možné posunout otáčky největšího točivého momentu výš (při zavřené přívěře). Navařením hrany se otáčky posunou zase níž, to ale není tvůj případ.
Pokud se nemůžeš dostat přes 6000rpm, kvůli vyšším jízdním odporům na vyšší rychlostní stupeň, tak je nejspíš přívěra už dávno otevřená. Nebo je zavřená, ale uvázla pár milimetrů před dorazem.
I při zavřené přívěře by jsi měl dosáhnout 9000rpm.
Další možnost je, že máš špatnou svíčku nebo třeba jen špatnou vzdálenost mezi elektrodami. Optimální je 0,5-0,6mm.
Poslední věc, která to může ovlivnit, je bohatost směsi v tom problematickém režimu otáček. Problémy se startem s tím souvisí taky.
Obrázky jsou k motokárovému motoru z roku 2008, pdf: https://www.interna..._myths__complete.pdf
Naposledy editováno 10.12.2018 11:50:22
2 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
@Beranidlo A jak zjistím tu vzdálenost přívěry od pístu?
A pokud bych chtěl vyměnit nůž přívěry tak ho musim zvednout? A jaký způsob zvednutí je nejlepší?
Zjistil jsem že moje Aprilka má rok výroby 2007.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
(reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
Dabb píše: Čistil jsem karburátor a všiml jsem si že mám hlavní trysku 132 a jehla je na 2 zářezu je to v pohodě?
Těžko říct, když nevíme, jaký tam máš karburátor. Měl by tam být 28mm Dell'orto PHBH, ale ani to není ještě určující, protože tyto karburátory jdou osadit různou sadou, tedy tryskami, jehlou a emulzní trubicí.
Jak ten karbec vypadá, najdeš zde: http://dellorto.it/en/download-eng/
Problém je, že Aprilia v manuálu o karburátoru nepíše a spoléhá se na Rotax, a u Rotaxu si myslí, že osazení karburátorem už není jejich problém.
Počkej, až bude teplo, pak otestuj otryskování na silnici. Teď v garáži můžeš zkusit nastavit bohatost ve volnoběžném okruhu.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
(reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
Dabb píše: Vedle té díry, ta růžová hadice napravo. Nešlo to lépe vyfotit.
U té hadice je důležité, aby její volný konec byl zahnutý dolů. Jestli hulíš cigára filtrem, tak do ní zastrč vajgl.
Tady najdeš osazeni karburatoru a prosimte žádné vajgly nikam nestrkej ta hadice je správně nezakončena je to odvzdusneni převodovky vede do pod lozisko vyvažovaku
K privere po nastartování a běhu motoru na volnoběh se privera ma otevrit (opravdu) nastartuj a podívej se jestli solenoid potahne a mas se od čeho odrazit ;)
Ale vše se píše na těch str
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
(reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
Motorku jsem poskládal, vyčistil karburátor, vyměnil těsnění, nový vzduchový filtr, svíčka a nechce stále startovat.
Všiml jsem si při nahazování že benzínovou hadičkou neprotekla ani kapka benzínu.
Proč tomu tak je? Sytič byl seplý.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
(reakce na) Potřeboval bych pár rad od lidí co znají veškeré součástky v...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2876 | 24.4.2024 v 00:02 tomasNJ |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |