Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Naposledy editováno 03.12.2018 23:27:41
vilemx píše: Zdenalbenal> Teoreticky ano, ale prakticky by jsi u přezouvání gum na novější a větší motorky, než je ta Čiza, skončil u obrázku 3c, protože by ti při pokusu srazit patku pláště z ráfku ruply sandály
Dušovky ještě jdou, ale odrazit bezdušovku je občas boj. Letos jsem si přezouval CB a zadní 160ka ještě šla odšlapat, ale na přední 120 už nebylo skoro kam hamtnout a nakonec jsem musel ráfek vypodložit na zem pod ponk a rozepřít mezi něj a ponk hever z auta... porod, ale nakonec bez škrábnutí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Když se postupuje přesně podle "návodu", minimalizují se všecky možné rizika - skřípnutí duše, křivé zapadnutí pláště do ráfku po nafouknutí atd.
vilemx: samozřejmě, že obyčejný plášť se dělá líp, než čtyřkordový pětipalcový drapák v dešti a ve sračkách, ale i ten se dá udělat skoro bosky...jen je potřeba si to natrénovat .
Ale postup je naprosto stejný.
Bezdušák na litém kole sem nikdy nedělal a ani sem ráfek pořádně neviděl - možná má bezpečnostní rantl (hump) u patky stejně, jak u auta. To se pak opravdu blbě sundává...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
vilemx píše: Zdenalbenal> Bohužel dost motorek má ten rantl také a i špuntové gumy se dělají v TL provedení patky. Když se tyhle dva "vynálezy" sejdou, podpořeny časem "přilepenou" gumou k ráfku, srazit gumu z patky v přírodě je fakt průšvih. Už jsem takhle jednou zlomil i boční stojan u 250 kg motorky, podruhé jsem si heverem nadzvednul kůlnu. V obou případech zůstala 140/80-17 E-09 Dakar na místě a jen se mi smála :(
Mám podobnou zkušenost, noha od těžkého železného ponku s nářadím stojí na gumě, já po něm skáču půl metru vysoko a patka ne a ne povolit.
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
V_i_c_i píše: Když je nejhůř tak patku hodím pod vřetenový lis a těch 700 kg co umí na to zatím vždy stačilo.
jo ten staci i na rafek a bezne ho vozim na zadech v terenu :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
cuir píše: jo ten staci i na rafek a bezne ho vozim na zadech v terenu :D :D
Tak lepsi nez tam vozit ten ponk co tu nekdo psal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp | Punisher | 13 | 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981 |