globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Zdravím vespolek. Jsem zoufalý, prosím o radu
Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

3.12.2018 v 23:26 | Nahoru | #1
Podle mě, proti cvaknutí duše monterpákou, hodně pomáhá mastek aplikovaný na duši (pudr na dětské prdýlky). Duše líp klouže a před skřípnutím "vyklouzne". Taky brání v drhnutí duše o plášť. Bez pudru jsem z pláště vždy vysypával namletou gumovou drť. Obzvlášť, pokud jezdíš nějaký extrém na podhuštěných kolech.

Naposledy editováno 03.12.2018 23:27:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

5.12.2018 v 22:33 | Nahoru | #2
spacy> Proti cvaknutí duše montpákou - duše nesmí při montáži vylízat ven, musí se vkládat "naštorc".
Když se postupuje přesně podle "návodu", minimalizují se všecky možné rizika - skřípnutí duše, křivé zapadnutí pláště do ráfku po nafouknutí atd.

vilemx: samozřejmě, že obyčejný plášť se dělá líp, než čtyřkordový pětipalcový drapák v dešti a ve sračkách, ale i ten se dá udělat skoro bosky...jen je potřeba si to natrénovat .
Ale postup je naprosto stejný.

Bezdušák na litém kole sem nikdy nedělal a ani sem ráfek pořádně neviděl - možná má bezpečnostní rantl (hump) u patky stejně, jak u auta. To se pak opravdu blbě sundává...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 Dnes v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist