bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Zdravím vespolek. Jsem zoufalý, prosím o radu
Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

5.12.2018 v 22:33 | Nahoru | #1
spacy> Proti cvaknutí duše montpákou - duše nesmí při montáži vylízat ven, musí se vkládat "naštorc".
Když se postupuje přesně podle "návodu", minimalizují se všecky možné rizika - skřípnutí duše, křivé zapadnutí pláště do ráfku po nafouknutí atd.

vilemx: samozřejmě, že obyčejný plášť se dělá líp, než čtyřkordový pětipalcový drapák v dešti a ve sračkách, ale i ten se dá udělat skoro bosky...jen je potřeba si to natrénovat .
Ale postup je naprosto stejný.

Bezdušák na litém kole sem nikdy nedělal a ani sem ráfek pořádně neviděl - možná má bezpečnostní rantl (hump) u patky stejně, jak u auta. To se pak opravdu blbě sundává...

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

5.12.2018 v 22:46 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Ano má rantl a patka gumy má na ráfku o hodně větší přesah než u staré Jawy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

6.12.2018 v 07:39 | Nahoru | #3
Zdenalbenal> Bohužel dost motorek má ten rantl také a i špuntové gumy se dělají v TL provedení patky. Když se tyhle dva "vynálezy" sejdou, podpořeny časem "přilepenou" gumou k ráfku, srazit gumu z patky v přírodě je fakt průšvih. Už jsem takhle jednou zlomil i boční stojan u 250 kg motorky, podruhé jsem si heverem nadzvednul kůlnu. V obou případech zůstala 140/80-17 E-09 Dakar na místě a jen se mi smála :(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 Dnes v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist