Trochu jsem se do toho zamotal, snad mě chápete.......
Díky moc Pavel
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
Druhá výměna na jiný motorce byla krokem do neznáma a hrozný laborování, výsledek na hovno. Tak jiná pumpa s větším pístem. To samý. Nakonec vrácena origo pumpa.
Jednalo se v obou přípdech o výměny axiálních pump za radiální. A nahrazoval jsem odhadem adekvátní pumpy.
Z toho mi vyplynulo, že to neni úplně prdel
Naposledy editováno 18.11.2018 22:08:27
Piwell píše: První výměna pumpy byla na doporučení, tzn. osvědčená a vyzkoušená kombinace pumpy/brzdičů. Bylo to bez problémů a bylo to super.
Druhá výměna na jiný motorce byla krokem do neznáma a hrozný laborování, výsledek na hovno. Tak jiná pumpa s větším pístem. To samý. Nakonec vrácena origo pumpa.
Jednalo se v obou přípdech o výměny axiálních pump za radiální. A nahrazoval jsem odhadem adekvátní pumpy.
Z toho mi vyplynulo, že to neni úplně prdel
.....právě o tu osvědčenou kombinaci pumpa/brzdič mně jde.....
osvedcena kombinace na zavodech je ctyrpist brembo 34/30 prumery pistku + cnc pumpa brembo 16x16 (druhy cislo je prepakovani - mechanickej prevod a je docela dulezity)
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
Pajakoci píše: No, co se mně tak zdá dr-ková pumpa bude mít průměr pistku tak 10 mm, musím dohledat.....
on je problem s tim, ze ty prumery nejsou vse. je potreba porovnavat celou konstrukci pumpy (hydraulickej i mechanickej prevod). protoze treba u TL mam originalni pumpu pro 6ti pist 16mm a odpovidajici radialni brembo ma 19mm. stejne tak jako vsechny radialni pumpy nejsou stejny, kdyz maj stejnej prumer pistku - brembo 19x18 se chova jinak nez 19x20
pumpa k origo 2pistkovemu trmenu bude na 4pist ze silnicni moto nejspis moc mala = dlouhej krok paky a ne moc dobre regulovatelnej nastup.
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
Pajakoci píše: Tak přesně si to myslím, bojim se to odhadovat a pak mít doma 3 brzdiče a 2 pumpy....
no ja jsem okopiroval setup co pouzivaji v zavodech ... tzn 34/30 brzdic a 16x16 pumpa. brembo tuhle pumpu dela jen v CNC variante a stoji balik, standardni "kovana" je 16x18
vzal jsem tedy 16x16 pumpu od accossata.
ono kazdymu vyhovuje neco jineho, kazdej pouziva jiny desky atd... takze tezko rict, co bude vyhovovat tobe. zavodni setup na DRZ je overkill - ja kopiroval setup, se kterym jel Kejmi MS :D
kdybych chtel delat "pokusy" vzal bych nejakej fungujici 4 pist - treba brembo z ducati 999 a k tomu radialni pumpu s 16mm pistkem (klidne tu 16x18)
jo a jedna rada - 4pisty je problematicke dostat "do kola" maji vetsi sirku a koliduji pak s draty - motardove trmeny jsou uzsi nez ty ze sportovnich moto. resi se to ruzne, sirokyma brejlema, frezovanim/brousenim brzdicu, preplejtanim kol mimo osu atd atd....
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
Rád bych, aby sada s chlupatcema zůstala, a byla to otázka večera to případně přeházet.....
seikos píše: Spočítej si poměr plochy pístků ve třmenu k pístku v brzdové pumpě. Pokud ti vyjde cokoliv v rozmezí 18:1 (dřevěné brzdy) až 35:1 (blátivé brzdy), tak je to použitelné. Jiné poměry jsou už na pytel
nic, chyba vypoctu. mam 19,5:1
Naposledy editováno 19.11.2018 18:56:53
Pokud něco řešit, tak desky, kapalinu, pancéřku, pumpu a potom čelist. V tomto pořadí. Poslední dvě v případě, že budeš chtít závodit.
Taky jsem přemýšlel o mnoha úpravách a nakonec skončil s použitou pumpou od Bremba 16mm. Je to trochu lepší a dostačující.
Ja bych s tim mohl cca sezonu jezdit i na okruhu, to je tak cas, nez jsem zacal trosku brzdit :D
Mel jsem tam taky kola ze silnicni moto (aprilia ra125) a byl docela oříšek dostat zadni kolo do vidle - ty uz to mas napasovany? Ja musel kolo/unasec rozety o kus osoudzruzit.
Taky mně to trochu komplikuje fakt, že chci nechat origo kola na výměnu, kvůlivá různejm důvodům.....
Můžete mě někdo nasměrovat. Nepožaduji závodní set, ale chtěl bych aby to slušně brzdilo.
a) Seikos tu uvedl poměr 18:1 dřevěná brzda. Chápu to tak že v tomhle případě se "źablokuje" kolo jen co trošku chytnu na páčku brzdy, nepůjde s tím defacto vůbec dávkovat brzdný ůčinek.
b) Hovoříte o různém "zdvihu" páčky pumpy. 16mm, 18mm, 20mm znamená to čím delší chod, tím lepší dávkovatelnost (pomalejší nástup) brzdného účinku?
u pumpy to neni zdvih, ale pivot point - jde o pusobiste sily u jednoramenne paky - jak daleko je od osy otaceni = delka toho kratsiho ramena. vychazi z toho mechanickej prevod = cim kratsi vzdalenost tim vetsi prevod.
aftermarket brzdy jsou v podstate vzdy "zavodni set" a u brzd z nejake jine motory je proste pokus omyl. dej si pozor na to, ze brzdice ze silnicni motorky jsou sirsi nez specialni motardove a muzou ti kolidovat s vypletem. pak se brzdice frezuji, kolo se dava do vidlic mimo osu, vypleta se to ke strane atd.
me treba o vyplet skrta i specialni motardovej brzdic, u zavodnich motorek byva kotouc odsazenej pomoci podlozky od kola a davaji se sirsi bryle, ja mam seriove MX bryle.
zalezi co umis sam vymyslet, namerit, vyrobit... pokud nemas v tomhle zkusenosti je dobry koupit neco co uz je na tu motorku upravene a funguje s ni...
jak jsi počítal ten tvůj poměr?
Brzdič průměru 34/30mm má 3228mm/čtvereč. Pístek průměru 16mm má 201mm/čtvereč. Poměr je tedy 16,06
Na poměr 19,5 by stejný brzdič musel mít pístek pumpy průměru 14,5mm
Chápu dobře že 34/30 jsou průmery pístků, tj. na každé straně 2ks, jeden 34mm, druhý 30mm plus druhá strana to samé?
Kazdopadne ja bral setup kterej se jezdi v MS supermoto, takze pomerne vyzkoušena zalezitost
Naposledy editováno 23.02.2019 12:12:00
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
bazin. píše: A kde jsi vyčetl co za brzdiče a pumpy k sobě pasují aby utvořily "funkční celek" Je nějaká firma, nebo e-shop, která se na to specializuje? Popostrč mě trochu.
Firmy co vyrábí brzdy na supermoto nabizi obvykle “set” kterej funguje. Nebo muzes okopírovat setup nějakého sériového motarda (huska fs450). Nebo se zeptat na závodech ;) muj známy vlastni tým co jel MS, takze ja bral stejny brzdy jako jedou oni na zavodakach.
Beringer, magura, brembo, cobra - vsichni maji v katalogu SM set, brzdice a k nim doporučené pumpy
Osobne si myslim ze bude fungovat set libovolného brzdice z lepsi sportovni motorky + 16mm radiální pumpa. Kazdopadne u brzdice ze sport. Moto budes resit ten prostor k vypletu.
Co mas za moto? Jaky kola?
Naposledy editováno 23.02.2019 12:46:00
1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
bazin. píše: Psal jsem to hned na začátku, #18.
sorry prehlidl jsem. tam neni jasne co je zac to kolo. ja mam jednu sadu kol litych z RS125 a tam se vejde i velkej brzdic. Do drataku ne, jak jsem psal. k TT bude mozna obtiznejsi sehnat redukci na brzdic.
jinak s tim brzdenim - me na silnici stacily na HQV TE410 i seriove brzdy, jen na velkym kotouci. on malokdo jezdi tak, ze potrebuje SM brzdy, nebo brzdy ze sporta.. ja brzdim malo i na okruhovce, tam mam zavodni brzdy spis jen pro dobrej pocit, nez ze bych to potreboval