bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen
18.11.2018 v 21:34
Ahoj, mám tady malou otázečku do pranice.....řeším technický problém, rád bych pořídil přesvědčivější brzdový třmen na motardový přední kolo s 320 kotoučem na svý DR - ko. Dle mýho názoru je na bazaru habaděj čtyřpístků popř šestipístků , který bych normálně namontoval i s origo pumpou, která je vlastně stavěná na kotouče 2, ale já s jedním kotoučem budu používat v okruhu přední brzdy vlastně jen polovinu kotoučů, takže tlak na destičky bude vlastně poloviční, je to tak ? Má s tím někdo prosím zkušenost ? Doporučili by jste třeba nějakej slušnej třmen v kombinaci s pumpou, co by mohlo pěkně fungovat ?
Trochu jsem se do toho zamotal, snad mě chápete.......

Díky moc Pavel

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

18.11.2018 v 22:00 | Nahoru | #1
Jak poloviční tlak? Tlak v kapalině je všude stejný a je jedno kolik tam máš pístů. Rozhodující je průměr pístu.

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

18.11.2018 v 22:06 | Nahoru | #2
První výměna pumpy byla na doporučení, tzn. osvědčená a vyzkoušená kombinace pumpy/brzdičů. Bylo to bez problémů a bylo to super.

Druhá výměna na jiný motorce byla krokem do neznáma a hrozný laborování, výsledek na hovno. Tak jiná pumpa s větším pístem. To samý. Nakonec vrácena origo pumpa.

Jednalo se v obou přípdech o výměny axiálních pump za radiální. A nahrazoval jsem odhadem adekvátní pumpy.

Z toho mi vyplynulo, že to neni úplně prdel

Naposledy editováno 18.11.2018 22:08:27

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 07:07 | Nahoru | #3
Myslim, že třeba u dvou kotoucu se 4-pistkama posunu zmáčknutím páčky 8 pistku o určitý kousek, zatím co při stejné pumpě ale pouze s jedním kotoučem posunu stejným zmáčknutím páčky pouze 4 pistky na dvojnasobnou vzdalenost s polovičním tlakem.....proto se bojím systémové pumpy - když jí vezmu ten jeden kotouč, páč byla stavěná na 2....

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 07:09 | Nahoru | #4

Piwell píše: První výměna pumpy byla na doporučení, tzn. osvědčená a vyzkoušená kombinace pumpy/brzdičů. Bylo to bez problémů a bylo to super.

Druhá výměna na jiný motorce byla krokem do neznáma a hrozný laborování, výsledek na hovno. Tak jiná pumpa s větším pístem. To samý. Nakonec vrácena origo pumpa.

Jednalo se v obou přípdech o výměny axiálních pump za radiální. A nahrazoval jsem odhadem adekvátní pumpy.

Z toho mi vyplynulo, že to neni úplně prdel


.....právě o tu osvědčenou kombinaci pumpa/brzdič mně jde.....

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 08:54 | Nahoru | #5
Můžeš to vyřešit menším průměrem pumpy, místo 19 (nebo co máš) 15 nebo i míň, co jinak bys chtěl vymýšlet. Zkus origo, a když to bude moc citlivý tak změn pumpu. Ještě do toho samozřejmě bude hrát roli pouze jeden kotouč co se týče učinnosti, ale menší pumpa by měla vyřešit obě věci zaráz, jak citlivost tak zvýšení účinku jednoho kotouče.

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 09:06 | Nahoru | #6
chce to pumpu s mensim prumerem pistku. ja mam treba na silnicni moto radialni brembo s prumerem pistku 19 a na motardu mam radialni accossato s prumerem pistku 16mm

osvedcena kombinace na zavodech je ctyrpist brembo 34/30 prumery pistku + cnc pumpa brembo 16x16 (druhy cislo je prepakovani - mechanickej prevod a je docela dulezity)

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 10:58 | Nahoru | #7
No, co se mně tak zdá dr-ková pumpa bude mít průměr pistku tak 10 mm, musím dohledat.....

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2018 v 11:08 | Nahoru | #8

Pajakoci píše: No, co se mně tak zdá dr-ková pumpa bude mít průměr pistku tak 10 mm, musím dohledat.....



on je problem s tim, ze ty prumery nejsou vse. je potreba porovnavat celou konstrukci pumpy (hydraulickej i mechanickej prevod). protoze treba u TL mam originalni pumpu pro 6ti pist 16mm a odpovidajici radialni brembo ma 19mm. stejne tak jako vsechny radialni pumpy nejsou stejny, kdyz maj stejnej prumer pistku - brembo 19x18 se chova jinak nez 19x20

pumpa k origo 2pistkovemu trmenu bude na 4pist ze silnicni moto nejspis moc mala = dlouhej krok paky a ne moc dobre regulovatelnej nastup.

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 12:17 | Nahoru | #9
Tak přesně si to myslím, bojim se to odhadovat a pak mít doma 3 brzdiče a 2 pumpy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 12:46 | Nahoru | #10

Pajakoci píše: Tak přesně si to myslím, bojim se to odhadovat a pak mít doma 3 brzdiče a 2 pumpy....



no ja jsem okopiroval setup co pouzivaji v zavodech ... tzn 34/30 brzdic a 16x16 pumpa. brembo tuhle pumpu dela jen v CNC variante a stoji balik, standardni "kovana" je 16x18

vzal jsem tedy 16x16 pumpu od accossata.

ono kazdymu vyhovuje neco jineho, kazdej pouziva jiny desky atd... takze tezko rict, co bude vyhovovat tobe. zavodni setup na DRZ je overkill - ja kopiroval setup, se kterym jel Kejmi MS :D

kdybych chtel delat "pokusy" vzal bych nejakej fungujici 4 pist - treba brembo z ducati 999 a k tomu radialni pumpu s 16mm pistkem (klidne tu 16x18)

jo a jedna rada - 4pisty je problematicke dostat "do kola" maji vetsi sirku a koliduji pak s draty - motardove trmeny jsou uzsi nez ty ze sportovnich moto. resi se to ruzne, sirokyma brejlema, frezovanim/brousenim brzdicu, preplejtanim kol mimo osu atd atd....

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 18:32 | Nahoru | #11
Spočítej si poměr plochy pístků ve třmenu k pístku v brzdové pumpě. Pokud ti vyjde cokoliv v rozmezí 18:1 (dřevěné brzdy) až 35:1 (blátivé brzdy), tak je to použitelné. Jiné poměry jsou už na pytel

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 18:40 | Nahoru | #12
Děkuju, tohle mně stačí, mám to na loukoťe z bandita, dráťenej výplet by byl v poměru k ceně motorky mrhání chechtákama.... uvidím, co za brzdiče je kolem k mání, mrknu na pumpu a vyhodnotím optimální variantu......
Rád bych, aby sada s chlupatcema zůstala, a byla to otázka večera to případně přeházet.....

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

19.11.2018 v 18:53 | Nahoru | #13

seikos píše: Spočítej si poměr plochy pístků ve třmenu k pístku v brzdové pumpě. Pokud ti vyjde cokoliv v rozmezí 18:1 (dřevěné brzdy) až 35:1 (blátivé brzdy), tak je to použitelné. Jiné poměry jsou už na pytel



nic, chyba vypoctu. mam 19,5:1

Naposledy editováno 19.11.2018 18:56:53

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

20.11.2018 v 06:32 | Nahoru | #14
Z vlastní zkušenosti Ti můžu říct, že origo pumpa s origo čelistí z SM stačí na běžné ježdění.
Pokud něco řešit, tak desky, kapalinu, pancéřku, pumpu a potom čelist. V tomto pořadí. Poslední dvě v případě, že budeš chtít závodit.
Taky jsem přemýšlel o mnoha úpravách a nakonec skončil s použitou pumpou od Bremba 16mm. Je to trochu lepší a dostačující.

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

20.11.2018 v 11:27 | Nahoru | #15
Jojo, tomu rozumím, mám pist na pumpě 14 mm páku na pumpě 19 mm, a 2 pistky na brzdiči 32 mm, z toho mně vychází poměr něco kolem 10,5 / 1, tak jsem z toho jelen, ta délka na páčce od osy páky k pistku tam hraje velkou roli....možná zkusím lepší třmen s podobnou plochou pístků, pancířky hadice, a bude to, když přičtu větší kotouč a menší kolo, snad to půjde. Nechci jezdit závody, ale orginální setup byl opravdu podprůměrný.....

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

20.11.2018 v 17:07 | Nahoru | #16
Ja na hqv410(výkonove podobne) mel sériovou brzdu jen na adaptéru na 320mm kotouc. Jako zadna divočina, ale ona ta motorka moc nejede, takze se s tim jezdit dalo.
Ja bych s tim mohl cca sezonu jezdit i na okruhu, to je tak cas, nez jsem zacal trosku brzdit :D

Mel jsem tam taky kola ze silnicni moto (aprilia ra125) a byl docela oříšek dostat zadni kolo do vidle - ty uz to mas napasovany? Ja musel kolo/unasec rozety o kus osoudzruzit.

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

20.11.2018 v 17:34 | Nahoru | #17
Není to úplně, že by to tam jako sedlo, ale jsem od železa, nová osa předního kola, (levnější varianta než ložiska a futra) adaptér na brzdič, vymezovací válečky levá, pravá strana. A třetí brejle, nebo-li stabilizator vidlice. Zadek futra na 20 ložiska, osoustružit rafek ze strany od kotouče, jiná rozeta, a záchyt reakce zadního brzdiče. Trochu jsem byl překvapenej, že zadní rafek je v originál setingu na každé straně jinak vzdálenej od kyvky, ale už jsem si to ověřil .
Taky mně to trochu komplikuje fakt, že chci nechat origo kola na výměnu, kvůlivá různejm důvodům.....

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 11:02 | Nahoru | #18
Mám vidlici (z Yamaha TT600R) s axiálním uchycením brzdiče, kolo na jeden kotouč, brzdič ani pumpu k tomu nemám. Původní kotouč byl 260mm a brzdič 2-pístek(oba pístky na jedné straně), kolo je vyplétané. Chci tam dát 320mm kotouč a přes adaptér 4-pístkový brzdič (zase axiální) a odpovídajíci pumpu s vestavěnou nádobkou na kapalinu. Enduro na motardech 175Kg.
Můžete mě někdo nasměrovat. Nepožaduji závodní set, ale chtěl bych aby to slušně brzdilo.
a) Seikos tu uvedl poměr 18:1 dřevěná brzda. Chápu to tak že v tomhle případě se "źablokuje" kolo jen co trošku chytnu na páčku brzdy, nepůjde s tím defacto vůbec dávkovat brzdný ůčinek.
b) Hovoříte o různém "zdvihu" páčky pumpy. 16mm, 18mm, 20mm znamená to čím delší chod, tím lepší dávkovatelnost (pomalejší nástup) brzdného účinku?

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 11:36 | Nahoru | #19
bazin: drevena brzda je takova, kde musis na packu pusobit velkou silou (4prsty) abys vubec brzdil
u pumpy to neni zdvih, ale pivot point - jde o pusobiste sily u jednoramenne paky - jak daleko je od osy otaceni = delka toho kratsiho ramena. vychazi z toho mechanickej prevod = cim kratsi vzdalenost tim vetsi prevod.

aftermarket brzdy jsou v podstate vzdy "zavodni set" a u brzd z nejake jine motory je proste pokus omyl. dej si pozor na to, ze brzdice ze silnicni motorky jsou sirsi nez specialni motardove a muzou ti kolidovat s vypletem. pak se brzdice frezuji, kolo se dava do vidlic mimo osu, vypleta se to ke strane atd.

me treba o vyplet skrta i specialni motardovej brzdic, u zavodnich motorek byva kotouc odsazenej pomoci podlozky od kola a davaji se sirsi bryle, ja mam seriove MX bryle.

zalezi co umis sam vymyslet, namerit, vyrobit... pokud nemas v tomhle zkusenosti je dobry koupit neco co uz je na tu motorku upravene a funguje s ni...

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 12:01 | Nahoru | #20
assassin>
jak jsi počítal ten tvůj poměr?
Brzdič průměru 34/30mm má 3228mm/čtvereč. Pístek průměru 16mm má 201mm/čtvereč. Poměr je tedy 16,06
Na poměr 19,5 by stejný brzdič musel mít pístek pumpy průměru 14,5mm

Chápu dobře že 34/30 jsou průmery pístků, tj. na každé straně 2ks, jeden 34mm, druhý 30mm plus druhá strana to samé?

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 12:06 | Nahoru | #21
Je mozny, ze jsem udelal chybu tech 16 jsem tam mel nejspis puvodne, ani nevim proc jsem se "opravil"

Kazdopadne ja bral setup kterej se jezdi v MS supermoto, takze pomerne vyzkoušena zalezitost

Naposledy editováno 23.02.2019 12:12:00

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 12:36 | Nahoru | #22
A kde jsi vyčetl co za brzdiče a pumpy k sobě pasují aby utvořily "funkční celek" Je nějaká firma, nebo e-shop, která se na to specializuje? Popostrč mě trochu.

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 12:43 | Nahoru | #23

bazin. píše: A kde jsi vyčetl co za brzdiče a pumpy k sobě pasují aby utvořily "funkční celek" Je nějaká firma, nebo e-shop, která se na to specializuje? Popostrč mě trochu.



Firmy co vyrábí brzdy na supermoto nabizi obvykle “set” kterej funguje. Nebo muzes okopírovat setup nějakého sériového motarda (huska fs450). Nebo se zeptat na závodech ;) muj známy vlastni tým co jel MS, takze ja bral stejny brzdy jako jedou oni na zavodakach.

Beringer, magura, brembo, cobra - vsichni maji v katalogu SM set, brzdice a k nim doporučené pumpy

Osobne si myslim ze bude fungovat set libovolného brzdice z lepsi sportovni motorky + 16mm radiální pumpa. Kazdopadne u brzdice ze sport. Moto budes resit ten prostor k vypletu.

Co mas za moto? Jaky kola?

Naposledy editováno 23.02.2019 12:46:00

1 reakcí na tento příspěvek Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 13:13 | Nahoru | #24
Psal jsem to hned na začátku, #18.

(reakce na) Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 13:20 | Nahoru | #25

bazin. píše: Psal jsem to hned na začátku, #18.



sorry prehlidl jsem. tam neni jasne co je zac to kolo. ja mam jednu sadu kol litych z RS125 a tam se vejde i velkej brzdic. Do drataku ne, jak jsem psal. k TT bude mozna obtiznejsi sehnat redukci na brzdic.

jinak s tim brzdenim - me na silnici stacily na HQV TE410 i seriove brzdy, jen na velkym kotouci. on malokdo jezdi tak, ze potrebuje SM brzdy, nebo brzdy ze sporta.. ja brzdim malo i na okruhovce, tam mam zavodni brzdy spis jen pro dobrej pocit, nez ze bych to potreboval

Aby pumpa přední brzdy správně dávkovala určitý třmen

23.2.2019 v 14:11 | Nahoru | #26
Kolo je originální náboj přepletený na 17" ráfek. Chci ten 2pístek nahradit 4pístkem. Adaptér si na odzkoušení vyrobim ocelový a až doladím tvar a rozměry tak ho nechám vyfrézovat z něčeho ušlechtilého.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist