bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání motoru v nízkých otáčkách
Zdravím,
před pár měsící jsem pořídil GAS GAS EC300 rv 2014 na počítadle je něco kolem 60mth.

Problém:
Motorka v nízkých otáčkách při podtáčení, ale i pří klidné jízdě (nejde s tím přejet ulice na minimum plynu za účelem snížení hluku) začne mlátit "do řetězu" a začne i trochu cukat.
Rád bych zvuky nějak natočil, ale bohužel za jízdy se mi to nedaří.
Motorka jinak jede bez problému, výkon má, nekouří po zahřátí, spojka vystavuje tak jak má, voda se neztrací, olej také ne. Na volnoběh se také žádné anomálie neprojevují.

Šel jsem na to postupně:
1) seštelování řetězu (zvuk se ozývá od řetězu)
2) nová řetězovka - žádná změna, pořád stejné zvuky
3 výměna oleje převodovky v intervalech cca po 1 mth (fotka výpušťáku dole - posuďte sami zda to stojí za obavy nebo ne - já usoudil že ano a proto bod č. 4
4) servis - kontrola převodovky
- tam se nic neobjevilo, jen je zvláštní že byla měněná ojnice (není originál - divné když má mít motorka najeto
60mth) a píst je na výměnu
5) zkouška jízdy bez el. startéru (napadlo mě jestli pastorek nezajíždí a nechytá se o zuby) - žádná změna

Mechanik se mě snažil ubezpečit že některé motorky prostě mlátí do řetězu.
Věřte mi, na motorce se svezlo několik lidí, co aktivně jezdí a s lecčím se už potkali - shodli jsme se ale že to není normální.

Co s tím?

Děkuji všem za rady a názory



Klepání motoru v nízkých otáčkách

18.11.2018 v 20:39 | Nahoru | #1
Ještě bych rád doplnil že do servisu jsem poslal pouze motor (chyba) , takže mechanik dal jen na moje tušení že je špatně převodovka.

Klepání motoru v nízkých otáčkách

19.11.2018 v 08:22 | Nahoru | #2
Výměna oleje v převodovce po 1 mth je nesmysl..
Ale k věci a k tomu mlácení - když je v háji převodovka, tak to spíš hučí, než mlátí, tj ložiska v háji, max. kdyby nějaký zuby byli v prdeli, tak to bude cukat, celkově bude hlasitější atd.
Sundej dekl zapalování a s rotorem hýbej trhavě doleva a doprava /na neutral/, pokud ucítíš ,,ťukání´´ tj. vůli mezi jednotlivými otočeními, znamená to vůli buďto nahoře na pístním čepu nebo dole na uložení ojnice.
Jinak podtočenej 2T má taky sám o sobě divnej zvuk a začne mlátit do řetězu, ale to snad poznáte, když píšeš, že ste se už s lecčím potkali :)

Naposledy editováno 19.11.2018 08:24:24

Klepání motoru v nízkých otáčkách

19.11.2018 v 11:58 | Nahoru | #3
Olej po 1 mth jsem měnil za účelem pozorování špon nebo úlomků.

Ok, zkusím - Díky za radu

Klepání motoru v nízkých otáčkách

20.11.2018 v 07:49 | Nahoru | #4
Pak dej vědět na co jsi přišel

Klepání motoru v nízkých otáčkách

20.11.2018 v 08:16 | Nahoru | #5
Když se na tom svezli lidi co už se s lecčím potkali, kolik z nich má zkušenosti s jednoválcem?

Klepání motoru v nízkých otáčkách

27.11.2018 v 14:40 | Nahoru | #6
Teď asi nerozumím otázce, kam tím míříš?

Klepání motoru v nízkých otáčkách

27.11.2018 v 15:17 | Nahoru | #7
no ze ostrej 300ccm dvoutakt je v nizkejch otackach takovej no... neni uplne kultivovanej. mel jsem sice berga, ale v podstate to "ustalenou" rychlosti jet neumi... proste bud akcelerujes, nebo brzdis... je to soutezni nacini. jestli se chces napohodu vozit mel sis koupit 4t

takze freedom se pta, jestli ti co to zkouseli maji zkusenosti s velkyma dvoutaktama... ja treba do ty doby nez jsem si ho pred par lety koupil nejezdil na zadnem a chovani toho stroje pro me bylo docela prekvapeni...

Naposledy editováno 27.11.2018 15:19:57

Klepání motoru v nízkých otáčkách

28.11.2018 v 09:53 | Nahoru | #8
mam XT a pod 2000 ot se stim jet neda - mlatí to a škube řetězem

Klepání motoru v nízkých otáčkách

28.11.2018 v 11:45 | Nahoru | #9
Chápu,díky. Motorku jsem si nekoupil abych s tím jezdil rybařit .
Dávala jsem to jen jako příklad, abych Vám vůbec popsal co to dělá a nedělá.

Svezl jsem na GAS GAS EC300 r.v (tuším) 2009, nedávno jsme měli půjčené KTMky 2018 EXC250,300 i 4takt EXC-F 250,350 a 450.
Ani jedna z motorek neměla podobný zvuky a cuky.

Myslím si že na té motorce asi něco v nepořádku bude.
Hned co jsem dostal echo že převodovka je v pořádku, tak jsem začal pochybovat jestli to vůbec nějaká závada je nebo ne.
Proto jsem oslovil pár lidí ať se na tom svezou a řeknou jestli je to v pořádku. Všichni se shodli a potvrdili mi mojí obavu.

Klepání motoru v nízkých otáčkách

30.11.2018 v 17:50 | Nahoru | #10
1, Utaženej motor
2, Vůle v kyvce
3, Vůle v zadním kole
4, Napnutí řetězu
5, Nastavení karburátoru

Klepání motoru v nízkých otáčkách

11.12.2018 v 09:51 | Nahoru | #11
Omlouvám se. Mám jinou otázku. Pasuje na Gase výfukové koleno i z jiné značky motorky (ktm, huqarna, husaber, betta)

Klepání motoru v nízkých otáčkách

27.2.2019 v 19:22 | Nahoru | #12
Zdravím do nové sezóny.
Motorku jsem nakonec opravil.

Přešel jsem komplet celou elektriku, vyměnil svíčku, promáznul kontakty a vyměnil konektory.

Jen píší kdyby se někdo setkal s podobným problémem.

Ještě dotaz, mám načatý píst a chtěl bych ho udělat.
Jakou byste mi doporučili značku? Válec nejprve merite, nebo objednáte rovnou B (když je tam A) ?
Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... Olihňos 7 27.7.2023 v 08:12 wagusss
Vyplatí se Gas gas Gas Gas EC 300 Ferdator 16 24.7.2023 v 15:27 Sally06
Gas Gas EC300 zapojeni blinkrů Gas Gas EC 300 R Los.Karlos 0 4.6.2023 v 18:09 Los.Karlos
Enduro hobby závody Gas Gas EC 300 Vincátko3 8 30.9.2022 v 16:19 Vincátko3


TOPlist