globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Simson S51 nepřesáhne 50 km/h
1.11.2018 v 15:01
Čau chlapi, tak mám menší problém, jezdím na simsomu, ale nějak mi to nechce ject, je to dost lenivý, nevím čím to může být ale simson mi jede po rovině max 50, nikdy to nevytáhnu víc a kámošum co taky mají jede klidně 65 i víc. Já samozřejmě beru v potaz, že je to simson a nechci aby mi to jelo 90, ale na těch příjemnějších 65-70 bych se rád dostal. Nevím vůbec čím by to mohlo být, dělal jsem nedávno go-nový ložiska, gufera, válec, karburátor, a už to mám asi 500 km zajíždění pomalého a fakt mi to skoro nejede a před go to bylo hodně podobný to to možná vytáhlo ještě na těch 60. Neseřízený karburátor nebo zapalování nebude, to jsem šteloval a startuje i na volnoběh běží hezky a jde vytočit. Díky za rady

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

1.11.2018 v 16:41 | Nahoru | #1
A výfuk si vyčistil?

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

1.11.2018 v 18:49 | Nahoru | #2
Motor po GO nepojede hned do plnýho. Máš to po výbrusu original válce , nebo jsi koupil na netu polský válec s pístní sadou ? Jinak vyčistit výfuk .

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

2.11.2018 v 08:46 | Nahoru | #3
Nevím jak děláš GO, respektive jak měníš ložiska tak tě nechci hned osočovat... ale dost lidí dělá GO kladivem ve stylu ložisko tam nabouchám a poprdeli. Prostě nezáleží na tom jak , hlavně aby tam bylo a nějak se to točilo..
U těhle malých motorů je moc důležité aby každé ložisko šlo volně. Když ti bude ložisko na klice drhnout, sebere to klidně i půlku výkonu a velmi brzo to ložisko taky odejde vyžíháním. jednoduchý test je shodit magneto, válec a píst a zkusit si jak volně jde klikovka- při pohybu musí mít setrvačnost, nesmi se sama zastavovat.. Další věcí je potom kvalita ložisek, dobré zkušenosti mám třeba s ložisky ZKL. SKF může být z Číny, Malaisie a kvalita se hodně liší.

E: ještě jde vyzkoušet na místě, když na teplým motoru vezmeš na neutrál za plyn tak by měl reágovat motor hned a vylítnout do vysokých otáček, když jsou přidřená ložiska tak se mu moc do vysokých nechce.

Naposledy editováno 02.11.2018 08:55:41

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

2.11.2018 v 15:48 | Nahoru | #4
Nechcu tě nějak strašit nebo odrazovat od dalšího hledání možné závady, ale pokud je to starej endurák šestivolt, tak obávám se rychlejc nepojede. Mám ho už kolik let a prostě víc to s původním karburátorem nejede a ani dnešní náhražky nejsou o moc lepší.Hrabali jsme se v tom i s dost odborníkem na simsony, nejednou, ono je to prostě udělaný tak aby to mělo nějakou v uvozovkách sílu ale zase na úkor rychlosti. To by se asi musely dát trochu jiný kolečka do převodovky nebo minimálně řetězové kolečko na sekundáru o zub či dva větší.Pak by to jelo o něco rychleji. Dvanáctivolt elektronik simák mi jede bez problémů 65 až 70. Ale šestivolt endurák pětapadesát a konec. Zkoušeli jsme všelijak nastavovat karbec, laborovat s hladinou, měnit trochu předstih , dávat jinou hlavní trysku ale prostě buď to bylo stejný nebo horší. Aby jsme vyloučili problém v karburátoru dali jsme karbec z toho dvanáctivoltovýho elektronika ( co mastí i sedmdesát) a naprosto žádná změna. Tak jsme došli k názoru že to bude poskládáním koleček a že se prostě nevyplatí se v tom rejpat a vymejšlet, když to bez problémů jinak startuje a spolehlivě jezdí. Když srovnám ty dva simály na stejé trase, na endurákovi jedu furt za čtyři ( i s karburátorem z elektronika), na elektronikovi musím v některejch kopcích podřadit na trojku. Je sice rychlejší ale o něco slabší .

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

2.11.2018 v 18:43 | Nahoru | #5
6V i 12V maj motory stejný. Rozdíl je jen v elektrice a karburátorech, kterých se dávaly na S51 a SR50 tři typy. Přičemž 16N1-x měly šroub štelování směsi, kdežto verze 16N3-x ho měly zaplombovaný v přírubě. 16N3-x byly novější a úspornější, rozdíl ve výkonu byl minimální. 60ccm elektronik 6V s jednokroužkovým pístem, 16N1-11 a nejlevnějším laďákem lítal spolehlivě přes 70km/h, otáčky šly až k 10 000 i s origo zapalováním.

Moje SR s klapkovou 60ccm postavenou do středních otáček a chromovaným 32mm Resem dává 75km/h v 8000rpm. A to už je motor přetočený, protože max. výkon je v 6700rpm.

Takže na 6V bych to nesváděl. Spíš bych se zaměřil na to co psal grooll. Průser je, že u Simsona se důvody proč to nejede hledaj blbě, může to dělat prakticky cokoli. Dej to někomu, kdo se v tom vyzná.

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

3.11.2018 v 14:09 | Nahoru | #6
Vzpomínám si (pravda už matně ), že mě 6V Elektronik jezdil kolem 60tky max.Je teda pravda, že už tehdy jsem měl o cca 10-15kg.víc než kamarádi
Táhl super, kopec nekopec i ve dvou, ale přes 60 se mu nechtělo...
Předchozí Mustang šel až k 75ti, ale zase furt zlobil a netáhl...Plus jen tříkvalt
Takže asi ano, něco špatně bude, ale nějak moc přes 60to nepojede...

Zkusil bych, jak už chlapi psali, vyčistit výfuk...

Simson S51 nepřesáhne 50 km/h

4.11.2018 v 12:18 | Nahoru | #7
Bratránkův 6V 60ccm Elektronik předjížděl na trojku moje SR50 s origo motorem s roztočenou čtyřkou. Tachometr tomu Elektroniku na čtyřku ukazoval něco přes 70km/h. Toliko k tomu, že to nejede.
Moje SR 60ccm díky malým kolečkům s 17z pastorkem jede s mými 90 kg a 70kg spolujezdcem 65km/h i do kopce. Když jedu sám, tak maximálka je kolem 75km/h, dle počasí. Proti větru o rychlosti cca 80km/h (tolik to jelo s ním v zádech ) se to rozhoupalo na 55km/h.

Ale obecně v origo nastavení bude těch 60-65 maximální rychlost, je to dost kus od kusu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist