Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: dewwil> ted jedna aktualni. Jeli jsme do Soldenu cca 650 km z Prahy. U Plzně jsem minul kolegu s teslou, pak jsem tankoval a jeste jednou stavel na Intalu na nakup znamky, zdrzeni dohromady cca 30 min. Tesla dojela hodinu za nama, dobijeli 2x a kdyz dojeli, prvni co udelali, ze se sli pichnout na sit aby rano dojeli na sjezdovku. Tak tento zpusob popojizdeni, zda se me ponekud nestastny. Ale kdyz to nekoho bavi proc ne.
To je příklad toho, že EV je auto na popojíždění po městě, kde ti na celý den stačí baterka co jsi dobil doma přes noc. Na dlouhé cesty je potřeba mít druhé, benzínové/naftové auto.
Ten zimní provoz BEV mi příjde trochu peklo - abys mohl nabíjet, musíš baterku nejprve ohřát. Pokud chceš nějaký výkon, musíš baterku nejprve ohřát. Nevím jak moc je izolovaná, ale znamená to nezanedbatelnou spotřebu elektřiny. Dále, pokud nechceš spotřebovat třetinu baterky na rozmrazení a vytopení auta, musíš pustit topení před jízdou dokud je připojené do nabíječky.
Z toho všeho mi vychází, že s BEV se dá v zimě dobře žít jen pokud parkuješ ve vytápěné garáži.
Jenže zase nechceš BEV parkovat v garáži uvnitř svého domu, aby ti neshořel, pokud BEV začne hořet při nabíjení - což není zanedbatelné riziko. Do garáže co mám pod ložnicí, bych si to nedal.
Takže to aby člověk měl vytápěnou samostatnou garáž, pokud možno z nehořlavého materiálu.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
assassin píše: ...
Proste porad si dosazovat, ze bude elektrikou jezdit i posledni babka na vesnici je blbost. Jelikoz to neni realne, tak stejne nakonec elektrikou budou jezdit jen ti co s ni jezdit chtějí…
Což by bylo OK, kdyby tu nebyl zákaz prodeje spalováků po roce 203X. Z něj vyplývá, že o 15 let později (pokud spalováky nevyžene ze silnice zákaz dřív) budou bohatí jezdit v EV a ostatní nebudou jezdit vůbec. Jako před 70 lety.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
teď je v německu dacia spring v akci za 315tis Kč
a co bude v roce 203X fakt netuším, v roce 2010 jsme taky netuším jak to bude v roce 2024
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
30kmh ve městech, nízkoemisní zóny a zákazy vjezd do center, omezené parkování aut atd. atd. prostě celková snaha omezit auta
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
jean192 píše: zrovna pre tých dochodcov je to ideálny postrk. Je to prakticky bezúdržbové, moderné baterky vydržia nezmysel a dojazd na 99% stačí.
Když srovnám nejlevnější Dacie, benzínové Sandero a elektro Spring tak mně vychází náklady při současných cenách po 100 000km při nájezdu 10 000 km/rok:
Sandero- cena 296 000- palivo 200 000- servis 40 000- celkem 536 000-
Spring- cena 576 000- elektřina 60 000- servis 15 000- celkem 651 000-
Když přidám nosnost, počet míst, dojezd, tak bych si to s příjmem kolem dvaceti tisíc asi nekoupil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
ŁŁ píše: Když srovnám nejlevnější Dacie, benzínové Sandero a elektro Spring tak mně vychází náklady při současných cenách po 100 000km při nájezdu 10 000 km/rok:
Sandero- cena 296 000- palivo 200 000- servis 40 000- celkem 536 000-
Spring- cena 576 000- elektřina 60 000- servis 15 000- celkem 651 000-
Když přidám nosnost, počet míst, dojezd, tak bych si to s příjmem kolem dvaceti tisíc asi nekoupil.
Já bych si to nekoupil ani s příjmem několikanásobným. Jsem spokojen s ojetinami za jednu výplatu. Je v nich lepší svezení než v nové Dáčii nebo i Škodovce.
Nějaký americký ekonom spočítal, že by člověk měl za nové auto na dojíždění do práce dát maximálně 3 výplaty aby to dávalo finanční smysl. Jaká nová auta jsou u nás za 3 výplaty na výběr? Mizerné Sandero je tedy pro 5% nejlépe placených zaměstnanců v ČR. Pokud to člověk nemá jako pracovní nastroj (většinu nových aut v ČR kupují firmy) tak je pořízení nového auta v ČR luxusem, koníčkem, čímkoliv jen ne volbou z rozumu.
Sice si teoreticky mohu dovolit koupit nejlevnější Teslu za všechny své prachy, ale musel bych být úplně BLBEJ za auto tolik peněz vyhodit. To bych pak snad musel požádat o zbavení svéprávnosti a vrátit občanku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
pokud si muzes vybrat tak bych nenabijel na full ... jo a delsi stani bez jezdeni to chce taky s napul nabitou aku - 50-60procent treba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Honza-TA950 píše: nemako> na světě už je i několik mrtvých od nabíjeného mobilu, o požárech nemluvě ... a přesto ho miliardy lidí používají a nabíjejí klidně na nočním stolku u hlavy
Tohle srovnání trochu kulhá.
Požárů mobilů je poměrně málo v poměru k jejich množství ve světě.
Požárů elektromobilů při dobíjení je v poměru k jejich množství povážlivě dost.
Požár mobilu s 50g baterkou se dá snadno zvládnout. I při maximálním plamenu ho můžeš nabrat na lopatku a vyhodit z okna, do umyvadla...
2 a půl tunový zabržděný elektromobil se z garáže tahá těžko. S hořící půltunovou baterkou se k němu navíc ani nepřiblížíš. Spolehlivě zapálí celý dům a ty můžeš jen koukat, jak ti hoří dům za milióny.
Hasičák ani nic co má normální člověk doma, s takhle intenzivním požárem nic neudělá. Předpokládám, že doma nemáš požární nádrž a hasičské čerpadlo, abys ten plamen alespoň účinně ochlazoval do příjezdu hasičů.
Pokud jdu z domu někam pryč, nenechávám mobil ani accupack z vrtačky na nabíječce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: DrDNA01> trosku vesteni z kristalove koule, ale ma za to, ze ten surron nenabiji nejak extra velkym proudem takze to je prvni dobra zprava a dalsi je, ze se ta baterka nabijenim ohriva...
pokud si muzes vybrat tak bych nenabijel na full ... jo a delsi stani bez jezdeni to chce taky s napul nabitou aku - 50-60procent treba...
Dik. Jj, nechavam ho vetsinou stat s 50 - 70% a pred vyjezdem dobiju na 100 + jednou za cas se to ma nechat na tech 100 jeste dal nabijet kvuli balanceru. Jen minule jsme se nejak narychlo rozhodli vyjet, tak jsem to zapojil bez premysleni v garazi. Priste si dam pozor, no.. Moje otazka na Tvoji kristalovou kouli v podstate zahrnovala uvahu, jestli jsem to moc pohnojil tim jednim dobitim pod nulou a rekneme 3x dobitim nekde mezi 5 a 10C. Z tech vasich postu vys jsem mel pocit, ze ty krystaly snad i slysim rust..
Naposledy editováno 18.01.2024 17:16:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Deadman píše: Požárů mobilů je poměrně málo v poměru k jejich množství ve světě.
Požárů elektromobilů při dobíjení je v poměru k jejich množství povážlivě dost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Honza-TA950 píše: Metric> o jaké auto šlo? nevím o příkladu nového auta stejné kategorie kde by byl rozdíl 400tis vs 1,1mil - to by člověk musel být idiot aby to koupil
Nie je to nové, kúpil som 4 roky starý Trafic (myslím, že akurát odpísaný). Najstaršie elektrické Jumpy alebo Expert ešte také staré nie sú. Nové by boli možno za 800 vs. 1,2...?EDIT: Peugeot Expert 2.0 nafta (106 kW) manuál L2 (cca 5 m dĺžka) dodávka v základnej konfigurácii 806 900, elektrika (100 kW) so 75 kW baterkou L2 dodávka základ 1 246 900. Trafil som sa.
Ak mi chceš vyčítať, že porovnávam neporovnateľné, vychádzam z toho, čo je dnes v ponuke. Nové auto je zbytočný luxus, radšej si kúpim novú motorku, ak mám byť úprimný.
Naposledy editováno 18.01.2024 18:19:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
+ jak píše nemako - porovnávat nové a ojetá auto je poněkud mimo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Čo sa týka zrovnávania ceny, už som písal: Nepotrebujem nové auto. Len teda u elektriky nemám inú možnosť, jazdené ešte nie sú. Ani hybridy - to, čo robí Ford, začína na 800 t.
Je to moja špecifická situácia, ale keď to si to nechcel vzťahovať na mňa, nemal si ma spomínať.